Clomittaret 2013

Nyt vasta luin viestejä taaksepäin..

SuAnn pahoittelut uudesta kierrosta:( Toivottavasti tauolla bongaisit luomuoviksen, joskushan lääkkeet voivat vaikuttaa tauollakin, ainakin clomit.

Esikko pahoittelut uudesta kierrosta :( Hyvä että luget toimii. Mullakin ne on toiminu tosi hyvin. Tosin kerran vähän liiankin hyvin, uusi kierto ei alkanut vaikka testit näyttä negaa, lopulta dpo 16 sain luvan lopettaa luget ja sittenkin meni vielä monta päivää uuden kierron alkamiseen.
 
Täällä odotellaan ovulaatiota, nyt on kyllä vasta KP10, että varmaan menee vielä viikon verran.

Mulla ei tulltu clomeista ottopäivinä juurikaan oireita, mutta nyt on kamala päänsärky koko ajan. Siis ihan hirveä. En tiedä onko se pillereistä vai jostain muusta. Nälkäkään ei tunnu tulevan ja turvottaa.

Huoh...

Olikos kellään kokemusta siitä Clearbluen Fertility monitorista? Briteistä saisi tilattua ja vähän houkuttelisi :) Mut taitaa olla vähän turha.
 
Mulla ei ole tuota fertility monitoria, vain se clearbluen digitaalinen ovulaatiotesti dual hormone indikaattorilla. Eri laite kyseessä. Tuo on ihan ovistesti, mutta näyttää neljä hedelmällisintä päivää tavallisen digitaalisen näyttämän kahden sijaan. En ole koskaan sitä edes halunnut, mutta toimittivat minulle vahingossa väärän. Kaiken lisäksi testilaite sekosi toisella käyttökerralla ja saan ensi viikolla uuden. Minusta tärkein on tietää ne kaksi hedelmällisintä päivää, enemmällä ei ole raskaaksi tulon kannalta mitään lisämerkitystä.
 
Menkat alko viime yönä eli mulle vois laittaa kp 1/30-40 ja hoidoks clomit ja syyksi pco huomenna soitto tyksiin ja yli huomenna alkaa clomien syönti. primoilla tasasin kiertoa, ettei veny mahdottoman pitkäksi ja kivutkin on sen mukaiset.
 
Moikka kaikille:)
Kirjoittelen uutena, pitkään kuitenkin teitä seuranneena. Itsellä siis PCO, ehkäisy jätetty pois vuoden alussa. Nyt ensimmäinen clomi-kierto menossa, tänään kp 17. Ultrassa todettiin kp 11:na johtofolli kokoa 13mm. Lääkäri oletti että ovuloisin kiertopäivinä 14-15 mutta clearbluen digi ovistestiin ei hymynaamaa vieläkään ole tullut. Onko muille käynyt samaa? Entä onko kenellekkään määrätty clomien kanssa irrotuspistosta? Miehen simpat on tutkittu ja ne on priimaa kamaa. Huomenna aattelin soittaa lääkärille tuosta negasta ovistestistä.. Onko siis mahdollista että ei ole irronnut ja tarvitsisikohan aloittaa Terot että päästään varmasti seuraavaan kiertoon. Seuraavalle kierrolle onkin sitten sovittuna aukiolotutkimus että nähdään sekin tilanne.
Kiitos jo etukäteen josko jollain on antaa vastausta pariin kinkkiseen kysymykseen!! :) Ja minut saa lisätä pinoon jos vaan mahtuu.
 
Kuumeilija Tervetuloa! Ootko testannu muulla kuin digillä? Joillain hymynaamaa ei vaan tuu, itsellä taas digi on toiminut hyvin. Joskus folli voi kasvaa suureksikin (n.25mm) ennenkuin se puhkeaa, laskeskelin että noin 1,5mm vuorokausikasvuvauhdilla sulla täyttyy se ylihuomenna, eli uskois että viimeistään huomenna sulla ois ovistestissä plussa, ellei folli kasva hitaammin tai oo jotain syytä miksi ei oo kasvanut loppuun asti tai puhkea. Hyvä varmasti soittaa klinikalle ja kysyä esim. ylimäärästä ultraa missä katotaan mikä tilanne on. Normaalisti kun folli kai puhkeaa jo pienempänä.
Mulla on kerran ultrassa folli ollu 24mm, ja vasta samana aamuna sain digin hymyilemään.
 
Kiitos Luna ihanan nopeasta vastauksesta :) Itse asissa torstaina tein david (vai mikä lie) tikku ovistestin jossa oli selkeästi tummaa viivaa, ei kuitenkaan niin tummaa kuin kontrolliviiva. Ajattelin huomenna aamulla tehdä sellaisen ja digitestin, siis molemmat. Ajattelin sen vuoksi molempia että näkee mihin suuntaan se liuskatesti on mennyt jos digiin ei edelleenkään tuu mitään.
Kiitos myös noista luvuista. Itse sitä myös laskeskelin.. Jäi vain hämäämään kun lääkäri kirjoitti epikriisiin että ovuloi tod. näk. kp 14-15. Eli siis kovin pian siihen nähden minkä kokoinen folli oli silloin kiertopäivänä 11. Meinasin jo luovuttaa testailun suhteen mutta ehkäpä jatkan vielä ainakin huomiseen kun niitä digejäkin tuolla kaapissa vielä on. Edelleen on siis oviskipuja, samanlaista nyppimistä mitä on ollut alkukierrosta asti. Johtunee siis follin kasvusta joten jatkaisikohan se siellä edelleen vaan kasvua? :) Nyppimistä on siis nimenomaan vasemmalla puolella missä johtofollikin ultrassa näkyi.

Onkos muilla käynyt niin että ovis on ollut mutta Clearbluen digi ei ole hymyillyt..? :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Itse testaan tuplana eli ihan tavallisilla pc:n tikuilla ja kun ne alkaa näyttää vahvaa viivaa, testaan digillä. Jos tuo digi ei toimi, niin sulla kuumeilija voi olla myös ovis mennyt jo ohi. Mullahan digi levisi tässä kierrossa. Jäi hymyt päälle. Ehdottomasti kannattaa kuitenkin jatkaa testaamista.

(.) piinallisen hitaasti menee piinapäivät. Toiveet korkealla, joten tiputaan sitten lujaa. Pieniä nippailuja ja tissit turvoksissa. Eipä muuta juuri nyt.
 
kuumeilija minä olen ainakin clomi kierroissa ovuloinut myöhemmin kuin mitä lääkäri ultran mukaan on laskenut ja tästä silloin ekan kerran soitinkin hoitajalle niin sano ettei mitään hätää et jatka testaamista kun kärsin muutenkin pitkistä kierroista niin voi ovis clomeillakin tulla myöhemmin... ekal kierrol oli mulla kp18 ovis ja tokalla oli kp15 täst kierrost en ihan tiedä milloin oli kun en kunnolla testaillut mentiin halujen mukaan kun ei seurontoikaan ollut.

Täällä elellään jänniä aikoja huomen aamul testaan ellei yllätys täti iske yöllä.. epäilen kyllä: ei oo menkkakipui, ei kolmen päivän tuhrui, issias kiusaa joka päivä ja kaikki tissituntemukset ja lämmöt päälle 37, mut huomen tiputaan ja lujaa. kolmena päivänä oon testannut jotain hailukkaa kirkkaas valos mut en tie onko väriä ja kuvaan saakka ei näy joten huomen tiputaan ja korkealta viime kierron mukaan menkat alkais huomen ja kun clomit reilusti on mun kiertoni lyhentäneet :D
 
Mäkin testaan aina ensin Davidin liuskatestillä ja sitten jos hyvältä näyttää, varmistelen vielä CB:n digillä. Digi on toiminut mulla moitteettomasti ja vaikka se onkin kallis (ainakin minusta), niin toistaiseksi olen raskinut niitä ostaa. On niin ihanaa, kun ei tartte niitä tikkujen viivoja tulkita tunti tolkulla. :LOL:

Nooh... Täällä mennään kp 24 ja eilenhän se CB alkoi hymyillä! (Mahtava kierto tulossa, jos vasta nyt oviskin) Tikkuunkin pärähti niin paksu ja tumma viiva, ettei varmaan ikinä ole sellaista tullut! :O Tää on luomukierto ja olin oikeastaan jo luopunut ovistoivosta. Jostakin luin, että raskautumisen mahdollisuus on tosi huono, jos olis on kp21 jälkeen. Luultavasti ei siis aihetta piinailuun, vaikka ovis eilen hyödynnettiinkin. Onko teillä kellään kokemusta näin myöhäisestä oviksesta? Onko mitään mahdollisuuksia raskautua?
 




Tiistai 19.11.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Melody89……40/32(40-90).....ya 6/12...........2.c........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Äiti74…………38/27-28………...ya5/12……………2.c……….2.lapsi, 39v.
moon stars....29/30-53.........ya08/11............3.c........1.lapsi
Minnikko…....25/33-35..........ya01/2011........c..........1.lapsi, pco, 29 v.
Grill......…….23/30-32......ya9/11 yk26.....g+pr+ins+l....endo, 1.lapsi, 23v.
Ambrosia85…23/28-32.......yk 6/ya 10/10.........t.........1.lapsi
Vauvatoiveinen..21/27-29....ya 08/2012......3.c+m+t...1.lapsi, pcos, 37v.
Kazu87...…….21/28.............ya6/10......…..6.c..3.ins........selitm,1.lapsi
luna_82......…..19/?.....................................a+pu...pcos, 31v.
Miyaka...…….19/32-34.........ya06............8.c+m........pcos,1.lapsi,34v.
Kuumeilija87..19/?…………..ya 1/13……….1.c…………..pco,????
Karmini………14/26-28.......ya07/13 yk5 ……1.c.........2.lapsi, 26v.
Hipsunpöpsy..12/28-33…..ya11/11(09/13 km)yk1…....2.lapsi, 35v.
Siiri84...………6/25-32...…..ya 8/2013...…..tk........1. lapsi, selitm. 29v
kaathy......…..6/33-100.......ya2012......…..2.lz.......pcos, 27v
SuAnn...………5/30-39........ya 06/2012...…tk...…....1. lapsi, 31v
Esikko83...…..5/25-31........ya 07/2011…..c+2.ins+l...1.lapsi, selitm., 30v.
mirzukka…….4/26-80...…..ya 01/2013……...1.m........pco, 1 lapsi, 26v
Hannuliini……3/30-40…….ya 08/2011………c…………..pco, 1. lapsi, 25v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, skorppari82, kinuzki, Päivi1980, Seemi , -minävain-, lotta1, dots , inessa


Piinailijat
Melody89 dpo 11
Grill dpo 11
vauvatoiveinen dpo 6

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8.....28/32-33....ya11/11.....tk.......2.lapsi, 34v. (km:()

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi

lokakuu:
deseo.......1.10......34/38.....ya1/2011....g,s,lutinus.1.ivf......selit m,1.lapsi
RooRoo1..22.10.......31/30-52...ya5/12.....1letrozol.............pco,1.lapsi, 26v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill ja Esikko83 (ja luna_82)
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään ylimääräisessä ultrassa, johtofolli oli lakannut kasvamasta.
Sen seuraks oli lähteny kasvaan muutama lisää, ei vielä onneksi niin isoja kuin isoin.
Pistosannosta kasvatettiin, ja toivotaan että yksi pyrähtää eteenpäin. Jos muutkin kasvaa, tulee yrityskielto.
Itkua on ollut koko päivä, miksi tarvitsee olla näin vaikeaa:(
Lääkäri vielä sanoi uskovansa että perjantaina tulee parempia uutisia, mutta huomaan että minä en usko :´(
 
No voi hemmetti luna! :O Mutta josko se sieltä vielä jaksais kasvaa kun hyvissä ajoin tajuttiin annostusta nostaa! :hug:

Tervetuloa uusille! :wave:

Ja iiiisot pahoittelut negoista sekä uusista kierroista! :hug:

Olen ollut taas vähän laiska kommentoimaan, mutta kyllä minä luen kaiken! :whistle:

Minnikko: Onhan myöhäisestäkin oviksesta mahdollista plussata, mutta mielestäni todennäköisyys plussaan laskee merkittävästi. Mahdollista silti! :)
 
tietoihin sellanen päivitys et ikää on jo 25 ja ya aloitettu 8/11. Tänään yritin soittaa tyksiin, mut sieltä ei kukaan vastannut huomenna uus yritys ja huomenna alkaa eka clomi-kuuri. Toivon ei tuu mitään kauheita sivuoireita. kylmä nyt jotenkin yritän saada sen seuranta-ultra ajan sinne tyksiin.
 
Ajattelin tulla kertomaan kun selvittelin tänään noita pohdintojani. Eli Fertinovan kätilö sanoi että kaikki ei noihin ovistikkuihin plussaa saa vaikka olisikin ovuloinut normaalisti. Tämän hetkinen lääkärini oli sairaana mutta diagnoosin tehnyt lääkäri sanoi täysin samaa. Eli uskon siis siihen että ovulaatio on jo tapahtunut vaikkei testiin hymiöö tullutkaan. :)

Lunalle hirveästi tsemppihaleja niin kuin kaikille muillekkin. <3 Tästä ei tosiaan helppoa ole tehty.. ;(
 
Kuumeilija, minä tulin raskaaksi vaikkei digitesti hymyillyt ;) Myös ovulaatio on ollut (ultra + verikoe) vaikkei tasavahvaa viivaa ole ovistestiin tullut. En anna sen itseäni haitata, koska osaan näiden kokeiden perusteella tulkita myös virallisesti negatiiviseksi jääneen ovulaatiotestin itselleni positiiviseksi - jos siis tajusit mitä tarkoitan :LOL:
Testi on ohjeiden mukaan nega, mutta mulla se on kuitenkin positiivinen :)
 
Nyt on pakko tulla omanapailemaan tänne, mutta siis apua. Onks teillä muilla tullut vatsavaivoja clomeista? Mulla on maha jotenkin vaan tosi kipeä nyt ollut jo useamman päivän. Siis massua kivistää kovasti. Ja on oikeastaan ihan sama syökö vai ei. Alavatsakivut varmaan kuuluu asiaan mutta että muukin maha lähtee tähän mukaan? Mulla on muutenkin täydet raskausoireet menossa, vaikka siis tässä vasta ovulaatiota odottelen tulevaksi. Hajuaisti on jotain aivan jäätävää ja muutenkin olo on tosi outo.

Nyt on KP12 ja ovista ei vielä kuulu, vaikka söin clomit jo kp3-7. Viimeksi söin niitä 7-9 ja ovis tuli KP18, että ei mulla näemmä tule se yhtään aiemmin vaikka söisin pillerit aiemmin.
 
SookyS: Toisille clomeista ei tule mitään sivuoireita ja toisille kaikki mahdolinen. Valitettavasti itse kuulun näihin, joilla sivuoireita on enemmän… Tuo päänsärky on varsin tavallinen clomioire - itsekin siitä kärsin. Clomioireet jatkuvat valitettavasti ihan kierron loppuun, sanotaanhan että clomit kertyvät elimistöön ja vaikuttavat vielä seuraavaankin kiertoon (siksi minutkin laitetaan välikierrolle ennen pistoshoitoihin siirtymistä). Suolistovaivoja minulla ei ole muistaakseni ollut.

Luna: Toivotaan että saat hyviä uutisia perjantaina! Minulla kehittyi alkusyksystä clomeista liikaa folleja ja yrityskieltohan siitä tuli. Lisäksi seuraavakin kierto oli vielä välikierto, jotta munasarjat saivat toipua. Kyllähän tuo *itutti. Koska olen lääkitykselle tosi herkkä, niin joudun joka hoitokierrossa murehtimaan että taas noita folleja kehittyy liikaa.

Kuumeilija: Tervetuloa mukaan! Laittaisitko vielä listalle tarvittavat tiedot: kierron pituus, ikä, monesko toiveissa...

ON: Kolmas clomitabu (25 mg) vedetty tänään naamariin, vielä olisi kaksi päivää jäljellä. Munasarjat alkoivat vihloa heti ekana päivänä. Eilen illalla kävin lenkillä ja munasarjat olivat jo tosi kipeät - mitähän tästä vielä tulee… Pelkään että munin taas koko tiun :kieh:. Tämän kierron jälkeen onkin sitten välikierto ("joulurauha" :D) ja tammikuussa olisi suunnitteilla aloittaa pistoshoidot. Saapi nähdä, miten munasarjat noihin pistoslääkkeisiin reagoivat, kun ylistimulaatiota saatiin jo ihan yhdellä päivittäisellä clomitabullakin...
 
Aattelin liittyä mukaan porukkaan. Olen arkaillut pitkään kirjoittamista tänne, mutta vertaistuki on nyt enemmän kuin tarpeen. Elikkä, ollan yritetty vauvaa jo vuoden, toista vuotta alettiin just yrittää. Vikaa ei varsinaisesti ole kummassakaan, minulla todella pitkät kierrot ja on epäilty myös keltarauhasen vajaatoimintaa. Käytiin Väestöliitossa ja olen saanut Clomifen kuurin. Nyt loppuviikosta saan tietää, oonko tullu raskaaksi, mutta toiveet eivät ole kovin korkealla ku on ollu pettymyksiä pettymysten jälkeen.
 
SookyS: mulla kanssa ylävatsakin pinkeenä ja en ole tiennyt liittyykö clomeihin vai metuihin. Metuista tullut kanssa kaikkea listan ulkopuoleltakin... Mulla tuntuu kuin olisi vatsalihakset ylhäältä ihan kireenä ja kipeinä. Lihasten päät tulehtuneet? Outo olo... Ihan sai huutaa kivusta kääntyessä.

Sansu/ moon stars: miten kävi testin kanssa?

Tervetuloa uusille!
 
  • Tykkää
Reactions: hannuliini
Vauvatoiveinen testi oli eilen aamulla nega, mut edelleenkään ei menkkoja, pieniä kipuja jotka menee ohi, paha olo ym raskausoireet ja lämmöt edelleen 37 eilenkin joten aamulla testaan jos ei ala. mut clomikierron kolmen päivän tuhrut puuttuu kaikki ja noh olo on raskautunut ja jotenkin erillainen mut voipi olla et kierto vaan heittää vaikken viime kierron mukaan menkat nyt 2 päivää myöhässä. en tie onko clomeilla yleensä heitellyt kierrot muilla?
 

Yhteistyössä