Clomittaret 2013

Niian: Mä pesen sitä ihan intiimipesuaineella, sen pitäisi olla ihan hyvää siihen. Ja sitten tosiaan se keittäminen, minkä olen häpeäkseni unohtanut. Hyi, hyi... :ashamed: Mutta nyt ajattelin ostaa pienen kattilan ihan vaan sitä varten. ;) Kun tein tuon blogin postauksen, niin ajattelin itsekin että niitä pyyhkeitä voisi tilata just sellaisia "hankalia hetkiä varten" eli mökille tai johonkin reissuun.
 
OpCU7m - Image - Aijaa.com

Eiköhän tuolla värisuoralla uskalla jo plussanneisiin liittyä. Nyt on siis elokuun tili aukaistu. Yritän nyt puskea tänne plussa energioita, niin että te kaikki ihanat tulisitte pian perässä :heart:

Kupista vielä. Minäkin hommasin lunetten kuukupin pari vuotta sitten seksilelu kutsuilta. Silloin ainakin se esittelijä sanoi että koko 2 on parempi jos on synnyttänyt. Ja suositteli myös keittämistä aina kuukautisten välissä.
 
Viimeksi muokattu:
Pumppeli, vau, hienosti vahvistuu! :heart: Lisäsin sut plussanneisiin nyt eilisen tiedoilla, mutta kerro jos haluat jotain muutettavan. Mitä noi liuskatestit on?

ON: Ekasta yöstä kupin kanssa selvitty ilman ongelmia. :) Nyt soittoa lääkäriin ja varaamaan ultraa ensi viikolle. Huomenna saakin aloittaa pistään Gonalia! :)
 
Grill, kiitos vaan tästä vinkistä ja rohkaisusta! Vielä kun käyttöön tulee rutiinia ja varmuutta, niin on tää vaan loistava keksintö. :)

ON: Ultra varattu ensi viikon maanantaille. Hui, siihenhän on enää viikko. Jännää päästä jo noin aikaseen ekaan ultraan. Gonalinkin pistäminen jännitää jo hieman. Onhan tässä jo tullut pistettyä Menopuria, Puregonia ja Pregnyliä ja Gonalin pitäisi olla se kaikista helpoin, mutta silti hieman jännittää. Voi kunpa vaste menisi tälle kertaa kohdalleen. Tää kun on vika mahdollisuus ennen ivf:ää. Kalenterista tarkistin, että oon aloittanut metut 7.5. Joten pari kuukautta niitä on jo tullut käytettyä. Jännää mennä myös sen takia ultraan, kun näkee onko niistä kenties ehtinyt olla jo iloa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kuukupista : mä ostin ~3vuotta sitten sen pienemmän kupin ja kyllähän sitä saa alkupäivinä tyhjentää aika tiuhaan, mutta ei se haittaa kun juoksen muutenkin tunnin välein vessassa kun pissattaa niin paljon kun turvotukset lähtee.
Mä itse vaan huuhtelen tyhjennyksen yhteydessä kupin ja keitän aina menkkojen jälkeen.
Alussa oli vähän ongelmia paikalleen saannin / pois oton kanssa, muttei enää - märillä sormilla onnistuu myös paremmin + toki laittaessä märkä kuppi.

Apteekista kun kävin omani ostamassa niin sanoivat että koska en ole synnyttänyt niin pienempi koko on varmaan passeli. Muistuttivat kyllä silloinkin että jos on runsas vuoto, niin tyhjentää pitää useammin.


Keskeytyksen jälkeen oli yhtä tuskaa kun ei kuppia saanu käyttää ja joutu rättien kanssa pelleilemään.
Toki on mulla siteet öisin varmistamassa alkukierrossa etten sänkyä sotke - oon siitä lähes neuroottinen :)



gelee Vaikuttaa kuulema mm aktivoiden elimistön omaa hormoonituotantoa, vilkastuttaa aineenvaihduntaa, kohottaa yleiskuntoa ja parantaa elimistön suorituskykyä..


voi että Pumpuli, oikein hyvää menoa sinne toiselle puolelle. Älä tule takaisin paitsi hyvien uutisten kera! :heart:

Hydralle tsemppejä gonalin kanssa.. se on simppeli..tosin mun vertailukohdat on tasan gonalin valmis ruisku tai itse sekoitettava :D

Minnikolle pahoittelut :hug:
 
Ambro, mä sain sen kynän. Ihan hyvä vaan, kun yhdessä kierrossa jouduin sekoitteleen ja pistään Menopuria kaksi viikkoa, niin meinasi hermot mennä. :D Vaikka noi kynät on kalliimpia, niin mielelläni otan edes jotain helpotusta pistämiseen. Säilytätkö sä Gonalin avaamisen jälkeen jääkaapissa vai huoneenlämmössä?

Pumppeli, kiitti tsempeistä! :) Mä tilasin juuri Sofi One Step testejä netistä ja nuo näyttää hyvin samoilta. Oliko noi sun testit niitä? Näköjään ainakin sulla noi toimii hyvin, kun monet on valittanut että halpisliuskat ei näytä raskautta niin aikaseen kuin muut. Onnea odotukseen! :)
 
Hydra en oo varma onko ne niitä. En muista nähneeni paketissa mitään merkkiä. Mut mä tarkistan kun pääsen töistä. Hyvin tosiaan näytti toimivan, tuossa dpo12 luiskassa on jo kunnon viiva kun taas samasta kusipurkista tehdyssä CB:ssä on vasta hailakka viiva. Liuskien herkkyys on 10mIU ja CB:llä tais olla 25mIU, eli mun kokemuksen mukaan herkät halpikset toimii.
 
Minunkin pitäisi varmaan rohkaistua kokeilemaan tuota kuppia. Joillakin kavereilla se on ja ovat kovasti kehuneet. Minä vain inhoan yli kaiken tamppooneja ja jotenkin olen siksi suhtautunut kuppiin aina inhoten. Mutta jos täälläkin sitä näin paljon hehkutetaan, niin ei kai se niin paha voi olla? :D

Kiitos kaikille tsemppauksesta, yritän suunnata katseeni nyt alkavaan clomikiertoon. Tarkoitus on siis syödä clomeja kp 3-7. Milloin te olette alkaneet tikkuttamaan ovista clomien kanssa? Toivon myös kovasti että kilpparilääkkeetkin alkais ehtiä vaikuttamaan nyt... Leuka rintaan ja rohkeasti kohti uusia pettymyksiä!:LOL:
 
Ai niin, vielä lisäys: Minä tilaan kummatkin testit eBaystä. Näyttävät samalta kuin nuo Mammaksi-sivuston liuskat ja ovat ihan törkeän halpoja. Ainakin mulla ovat toimineet, eikä r-testit ole antaneet milloinkaan vääriä plussia. Nyt varmaan pitää niitä CB:n o-testejä tilata,jos ne on kerta clomien kanssa luotettavampia.
 
Minnikko, sama täällä, mäkin inhoon tamponeja. Kuukuppi on kuitenkin jotenkin erilainen, kun sen toimintaperiaate ei ole sama ja se laitetaan eri kohtaan, vaikka sen kuitenkin joutuu tuonne alapäähän tunkemaan. :D Parempaa onnea tulevaan kiertoon. Haluatko muuten listalle mukaan (mielestäni en sua sieltä bongannut) vai jatkatko mieluummin muuten menossa mukana? :)
 
Minnikko, noihin CB:n hymynaama ovistesteihin piti vielä kommentoida, että ne on mulla todistettavasti näyttänyt kolme kertaa virheellisesti hymynaamaa. Tosin mulla on tosi selkeä pco, joka sotkee helposti testien tuloksia. Sen sijaan PC:n liuskat on toiminut mulla aina luotettavasti. Ne on hieman hintavampia (noin 8 euroa 10 kpl Prismassa) kuin kaikista halvimmat, mutta oon niihin tykästynyt. Jos sulla kuitenkin olis jotain vinkkiä ja linkkiä heittää vaihtoehdoista, niin mielelläni otan vinkit vastaan. :)
 
Hydra: Ei oo kyllä mitään tietoa noista digi r-testeistä...

Minnikko: Mä alan yleensä testamaan ovista kp 10, clomeilla tai ilman.

ON: Mä hoksasin että mullahan ei taida olla yhtään, tai ainakaan montaa, o-testiä enää varastossa ja nyt taidan olla sen verran säästökuurilla, että jätän ostamatta eli olen tämän kierron testaamatta. Mulla on kuitenkin nyt kp 10 eli torstaina lääkärissä ollessa olisi kp 12, eli varmaan siellä ultratessa saan tietää tilanteen. :)
 
Hydrangea: No voisinhan sitä periaatteessa listallekin mukaan, kun täällä nyt kuitenkin pyörin. :) Mitäs tietoja sä tarttet siihen? Mä oon vielä sen verran untuvikko tässä palstailussa, etten tiiä mitä ya/yk/yv tarkoittavat. :ashamed:
Mutta tänään siis kp 1/33-35 ja clomit käytössä. Ekaa lasta tavoitellaan. Yritys aloitettu muistaakseni 01/2011. Muuta? :)

Muistaakseni näitä oon tilannu:
http://www.ebay.co.uk/itm/OVULATION-PREGNANCY-URINE-STICK-MIDSTREAM-TESTS-FERTILITY-KIT-TEST-FROM-0-99-/320767122518?pt=UK_Health_HealthCare_RL&var=&hash=item4aaf35dc56[/URL] (Sori, en osaa nähtävästi käyttää tota linkitystä?!)

Eivät ole minusta pahanhintaisia, samalla kertaa tilaan kumpiakin. Tulevat vielä suhteellisen nopeasti..
 
Viimeksi muokattu:
Minnikko, eiköhän noi tiedot jo listalle riitä. :) Kiitos myös tuosta linkistä. Täytyy laittaa muistiin. :)

Grill, musta testaaminen on niin kivaa ja hyvää ajankulua, että en osaisi olla testaamatta. :) Myös kun toi oviksen ajankohta on heitellyt kp 15-27 välillä, niin ei sitä ilman testejä osaa olla. Sulla on kyllä hyvä itsekuri, kun maltat olla testaamatta ovis- ja r-testeillä.
 
Hydra: Nooh, kyllä mä ovista haluaisin testata, mutta meillä on viime aikoina ollut todella tiukkaa joten taidan käyttää ovistesteihin menevän rahan ruokakauppaan. Kerrankin teen jotain järkevästi. :D R-testejä taas en tykkää tehdä, en kestä nähdä sitä negaa... :ashamed:
 
Sen verran vielä noista eBayn testeistä, että toki eBay vaatii kirjautumisen sekä sinne, että jonnekin maksusivustolle. Itse käytän Paypallia ja olen ollut tyytyväinen. Aluksi olin tosi epäileväinen, mutta olisinko käyttänyt sitä reilun vuoden ja ainakaan vielä ei oo lähteny ylimääräisiä maksuja. :) Jos aikoo eBaysta tilata, kannattaa luoda tunnukset kumpaakin sivustoon ajoissa, koska pari päivää menee siihen, että Paypall hyväksyy tilin. Mutta täänyt on ihan palstan ulkopuolinen aihe. Jos joku tilaa ja haluaa lisäinfoa, annan sitä mielelläni. :)

Grill: Mua negan näkemisen pelko ei oo vielä estäny testaamasta r-testeillä, niin pahalta kuin se aina tuntuukin. Eilenkin syyllistyin ja itkuhan siinä tuli...:'( Jostain pitäis löytää itsekuria/itsesuojeluvaistoa.
 

Yhteistyössä