Clomittaret 2013

Pahoittelut Minnikko uudesta kierrosta! :( Uskon, kyllä vakaasti että kohta teillä tärppää koska kun itse epäilin aiemmin itselläni kilpirauhasen vajaatoimintaa ja luin siitä paljon keskusteluja juuri vaikutuksesta raskautumiseen niin todella monella kun lääkitys oli alkanut oli raskauskin alkanut seuraavassa tai sitä seuraavassa kierrossa. Ja kyllähän tuokin, että sun menkat alkoi tavallista aiemmin kertoo, että se lääkitys on vaikuttanut sun hormooni toimintaa. Uskon,että ihan kohta saat alkaa testailla niillä raskaustesteillä positiivista.Pidän peukkuja! :) Niin ja mä oon käyttänyt noita CB:n ovistestejä ja mulla ne ei ole koskaan antanut väärää positiivista, mulla ei ole siis pco:ta joka juuri toisilla testejä vääristää. Päinvastoin joskus oon huomannut, et CB on antanut hymynaamna kun luiskatestissä ei viivat ole ihan vielä tasavahvat ja seuraavassa testauksessa on vasta liuska antanut postitiiisen. Mä aattelen, et CB on pikkasen herkempi. (joo tiedän oon joskus ollut aika himotetaaja :( )

Kuukupista: Mä laitan nyt sellasen korallin värisen tilauskeen ja otan nyt sitten kuitenkin koko 2 ja jos se tuntuu liian isolta niin tilaan sitten lisäksi pienemmän ja käytän sitten isompaa synnytyksen jälkeen! :LOL:

Puppelille oikein lämpimät onnittelut! Ja toivotaan, että nyt täällä alkaa plussakausi. :heart::heart:

Grill: Oikein paljon tsemppiä käynnille. Toivotaan, että saatte hyvät suunnitelmat syksyn varalle. :) Periaatteessahan ne voisivat tehdä inssin jo tähän kiertoon kun sulla on ovis tulossa juuri. Vai tekevätköhän ne ensin perustukimukset aukiolo yms. Onko muuten miehesi jo testattu? Kova utelu mulla! Mä oon ihan unohtanut sun blogin täytyykin alkaa sitä seuraamaan. :)

Tänään mulle soitelliin naistentaudeilta ja kilpirauhausarvot olivat kuulemma normaalit. En kysynyt mitä ne olivat, koska olin päättänyt, että jos niissä ei ole mitään niin sitten annan asian olla ja eipä ole enään jossiteltavaa. Ja siis viimeksi lääkäri sanoi, että jos arvot ovat raja-arvojen sisällä, mutta yläkanttiset niin aloitetaan lääkitys niin uskon, että jos ne olisi ollut korkeahkot niin hän olisi sen sanonut. Nyt siis tuli piste tällekkin jutulle. Minussa ei siis todistetusti ole edelleenkään löytynyt mitään vikaa ja piste!! Joudun aina välillä sitä itselleni todistelemaan. Huomenna alkaakin työt. :/ No toisaalta ihan kiva sillä vaikka lomailu on mukavaa niin kyllä alan jo kaipaamaan arkirutiineja. :) Olenkohan tulossa hulluksi? :)
 
Niian, kuulostaa hyvältä päätökseltä. Mäkin otin isomman siinä toivossa, että nää jää vikoiksi menkoiksi ennen synnytystä. :) Olis kiva sitten kuulla sunkin käyttökokemuksia, kun saat kupin. Hyvä, että arvot oli normaalit. Toisaalta harmi, kun ei ole mitään selkeää helppoa ongelmaa korjattavaksi. Tsemppiä töihin! Mä oon ollut jo reilun viikon. Vieläkin on hieman ankeaa ja vaikeaa saada rytmistä kiinni, mutta ehkä tää tästä. Työmotivaatio on muutenkin laskenut tän vauvaprojektin myötä. Kokoajan vaan hoidot ja vauva-asiat pyörii mielessä, eikä pysty keskittymään 100%, vaikka kuinka haluaisi ja yrittäisi. :ashamed:
 
Niian: On meillä mies testattu jo. Niin periaatteessahan se inssi voitaisiin jo tehdä, mutta epäilen silti. Voisin olettaa että minua halutaan vielä tutkia... Ehkäpä. Nooh, nämä selviää sitten. :) YLIHUOMENNA jo! :O

Hydra: Jooh, tässähän tuntee itsensä todella mallityöntekijäksi kun pyörii 30% työajasta kaksplussassa ja blogissa. :ashamed: Ei vaan muutakaan pysty.
 
Grill, kyllä, hävettää tää oma saamattomuus... :ashamed: Jotenkin työkuvioiden ja uran suhteen ei ole nyt mitään kunnianhimoa, vaan tärkeimpänä mielessä on se, että joskus tulisi raskaaksi. Ehkä te voisitte jo inssiä kokeilla. Itse vastustin hyvin vahvasti sitä aluksi, mutta kun itse toimenpide olikin jotenkin niin helppo, niin nyt ei ole ongelmaa mennä uudestaan. Meilläkin periaatteessa kotikonstit pitäisi riittää, kun miehen tavara on priimaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä, vaikka limoissa yms. olisi jotain ongelmaa, johon inssi voi sitten auttaa. Ei oo kyllä sulla enää pitkä aika ultraan! Ylihuominen tulee pian! :)
 
Hydra, jääkaapissa oon säilyttänyt vaikkei avaamisen jälkeen kuulema tarvi.. :) ja joo, on noi kynät niin paljon kätevämpiä! Mulla oli se itse sekotettava yhtä pistosta varten ja meinas mennä vati nurin enkä tiedä paljon sitten loppujen lopuksi edes pistin :LOL:..

mä kanssa ostin aikalailla ebaysta paypallin kautta 2vuotta sitten kun tilasin hääjuttuja, mutta sitten sukunimi vaihtu ja kortti ei enää kelvannu ja mulla palo käpy :D nyt oon ihan muita juttuja ebaysta taas alkanut kattelemaan niin pitäis varmaan taas tutustua siihen uudemman kerran :)

mullakin töissä aina kaksplussa ja blogger auki, liityn siis näihin hyviin työntekijöihin :) Toisaalta ei se mun työntekoa haittaa joten sinäänsä yks ja sama hailee ? Lukea pystyn samaan aikaan kun käyn asiakkaiden kanssa juttuja läpi ja kirjottaa voin kun on hetki aikaa:)
Mä viime kesänä hain töitä firman sisällä ja oli ihan valosaakin, mutta sitten alko hoidot ja keskityin siihen ja tulinkin raskaaksi. Totesin etten halua nyt edes vaihtaa duunikuvioita koska uuden opetteluun menee aina oma aikansa. nyt periaateessa sama homma. Lokakuussa pääsen 3päivän koulutukseen ja sillä saa aikalailla ns ovia auki tulevaisuudessa.
Toki jos nyt hr:n lomien jälkeen tulee unelmpaikkoja auki, niin voipi hyvinkin olla että haen.
Jotenkin tää kevät on opettanut sen että ei kannata jäädä märehtimään. Aina voi mennä aikaa, mutta jos sitä vaan kierii yhden asian ympärillä niin aika menee vieläkin hitaammin.

Mutta nyt hipsasen kirjastoon ja kauppaan kun olo on vähän jo parempi :)
 
Hydra: Ihan sama juttu täällä! Mun tarttis aloittaa koulu (siinäkin nyt niin sekava tilanne), mutta tekis mieli tehdä ihan töitä että sais jotain säästettyä, mutta toisaalta taas en oikein saa helposti tämän alan töitä ilman koulutusta (mikä siis pitäis nyt aloittaa). Kuitenkin koko ajan takaraivossa naputtaa ajatus "jos kuitenkin olen parin kuukauden päästä raskaana". Niin ja se torstainen ei ole vain ultra-aika, vaan ihan eka käynti lapsettomuuslääkärillä. ;)

Ambro: Loistava asenne! Mistä löytäis saman asenteen itsellekin...?
 
Grill, ai, teillä on vasta ensikäynti! Mä kun ajattelin, että olis vaan normi folliultra, kun sulla on kuitenkin ollut jo Clomit käytössä. Näköjään oon taas vähän pihalla kaikesta! :D En yhtään muista nyt, mitä oot täällä tai blogissa kertoillut. Täytyykin varmaan käydä tarkistamassa. No, jokatapauksessa tsemppiä käynnille! :)
 
Hydra: Kiitos! :) Joo siis kun ollaan käyty jo meidän paikallisessa sairaalassa naistentautienpolilla jossa siis clomitkin määrättiin, mutta nyt vasta päästään keskussairaalaan naistenpolille jossa on siis myös lapsettomuuspoli. Tää on niin sekavaa, etten aina itsekään pysy mukana. :D
 
Grill, jep, jotain sellaista päättelinkin, kun kävin taustan lukemassa vielä läpi tuolta blogista. :D Hienoa, että asiat etenee nyt. Toivottavasti on hyödyllinen käynti. :) Meidän ensikäynnistä tuleekin tässä kuussa jo vuosi. Näin jälkikäteen katsoessa aika on kyllä mennyt supernopeeta. Toivottavasti ei kuitenkaan enää toista vuotta tarvitsisi viettää hoidoissa ennen kuin vauva on sylissä.
 
Grill, toivottavasti ette samanlaisen kivikon kautta ainakaan :)
Meitä ihmisiä on niin moneen junaan, mutta jos jotain tää lapsettomuus on opettanut niin kärsivällisyyttä. Eteen on tullut asia jota ei saa rahalla, vaan ainoastaan ajalla (ja raha voi helpottaa toki joo) :) Ennen olin hyvinkin vahvasti ihmistyyppiä kaikkimullehetiny mutta näin on tällä hetkellä :)
 
Niian: Kiitos kannustavista sanoistasi. En ole itse ajatellutkaan asiaa siltä kantilta, että kierron lyheneminen todellakin on askel parempaan! Mulla on 2kk päästä kontrolli, sitten ainakin tietää, mihin suuntaan arvot on mennyt. Kiva kuulla myös, ettei susta ole löytynyt vikaa! Kaikki on siis mahdollista! =)

Mullakin alkaa työt ensi viikolla ja se on mukavaa. Pääsee ja joutuu ajattelemaan jotain muutakin kuin vauvajuttuja... Vaikka kyllä mä töissäkin lasken päiviä ja oviksia ja mahdollisia laskettuja-aikoja jne. Siellä ei vaan voi tehdä sitä yhtä aktiivisesti kuin kotona. :LOL: Lisäksi aikakin menee nopeammin töissä, ennen joulua pääsee mieskin sitten testeihin jos ei hyviä uutisia sitä ennen tule.

Ambro: Sulla on kyllä ihan huikea asenne! Voi kun itse saisi itsekin aina ajatella kuten sinä. Toivon sydämeni pohjasta, että lähitulevaisuus tuo vauvan teidän perheeseen... Kuten teille kaikille tietty!

Grill: Kerrothan sitten heti, miten siellä lääkärissä meni? :D Oon utelias.:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Ambro, sun asenne on kyllä ihailtava! Täytyis ottaa susta mallia. Oot ihan uskomaton nainen. :)

ON: Kiusasin äsken itseäni ja katsoin raskauslaskurilla, koska vauva syntyisi jos tästä kierrosta tärppäis. Menis kyllä aika jännäksi, että syntyisikö mun syntymäpäivänä vai äitienpäivänä! Tää siis siinä tapauksessa, jos kierto olisi sen ihanne 28 päivää, jota se ei ole kyllä koskaan ollut. :LOL:
 
Kaikki te olette upeita naisia :hug:

mä harrastan tota kanssa.. leikin laskurilla hmm.. varmaan 4kertaa viikossa .. tai no, nyt kesällä en oo ihan yhtäusein, mut vähintään 4 kertaa kierrossa kylläkin :p

Jotenkin tästä koko oviksen bongaamisesta, kiertopäivistä ym on tullut jo enemminkin harrastus.. vaikka lasta tehdään ihan tosissaan, niin en mä jotenkin negatiivisessa valossa tätä jaksa nähdä.. en sitten mitenkään päin vaikka toi kolmen vuoden lähestyvä raja on oikeasti aika pitkä.. mutta näillä mennään ja ehkä tässä saa olla äiti ihan syliin asti pääsevälle vauvalle vielä seuraavan kolmen vuoden sisällä :)
 
Mä liityn kans tuohon työmotivaation puute -porukkaan :)
Tänään oli eka työpäivä sairasloman jälkeen ja keskittyminen ei luonnollisesti ollut ihan huipussaan. Eikä kyllä ollut silloin hoitojenkaan aikaan. Aina sitä tuli käytyä välillä kattomassa puhelimen netillä mitä tänne on kirjoteltu ja kirjaamassa omia kuulumisia:)
Tänään keskityin välillä töihin ja välillä seinän tuijotteluun:/,.
En kans oo jotenkin osannu ees harkita uuden työpaikan hakua tms, koska oon tyytyväinen nykyisessä työssä ja vakipaikka on turvallinen ja työt tuttuja. Olisi helppoa jäädä äitiyslomalle tutusta ja turvallisesta työpaikasta. Toki kunnianhimo välillä sanoo että voisin edes koittaa nyt katsoa uusia projekteja mihin lähteä mukaan, mutta toisaalta..katsoo nyt.

Mä tilasin jo raskauskeijusta halvempia ovistestejä ja cb:n testejä home health uk:sta. En oo viä testaillu, ei oo ollu oikein semmosia oireita (jos niitä edes tunnistaisin). Mutta onpa sitten valmiina kun hoitoihin mennään.

Hydrangea viikko menee onneks nopsaan, jännää, toivottavasti Gonal ja annostus on nyt SE juttu :)

Grill tsemppiä ylihuomiseen, toivottavasti siellä tulee hyviä uutisia!

Minnikko pahoittelut :/

Ambro juu ihailtava asenne!:) Mä kans toivon että pian jaksasin nähdä jotain muutakin ootettavaa kuin uusi kierto ja hoidot ja ja ja.

Niian tuo on varmasti tuskaa ettei mitään syytä löydy:/ Tai eihän sekään kivaa että löytyy syy, mutta kun löytyisikin joku pieni syy johon on helppo apu:/ Toivottavasti kuitenkin yhtäkkiä selittämätöntä ongelmaa ei olisi!

Itse voin syyttää paskaa pco:ta kaikesta...pitäisikin tehdä joku pco-voodoo nukke jota voisi välillä pistellä..
 
Lainasin kirjastasta jonkun vitamiinit ja hivenaineet kirjasen, ja siellä oli hedelmättömyys-osiokin.

Kopsaan tännekin lukemani niin voidaan sitten raapia päätämme :)


A-vitamiini on tärkeä sukupuolielinten terveydelle
B6-vitamiini lisää prgesteronin tuotantoa
Foolihapon puute voi aiheuttaa hedelmättömyyttä
C-vitamiini auttaa tuottamaan terveitä siittiöitä
E-vitamiini säätelee naisilla kohdunkaulan liman tuotantoa. Miehillä lisää siittiöiden määrää.

Mangaania tarvitaan sukuhormonien tuotannossa
Seleeni edistää siittiötuotantoa
Sinkki säätelee sukuhormoneja

Omega3-rasvahapot edistävät sukuhormonituotantoa
Omega6- rasvahapot lisäävät myös osaltaan sukuhormonituotantoa
Flavonoidit tehostavat C-vitamiinin imeytymistä..

Suositeltavia ruokia:

tuoreet hedelmät & vihanneksen
Lohi, silakka
Pavut, herneet, linssit
Vähärasvaiset maitotuotteet
pähkinät ja siemenet
auringonkukkaöljy

Vältettäviä ruokia:
Happoisten ruokien, kuten punaisen lihan ja teen arvellaan haittaavaan siittiöiden tuotantoa..



Mä itse syön maman multivitaa (ja lisäks geleetä, metuja ja foolihappoa) eli mun pitäis sitten ruokailla niin että saisin tota A-vitamiinia ja noita Omegarasvahappoja...
Taidan marssia siis apteekkin ja ostaa mölleriä niin hoituu nuokin.
En tiedä oliko kellekään mitään uutta, mutta sitten vaikka kertauksen vuoksi :)
 
Melkoisen coctailin saa itselleen tehdä, jos meinaa kaikkia noita nautiskella! :LOL: Mä syön foolihappoa ja sitä hitsin vehnäalkioöljyä. Varmaan möllerit pitäisi täälläkin lisäillä listalle. Ja mies pitäis saada syömään c-vitamiiniä. Taidan ruveta leipomaan sille viinimarjapiirakkaa ja keittämään niistä myös mehua! :D
 
Mä oon syöny nyt kalkkia, kromia, e-epaa (erikoisvahva omega-3) ja d-vitamiinia + beroccaa (sis. foolihapon).
Mies jo vähän sano mulle että mitä sä noita kaikkia syöt, sähän oot ihan terve (niinhän mä oonkin, paitsi pco :whistle:) ja naureskeli että kohta syön joka aterialla vain tabuja:)
Oishan se toki hyvä jos ruokavaliosta sais kaiken tarpeellisen mutta tuntuu että muutenkin on haastavaa miettiä päivän ruokia kun hiilareita miettii ja protskuja jajaja:/

Lauantaina ois luvassa kp 28. Mä toivon ihmettä, eli että menkat alkais ja pco ois parantunu, joko raskauden vuoksi tai ruokavalio+vitamiinit ois tehny ihmeitä.
Aina voi toivoa..:/
 
Pumppeli :heart:Onnea:heart:

Minnikko:hug:

Mulla pitäis menkat alkaa huomenna - torstaina. Vähän houkuttelis testata, mutta en uskalla. Aina kun oon alkanut edes ajatella testaamista, on hanat auenneet.

Nyt on niin paljon puhuttu kuukupista hyvää, että pakko se kai on hankkia :)

Testaamisesta tulee mieleen, että mulla onkin sit raskaustestejä ja paljon :ashamed: Tuli vähän mokailtua. Mä tilailen kanssa testini Ebaysta. Sieltä saa Kiinasta ihan ilmaiseksi noita liuskoja. Nyt sattui matkaan sitten hiukan eri laatua olevat liuskat, joiden toimivuutta testailin viime kierrossa. Setissä tuli 60 kpl ovistestejä ja 30 kpl raskaustestejä. Maksoi noin 6 euroa kuluineen! Tuo oli halvin setti, missä oli paljon ovistestejä ja raskaustestit tuli lisänä siihen halusi tai ei.

Sit ihastuin sellaisiin kasettimallisiin ovistesteihin, joissa pipetillä laitetaan pisua aukkoon. Tiedetään, testejä jos jonkinmoisia, mutta kun se ovis tulee milloin tulee ja testata saa piiitkään, niin on kiva kun on joskus vaihtelua, vaikkei aina olekaan ihan vertailukelpoisia. Tilasin mielestäni kasettimallin ovistestejä 20 kpl, mutta ne olikin sitten raskaustestejä...

Eli niitä riittää! Voin postittaa jollekin jos haluaa kokeilla :D En ole kovinkaan ahkera testaamaan, siis menkat yleensä kerkee alkaan enennenku testaan, niin toivottavasti tällä 1 testi per 3kk tahdilla multa ei noi 50kpl kerkeä loppumaan kesken :LOL:

Mä oon syönyt ihan Multitabsin raskaus ja imetystä, kun siinä vanhassa pakkauksessa sitä suositeltiin raskautta yrittäville. Uudesta pakkauksesta on kadonnut tuo teksti. Mistä lie johtuu.
 
Jospa nyt saisin vihdoin laitettua nopeat kommentit koskien verikoetuloksiani. Minulla ongelmallisia (ei katastrofaalisia) asioita kyllä löytyi. Ensinnäkin AMH-arvo, eli munarakkulavarastoa mittaava arvo oli vain 1,1 mikä ei ole hyvä 29-vuotiaalle. Toisekseen minulla todettiin liian matalat andogreeni- ja testosteroniarvot jotka välttämättömiä hormoneja hedelmällisyydelle. Lääkkeenä tässä vaiheessa DHEA, joka on hormonien rakennusaine eli simuloi kaikkien hormonien tuotantoa. Seuraavassa kierrossa Femarit ym. tarpeen mukaan, kunhan mies saa DNA-testien tulokset ja kokonaiskuva hahmottuu.

Mitä arvoja te olette saaneet AMH:sta?

Entä onko muilla käytössä DHEA?
 
Mulle voi päivittää huomiselle kp2 :) saa joku muu ottaa nyt ykköspaikan listalla, mä oon keikkunut kärjessä jo tarpeeksi. Tauolta takaisin hoitojen pariin. Tää kierto terolut + femar, ens viikolla lääkäriin keskustelemaan seuraavasta hoitomuodosta, inssit alkaa..
 
Ompas täällä ollut vilkasta =)

Ensinnäkin pahoittelut uudesta kierrosta joilla se on alkanut :hug: Sitten tosta kuukupista, voin suositella. Mulla on ollut se joku puoli vuotta ja oon tykänny. Ei tarvi koko ajan juosta vessasa kyttäämässä et tuliko läpi.ongelmana ollut et yhtäkkiä oikeen holahtamalla tulee verta, mut eipä oo enää :cool: Mulla on myös koko kaks ku on aika runsas vuoto yleensä. Mä keitän kupin aina ennen ku otan käyttöön ja sit ku menkat loppuu. Menkkojen aikana pesen sitä semmosella ku Lacto line hajustamaton pesuneste. ph on 4,5 joten käy hyvin tohon tarkotukseen ja on vain n.2e puoli litraa.

Työstä mä olen tuotantotyöntekijä eli työ on fyysistä ja kiireistä yleensä nii ei paljon kerkiä netissä seikkailla, mut tulee kyllä välillä ruokkiksella täällä käytyä kuulumisia katsomassa :)

Ambro hieno asenne =)

NiianHyvä homma et arvot oli ookoo. Tiedän kyllä tunteen kun mitään syytä ei löydy ja silti ei onnistu, alkaa väkisinkin ettiä itse vikaa. Siitä syystä kävin myös kilpparikokeissa ja tavallaan oli pieni "pettymys" et ne oli niin hyvät ku jos ne ois ollu pielessä nii ehkä siinä olis ollu syy ja se ois voitu korjata lääkkeillä mahdollisesti... pieni pelko on että syy löytyy solutasolla, huoh :ashamed: Kohta sekin voi selvitä. Onneksi nyt ollut niin kiireistä aikaa ettei ole kerennyt murehtia tulevaa ivf hoitoa. Sumuttelut olisi toki hyvä muistaa aloittaa 20 pv ettei mene hoito ohi :LOL:
 

Yhteistyössä