Clomittaret 2013





keskiviikko 30.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Alma*.............52/28-34.......yv2.............4.c x2
Nyysy.............43/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Mimmuskainen_..32/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......32/28-30.....ya4/11..........2.c
titiuu85...........29/30-32.......ya6/12.........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............28/28-41.......ya11/09.......3.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............27/28-34.......ya9/11........................pco(1/2),2.lapsi,26v
NiQ................25/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Laala..............25/32-40........yk9...............3.f................pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..22/24-30...yk7.............2.c+t...................pco,2.lapsi
Neppu_...........22/28(34-59)..ya2010........mp...............pco,1.lapsi,26v
Marjaana84.....20/28...........yv1.5...........1.c+ins....................1.lapsi
miimuli87........19/?..............ya2008........2.c+m...........pco,1.lapsi,25v
hanzku_91......17/29-30......yk25............4.c..................selitm,1.lapsi
apsu...............17/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
fenixlintu........16/29-34.......ya1/2012.....2.c......................2.lapsi,36v
mirjami_73.....15/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca...............15/34................................c.........................pco
Hempukkainen..14/28-32....ya10/10.......3.c+t.....................27v
Meri__............14/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............12/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............12/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........10/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Anne Elliot......10/26-32........yk12.....................................1.lapsi
Slartibart........10/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............9/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........9/?..............ya6/11.........2.c.......................25v,1.lapsi
luna_82..........9/~34..........ya3/12.........4.c+pr+l...........pco,1.lapsi,31v
Karamelli81....8/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...8/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................8/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......7/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l............pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....3/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Matti Katikainen dpo 14
titiuu85 dpo 12
Hyy2 dpo 11
Laala dpo 9
Marjaana84 dpo 7
miimuli87 dpo 3
mirjami_73 dpo 2
hanzku_91 dpo 1


PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
luna_82 minä kävin ultrassa sillon 10.1, niin ei kai kystat niin nopeesti ilmesty, ja tossa kivussa on jännä se, että ne pahimmat kivut on aina illasta ja kestää hetken, sen jälkeen tasasta kipua. Ja minä tyhmä en tajunnu sanoa kun soitin naistentautien puolelle tänään :D
 
Hempukkainen, meidän esikoinen saatiin alulle kolmannesta clomikuurista (1tbl) reilun vuoden vauvayrityksen jälkeen.

Cittarin testit on kyllä tosi halpoja verrattuna apteekin versioihin, cittarista olen siis itsekin ostellut sekä tikkuja että liuskoja. Mutta toimintavarmuudesta ei ole tietoa, kun plussia ei ole näkynyt... Ekassa raskaudessa plussasin sofin testillä ja varmistin clearbluen digitaalisella :)

Mä olen vetänyt tuplaclomit napaan loppuviikosta ja nyt mennään kp9. Perjantaina (kp12) on ultra, saas nähdä mitä siellä näkyy. Odotukset eivät ole jostain syystä kauhean korkealla.
 
Apua, mitä tää tarkottaa????


Eli kävin maanantaina (kp 12) folli-ultrassa, jolloin oikealla puolella oli kasvamassa 18mm follikkeli, ja vasemmalla puolella 13mm follikkeli. Gyne sanoi että parin päivän sisällä näkyy ovis testissä, ja että peittoja kannattaa heilutella tiuhaan. Mulla tosiaan ensimmäinen kierto yhdistelmällä terot + clomit.

Nyt menossa kp 15, eikä oo vieläkään näkyny testeissä mitään, vaikka testaan aamuin illoin. Pitäiskö nyt sir vaan antaa olla, lopettaa hommailut ja testailit tältä kierrolta ja alittaa teror huomenna. Vai kannattaako vielä odottaa??
 
Meri! Mulle lääkäri tostesi tässä kierrossa kun näki yhden 16mm follin, että ovis noin neljän pvän sisällä. Se suositteli lämpimästi ovistestien tekemistä, mutta painotti heti perään, että ovis voi hyvin kuitenkin tapahtua vaikka testi ei sitä näyttäisi (kuten mimmuskainenkin totesi)! Mulla näytti ke asti ihan hailakkaa ovis haamuviivaa ja sitten to aamuna sainkin cb:hun hymynaaman! Toivottavasti sä saat tänä aamuna kivoja uutisia ja pääsette tosi toimiin! Eli älä siis vielä luovuta tätä kiertoa! Ja ainii, mitäs jos se isompi ei irtookaan, mut voihan se pienempi sit irrota kai vähän myöhemmin? vloppuna?

Muoks: (.): Täällä odotellaan tätiä kylään, koska on sellaiset menkkakivut ja lämpö hieman jojoillut, joten tää kierto tais olla tässä :( Olin niin varma, että toteutan Lunan unen (ja se antoi super paljon voimaa tähän kiertoon!) tässä kierrossa, mutta en tainnukkaa toteuttaa.. :(

Kivaa päivää ja plussatuulia kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Plussa tuli ovistestiin tänään, elisessäkin oli roskishaamu... Eilen illalla tulikin heilutettua peittoa ja tarkoitus olisi vielä tänään ja huomenna (ellei miehelle iske kramppikuume).
Mitä mieltä olette alkoholin käytöstä tässä vaiheessa kiertoa? Perjantaina olis yhdet juhlat ja mietin voinko juoda punaviiniä siellä... Aika monessa paikassa lukee, että runsas alkoholin käyttö lisää keskenmenoriskiä ja voi heikentää munasolun irtoamista jne. Toisaalla taas lukee, että pari lasia voi ottaa. Ärsyttää, koska en haluis olla liian neuroottinen koska tässä projektissa voi mennä aikaa ja aika moni varmaan elää ns. normaalia elämää ennen kun saa plussan siihen raskaustestin.

Huomenna aloitan Luget, toivottavasti ne pallerot on helppo laittaa ja että ne pysyis kans siellä! :)
 
Meri kato vielä pari päivää ovistesteillä ja voi se ovis tosiaan tapahtua ilman ovisplussaakin.
Oliko sulla prog-koe varattu missä nähään tapahtuko?

titiuu höh, mä niiin toivon että oirees ei tarkottas huonoja uutisia:(
Voimia! Ja pidän peukkuja plussalle!

Hempukkainen kyllä mä ainakin oon koittanu olla asenteella että elän normaalia elämää kerta
tää kestää. Eli oon juonu viiniä tai siideriä jos on ollu pippaloita. En kyllä mitään övereitä
toki mutta hiprakkaan:) Parista lasista tuskin ainakaan on haittaa.
 
titiuu85 :hug:
Hempukkainen kyllähän sitä muutaman voi ottaa mut ei kyllä mitää kunno kännejä :D

Lämpöjen mittailijat miten teillä nousee lämpö oviksen jälkee, "asteittain" vai pomppaako heti esim. 36,1 nii johonki 36,5? tässä kierrossa mitannu ensimmäistä kertaa ja ovisplussan jälkee lämpö noussu vaa 0,1 asteella :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
hanzku_91, mä oon jo pitempään mittaillut lämpöjä. Oon epäoppinen mittaaja, eli mittaan iltaisin aina suurinpiirtein samaan aikaan ja kainalosta. Parissa viime kierrossa kun mulla oli Anazolien ansiosta ekat ovikset, niin huomasin selkeän lämmönnousun. Lämmöt tosin nousi huippuunsa vasta noin 2-3 päivää oviksesta. Samoin laskun olen huomannut olevan hidasta, laskee vasta pari päivää menkkojen alettua normitasolle. Tässä mun viime kierron käyrä: Aijaa.com - yk11_lämmöt (Jokusen alkukierron mittauksen jätin tarkasteluista pois, kun olin flunssassa.)
 
).( Kp 7 ja menkat senkun jatkuu ja jatkuu... Hohhoijjaa... Eilen ja tänään myös hieman kipuja ja runsaampaa vuotoa, joten loppua ei vissiin ihan heti oo näkyvissä. Mun ennätys taitaa olla 8 päivää, joten katsotaan meneekö enkka rikki. :( Illalla vikojen Anazolien vuoro.
 
Hydra, kestämistä... Mulla kans viime menkat oli ihan kummalliset. Ensin vuoto kesti 5pv ja sitten jatkuikin kp9-12. Tosi ärsyttävää tuommonen. :kieh: Toivottavasti sulla menee pian ohi. :hug:

).( Jos sitä huomenna aloittais taas tikkuunpissimisharrastuksen, dpo10 kun pitäs olla silloin. Mitään tuntemuksia ei kyllä ole, ja tänään aamulla pienen itseni kanssa suoritetun "järkipuheen" jälkeen ei oo kyllä toiveitakaan ollut. Mutta tikkuun pissiminen on niin hirveän hauskaa :kieh: niin pitäähän sitä pari päivää kuukaudesta harrastaa... :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Hydra, mullahan oli ultra kp13 (eli edellisenä päivänä oli vielä vuotanu), ja siellä oli oikein muikea limis ja oviskin oli tuloillaan, eli kaksi 18mm follia oli.

Hitsi mä en sais ajatella sitä, että siel oli kaks follia, koska mä niiiiiiiin toivoisin nyt tuplia, mutta siel tuskin on yhtään. :ashamed:
 
Laala, kiva tietää, että pitkällä vuodolla ei välttämättä ole vaikutusta. Mulla on viikon päästä folliultra ja jännittää monta follia siellä on, tai onko kenties yhtäkään. 1tbl/vrk kun saatiin molemmissa kierroissa ovis aikaiseksi, mutta tuli vasta myöhäsellä kp:llä. Nyt 2tbl/vrk, niin pistää hieman jänskättään...
 
Tikkuun pissaaminen on kyllä niiiiin katkeran suloista hommaa. Olen elämässäni kahessa kierrossa plussannut aluksi haamuilla siitä sitten toinen oli vain kemiallinen ja toinen sitten tämä meidän esikko, josta sitten taisin tehdä lähemmäs 10 testiä :) Sitä aina jaksaa toivo herätä kun sen testin tekee ja aina yhtä masentavaa, kun ei mitään näy vaikka suurennuslasilla katsoisi. Meillä siis plussakiertoa edelsi kemiallinenraskaus ja onneksi hoitaja silloin antoi siitä vuodosta aloittaa heti clomit, koska sitten tärppäsi ja pysyi kiinni. Mietin jo pitäisikö irrotuspiikin jälkeen huvikseen testailla, koska se antaa väärän positiivisen n. 10 päivän ajan.
Pohdin tuossa äsken, että ollaan taas vuosi siis kakkosta jo yritetty ja tänä aikana olen kerran ovuloinut. Hieman lannistavaa, mutta onneksi piikit nyt näyttäisi toimivan, että pääsisi edes yrittämään lasta alulle. Jostain luin elämän kalleimmista menkoista, eli jos tämäkin kierto menee niin etten raskaudu; kuukautisten hinta tässä kuussa on 325,50€. On jo aika iso raha vaikka tietenkin, jos julkisella ei olisi hinta olisi vielä enemmän.
Lämpöjen nousuista, niin minullakin päivä kaksi ovulaation jälkeen aina nousi sellasen 0,3-0,5 astetta pikkuhiljaa eli just vaiheittain ja laski samana päivänä kun menkat alkoi. Mittailin aina aamulla klo 6 eli aina oli kello soittamassa. Ja suusta mittasin.
 
Sitä aina jaksaa toivo herätä kun sen testin tekee ja aina yhtä masentavaa, kun ei mitään näy vaikka suurennuslasilla katsoisi.
Juuri, tässä tasan mun tuntemukset. Ja kun kyseessä on vaikka dpo11 tehty nega, niin silti sitä uskoo, että dpo12 se ehkä onkin plussa jo...

Muutenkin, apsu, nuo "kalliit kuukautiset" on just tuota mitä kauhulla odotan, että jos me joudutaan menee oikeesti TYKSiin asti hoitoihin (sillä toivon sitä pikaista plussaa edelleen). Yksityisestä ei vois edes puhua, ja nytkin, jos menee piikkitouhuihin, niin mies arveli, että auto voidaan joutua laittamaan myyntiin. : / Vaikka siis Clomit ja Femarit on ihan halpoja vielä, niin muistan, miten jotenkin harmitti, että ehkäisylaastariin meni 15€/kk, kun myöhemmin Clomeihin meni 45€/kk (3 tabl. annostuksella), ja tulos oli ihan sama, ei raskaana...


No mutta mähän plussaan huomenna, eiks niin? ;) Ja te muut heti perässä tästä kierrosta tai viimeistään seuraavasta. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kun on ollut kuukautisten pituuksista, niin tarkoittaako se, että on hirveän lyhyet, niukat kuukautiset, että limakalvo olisi tosi vähäinen?

Mulla on melkein kaikki vuodot tässä vuoden aikana olleet n. 1-3 päivää ja ehkä muutama tippa jälkeenpäin. Aivan epänormaalia verrattuna siihen mitä ennen oli. Nuorempana 7 päivää, paljon ja usein ei ollut mitenkään harvinaista.

Jännityksellä odottelen täällä mitä piinailijat mahtaa testailla.... Vauvat on kyllä ihania, juuri sain pidellä sylissä työkaverin uutta tulokasta!
 
Hydra ja apsu kiitos vastauksista. jospa se mullakin nousee hitaasti tosin oon huomannut että kolmessa viime kierrossa oviksen jälkeinen nännikipu loistaa poissaolollaan mut toivottavasti ois siitä huolimatta irronnut. Hydra tsemppiä jospa ne kohta loppuis :hug:

Anne Elliot On mahdollista että niukat kk kertoo ohuesta limakalvosta mutta ei välttämättä.
 
Viimeksi muokattu:
Tänä aamunakaan ei näkynyt ovista testissä. Käytän Davidin liuska testejä, aina saan vaan pelkkää haamua, mikä siis tarkottaa negaa. Mulla on tos edellisen viikon testit rivissä, kaikissa yhtä haalea haamu, missään vaiheessa ei ole vahvistunut. Tänään vielä testaan illalla, ja sitten huomenaamulla. Mutta jotenki meni nyt usko, etten ovuloi siltikään, vaikka 2 follia ultrassa näkyi, ja toinen vieläpä tosi lupaavan kokoinen :(
 




Torstai 31.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Alma*.............53/28-34.......yv2.............4.c x2
Mimmuskainen_..33/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......33/28-30.....ya4/11..........2.c
titiuu85...........30/30-32.......ya6/12.........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............29/28-41.......ya11/09.......3.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............28/28-34.......ya9/11........................pco(1/2),2.lapsi,26v
NiQ................26/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Laala..............26/32-40........yk9...............3.f...............pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..23/24-30...yk7.............2.c+t...................pco,2.lapsi
Neppu_...........23/28(34-59)..ya2010........mp...............pco,1.lapsi,26v
Marjaana84.....21/28...........yv1.5...........1.c+ins....................1.lapsi
miimuli87........20/?..............ya2008........2.c+m...........pco,1.lapsi,25v
hanzku_91......18/29-30......yk25............4.c..................selitm,1.lapsi
apsu...............18/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
fenixlintu........17/29-34.......ya1/2012.....2.c......................2.lapsi,36v
Nyysy............17/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
mirjami_73.....16/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca...............16/34................................c.........................pco
Hempukkainen..15/28-32....ya10/10.......3.c+t.....................27v
Meri__............15/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............13/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............13/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........11/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Anne Elliot......11/26-32........yk12.....................................1.lapsi
Slartibart........11/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............10/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........10/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
luna_82..........10/~34..........ya3/12.........4.c+pr+l..........pco,1.lapsi,31v
Karamelli81....9/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...9/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................9/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......8/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l............pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....4/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Matti Katikainen dpo 15
titiuu85 dpo 13
Hyy2 dpo 12
Laala dpo 10
Marjaana84 dpo 8
miimuli87 dpo 4
mirjami_73 dpo 3
hanzku_91 dpo 2
fenixlintu dpo 1
Meri_ dpo 0

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
Meri_ Mulla kans ollut noita davidin liuska testejä ja melkein vuoden luulin etten ovuloi kun aina vain haamua. Ja sitten kun asiaa tarkasteltiin ja todettiin että haamuista huolimatta ovuloin normaalisti niin otin käyttöön cb digi testi ja on alkanut ovis löytymään(myös tällöin david näyttänyt haamua) joten suosittelen lämpimästi et vaihdat testien merkkiä. Uskon että haamuista huolimatta myös sinä olet ovuloinut :hug: :heart:
 

Yhteistyössä