Clomittaret 2013

Kävin jo innokkaana lukemassa blogiasi =) Tuli itselle pitkästä aikaa sellainen fiilis, että vihdoin tämä onnistuu! Ja tosiaa, olis hyvä saada ajatuksia pois tikuista, hymynaamoista, oviksista ja insseistä! Mieskin jo vähän vihjaili siihen tyyliin...

Oikein hyvä idea tuo suljettu ryhmä. Jaksaisitko millään organisoida sellaisen pystyyn? Uskon, että saadaan vielä muitakin innokkaita mukaan, vaikka vaan terveellistä elämäntapaa noudattamaan. Mä voin organiseerata sit ne paidat sinne kympille, kunhan tuo syksyn eka kymppi saadaan tavoitteeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
miss_piggy
Mä en uskalla enää tiputtaa kymmentä kiloa, ku sain jo 6kg pois :D Tosin tänään mulla on ollu aivan älytöntä turvotusta näin dpo 11 kunnaksi, että paino on noussu tyyliin kilolla eilisestä. Siis oikeesti, mun maha on jotain aika järkyn näköstä tällä hetkellä. Mistä lie johtuu...
 
maria080 ja Ambrosia85, hyvä idea tuo painonpudotusryhmä! Itseäni kiinnostaisi erityisesti muuttaa elämäntapoja terveellisemmäksi, sillä painoa en taida uskaltaa pudottaa paria kiloa enempää. Tuntuu vaan, että tällaisena suklaasyöppönä siihenkin tarvitsee hirveen tsemppauksen :D

Mulla muuten ovistesti hymyili tänään kp14, joten mut voi lisätä piinailijoihin.. varmaankin huomenna dpo 0?
 
Marianna Hyvä, hyvä! Me tsempataan sua sun suklaansyönnin lopettamisen puolesta ja ainahan voi vähän yrittää viilata muutakin ruokavaliota, vaikka ei laihduttaiskaan =)

Onnea Miss piggy painonpudotuksen johdosta! Millä keinoin sait painoa alas?
 




Torstai 30.5.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
jenni_noora....48/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
Heipa….........30/18-56……...ya11/11......1.fx2...............ovl,2.lapsi,32v
hanzku_91........30/29..........ya1/11.....tk/(7.c.3ins.3pr)......selitm,1.lapsi
Enna_.............30/31-37........yk9............3.c............pk,ovl
miss_piggy.-..28/30-70.....ya2/12/yk10....1.c.......1.lapsi, 31v.(kkm 2/13)
skorppari82..27/??..............yv2,5............hoitotauko.......pco,1.lapsi
Niian.....25/27-28......yk9/ya4/2011....tk(2.c+1.pu).....selitm.1.lapsi,26v
Seemi............23/28-41.......ya11/09......1.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
tarana......22/27........yk15..................2.c..........pco,1.lapsi,25v
Mimmuskainen_..20/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
Malla84.....20/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
Hipsunpöpsy...20/32.............yk19............c+l.................2.lapsi
apsu............19/30..............ya 01/12......g+irr...............pco,2.lapsi,30v
dots..........17/31.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
-minävain-.....16/30..............yk6.........1.t+c...................1lapsi
Ansku83...16/26-28.yv2,5..4.c+2.pu+1.pr+1.ins+m+t....pco/ovl,1.lapsi,29v
marianna87....15/28-29.....ya 11/12.........2.c..............pco ja 26v.
Karamelli81.....13/28.............ya4/12..........5.c.....................2.lapsi
Kazu87..........11/28.............ya6/10...........tk.................selitm,1.lapsi
Miyaka.........10/32-34..........ya06...........3.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Mojito..........10/30-35........ya12/11........1.c+ins.............1.lapsi, 26v.
Ambrosia85....6/28-43......yk1....................................2.lapsi
Vauva haaveissa... 4/32....ya 4/13.....3. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Hydrangea..4/29-44..ya1/12...6.ax2+pu+pr+2.ins+l....pco,1.lapsi,27v
inessa_........4/30............yv6....... .2.c+.t........pco, keliakia..2.lapsi,27v
Grill...........3/30-32.......ya9/11 yk21......1.c......endo 1.lapsi 22v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
syksytyttö....?/28-?...........ya3/12........tk(2.c+t)...........pco,26v,1.lapsi
Anne Elliot......?/26-32........yk14........................................1.lapsi
TTT...............?/28.............ya4/2012......tk(3.c).................1.lapsi,29v
Syystuuli74....41/28-30.......ya7/2011......3.c.....................2.lapsi,38
YAW..........?/28............yk17..................2.c+l ...5.lapsi(1.yht),35v
*Stiina............2/32..........yk14/ya 03/12...3.c(+t)......pco,1.lapsi,24v.
kaathy..........44/33..........ya?...............2.c+t...........pcos,1.lapsi,26v


Piinailijat
miss_piggy dpo 12
Malla84 dpo 9
Seemi dpo 8
Hipsunpöpsy dpo 7
hanzku_91 dpo 5
Mimmuskainen_ dpo 1
marianna87 dpo 0




:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Hydrangea

KEVÄISIÄ PLUSSAPUHUREITA KAIKILLE!!!!

 
Viimeksi muokattu:
Täällä DPO5 (ehkä?)... Ovis oli kai perjantaina. Yleensä tuhruilee tässä vaiheessa, mutta nyt ei niin mitään, vaikka joka kerta vilkuilen paperiin. Olisko kilpparilääkkeet ehtineet jo auttaa tai sitten Anastrozol on kasvattanut himpun vahvemman follin. Toivon molempia :vampire:

Kipuileeko teillä toisessa kyljessä päiviä oviksen jälkeen? Tunnen yleensä ovulaation ajankohdan selkeesti jomottavana kipuna. Kipu poistuu muutamaksi päiväksi ja sitten alkaa samalta puolelta uudelleen. Satunnaisesti tuntemuksia on myös toisellakin puolella, mutta irronneen muniksen puolella voimakkaammat. Voi toki olla, että tuntemukset menee tähän lapsettomuushöyryjen piikkiin, mutta onko muilla samanlaisia tuntemuksia ja oletteko jutelleet niistä lääkärin kanssa?
 
maria080 ja Ambro, loistava idea teiltä! :) Mä lupaan tsempata teitä taustalla, kun itsellä ei ole painonpudotustarvetta. Vaaka näyttää tällä hetkellä 48 kg. Vuosi sitten oli vielä 53 kg ja lääkärit käski olla laihtumatta, mutta tää lapsettomuustressi vie välillä ruokahalua... :ashamed: Ruokavalioon ja liikuntaan mun sen sijaan pitäisi kiinnittää enemmän huomioo.

miss_piggy, toivottavasti oireet tietäisi hyvää. :)
 
Kiitos Hydra!
Me luvataan kyllä tsempata sua sun omien tavoitteiden kanssa, mutta tietysti sun täytyy itse haluta muuttaa elämäntapoja :flower: Noh...helpommin sanottu, kuin tehty, kun välillä ketuttaa nää jutut niin maan perusteellisen paljon. Mutta olisko sunkin hyvä saada ajatuksia välillä muualle :vampire: Ja tietty olis kiva saada sutkin mukaan!!
Jos ei ekaan tavoitteeseen, niin sitten siihen toiselle kympille (=naisten kympille)
 
Hei, mä tuun mielelläni ainakin mukaan teen painonpuotusklubiin. Tahtoisin saada just syksyyn mennässä 5 kg tiputettua ja kroppaa kiinteytettyä! Jei naistenkymppi kuulostaa hyvälle, mutta eikös me olla kaikki ensi toukokuussa raskaana?! :) mä juoksin viime syksynä kympin aikaan 1h 3min. Olin tyytyväinen kun en kerennyt kun muutaman viikon treenailee kun se oli aika pian mun km jälkeen ja halusin just kääntää ajatuksia muualle. Toimi!

Maria
: Mä joskus kysyinkin tuosta oviksen jälkeen nippailusta niin sanottiin että se johtuu keltarauhasesta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: maria080
Minä myös voin hypätä painon pudotus ryhmään mukaan! Ihanaa innostaa toisiaan. Juoksu taustaa mulla on yhden maratontreenin verran. Itse juoksu päivänä olin kipeä, mutta treenasin siis kunnolla ja puolikkaan ehdin juosta. Nyt on ollut hiljasempaa, mutta mielelläni aloitan juoksutreenit uusiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: maria080
Hyvä, hyvä Apsu & Niian! Ambrosia laittaa meille viestiä kun on saanut ryhmän perustettua. Ja voidaanhan me puolikaskin hilpasta, jos niikseen tulee..
Ja jos ollaan raskaana, niin sitten mennään vaikka mahapystyssä...järjestetään vaikka kahvitreffit suklaakakulla palkinnoksi =)
 
Epäilinkin, että se on keltarauhanen, mutta olen ehtinyt epäillä jo miljoonaa muutakin asiaa....kystaa, kiinnittymistä (dpo3!!!), jne. Loppukierrosta se nippailu onkin ollut sitten oletettu raskaus, joka tuottaa pettymyksen kuukausi tosensa jälkeen. Hyvä, että muillakin on samoja tuntoja...helpottaa ihmeesti.

Apsu tiedätkö, millä perusteella lääkärisi päätyi gonal-f pistoksiin ja irrotuspiikkiin? Luulen, että meillä seuraavaksi samainen cocktail +toivomuksestani inssi. Ihmettelen, ettei meillä kunnolla yritetä femareilla tai clomeilla vaan mennään suoraan pistoksiin.
 
maria: mun mielestä kannattaakin mennä suoraan pistoksiin. Ne on uudenpi aikaisia lääkkeitä ja mun mielstä tehokkaampia. Ei myöskään tule niin herkästi haittavaikutuksia yms. Joo ja pidetään vaan kiinni siitä, että kympillä tavataan vaikka mahat pystyssä, mutta jos on viiminen kolmannes niin sitten saa vaan syödä suklaakakkua! :LOL:
 
maria080 mulla siirryttiin pistoksiin kun clomien vaste oli niin epävakaa. Söin siis esikko yrittäessä yhteensä seitsemän kiertoa. 1tbl ei ovista, 2tbl kaks ovista ja kaks ovuloimatonta, 3tbl kaks ovista joista molemmat tärppäs, eka meni vain alkuunsa kesken. Sillon lääkäri ei halunnut siirtyä pistoksiin, koska mun munasarjat oli kuulemma arvaamattoman näköset ja pelätiin liiankin hyvää vastetta. Nyt tokaa yrittäessä mulle yksityinen ehdotti femaria, mutta kunnallisella haluttiin lähteä jo kerran toimineella kaavalla vaikkakin annos aloitettiin taas yhdestä. 1tbl ei ovista, 2tbl yksi ovis toinen ovuloimaton. Kolmella kasvoi vaan iso kysta. Limakalvosta lääkäri oli myös huolissaan. Silloin lääkäri ehdotti pistoksia joilla pystytään annosta nostamaan keskenkin kiertoa. Olin tyytyväinen ratkaisuun, koska clomien kanssa oli yhtä vuoristorataa. Hinta on kalliimpi mutta vaste ollut toivotunlainen vaikka en raskaana vielä olekaan. Toivottavasti sait vähän selvyyttä. Toivottavsti tämä coctail toisi teille vauvan!
 
Mielenkiintoista tämä painokeskustelu. Itselläni haasteena hydrangean tavoin alipaino (jos siis ymmärsin oikein). Onko täällä muita alipainoisia pcolaisia ja minkälaisia ohjeita olette saaneet lääkäreiltänne? Oma lääkäri kehotti syömään paljon pähkinöitä ja kohottaa painoa mut mietin onko muita vinkkejä. Pitäisikö siis syödä esim. proteiinipitoisempaa ruokaa vai saada lähinnä rasvaprosenttia ylös?

Tsemppiä painonpudottajille!
 
Mä jäin dots miettimään tota, että varmasti jos on alipainoa rasvaprosenttiakin pitäisi nostaa, jotta hormonitoiminta olisi optimaalinen, mutta varmaan juuri kaiken terveellisen kautta. Enemmän protskuja ja hyviä rasvoja. Voisin kuvitella, ettei pco tykkää hiilari/kova rasvapommista vaikka paino olisikin ok. Mulla itsellä siis on myös pco ja se ilmenee ihan samanlailla normaalipainossa ja lievässä ylipainossa. Varmaan painon nostamiseen toimii vähän sama kaava kuin painon laskemiseen eli pieniä aterioita usein. Sillälailla syömistä on helpompi lisätä, kuin super isoilla annoskoilla! Tietty just kalorimäärät isompina eli enemmän hyviä rasvoja yms.

Mä sillon esikkoa yrittäessä klinikan kesätauolla alotin sen Jutta Gustavsbergin dietin ja se toimi todella hyvin. 14 viikossa pois lähti 10kg(lievästä ylipainosta normaali painoon) ja dietin lopussa raskauduin kahdesti. Eka oli kemiallinen. Varmaan oli apuna raskautumisessa. Ei niinkään painon pudotus vaan järkevä syöminen/ hiilarit kurissa. Nyt olen nimittäin samanpainoinen/kevyempi ja hoidoista huolimatta ei vielä ole tärpännyt. Oviksia on aikaan saatu kolme.
 
dots, koska oon lyhyt (155 cm), niin taidan olla vielä normaalin painon puolella, mutta siellä alarajan tuntumassa kuitenkin pyöritään. Tossa jonkinaikaa sitten yritin viritellä pystyyn selllaista PCO:laisten tsemppiketjua VHH-ruokavalioon. VHH-ruokavaliolla pitäisi olla positiivisia vaikutuksia, vaikka ylipainoa ei olisikaan. Itse koitin tätä ruokavaliota noin kuukauden, mutta koska paino lähti tippumaan, enkä löytänyt sellaista sopivaa keskitietä hommaan, niin se sitten vähän jäi.

Tuollaisella Jutan dieetillä (Go fat go) itsekin aikoinaan pudotin muutaman kilon ennen häitä, vaikka tarvetta ei silloinkaan erityisesti olisi ollut painonpudotukseen, mutta halusin mahtua piukkaan hääpukuun. Se oli kyllä toimiva dieetti! :) Tosin sen jälkeen vähitellen se muutama kilo tuli takaisin ja nyt taas lapsettomuushoitojen myötä alkanut itsekseen tippua.

Liikuntaa mun tulee harrastettua ihan surkean vähän. Oikeestaan ei ollenkaan. Onneksi kesän myötä asia hieman korjaantuu, kun tulee touhuttua puutarhassa raskaitakin juttuja, niin saapa edes hieman hyötyliikuntaa. En oo vielä oikeen löytänyt sitä omaa lajia ja saanut hyvää tsemppiä päälle, että jaksaisi jatkaa alkuinnostuksenkin jälkeen. :ashamed:
 
hydra sä et saa tulla mukaan tohon, ellet sitten tavottele esim sitä naistenkymppiä :LOL:

Mietittiin tosta ryhmästä että tarkotus ois tosiaan saada hyvähenkinen ryhmä (Suljettuna) jossa tsempataan terveellisten elämäntapojen suhteen. Mulla ja Marialla aikalailla yksyhteen osuu toi ainakin -10kg saavutettavaks + naistenkymppi, mutta joillekin terveelliset elämäntavat voi olla esim ruokailutapojen muuttaminen :)

Itse saattaisin haluta irroittaa ryhmän kaksplussasta ja siirtää esim facebookiin samantyyliseksi kuin esim fb:n kirpparit - yhteistö on yleinen, mutta vaatii hyväksynnän että näkee yhtään enempää sisällöstä.
Tällöin mukaan pääsis myös kaverit jotka ei kaksplussaa..
Mutta mä odottelen vielä Marian mielipidettä ja toki teidän muidenkin :) Facessa säilyis myös halutessaan "yksityisyys" kun ei tarvitse kenenään kaveriksi ryhtyä (vaikka ei sillä, kyllä te ootte niin tärkeitä jo että voisin kaveriksikin hyväksyä :heart:)

Niian, niin me ollaankin kaikki tukevasti raskaana tai lapsivuoteessa ens toukokuussa, mutta hyvähän se on saada ajatuksia muuallekin :D

Ja tosiaan, ymmärtääkseni ton kympin voi vaikka ryömiä ;) vaik olishan se näky jos siellä olis vaikak 7 möhömahasta samanlaisissa kuteissa :LOL:



Ei mulla sitten loppunutkaan menkat :O
Eilen oli ihan täysin "puhdas päivä".. tai siis toissa illasta eilis iltaan. Sit holahti ja nyt en viitti olla edes pelkän suojan varassa vaan ihan rättiä haudon :O
Mulla on ihan raskaus olot - väsy ja palelu ja huimaa :LOL: mut ei, en oo tehny testiä :LOL:
 
Kiitos vastauksista Niian ja Apsu! Luotan mun lääkäriin täysin, vaikka neuvois syömään pieniä kiviä.

Apsu Tuo Jutta G:n dietti ja vaikutus sinuun toimii melkoisena tsempparina. Mulla nimittäin on himpun verran ylipainoa, liikun aivan liian vähän ja syön epäterveellisesti. Mikä ikävintä, niin olokin on varsin kamala edellä mainituista syistä. Lääkärini katsoi viime käynnillä syvälle silmiin ja kysyi milloin alan liikkumaan. Hän korosti liikunnan tärkeyttä raskautumisessa ja on itse asiassa kirjoittanutkin aiheesta.

No...nythän on suunta löytynyt ja alkaa olla hyvä ryhmä kasassa. Kirjoittelin juuri Ambrosiukselle, että itse preferoin kaksplussan suljettua ryhmää. Joku ei välttämättä halua liittyä facebookin kautta tai ei halua luoda sinne tunnuksia... Katsotaan, mihin Ambro päätyy ja odotetaan kutsua =) Kesäkuun ensimmäinen päivä lähestyy!!!!
 
Ambro: Tosi hyvä idea tuo ryhmä! :) "Harmi" vaan kun mulla vaaka näyttää jotain 53-54 kieppeillä ja pituuttakin on 170cm, eli painosta mun ei tarvii eroon päästä. :LOL: Lihaskunto onkin sitten ihan toinen juttu. Olen ollut kuntosalin jäsen nyt vuoden ja saan aina sellaisia "innostuspyräyksiä" että käyn tosi aktiivisesti pari kuukautta ja sitten iskee syystä tai toisesta niin totaali masis, ettei vaan jaksa lähteä.
 
Se LÄHTEMINEN on vaikeinta. Kunhan pääsen salille, niin on tosi hyvä fiilis! Nyt olen lusmuillut ihan liian kauan, oikein hävettää. Tarttis nyt vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja pyrkiä käymään siellä salilla 3 kertaa viikossa. Helpommin sanottu kuin tehty... :ashamed:
 

Yhteistyössä