Clomittaret 2013

Mimmuskainen: Mullaki on tullu ekassa ja tokassa Climikierrossa välillä sellaisia vihlaisevia kouristuksia, et on ollu pakko olla liikkumatta ja suunnilleen hengittämättä. Kyllä uskon et erinäisiä oireita nää meidän käyttämät elimistöön pumpattavat aineet aiheuttaa...

Hei te kaikki listan lapselliset jotka siis yritätte toista-kolmatta tms: Oletteko saaneet ensimmäisen lapsen millä apuvälineillä? Moni on varmaan aiemmin jo laittanut aiheesta mut en jaksa alkaa kahlaamaan. Olisi mukava tietää onko onnistuneita ja siis tuloksellisia hoitoja takana, niin saattaisi valaa uskoa itseenkin taas!

Mul on kaks ovistestiä enää jäljellä, ois paree tulla plussa aamulla :)
 
Hempukkainen, mulla esikoinen on clomeilla saatu. :) Tärppäs ekasta clomikierrosta. :p Olin varmaan jotenkin rentoutunut myös, kun oli kesäloma ja ties mitä mukavaa muuta ajateltavaa. Uskon aika vahvasti siihen, että myös stressitasoilla on vaikutusta hormonitoimintaan ja näin myös raskautumiseen (nyt on kauhea gradu- ja työstressi päällä koko ajan).

ja Mimmuskainen, mun sisko aikanaan ei ekasta lapsestaan saanut ollenkaan positiivista raskaustestiä aikaan. Lopulta terveyskeskuksen veritestillä selvis, että odottaahan se. Että on sekin mahdollista, että jostain syystä ei pissatestissä näy plussa (ei näkynyt kuulemma veritestin plussankaan jälkeen ollenkaan).
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa esikko saanut clomeilla alkunsa. 7. Clomikierto 3tbl/vrk oli silloin toimiva. Nythän tilanne on se että clomit ei toimineet ja siirryttiin pistoksiin.
Kiva lukea muiden kuulumisia vaikka en itse olekaan aktiivisesti kirjoitellut. Meillä tilanne vaikuttaa suht hyvältä, pistin ensin 5 päivää 37,5 annosta gonal-f:ää ja sitten 5 päivää 50. Tänään ultrassa 14-15mm folli joten vielä huomenna 50 gonalit ja sitten keskiviikkona irrotuspiikki ovitrelle. Tästä heräsikin pohdinta; miten teille muille on suositeltu yhdyntöjen ajoitus?
 
Lohduttavaa kuulla, että clomeilla on saatu tuloksia aikaan. Täällä ollut "hieman" matalapainetta ilmassa ja mieli ihan maassa. 20kk yritystä takana ja loppua ei näy, kyllä se väkisinki sapettaa. Ja anoppi taas tänään jankutti kuinka kiitollinen on toiselle miniälle ensimmäisestä lapsenlapsestaan..tosi kiva kun kääntää vielä veistä haavassa. Varsin hyvin tietää meidän keskenmenosta ja pitkittyneestä yrityksestä.
Olen pahoillani ettei musta oo ollut kovin hyvää seuraa täällä..pakko koittaa taas skarpata kun ovisajat lähenee. Viime kierrossa sekin tosin vasta kp 23. Ok, pitäs varmaan olla tyytyväinen, että edes tuolloin, kun normisti tullut joskus kp30 jälkeen :/
MASENTAAAA!
 
Laala Kai tässä vaan täytyy odotella vielä ja sitten alkaa soittelee sinne naistentautien poliklinikalle, että mitäs tehdään.

Miramei Ei ollenkaan kiva tilanne teillä. :hug: Itellä on välillä tunne kun muut miniät tekee noita lapsenlapsia, että mua pidetään jotenkin viallisena kun minä en tee, ei se vaan ole niin helppoa. Ja tästä meidän yrittämisestä ei edes tiedä meidän vanhemmat tai muutenkaan oikeestaan ketään, en jaksa päivitellä mitään tilanneraportteja jokaiselle kokoajan ja pähkäillä, että miksi ei tästäkään kierrosta onnistuttu. Välillä tosin tuntuu siltä, että vois huutaa koko maailmalle ettei se ole aina niin helppoa.
 
mimmuskainen ei meilläkään tietäis jos sitä kkm ei ois tapahtunut. Tuo on vaan yksi esimerkki. Se on jatkuvaa piikittelyä aina kun nähdään :( ei oo helppoa ei :hug: muuten oon aina tullut hänen kanssa toimeen mutta nyt hällä joku ongelma. Kaiken lisäksi anoppi on terveydenhoitaja joten pitäs tajuta..
 
Huomenta! Toivottavasti jännäilijöille saadaan pian plussauutisia :)

Hempukkainen: eka lapsi saatiin meillä aikaiseksi luomuna, mutta jotain häikkää ilmassa oli jo silloin. Lasta siis todella ekemällä tehtiin puolitoista vuotta ja sitä ennen puoli vuotta annettiin jo mahdollisuus tulla. Olisi varmaan pitänyt hakea silloin jo apua aikaisemmin, mutta onneksi sitten tärppi osui kohdalle.

Hesarin spermauutisesta: Meilläkin mies luki juttua hartaudella. Ja niin luin minäkin. Päästiin sitten keskustelemaan aiheesta ja mies mietti itse, että jos hänellä ei superspermaa olekaan. Harmittelimme sitä, että miehet eivät voi vaan poiketa johonkin teettämään testiä. Olisi vähemmän paineita asiasta, jos sen voisi tarkistuttaa extempore.

Omaa napaa: Ovistesti ei vieläkään hymyile. Höh. Alavatsalla on juilintaa ja kaikenlaisia muitakin tuntemuksia. Pöh. Täytyy vaan jaksaa odotella.
 
Hempukkainen, vastauksena kysymykseesi, minun ensimmäinen lapseni sai alkunsa kohtuullisen helposti ja nopeasti, 4-5 kk pillereiden lopettamisen jälkeen. Ja oikeastaan se oli varmaan eka kierto noista, jolloin ajoitus osui kohdalleen. En edes silloin aloittaessa tajunnut, että munasolu voi hedelmöittyä vain yhden vuorokauden ajan. Silloin testasin ovulaatiotesteillä pari kiertoa, kun en tiennyt, milloin ovulaatio on. Toisaalta kierto oli ihan supersäännöllinen ja normaali.

Sen takia (muun muassa)tämä touhu on ollut aika tuskallista, mutta eipä mahda mitään. Nyt olen paljon viisaampi kaikista hormonitoiminta+lisääntymisasioista, mutta tieto on lisännyt tuskaa. Eniten olen ollut huolissani siitä, että elimistöni ei toimi niinkuin pitäisi.
 
Mimmuskainen: Ei se mulla ainakaan vaikuttanut kun alkukierrosta, mutta voihan olla yksilöllistä.
Karamelli81: Todellakin tieto lisää tuskaa ja tulee sellaisia vihantunteita itseäkin kohtaan kun ei kroppa toimi.

Ei tullu plussaa aamulla, yks testi jäljellä. Lääkäri kyllä oli aika varma et ovis tulee itsestään. Mun pitää varmaa ens kierrossa tilata noita testejä jostain kun noi apteekin omat on niin kalliita.
 
).( Milloinkahan sitä kehtais alkaa testailemaan. Tänään luultavasti dpo8, joten jos nyt pari päivää ainakin malttais vielä mielensä... :saint: Mä olen kyllä niin menetetty tapaus. Joka kuukaus sama, vaikka joka kuukaus myös päätän, etten kuvittele mitään, enkä ajattele asiaa enkä jännitä loppukuuta. :headwall:
 
Heippa kaikille! Kirjoittelin aktiivisemmin 2012-ketjun puolella, kun söin pari kiertoa clomeja.. Täällä ollaan raskaana 7+2!! Ja ihan puskista, mitä ihmeellisimmästä kierrosta :) jätimme ehkäisyn 9/2011 ja tammikuussa 2012 kävin gynellä kyselemässä kuukautisten perään ja mulla todettiin pco-maiset munasarjat ja sain teroja 3kk, joiden jälkeen söin niitä vielä 3kk. Heinä- ja elokuussa kokeiltiin clomeja, mutta nekään eivät tuottaneet ovulaatiota. Tämän jälkeen olin henkisesti niin rikki, että jätimme kaikki hoidot pois. Päätimme yrittää loppuvuoden luomusti ja vihdoin haaveesta tuli totta! Ensimmäinen lapsemme on luomuvauva, joten en voinut alunperinkään ymmärtää että tarviaisimme toiseen hoitoja.. Rankka vuosi takana. minä sain hoidoista kaikki mahdolliset sivuoireet ja mielialan vaihtelut, mutta ovulaatiota ne eivät tuottaneet (ainakaan kp 15 mennessä). Minulla on erittäin epäsäännöllinen kierto ja tärppikierron plussasin vasta kp 52! Mutta kaikki näyttää hyvältä :)

Toivottavasti tämä luo uskoa! Jaksakaa uskoa ihmeeseen! Ja välillä taukokin voi tehdä hyvää :) kaikkea hyvää -tilli
 
Nyt tulee ihan täysin koko pikaviesti ihan omaa napaa, muttamutta;

Ultrassa käyty, 16mm johtofolli näkyvissä (kp11) ja tyrkyllä tulossa myös toinen aavistuksen pienempi! Että ei sentään niitä 68.aa ole nyt tähän tietoon lähdössä liikenteeseen niinkuin aiemmin epäilin...:D Limis oli kuulemma hyvä ja paksu, mutta joku pikku epäselvyys siellä oli, kuulemma jonkinlainen taite/poimu/pompula :)confused:) näkyvissä, jonka ei periaatteessa pitäisi raskaaksituloa haitata, mutta jos(ja kun...) en tästä kerrasta raskaudu, niin se on tutkittava että poistuuko se sieltä menkkojen avulla vai tarviiko poistaa kirurgisesti. Täytyy myöntää, että en kyllä ihan tajunnut, mistä oli kyse... (tulin Marjaana siihin tulokseen tuota sun ultra-kokemusta täältä lukiessani et meillä on kyllä sama lääkäri...:D)

Nyt ollaan vaan tulisilla hiilillä, kun normaalisti ovisplussa on ollut kp12 ja ovulaatio selkeästi tunnettavissa kp13 että menisi samaan tahtiin, ettei se nyt prkle osu viikonlopulle tuo ovis kun jotenkin ainakin omaan korvaan kuulostaa tuo 16mm vielä melko pieneltä, jos ovis tosiaan olisi kp13 sitten kuten aiemminkin... On tää herranjestas vaikeeta jaksaa odottaa kun koko ajan odottaa vaan seuraavaa mahdollista katastrofia joka kaataisi koko inssi-yrityksenkin... Äh, tunnen itseni äärimmäisen kärsimättömäksi ja pikkaisen kyllä jo kaheliksikin koska odotan vasta ensimmäistä inssiä, mutta Luoja, että mä olen odottanut sitä jo kauan...:ashamed: Mitenköhän mä meinaan mahdolliset piinapäivät pärjätä, jos tässä nyt sinne inssiin asti päästään...?
 
annalii Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saadaan muutamien viikkojen päästä ilouutisia :)

Omaa napaa Soitin tänään sinne naistentautien poliklinikalle, sanoivat, että pitäis raskaustesti uusia ens viikolla vaikka maanantaina tai tiistaina, jonka jälkeen soittaa sinne jos negatiivinen, pyysi myös soittamaan vaikka olis positiivinen, totes vaan, että iloitaan sitten yhdessä :D No nyt vaan pitää toivoa, että testi näyttäis plussaa ja täti pysyis poissa, minua nyt jännittää ja pelottaa samaa aikaa. Miten minä pärjään ilman testailuja alkuviikkoon, kun tekis mieli testata joka päivä :D Sano siellä myös sen, että mielummin odotellaan vielä hetki, että alkais kuukautiset ennen kuin aletaan määräämään keltarauhashormoonia niiden käynnistämiseen.
 
Apsu: tuota ajoitusta oon minäkin miettinyt. Gyne sanoi, ettei sillä ole merkitystä (!?) "Nuoret ihmiset tulevat kyllä raskaaksi ilman aikataulutusta" Eihän se tietysti ihan näin mene, mutta luulen hänen tarkoituksekseen stressin minimoinnin. Niin kuin täällä on puhuttu, niin stressi haittaa näitä puuhia ja raskaaksi tulemista. Valitettavasti itsellänikin stressi on varmasti yksi suurimmista syistä :(

ON: Ajoitusta täällä kanssa kellotetaan, vaikka en tiedä osaanko sitä kovin hyvin tehdä. En oo ovista tikuttanut, joten sekin menee tuntemusten mukaan. Mitään tuntemuksia ei vielä ole, vaikka on kp 14. Noinkohan tässä kuussa siis onkaan... :(
 
Tilli84 ihanaa! kiitos kun kävit kertomassa uutiset, kyllä se antaa toivoa. Sitä kun tuntuu siltä että juuri minä olen se jolle vauvan saaminen ei tule onnistumaan, kun minkäänlaista merkkiäkään ei ole ollut siihen suuntaan... Niin ihana kuulla, että yllättäen onni kuitenkin voi tulla kohdalle :heart:

Meillä lapset saivat alkunsa luomusti, esikoinen yk 1 (aivan, nyt olen miettinyt miten sitä piti ihan itsestäänselvyytenä) ja toinen n. puolen vuoden yrityksen jälkeen. Silloinkin pidin itseni jo ihan hedelmättömänä HAH! vähänpä tiesin!

En ole kertonut yrityksestä meidän vanhemmille, ainoastaan yhdelle ystävälleni jolla itselläänkin on kaikenlaista sattunut, vaikka lapsia on sitten loppujen lopuksi suotu 4. Anopin kanssa elämä on vähän mutkikasta, Miramei. Meilläkin miehen veljen vaimo on se täydellinen miniä. Minun anoppini on ihan mukava ihminen ja hyvä mummi, mutta hän on aina suhtautunut minuun, kuin olisin jotenkin väärä nainen hänen pojalleen : / muistan sen reaktion kun kerroittiin, että lapsi on tulossa, ilme oli vähän että vai sillä tavalla.... Se ei kyllä unohdu. Mutta kiusallaanikin ollaan miehen kanssa ihan lätkässä edelleen, vaikka toistakymmentä vuotta ollaan kimpassa oltu :D

jenni_noora ja katti matikainen ja taisi olla joku muukin testannut, pahoittelut negoista :( Laala, samassa veneessä ollaan: posti toi tänään niput testejä (tilasin amazon.uk hempukkainen), saapa nähdä miten pitkään malttaa, vaikka aina negan jälkeen vannon että nyt riittää...

Saattaapa olla, että täällä on dpo 0 tänään, mutta mistäpä tuota tietää :headwall: Ja on tainneet ne kuuluisat ajoitukset mennä kyllä ihan päin peetä ( tai siis olisivatpa menneet päin peetä no heh heh). Taitaa olla myöhäistä pupuilla enää tänään, kuinkahan pitkään simpoilta menee kroolata munatorveen? sillä kai se rendez vous pitäisi olla?
 
Mimmuskainen toivotaan että plussa tulisi testiin! Maltti on valttia :D

Ittekin täällä jännityksen ja pelon sekaisin tuntein tämä päivä menty. Välillä olo, et menkat alkaa just, samanlaista tunnetta alamahalla ollut. Välillä kaiken maailman muita oireita :p Aivan tolkuton väsymys vaivaa, aiemmin tossa sohvalla pötkötin, ni tuli tunne, et jotain masussa olisi! Mä vaan niin toivon :ashamed: Ja nyt taas alkaa närästämään, hassu ku muutamana päivänä ollut ja samoihin aikoihin alkaa.

Anteeksi taas omatilitys, mut pää leviää kohta miettiessä! Pitää varmaan testata oman milenrauhan vuoksi :D

Ootteko ostanu r-testejä cittarista? Paljon niillä on siellä hintaa? Kattoo, jos huomenna kehtaa ajella sinne tai sit apteekista. Jos kehtaa tohon omaan apteekkin mennä :whistle:
 
Seemi, joo cittarista ja Prismasta ainakin luontaistuotehyllyltä (ite en millään tajunnut alkuun, mistä ne löytyy...) löytyy Pregcheck-liuskoja. 2 liuskaa on tosiaan sen n.3€ ja vähän mitä oon ymmärtänyt, niin parempia testejä kuin monet ees apteekissa myytävät... On siel myös "puikkotesti", mutta mitäs yhdestä testistä maksaa samaa kuin kahdesta liuskasta, johan me tällä palstalla tiedetään, että dippiastiaksi käy konjakkilasi. ;) :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Poca ja fenixlintu
No hyvä, nyt on siis kaksi mahdollista testien sijoittelua kerrottu. Itse aikoinaan etsin noita testejä nimenomaan kondomien vierestä ja mikä ihmeen teinityttövaihe mulle iski päälle, kun hirveesti nolotti tuijottaa kortsuhyllyä. :LOL: Eikä ne sit lopulta edes olleet siellä! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Minä nyt vielä kyselen ennen kuin pitää kiirehtiä. Mulla on eilisestä asti nyt koskenut tuonne jonnekin hyvin alas vatsaan, ei oo ihan samanlaista kuin mitä saattaa olla kun täti on lähestymässä, vaan voimakkaampaa ja sellaista, hankala selittää, kuitenkin sattuu. Jotenkin pelottaa, että mitä tämä nyt on?, oon kaikki vaihtoehdot jo mielessäni pyöritellyt ja varmaan valvon taas ens yön miettien näitä kipuja :(

muoks. Taas alko kovemmat kivut, tää on nyt toka ilta kun tuo kipu tulee niin voimakkaana, että pakko mennä makuulle, päivisin on vaan sellasta pienenpientä jomotusta eikä sitäkään kokoajan. :(
 
Viimeksi muokattu:
apsu, meille on suositeltu, että ovisplussapäivänä ja sen jälkeisenä päivänä.

mirjami_73, mä olisin muistelevinani, että olisin joskus kuullut, että simpoilta menisi aikaa noin 7 min mennä munatorveen. Vikkeliä tapauksia. Lisäys. "Siittiöt pääsevät hedelmöityspaikalle, munatorveen alle tunnissa, joskus jopa muutamassa minuutissa."
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut negan testanneille :hug:

Miramei tosi kurjaa toi sun anopin käytös:( Sitä jotenkin on luullu
että myötätuntoa löytys jos tästä surusta tietää:/

Laala tiedän tunteen kun päättää ettei kuvittele mitään:)
Itekin oon tässä miettiny että en varmaan niin kauheesti harmistu vaikka
ens viikolla ei seurantaultrassa mitään kasvais kun oon
realistisella asenteella, mutta tiedän
tasan tarkkaan että saan viikossa kasvatettua niin uskomattoman
toivon ja sit poraan koko illan jos uutiset on negatiivisia:)
Mutta pitää olla ilonen että ihmismieli on luotu sellaseks että
se jaksaa toivoa pettymysten jälkeenkin.
Ja toivottavasti sä saat kuvitella mitä vaan koska tulos on plussa:)

annalii jos ovis on riskinä osua viikonlopulle niin eikö vois
pistää pregnyliä tai ovitrelleä, eli irrotuspiikkiä viimestään perjantaina?
Ettei ovis menis viikonloppuna hukkaan.
Toivottavasti se poimu tms poistuu itsekseen, mutta ei nyt menkkojen
mukana eli että plussaat:)

Apsu mä oon kuullu että ennen ovista ois hyvä esim. joka toinen päivä pupuilla, jolloin miehen varastot ehtii täyttyä tms:) Toisaalta jos
sperma on priimaa niin joka päiväkin voi. Ja sit Hydrangeankin mainitsemat
ovisplussapäivä ja ovispäivä, jolloin kannattaa pupuilla molempina päivinä.
Ite kyllä mietin että koitetaan nyt ajoissa aloittaa toi joka toinen päivä juttu
(kuulostaapa romanttiselta), ettei käy niin että on ovisplussapäivänä on liian myöhästä ja siittiöt voi kai 5 päivääkin elellä, eli mieluummin liian aikasin kun liian myöhään:)


Mimmuskainen sinuna menisin ehkä lääkäriin, jotta kipujen syy selviäis.
En osaa yhtään sanoa mitä tuo voisi olla mutta voinee kai olla ihan vaan kramppeja mutta voiko olla myös kysta tms jos kamalan kipee. Toivottavasti ei mitään vakavaa:/
 

Yhteistyössä