Clomittaret 2013

Mä kävin ultrassa kp 12 ja siellä oli kaksi folli kasvamassa n. 14-15 mm kokosia. Nyt on menossa kiertopäivä 19. Onko ketään muita joka on clomeja useasti syöny ja folleja on kasvanut kaksi ja siitä huolimatta ei raskaudu.?
 
Kiitos kaikille ketkä luki mun pitkän avautuimsen!!

ja kiitos erityisesti kaikille vastanneille! tällaista tukea täältä on ihana saada :heart:

Karmini kiitos tsempeistä!! sitä aina tarvitaan :)

ja kiitos vauvatoiveinen, kun muistutit, että nuoriahan me tosiaan ollaan (24 ja 26), ja paljon on apukeinoja vielä käytettävissä :) luomusti yrittämiseen on vaan mennyt jo usko, kun ovuloin silloin todella epäsäännöllisesti ja max. 4 kertaa vuodessa, mutta voihan nekin vauhdittua näiden clomihoitojen jälkeen.

Luis, Ambro ja Luna kiitos kun valaisitte minua noiden pistoshoitojen ja muiden vaihtoehdoista! jotenkin olen luullut että niitä käytetään vain inseminaatioiden yhteydessä. Mutta ihmettelen kyllä miksei minulle ole niitä vielä määrätty, clomit kun kasvattaa mun folleja todella hitaasti (ovikset kp 19 ja kp29).

hmm.. mun on taas pakko pitää oman mielenterveyteni takia pientä taukoa tästä palstailusta, vaikka täältä niin älyttömän lohdullista vertaistukea saakin. Mies on ollut kuulemma minusta jo pitkän aikaa huolissaan, en ole kuulemma vähään aikaan näyttänyt niin iloiselta ja onnelliselta, kun normaalisti, ja olen siis aikalaisen naurava ja iloinen tapaus aina. miehen sanat jäivät oikeasti mietityttämään, ja onkin ollut vähän helpottavampi olo, kun on yrittänyt keskittyä muihin juttuihin. pysyn kyllä listoilla ja kuumeilen edelleen mukana!! kommentointi vaan saattaa jäädä harvemmaksi.


tsemppiä pimeän syksyn keskelle kaikki ihanaiset!! ja uusille tervetuloa!!
++++++++++++++++++++:whistle:
 
Esikko83:
Tässä tarvittavat tiedot :) kp 19/36, ya 1/13, yk 8, 1 clomikierto, pco ja ensimmäinen lapsi toiveissa. Ja ikää on se 26 vuotta. Olikos siinä riittävästi? :)

Ambrosia85:
Toivon että asia olisi juuri noin. :) Ovulaatio olisi siis tapahtunut silti vaikka testi ei missään vaiheessa oo positiivinen ollutkaan. Tänään en enää jaksanut testata. :/

SookyS:
Ei oo tullu mahavaivoja. Paitsi tollasta paineen tunnetta alavatsalla. Johtunee mahdollisesta ovulaatiosta. Onko muilla ollut sellaista? Mulla kyllä edelleen nippailee vatsallakin että tiedä sitten mistä sekin johtuu. Onko ideoita? ;-) Nyt siis jo kp 19. Metuja ei mulla oo, gynen mielestä liian hoikka niitä käyttämään Ja hah.. :D Aion kyllä niistä vielä kysyä jos (toivottavasti ei) nähdään.

Melody89:
Tsemppiä kovasti. :) Toivottavasti kuullaan susta vielä iloisissa merkeissä. :)
 
Meillä sitten siirtys hoidon aloitus tammikuulle, koska tyksillä ei ole tällä hetkellä antaa yhtää ultraa aikaa meille säästö syistä, kun on listoja kiinni. Tyksin joulutauko alkaa jo 16.12 ja kestää sinne 6.1 asti. Täytyy sit heti sillo 7.päivä soittaa sinne ettei taas jäädä ilman ultria. Jotenkin taas ne haaveet siitä vauvasta mureni tai ainakin siirtyy taas eteenpäin, oli lähellä ettei itku tullut sen puhelun jälkeen kun sinne tyksiin soitin. Ekan clomin ehdin tänään ottaa et sekin homma jää nyt sitten kesken. Yksityinen sektori kävi kans mielessä, noh sekin idea tuli sitten hylättyä.
 
Hannuliini: mitäs jos syöt ne clomit nyt ja otat yksityiselle sen seurannan? Jos olet jo ne aloittanut, ei kannata lopettaa... Ja ei maksa maltaita yksi ultra kuitenkaan.

(.) olen ihan järkyttävän kipeä. Ylävatsan lihakset pinkeinä ja kipeinä. Vatsassa kipeitä pisteitä, sellaisia pallukoita ihon alla. Turvotusta järkyttävästi ja vaikea olla. Alavatsa rauhallisempi. En ymmärrä enää yhtään. Clomit jos tekee nämä, en suostu enää syömään. Saattaa olla kyllä kaikkien sekoitus ja metut erityisesti... Ahdistaa.
 
kiitos tsempeistä <3

vauvatoiveinen hurjia noi sun vatsaoireet:/ Voi kun ne helpottaisi. Tai kysy uutta lääkettä, vaihtoehtoja kun on, femar, letrozol, anazol jne. Mulla ei clomeista tullut kuin niitä hikisiä öitä:/

SookyS samaten, toivottavasti vatsaoireet helpottaa ja ovis tulee pian

moon stars pidän peukkuja aamulle!

Esikko toivottavasti nyt tulisi vain 1 folli sulla! Mulla on jännä kun AMH on 15 eli tosi korkea lääkärin mukaan ja että pitää olla varovainen pistosten kans jne, mutta clomeilla saatiin vaivoin 1 kasvamaan tai ei sitäkään (paitsi ihan ekassa kaks). En tiedä onko kaikki follit mulla sitten niin "samalla viivalla" että ne ei vaan saa päätettyä kasvaako kaikki vai ei kukaan. MURH. Mutta joo sullakin varmaan pitää olla pistosten kans tosi varovainen, mullakin pienillä annoksilla menty.. Ens kiertoon ehkä itekin haluisin pelkät pistokset. Lyhenis sit kierto vaikka kasvaskin riskillä monta. Eilen oli kp 18 ja vasta isoin sen 12mm.

mintikka Tervetuloa! Toivottavasti loppuviikosta saat hyviä uutisia:)

Melody hyvää taukoa, palaile taas kun siltä tuntuu, toivottavasti ihanin uutisin :)

hannuliini jos on rahallisesti mahdollista niin kannustaisin kans meneen yksityiselle ultraan jos harmittaa pitempi tauko tässä välissä. Se maksaa jonkun 120-160e ehkä, riippuen paikasta.
 
Hannuliini:
Samaa mietein kuin vauvatoiveinen. Varaat ehdottomasti ajan yksityiselle jos vaan tuntuu siltä että rahapuoli antaa myöden. Kovin pitkä tauko tulee muuten. :( Todella ihmeellistä että supistuksien myötä ihmisten hoidot taas kärsii. Mutta eipä oo mikään uus juttu kun koko ajan säästetään vaan kaikesta. Tosi harmi juttu. Vai oliko muuten joku muu syy miksi yksityisen käynnin hylkäsit?

Vauvatoiveinen:
Onpa ikävän tuntuisia kipuja. Kannattaa ehkä jo kysyä lääkäriltä mistä moinen johtuu? Ja ehdottomasti unohtaa seuraava clomikierto jos siltä tuntuu. Pyydät siis jotkut muut lääkkeet. Toivottavasti pärjäilet siellä. Koska näät lääkäriä?
 
Meillä on se poliaika 10.12. Sitä ennen en näe tämän alan lääkäriä, mutta työterveyteen menen yleistilan takia maanantaina. Taukokierto tulossa joka tapauksessa. Pyydän muut lääkkeet. Nämä ei sovi. Olo on kurja lähes koko kuukauden ja nyt ollut erityisesti. Kiitos :heart:
 




Torstai 21.11.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Melody89……42/32(40-90).....ya 6/12...........2.c........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Äiti74…………40/27-28………...ya5/12……………2.c……….2.lapsi, 39v.
moon stars….31/30-53.........ya08/11............3.c........1.lapsi
Minnikko…....27/33-35..........ya01/2011........c..........1.lapsi, pco, 29 v.
Grill......…….25/30-32......ya9/11 yk26.....g+pr+ins+l....endo, 1.lapsi, 23v.
Ambrosia85…25/28-32.......yk 6/ya 10/10.........t.........1.lapsi
Vauvatoiveinen..23/27-29....ya 08/2012......3.c+m+t...1.lapsi, pcos, 37v.
Kazu87...…….23/28.............ya6/10......…..6.c..3.ins........selitm,1.lapsi
luna_82......…..21/?.....................................a+pu...pcos, 31v.
Miyaka...…….21/32-34.........ya06............8.c+m........pcos,1.lapsi,34v.
Kuumeilija87..21/36…………..ya 1/13 yk 8……….1.c………pco,1. lapsi, 26v.
Karmini………16/26-28.......ya07/13 yk5 ……1.c.........2.lapsi, 26v.
Hipsunpöpsy..14/28-33…..ya11/11(09/13 km)yk1…....2.lapsi, 35v.
Siiri84...………8/25-32...…..ya 8/2013...…..tk........1. lapsi, selitm. 29v
kaathy......…..8/33-100.......ya2012......…..2.lz.......pcos, 27v
SuAnn...………7/30-39........ya 06/2012...…tk...…....1. lapsi, 31v
Esikko83...…..7/25-31........ya 07/2011…..c+2.ins+l...1.lapsi, selitm., 30v.
mirzukka…….6/26-80...…..ya 01/2013……...1.m........pco, 1 lapsi, 26v
Hannuliini……5/30-40…….ya 08/2011………c…………..pco, 1. lapsi, 25v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, skorppari82, kinuzki, Päivi1980, Seemi , -minävain-, lotta1, dots , inessa


Piinailijat
Melody89 dpo 13
Grill dpo 13
vauvatoiveinen dpo 8
Karmini dpo 1

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8.....28/32-33....ya11/11.....tk.......2.lapsi, 34v. (km:()

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi

lokakuu:
deseo.......1.10......34/38.....ya1/2011....g,s,lutinus.1.ivf......selit m,1.lapsi
RooRoo1..22.10.......31/30-52...ya5/12.....1letrozol.............pco,1.lapsi, 26v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill ja Esikko83 (ja luna_82)
 
Viimeksi muokattu:
Vauvatoiveinen: Googlasin vähän... Metujen tavallisin sivuoire ovat vatsavaivat. Itselläni tuli miltei kakki clomien sivuoireet, mutta vatsakivut olivat kyllä selkeästi ovulaatioon liittyviä (follien kasvukivut, keltarauhaskivut jne).

Hapsuliini: Monethan meistä ovat selittämättömästi lapsettomia eli me olemme vuosikaudet ovuloineet normaalisti emmekä ole raskautuneet :). Tuo toinen tai kolmaskaan kypsynyt follikkeli eivät meidän kohdalla juurikaan muuta asiaa. Eli toisin sanoen ongelma on meillä jossain muualla kuin munasolun irtoamisessa (esim. munasolun laadussa, tukkeutuneissa johtimissa, kiinnittymisessä…). Itselläni oli kaksi johtofollia viime inssissä, eikä se johtanut raskauteen. Enpä sitä juuri odottanutkaan, kun normaalistikin on irronnut tuo yksi folli eikä se ole raskauteen johtanut. Sen sijaan jos potilaalla on ovulaatio-ongelmia, niin tuo clomeilla kypsymään saatu munarakkulahan on ns. hoidettu ongelma ja johtaa suuremmalla todennäköisyydellä raskauteen. Tällaisissa tapauksissa tulisi olla erittäin tarkka ettei munarakkuloita kypsy liikaa, sillä näistä saattaa hyvinkin alkaa monikkoraskaus.

Luna: Sinullahan oli tuo pco, jolloin gonadotropiinien (=pistoslääkkeet) käytön kanssa tuleekin olla tosi varovainen. Pco:laisilla on pistoslääkityksellä kohonnut riski ylistimulaatioon. Noita clomeja pco:laiset voivat vetää suuriakin määriä ja silti kasvaa ainoastaan se yksi toivottu johtofolli. Tuo korkea AMH taitaa selittyä juuri tuolla pco:lla. Itseltäni ei AMH:ta ole koskaan mitattu, FSH oli vuosi sitten ylärajoilla. Koska itselläni on ns. normaalit munasarjat, niin en tiedä vaikuttavatko nuo pistoslääkkeet eri tavalla kuin clomit… Nähtäväksi jää, minimiannostuksella haluan kuitenkin lähteä liikkeelle.
 
enhän minä mitään testannut :headwall: eilen aamul tuli hiukan ruskeaa ja jäi siihen. loppu päivänä ei mitään ja tein illalla testin johon tuli viiva mikä todennäkisesti oli viivapaikka. ei siit voinut sata varmasti sanoa et siin on väriä. noh totesin et aamulla testaan taas ja noh olin jo ottanut purkkiin näytteen kun hoksasin pyyhkies verta hiukan ja olin jo et aha ei tarviikkaan mut eipä vertakaan ole enempää tullut et katotaan alkaako menkat järkkyineen kipuineen tänään iltavuoron aikana niin kuin viimeksikin vai testaanko aamulla ehkä :D
 
Yhteen paikkaan soitin niin oli vähän ei niin iloinen vastaanotto kun tyksistä hyppää välillä yksityiselle. Mille päivällä olis hyvä se ultra varata? Kun mulla on ohjeistuksessa et kierron 3-7 et eilen ehtisin ottaa yhen aamulla ja tänään en oo ottanut kun tyksistä sanottiin et älä ota sit enempää.. Oisko parempi vaa varata aika gynelle ja siel sit selittää koko tarina?
 
hannuliini: No siis ei sillä nyt mitään väliä ole jos haluaa käydä yksityisellä ultrassa, jos julkisella ei ole aikoja! Ihme suhtautumista. :O Älä välitä sellaisista. Mutta ultra olisi hyvä olla siinä kp10-12. Ja tosiaan, jos sen ajan meinaat yksityiselle varata, niin ota nyt hyvä ihminen se clomi tänään(kin)! :) Muuten koko homma kusee...

moon stars: No voi kökkö! Jospa huomenissa kuitenkin pääsisit testaamaan. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Luis
hannuliini: Nyt äkkiä se Clomi suuhun :)

Itse sain Clomit polin kesätauon ajaksi sillä ehdolla, että käyn omakustanteisesti yksityisellä seurantaultrassa.

Eli komppaan Grilliä! Jatka nyt ihmeessä niiden Clomien syöntiä ja varaa tavallinen aika gynekologille. Itse kerroin vasta vastaanotolla miksi tulin. Gynekologi oli oikein ymmärtäväinen ja sain vielä postissa kotiin tarkan selostuksen folleista ja limakalvosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Mä varasin ajan ens torstaiksi silloin olis menossa kp 12 mun laskujen mukaan. Ihanaa kun sain täältä neuvoja miten toimia, mulla ei oikeesti olis hermot kestänyt et olisin odottanut sinne tammikuuhun, johan tässä on jo muutama vuos odotettu sitä lasta. Äsken otin sen toisen clomin 3päivää viel ja sit alkaakin se raastava odotus sinne torstaihin. Jossain vaiheessa täytyy varmaan ostaa niitä ovulaatiotestejä et pystyy ite kattoo et tuleeko se ovis vai ei.
 
Hannuliini:
Hyvä kun varasit ajan. :) Jos yksityiselle menee niin eihän niiden pitäs kysellä minkä takia tullaan vaan ottaa avokäsin vastaan kun kerta asiakas itse käynnin maksaa. Valkkaat vaan sellasen gynen ketä ymmärtää näistä lapsettomuusasioista että tietää mitä katsoo ja osaa tarvittaessa antaa jatkohoito-ohjeita. :) Tiedän että on niitä jotka ei ymmärrä näistä asioista hölkäsen pöläystäkään. Noihin kiertopäiviin se suurin piirtein menee. Mulle ohjattiin että ultra kiertopäivinä 9-11.
 
hannuliini Mullahan oli sama ongelma ku sulla,ei ollu antaa aikoja julkisella puolella. Sanoivat vielä et jos kierto heittää niin sit taas siirretään ja eivät ne olleet kovin innoissaan siitä et oisin menny yksityiselle,meinasivat et jompikumpi. Olin jo mieli maassa kunnes miehen kanssa päätettiin et paskat,mennää sinne yksityiselle,makso mitä makso..ei ruvettu siis ootteleen josko niillä joskus olis sit antaa aikoja. Gyne oli siellä yksityisellä sit sitä mieltä et olisivat joutaneet kirjottaa jonku maksusitoomuksen ku kerran ollaan siellä hoidoissa mut ei olekkaan antaa ultra-aikaa niin tottakai monet sit lähtee välissä tarkistuttaa yksityiselle ettei hoidot aivan älyttömästi veny. Mulla on siis varattuna ultra ens kuulle sinne julkiselle mut saa nähä tartteeko sinne sit mennä :)
Toivottavasti ymmärsit ees jotain mun kirjotuksesta :D

vauvatoiveinen Hurjalta kuullostaa noi oireet :eek:

ON: Tälle päivälle Dpo 0..oli suht mielenkiintoista olla kramppien kanssa töissä,onneks ne alko vasta iltapäivästä ettei kauaa tarttenu siellä vääntyillä. Nyt alkaa oikeesti se jännäys sitten :D
 
Mulla metut tekee lihasoireita, mm. Ylävatsan lihaksiin, käsiin, jalkoihin, niska-hartiaseutuun. Vatsaoireita mulla ei metuista ole ollut siinä mielessä missä ne haittavaikutuksissa kuvataan. En juokse vessassa, enkä kärsi suolisto-oireista. Terot aiheuttaa närästystä ja puskee usein hiivaa. Clomit tekee taas alavatsan kipeäksi, yököttävät, hämärtävät näköä ja kiristävät hermoja. Metuissa ei ole mainittu mitään noista lihaskivuista ja hermokudoksen ärsytyksestä. Näistä tietoja löytyy lähinnä ulkomaalaisilta sivuilta ja tutun lääkärin kautta. Olen todennäköisesti yliherkkä metformiinille ja nyt olen pienentänyt annosta ja kokeilen rauhoittuisiko kroppa. Clomeja ei onneksi tarvitse nyt syödä...

Perjantaina olisi melkein testattava, vaikka on vasta dpo9. Olisi pikkujoulut ja en halua ottaa mitään, jos on tärpännyt. Usko tosin alkaa hiipua, kun kroppa pettää.

Sorry vuodatus.

Tsemppiä kaikille! Hannuliinin päätös oli hyvä. Yksityistä saa käyttää tuollaisissa tilanteissa. Karminille ovisonnittelut!
 
ja kp1 alkoi sit tänään... ei täst taida tulla mitään.. jos suosiolla vedän viimeiset clomit nassuun ja jään odottaa tammikuuta.. ilmeisesti clomit ei meille tuota toivottua tulosta.. en vuoda mitenkään runsaasti mut veri kuin veri ja kivut kans jotka ei onneks ollut niin kamalat kun kaks edellistä. mut tulevaan kiertoonkaan en ovista nyt metsästä. jollei tyks seuraa en minäkään... omalla painolla sitten vaan .....

Onneksi hannuliini sait yksityiselle ajan ja tsemppiä clomien kanssa :D
 
Suosittelen ovistestien ostopaikaksi ihan marketteja. Prismassa pregcheckit maksaa 7.75€ /10 kpl, cittarissa n. 8 €. Isoja määriä kannattaa tilata netistä, mutta näitä normaaleja saa halvemmalla ihan kaupasta.

Kaikki ei saa clomeista sivuvaikutuksia. Kannattaa vain iloita. Toiset saa niitä sitten muidenkin edestä.

Moon stars: :hug:
 
hannuliini: Muistaakseni mun ensimmäisen clomikierron oireet tuli vasta sen jälkeen kun olin syönyt sen koko 5 päivää... :confused:

moon stars: :hug:

Testeistä: Ai katos, on markettien testihinnat tippuneet! :O En ole pitkään aikaan ostanut (enkä ilmeisesti edes hintoja katsonut :D) marketeista. Minä ostan aina testini Raskauskeijusta.

ON: Päätinkin että testaan jo huomenissa... Niin selkeitä oireita, että jos tässä ei raskaana olla, niin haluan lopettaa luget jotta myös nämä oireet loppuis! :ashamed:
 

Yhteistyössä