Clomittaret 2013

Hydrangea :hug: Ei ole kokemusta, lyheni kyllä nyt clomien kanssa, mutta 15 pv 13pv eli ei sitä lyhyeksi voi sanoa.

Onko kellään lyhentyny menkat? Mulla oli kp1 suht normaali, kp2 aivan valtava tulva verta (sori :D) Ja nyt taas tosi vähän mitään. Niin ja munasarjoja nippailee :|
Oiskaan se mahdollista et ois ollu kaksosraskaus ja toinen mennyt tai sitten ollut raskaus ja se mennyt. Tai sitten menkat on vaan tulleet clomeista todella kummallisiksi.
 
Jälleen kiitos avusta :heart: Menen siis antamaan verinäytteen prolaktiinin määritystä varten ja käyn kilpparitestissä joku aamu vaikka ensi viikolla. Sitähän ei varmaan tarvitse ottaa alkukierrossa, vai?

Karamelli, mä allekirjoitan tuon stressihormonien vaikutuksen. Itselläni on varmasti se tilanne, että sukuhormonit ovat pitkittyneen stressin takia sekaisin. Ja vaikka tiedän syyn niin en pysty poistamaan stressaantunutta olotilaa. Tilannetta ei auta yhtään se, että töissä on tällä hetkellä todella hektistä ja haasteellista. Hieno kuitenkin kuulla että sinä olet saanut tasapainoa elämään, joka edesauttaa vauvaprojektiakin. Itselle sopiva liikunta selvästi auttaa minullakin stressin hallintaan, mutta kun se lähteminen on vaan niin vaikeata raskaan työpäivän jälkeen ja kun muutenkin arki on menojen sovittelua esikoisen myötä. Täytyisi vaan tsempata ja panostaa itseensä!

Hydrangea, olen tosi pahoillani :( Kaikki meistä rämpii suossa, oli lapsia ennestään tai ei, mutta uskon että jokainen meistä sieltä vuorollaan nousee ylös tavalla tai toisella. Mulla on ollut lyhyitä luteaalivaiheita, mm. ekassa clomikierrossa sain ovisplussan mutta menkat alkoivat siitä 10 päivän päästä. Mutta mulla ei ole (ainakaan vielä) ollut mitään muuta lääkitystä kuin clomit.

Marjaana, hienoa että inssi meni hyvin, nyt peukut pystyssä! :)
 
Hydrangea korjaatko viä Marjaanalle dpo 2, mun moka kun mä laitoin vahingossa tohon tän päivän listaan dpo 2 vaikka tällä päivällä piti olla dpo 1, jotenkin olin jo huomisessa osin:)
Ja ilmoittele jos jossain vaiheessa haluut taas alkaa päivitteleen listaa, jos kukaan muu ei hommasta nyt innostu..
Mulla oli prog arvo hyvä (53) mutta jostain syystä tiputtelu alkoi sillon ekassa clomikierrossa jo joskus dpo 6 tms. Sen vuoks tuli sit luget. En kyllä tiiä oisko pitäny viä toinen kerta kattoo että oliko niille tarvetta kun sit ne menkat viivästy sen viikon kun käytin lugeja.
Mä muuten kans shoppailen kun joku harmittaa (ja vähän muullonkin), jostain syystä se piristää.

(.) tein raskaustestin ja se oli nega tietty ja 2 tabl clomeja napattu. Mulla on tässäkin kierrossa se 2+1+2+1+2. Pitäs kans varata folliultra-aika, Hydrangea sitä ei tiiä vaikka törmätään, hui:D
 
Heipa Jos tarkoitit kilpparikokeita, niin niillä ei ole mitään väliä missä vaiheessa kiertoa käy.

Miramei Mulla kesti menkat vain 3 päivää clomikierrossa ja se on mulle TODELLA vähän :|Ja niitä nippailuja ja alamahakipuja mulla oli ja nyt ovulaation aikana vaan koveni. Tänään inssissä se lääkäri sanoi, että voi johtua kun ne kystat / follit (lääkäri kun ei tiennyt kumpia ne on) oli kasvaneet niin isoiksi (28mm isoin) ja epäili että ne on voinut puhjeta ja vuotaa nyt nestettä!

Kyselin tuolla jo aikaisemmin, onko muilla kokemusta -> Minua jäi vähän pelottamaan, kun luin jostain että sen takia ei tarvitse jäädä inssin jälkeen makoilemaan, koska ne siittiöt ruiskutetaan sinne niin "syvälle" ettei ne sieltä tule pois... Mutta minulla kävi noin 20minuuttia inssin jälkeen valahdus ja ilmeisesti siis sitä siippanestettä sit valui pois... Meniköhän se meillä nyt sitten hukkaan jos eivät pysyneet mukana?
 
Miramei, mulla ei oo lyhentynyt, vaan on niukentunut pillereiden lopetuksen jälkeen. Mulla kestää aina sen noin 5-6 päivää, mutta vuoto on mielestäni niukkaa. Viime kierrossa taas kun oli anazolit ekaa kertaa käytössä ja taisi olla koko yrityksen eka ovis, niin vuoto oli taas hieman runsaampaa.

luna, kiitos tiedosta. Täytyy ottaa ehdottomasti luget ens kerralla puheeksi tai eiköhän ne mulle joka tapauksessa määrätä, kun reseptikin jo on. Hieman kyllä jännittää lääkkeiden lisäys tähän soppaan, kun olisin toivonut, että anazolit olisi pelkästään riittänyt. Päivitin myös vielä listan. Voin sitä toki vieläkin päivittää, jos vapaaehtoisia ei löydy ja huomaan, että se sulta on joku päivä jäänyt päivittämättä. Mun pitää tässä kierrossa varata folliultra taas vähän aikasempaan (kp 13-15), kun isompi annos toivottavasti aikaistaa ovista. Niin, ei sitä tiedä vaikka törmättäis. :D Oon tässä miettinyt, että ollaankohan joskus siellä oltu jo samaan aikaan ja olisinko kenties sut jo nähnyt, mutta eipä tule mieleen, että oltais puhuttu menevämme sinne samana päivänä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Marjaana mulla ei oo insseistä kokemusta mutta luulis että vaikka oisit kauankin makoillu niin lopulta toi valahdus ois tullu jokatapauksessa ja ei sieltä varmasti kaikki tullu. Joku tietää ehkä paremmin mutta en sinuna olisi huolissasi kun toimit kuten lääkärit sanoi. Muutenhan ne vahtis siä että kaikki on makuuasennossa tarpeeks kauan:) Mutta ymmärrän kyllä huolestumises, mutta toivottavasti ne nopeimmat siellä ois nyt matkalla ja pian tulis plussa!:)
 
Minä en nyt tiiä kannattaako mun jossain vaiheessa tehdä testi ja missä vaiheessa jos täti ei tuu kylään lähipäivinä, tänään kuiten menossa kp26, normaalisti mulla on kierto sen 28, jostain kumman syystä viime kierto oli sitten sen 39. Tää nyt mietityttää senkin takia kun progesterooniarvo oli niin matala, mutta jos se otettiin liian aikasin, minä en tiiä taas mistään mitään.
 
Ja Hydra, ei en mä ainakaan loukkaantunut tai mitään. Oma pitkä vuodatukseni oli lähinnä pahan olon purkua, kun tänään viimeksi alettiin kyselemään, että eikö me ollenkaan toista haluta.

Mä olen nyt varmaan outo, mutta mä suurinpiirtein jokaiselle kyselijälle oon nyt pamauttanu naamaa päin, että ei se ole niin helppoa sitä toista saada. Jos vielä ovat jotain siitä sanoneet, niin oon todennu, että hoidoissa ollaan ja ensimmäinenkin on clomeilla tehty. Murr. (tähän sisuuntumiseen osansa on myös sillä, että meidän ainokainen on kans clomeilla tehty, ja siitä ihmiset on ihan avoimesti arvelleet, että on "yllätysvauvana" tullu...)
 
Laala, mä oon vähän samanmoinen että tokaisen suoraan jotain kun udellaan toisesta lapsesta, ja olen myös avoimesti puhunut että eka tuli clomeilla (eikä helposti).

Mutta aarrgghh, hemmetin clomit! Mä en pysty nukkumaan... jollain muullakin taisi olla sivuoireena unettomuutta?
 
Ja tänään pitäisi aloittaa kolmas clomi-kierto. Voisikohan nyt vaikka tapahtuakin jotain...
En ole tehnyt varmuuden vuoksi raskaustestejä, enkä tiedä, pitäisikö nyt. Ehkä?

Minä en kysele oikeastaan koskaan kenenkään lapsentekosuunnitelmia, koska ne ovat jotenkin niin henkilökohtaisia asioita. Ja minua ärsyttää, jos minulta kysellään. Kertokoot toiset jos siltä tuntuu (yksi kaveri jutteli avoimesti haaveista, ja häneltä vähän kautta rantain kyselin, että mikä meininki), mutta en minä jotenkin osaa tästä asiasta keskustella. Lähipiirissä on kaikenlaista tilannetta, ja mistä minä tiedän, vaikka monet jo-vähän-vanhemmat tuttavat olisivat saanet lapsia hoitojen kautta. Joillain on kestänyt ensimmäisen tekeminen parikin vuotta ilman mitään vikoja ja toiset napsahtavat heti paksuiksi.

Mulla on ollut paljonkin "miksi muut mutta en minä" -ajatuksia, kateutta, ahdistusta ja kaikkea sitä, mitä tähän nyt liittyy, mutta olen yrittänyt pitää nyt nuo asiat loitolla. Tämä on vähän niinkuin sää, siihen ei pysty itse vaikuttamaan, joten ei kannata ottaa stressiä. Tämä on siis tätä järjen ääntä. Välillä tekisi mieli vain huutaa ja itkeä, että miksi minulle käy näin.

Tähän asiaan jotenkin helpompi suhtautua mahdollisimman teknisesti, ja todeta, että jos systeemit eivät ole kunnossa, niin yritetään saada ne kuntoon. Harmi vaan, kun lääkäreillä tuntuu olevan käytössä yritys ja erehdys -metodi, jossa koitetaan kaikkia eri hoitoja, ja sitten odotellaan, että mikä tehoaisi. Eli minun kohdallani ei todellakaan ensin selvitetty syytä, vaan odoteltiin ja testailtiin, kunnes vasta yli puolen vuoden jälkeen löytyi aine joka ehkä nyt toimii. Ja on ihan urpoa pitää yhtä vuotta rajana sille, että pääsee lapsettomuustutkimuksiin, koska jos tietää, että elimistö ei toimi niinkuin pitäisi, niin ei se sitten vaan toimi.
 
T:lle varattu aika folliultraan kp 14 aamulle. Ovista lähden tikuttaan jo kp 12 ja soittelen klinikalle, jos plussa tulee aiemmin. Pyysivät tikuttaan aamuisin ja soittaan heti, jos plussa tulee. Jäi niin hyvä fiilis puhelusta ja ihana kätilö soitti vielä perään, kun ei ensin muistanut antaa tuota tikutusohjetta. Ite sen kyllä muistin, kun on paperillakin ylhäällä. Lupasi myös kertoa T:lle heti eteenpäin, että lutis jäi lyhyeksi, niin osaa miettiä jatkosuunnitelmaa. Huomenna pääseekin jo ottaan Anazoleja tupla-annoksella. Fiilis on paljon parempi kuin eilen, odottavainen ja jännittynyt. Tästä se taas lähtee. :) Joko sä luna soittelit ajan? :)
 
  • Tykkää
Reactions: rockstone
Tää on kyllä kieltämättä asia joka ei ajattelemalla ratkea, eli pitäis vaan oppia olemaan itselle armollinen ja antamaan aikaa. Vielä kun oppis kärsivällisemmäksin! :)

..Musta tuntuu kuitenkin ihan hölmöltä, kun julkisen puolen sivuilla lukee tää vuosi lapsettomuutta ja sen perään vielä, että kukin tutkimus tehdään naisen eri kierrossa.. eli montakohan kiertoa joudutaan testailemaan eri juttuja, vaikka itse tietää heti, että kroppa ei toimi.. hmmm..

Ja tosta ihmisille kertomisesta.. Oon kertonu parille lähimmälle ystävälle kun oli kerran hirvee ahdinko.. En kyl tiiä oliko se hyvä juttu.. Viimeks kun lääkäri sano, että kierto on pilalla ni mun ystävä totes et eihän teidän lapsettomuus iso juttu ole, kun voitte adoptoida! Eli se tarkoitti hyvää, mutta pienen (vahinko)lapsen äitin suusta se ei kauheesti lohduttanu.. Ja meillä on töissä aika pieni porukka ja joka kerta kun käyn lääkärissä ni kaikki tietää sen (aattelee varmaan, et oon tosi sairas), oon miettiny, että joku pvä kerron meidän työpaikan naisille, että mistä kaikessa on kyse. Viel en kuitenkaa oo valmis, vaikka peitetarinoiden keksiminen onkin välillä inhottavaa.. Muoks: Jos taas ihmiset utelee vauvoista, ni yleensä vaan sanon jotain nasevaa, ni johan loppuu kyselyt! :)

(.): Nyt on toiveet korkeammalla kun mulla on vihdoin lämmöt vähän noussu! :) Ekassa kierrossa mulle olettaen tapahtui ovulaatio, kun lämmöt oli about 36,8 joka aamu. Nyt tänää mulla oli 36,6 kun viime kierron ovuloimattomassa kierrossa lämmöt oli 35,9-36,4..
Eli siis toivottavasti ens vkon lopulla lääkäri soittaa ja kertoo, et oon ovuloinu ja sit me lähetään reissuun ni sit mä teen reissussa positiivisen testin, joojoo! heh! btw, mulla on koko ajan menkkamaisia kipuja (ollu heti ovulaatiosta) ja rinnat ihan superarat! En tiiä johtuisko clomeista? Ei kyllä nää tuntemukset saa fiilistä, että olis paksuna, pikemminkin tuntuu, että sitä ovista ei taas tapahtunu vaikka kroppa yritti ihan superpaljon (ja taitaa yrittää vielkin..)

Ainii! Onko vilijonkka jo testaillu? Entä muut loppukiertolaiset? Toivottavasti teiltä tulee pian ihania uutisia, jotka antaa itsellekin uskoa tähän projektiin!

Ihanaa viikonloppua meille kaikille vahvoille naisille!
 
Viimeksi muokattu:
Marjaana peukut pystyssä, et nyt onnistais! :)

Miramei mullakin on huomattavasti niukentunut ja lyhentynyt vuoto clomien myötä. Ennen jotain 3-4pv, nyt 1-2pv! Siis runsaampi. : /

Hydrangea
pahoittelut :hug: Olis niin toivonut, et olis tärppi käynyt. Mut nyt tseppiä uuteen kiertoon!

Kyllä nyt tarvittaisiin todellakin plussapuhuria tätä pinkkaa piristämään!

Ei minuakaan haittaa, jos puhutte omista lapsista täällä. Hölmöä, jos joutuu pidättelemään itteään.
Minusta tuntuu, et olis ajan myötä päässyt pahimman katkeruuden ja "epäreiluuden" tunteen yli. Toki niitä välillä tulee, mutta on vaan ajateltava et meidänkin aika olis joskus!
Ärsyttää muuten ihmisten käyttämä lasten teko -sana, ei lapsia tehdä, niitä saadaan! Sen on ainakin huomannut ja toivottavasti muistaa sen itsekin, jos joskus lapsi suodaan. No, ymmärtäähän sen tavallaan. Ei ehkä ihmiset pahalla tarkoita, eivät vaan osaa ajatella mitä tunteita on jos ei hetkessä tupsahda raskaaksi.

Mutta voimia kaikille ihanille ja vahvoille naisille! :heart:
 
Minä oon muutamalle ystävälle kertonut tästä asiasta, että olis edes joku miehen lisäksi kenen kanssa keskustella.

Itselläkin on monesti noita tunteita, miksi muut mutta en minä. Ei se minulta ole pois jos muut saa lapsia, mutta läheisten lapsensaanti tuo aina sen mieleen kuinka tyhjä syli itsellä on.

Oon myös sellaista huomannut, että arvostellaan sitä, että ethän sinä voi tietää kun sinulla ei lapsia ole. Tai luullaan etten osaa hoitaa lasta, koska minulla ei omaa ole. Onneksi on myös ihmisiä, jotka tietävät sen, että osaan lapsia hoitaa ja pyytävät välillä apua. Kyllä minä osaan antaa ruokaa, vaihtaa vaipan, olla seurana, pitää sylissä. Huvittavinta on se kun saat pienen lapsen syliin ja lapsen äiti tokaisee, muista tukea niskaa. Ihan kuin oisin joku idiootti, koska ei ole omia lapsia. Ahdistavaa aina välillä.

Uteluihin kun ihmiset kyselevät koska teette lapsia, niin vastaan vaan aina, että katellaan. En halua tästä kaikille kertoa, kun on mulla muutakin elämää josta haluan puhua.

titiuu85 En oo testaillu, mieli kyllä kovasti tekis, siitä prog testin tuloksesta huolimatta, mutta en tiiä uskallanko. Tiiän sen, että maailma taas romahtaa kun testiin pärähtää yksi viiva.
 
Täällä on polilla käyty ja diagnoosina pco ainakin oikealla puolella. Vasemmalla näkyi keltarauhanen.

Sain lähetteen miljoonaan verikokeeseen ja mies uudestaan simppatestiin vaikka edellinen oli ihan ok. Clomit sain reseptille ja niillä sitten mennään seuraavassa kierrossa jos tästä ei tärppää.

Puhuttiin kätilöillä kanssa aika pitkään tästä sekundaarisesta lapsettomuudesta. Se oli kyllä mukava kokemus, koska itsestäkin välillä tuntuu siltä että ei tässä nyt pitäisi tuntua näin pahalta kun se yksi lapsi kuitenkin jo on.

Mulle henkilökohtaisesti tää on jotenkin pahempi asia kuin silloin ennen esikoista. Tokikin silloin mietti että voiko saada ollenkaan jne mutta asia oli niin paljon helpompi sulkea mielestä kun kaveripiirissä ei paljoa lapsia ollut. Nyt sitten jokatoinen kaveri on raskaana ja kavereita on sieltä äitipiireistä tullut lisää ja lapset ja niiden saaminen on ihan toisella lailla osana elämää. Omakin pyörii jaloissa ja saa aikaan haikailua vauva-ajasta.

"Älä kadehdi sen ihmisen onnea, jonka suruja et tunne"

Tähän mä koitan tukeutua omissa ajatuksissani kun raskausmahat vierii vastaan :)
 
Heitä hei! Kävin tänään ultrassa ja nyt siis kp10. Kolme follia oli kasvanut mutta limis ohut. Rupesin myös kyselee mun kilppatiarvoista, kun Tsh oli 4,4! Ja mua on väsyttänyt jo kauan koko ajan, voisin nukkuu vaik 20h putkeen. Lisäks hiuksia lähtee ja palelee. Sainkin Thyroxin koelääkityksen 0,1 mg ja aloitan huomenna. Sain myös Zumenonia jotta limakalvo paksuuntuisi, sen aloitin jo annostuksella 2 tabl aamulla ja 1 illalla. Myös Luge- resepti tuli ja nekin hain. Tarkoitus olisi aloittaa ne oviksen jälkeen, 2 aamulla ja 2 illalla. Kauhee arsenaali lääkkeitä mut toivottavasti auttaa! Gyne sanoi et Zumenon voi auttaa limistä paksuuntuisi jo parissa päivässä mut uusi ultra on maanantaina jolloin näkee vasteen... Ovista veikkaili alkuviikolle.
Oli pakko kysyä Lugeista kun aika moni menee pelkillä Clomeilla ja lääkäri kai sanonut että jos Clomit toimii kehittyy kunnon keltarauhanenkin. Noh, mun lääkäri sanoi että kyllä näin tapahtuukin-terveillä ihmisillä. Mutta jos on vikaa, tulee keltarauhasta ottaa loppukiertoon ja jatkaakin tukemaan mahdollista raskautta...

Miten muut kilpirauhaslääkkeen käyttäjät, onko ollut apua oloon tai raskautumiseen? Lekurin mukaan lääke auttaa väsymykseen ym oireisiin jo parissa päivässä mut raskautumiseen voisi auttaa kuukaudessa, jos siis ongelma siinä. Lääkkeet ei kuulema tee mitään hallaa jos kilpirauhasarvo onkin itselle normaali. Kun sitähän ei voi tietää kuin kokeilemalla: mullakin arvot oli viitearvojen sisällä mutta kun oireita on. Kuukauden päästä meen labraan et nähdään onko vaikutusta lääkityksellä.
Sori omanapaisuus, oon lukenu joka päivä tätä ketjua ja toivon kovasti tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille ja muillekin!
Ja aurinkoa viikonloppuun!
 
titiuu85 Sitä minäkin mietin ensin, että yleensä on alkuraskauden "oire", mutta koitin hakea sille jotain muuta selitystä, koska en voi uskoa, että voisin olla raskaana melkein neljän vuoden yrittämisen jälkeen. Tänään on kp27, onkohan liian aikaista vielä testaamiselle?
 
Luna: En oo tehnyt yhtään raskaustestiä ennen clomeja, jos menkat on alkaneet. Mulle gyne ei maininnut sellasta ollenkaan :| Toki oon tehnyt testin, kun menkat on olleet vähän myöhässä (pidempi kierto kuin pillereillä)

Miramei: Mulla vuoto runsaampi kuin pillereillä. Olin syönyt pillereitä niin kauan, että gyne oli sitä mieltä, että se on "kuivuttanut" mun vuodon. Syön tosin teroja clomien lisäksi ja ne kai vaikuttaa vuotoon. Nyt kolmannella clomi+tero kierrolla menkat kesti vain noin 3 päivää ja oli kyllä niukemmat kuin kahdessa aiemmassa. Ota tästä vastauksesta nyt sitte jotain selvää :LOL:

ON: Täällä ei mitään uutta. Ovista odotellaan ensi viikolle, mutta tikuttelua en oo suunnitellu aloittavani. Ehkä otan aiemmista neuvoista vaarin ja aloitan terot vähän myöhemmin, jotta menis yli oviksen.
 
Marjaana samaa mietin inssin jälkeen viimeksi, että kyllä sitä tavaraa valui ulos myöhemmin..mutta kaipa siellä kaiken järjen mukaan jokunen ui oikeaankin suuntaan, toivotaan että sulla tuottaa tulosta tämä eka inssi!!

Hydra toi on kyllä niin jännä, että nopeesti sitä vaihtuu mieli taas toiveikkaaksi pettymyksen jälkeen. Hyvä niin. Sovitaan, että tässä kierrossa tärppää!! :)

Luna mä oon tehny joka kierrossa testin ennen lääkkeitä ihan vaan varalta, tänään aamulla varmistin negan ennen kuin vetäisin femaria naamariin..

Mimmuskainen toivotaan, että olis oireet sitä toivottua!

Mulla siis jo kp3 tänään ja uusi femarkierto käyntiin. Taisi mennä päivityksissä ohi mun aikasempi viesti, enkä kyllä ihmettele kun täällä on näin aktiivista keskustelu. :)
 

Yhteistyössä