Clomittaret 2012

onko kellään ollu mitään tuntemuksii kun syönnyt clomeja, siis sinä aikana? Eilen söin viimeset clomit ekast kierrost, eikä tunnu missää :/ kai kuvittelin et heti rupee suunnilleen poksuu ja paukkuu munasarjois ku syönny clomit, mut ei :( onko kokemusta et varhaistaako clomifen ovulaatioo? Mul kuitenkin kypsyy munasolu mut se ei vaan kypsy riittävän aikasee... clomit teki minust ihan hirveen, koko ajan on pinna kireel :( lapsi raukat! Mulla on uudet verikokeet ens viikol jolloin katotaan prolaktiinin makro, hmm sekin stressaa kauheest. Toivottavast nää clomit nyt auttais. Kun on vaan luken kaikkien tarinoit siit miten on joutun mitä vaikeampiin hoitoihin, niin hirvittää. Mietin mitä oon tehny väärin kun olen saanut kaksi lasta luomusti ja tämä kolmas nyt ei ole tullakseen :'( kaikki saman miehen kanssa, eli ei oo miehes vika :) anteeksi vuodatus, vastakaa jos jaksatte. Pistetään tää clomien piikkii...
 


torstai 7.6





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

Katrina86............kp58/29-?............ya10/2010....................2. clomi
Ansku83............kp38/30-31..........yk15/ya11/10..................metut
10kaks...............kp27/42...............yk3................tero&clomi-tauko
Sanzu...............kp27/34................yv1..............................2.femar
Kassiopeia..........kp25/??...............ya8/2010.......................4.clomi
Ambrosia85.........kp25/26-32.........ya10/10/yk17.................3.clomi
rimpatti...............kp25/28.............yv2................................2.clomi
Hollannissa...........kp25/?............ya06/2011........................1. clomi
Tikkerituu..........kp22/31-37........ya08/11...........................4.clomi
Inkeri84.............kp21/34...............yk10.........metformiini (clomitauko)
Pettunia..............kp20/28-36..............yk19......................3.lezorol
Raita12..............kp20/30...................ya8/10.......................tauko
JeNski91..........Kp18/27-28 ...............?...............................?
skorppari82.........kp13/??..............yv1,5.............................3.clomi
another.............kp12/32...........yk7/ya1/11.......................3.clomi
nellustiina..........kp11/??....................?................................?
Pamsku............kp10/27-52.............yk7........................... 1. clomi
minnams..........kp10/32.................yk12...........................1.clomi
PikkuJellona........kp4/28...............ya9/10.........................4.clomi
DjaP..................kp3/28-30...............ya2007....................3.clomi?
Minttu_89...........kp3/??...............?...................................4.clomi
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku, Aniit,
Nyrpee-81, undercovergirl


Piinailijat
ambrosia dpo11
Kassiopeia dpo7
Pettunia dpo4


Ghostbusters




PLUSSANNEET

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/2009).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi (kaksoset :heart:)
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi (kaksoset :heart:)
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
pikkujellona jospa ne kivuliaat menkat ois hyvä merkki et siellä kaikki toimii niinkuin pittää ;)

djap pahoitteluni että siekii jouduit uuteen kiertoon :(

Auppis harmi jos jo nyt siirryt pois tältä palstalta, vaikka vasta tänne liityit. mielellään ois siut juttukaverina pidetty, mutta ehkä tapaamme toisilla palstoilla ;) mie poistan siut nyt listoilta.. ja onnea matkaan toimivimpiin hoitoihin :kiss:
en oo tuommosista aromataasin estäjistä kuullutkaan aiemmin, mutta jospa ne ois hyviä lääkkeitä teille sitten!
 
Tänään ollu koko päivän ihan hirvee ahdistus työn teosta ei oo meinannu tulla mitään.. Oon vaan miettiny että onko tärpänny.. vai ei.. Menkkojen pitäs alkaa vasta 17pvä miten sinne asti jaksaa oottaa. Oon niin monta kertaa pettyny ku tulos näyttäny negaa jotenki ahistaa koko testin teko :/
 
Kaikki sympatiat sulle 10kaks, todella kurja elämäntilanne. Voimia.

Ihan hirmu kauan olet DjaP jaksanut jo tätä prosessia. Voi kun saisitte kuitenkin pian pienen ihmeen.

Mites Minttu ja Sanzu, tuntemuksia?

Olen joutunut eilen ja tänään napsimaan vahvoja kipulääkkeitä. Elikä luultavasti tämä kierto meni nyt sitten siihen :( Vaikuttavat varmasti kiinnittymiseen, jos nyt mitään kiinnittivää oli edes tuloillaan.
 
Voi 10kaks voimia ihan kamalasti! Tämä on jo muutenkin ihan riittävän rankkaa että miehen tuki olisi niin tärkeää.

Halaus myös Pikkujellona, varmaan järkyttävä pudotus kun ehtii jo hetken ajatella että nyt tärppäsi. Meilläkin on viimeinen kierto clomeilla ainakin tällä erää menossa, katsotaan sitten mitä lääkärit jatkossa ehdottavat. Harmittaa ihan hirmuna kun oli alussa aika kovat odotukset näistä clomeista.

Pahoittelut myös DjaP uudesta kierrosta. Ei voi kun ihmetellä miten olet noin pitkään jaksanut.

Itsellä vaivaa eniten tällä hetkellä ajatus, että ehkä nuo clomit ei mulla toimi kuitenkaan. Ajattelin koittaa perjantaina päästä verikokeisiin, että näkisin olenko ylipäätään ovuloinut. Se 1 kierto missä todistettavasti oli ovis oli niin kovin erilainen oireiltaan kuin nämä seuraavat : /
 
minnams: Mulla on Clomit saanu ovulaation aikaseksi aina samoille päiville. Kp14. Ja sit kp28 menkat. Ennen ei ollu ovulaatiota ollenkaan.
Mä oon kans muuttunu hirviöksi... varsinki sillon aluksi mulla oli pinna niin kireellä, että saatoin karjua naama punasena jonku ihan pienen jutun takia :( Nyt se on jo alkanu helpottaa, mutta kyllä sen edelleen huomaa, ettei oo ihan normi oma ittensä vielä.
Meillä on nyt 4. clomikierto aluillaan, joten luultavasti tässä pitää jotain rankempaa keksiä. Lääkäri puhui viimeksi, että neljän kierron jälkeen suoraan IVF-jonoon, mutta saapa nähdä. Toivottavasti olisi muitakin vaihtoehtoja välissä :/
Mullakin on yksi lapsi, miehellä ei yhtään, ja kyllä sitä kans miettii, että mitä on tehnyt väärin.. tällä hetkellä se tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta, että joskus voisi vielä toisen lapsen saada :(
Paljon voimia sulle <3 Toivottavasti pian helpottaisi ja saisitte sen kolmannen pienen käärön <3

another: Kiitos kun sanoit noin.. <3 Toivottavasti nuo kivuliaat menkat tosiaan tarkoittaisi sitä. Nyt on vielä alkanut pahoinvointi päälle ja pienet huimauskohtaukset :( Tänään piti ottaa taas ensimmäinen Clomi, että ehkä nuo menkkaoireet tästä pian helpottaa.
Mulle voi muutes päivittää, että normi kiertopäivä on 28 päivää.

JeNski91: Oon muuten huomannu sen, että negatiivisen testin tekeminen on huomattavasti masentavampaa kuin menkkojen alkaminen.. :/
Koitahan jaksaa <3

Pettunia: En ole edes kuullut, että kipulääkkeet vaikuttaisivat kiinnittymiseen...:/ Toivottavasti ei :/

Tikkerituu: My thoughts exactly.. Mä ajattelin sillon alussa melkeinpä niin, että clomit = raskaus. Yksi kaveripariskunta tuli clomeilla ekasta kierrosta raskaaksi ja tottakai oletin, että meille käy samoin. Aika epätodellinen olo olla nyt tässä ja tajuta, ettei Clomit autakaan meitä.. tai no toki ovat jo auttaneet ja paljon, nyt sentään ovuloin, mutta olin ihan varma, että olisin tässä vaiheessa jo raskaana :/ Nyt muakin pelottaa, että mitä lääkärit seuraavaksi ehdottavat.

10kaks: Paljon voimia sulle ja teille <3 <3
 
Voi itku! Kävin juuri toivoa täynnä follikkeliultrassa. Tiputus maan pinnalle oli aika totaalinen: ei yhtään isompaa follia ja limakalvo aivan liian ohut. :( toiveet oli korkeella et clomit toimis, koska viime kierrossa vaikutti toimivan. Nyt sama annos ja lopputuloksena itkut jo tässä vaiheessa kiertoa. Lääkäri sanoi ettei kannata jatkaa clomeilla. Sain femarireseptin, joita sit kokeillaan ensi kierrossa, jos saa seuranta-aikaa kesäaikaan. Aika lyöty olo. Lääkäri totesi, ettei vielä heitetä kirvestä kaivoon kun siinä kyyneliä pidättelin..mut en tiedä millä sitä jaksaa tsempata itteensä eteenpäin..

Sanzu sulla näköjään femarit käytössä, saitko ne heti vai koitettiinko clomeja ensin?
Oliko muilla kokemuksia femareista?
 
Mulla alko eilen vuoto, eipä se kovin yllättänyt. Eli mulle sais päivittää kp 2/? ja 4.clomi. Mutta jeeee, mulla oli luomuovis, mulla on menkkakipuja. Normisti teroilla ei tunnu missään, ei yhtään mitään ja nyt alavatsa jonkin verran kipeä. Joku tos sano, että menkkojen alkaminen ei tunnu niin pahalta kun negan tekeminen, oon kyllä niin samaa mieltä. Johtuu varmaan siitä, että sillon kun plussasin, olin vuotanu jo kaks päivää, ja sen jälkeen viiva vasta vahvistu.

Tekeekö muut täälä testiä, ennenkuin rupeaa syömään clomeja, vaikka menkat olis alkanu?
 
Minnams Mulla ei oo ollut ikinä mitää oireita. Mut mulla ei oo myöskään menkkakipuja eikä oo mitää oireita raskaanakaan.. Toisaalta rasittavaa ku ei ikinä tiedä tapahtuuko jotain..

JeNski91 Toivotaan et tärppäis..Peukut pystys.. Mua kans pelottaa tehä nykyään testi..ku aina tietää sen lopputuloksen :/

skorppari82 *hali* Jaksuja!

Mulla on nyt kiertopäivä 10/28 Jussina sais tehä raskaustestin silloin sunnuntaina ja apua mua hirvittää jo nyt ja jännittää... Kyllä elämä vaan pyörii taas tän asian ympärillä.. Vielä ku jaksais 5viikkoo töis niin alakais kesäloma :)
 
Viimeksi muokattu:
minttu_89 mä teen testin ennenko alotan clomit vaikka aika varmahan se on että nega tällöin pärähtää :)

mua testatuttaa.. ihan sairasta :D Oon jo monta päivää miettiny että joko viittis testata :D

mulla on ihan eri fiilikset ku nellustiinalla.. mä haluaisin keksiä jotain, ihan mitä tahansa muuta mikä veis mun ajatukset tästä tämän asian ympäriltä. Ainakin tällähetkellä oon niin turta ettei tosikaan.
 
skorppari82: Voi ei :( :( Olen pahoillani :(

minttu_89: Voih :( Mutta onneksi on edes jotain positiivista.. se luomuovis. Siitä on hyvä jatkaa.. <3
Mä en oo kyllä tehny testejä jos menkat on alkanu. Ehkä se vois olla fiksua, mutta en oo silti tehny.


ON: Soitin just sairaalaan ja sanoivat, että saan tään kierron jälkeen pitää taukokierron, eli syödä teroja jos ei ovista tule, ja seuraava aika sitten vasta elokuussa, jolloin otetaan papa-kontrolli sen kohdunkaulansyövän takia. Eli saatiin nyt tavallaan yksi ylimääräinen kuukausi aikaa yrittää ennen kuin siirrytään seuraavaan vaiheeseen. Ollaan tyytyväisiä :)
 
Ambrosia85 Juu tarkotin samaa kuin sinä... Haluaisin kans ajatukset pois tästä koko asiasta kun syö ihmistä sisältä päin. Mä tiedän et jos nyt tulee nega niin se on sitte niin paha paikka et menee hetken aikaa ennekö tokenee. Pitäis kyllä keksiä jotain ihan muuta mutta tuntuu ettei oo elämässä muuta kuin tämä asia :(
 
mä oon vasta viime päivinä alkanu miettimään että miten sekaisin sitä meniskään jos joku kerta raskaustesti antais sen positiivisen.. tulis ne kaks viivaa ja olis ihan oikeasti raskaana?
Tähän raskaudettomuuteenkin kun on ehtinyt jo tottua ja turtua. Enää ei pidä "pahana" jos ei raskaana olekaan, vaikka pahalta se harmittaakin..

noh, ota tässä nyt itestään selkoa?
 
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, miten tämän saisi pois tuolta mielestä kummittelemasta :) Piinailu jatkuu ja mieli valmistautuu menkkoihin, tietty pieni toivonkipinä elää jossei ne vaikka alkaiskaan, mutta oireet antavat kyllä olettaa että loppuviikkoon mennessä sieltä tulevat.

Jostain viestistä huomasin maininnan ravintolisistä? Mitäs te popsitte? Mulla menee päivittäin foolihappoa ja maitohappoa (hiivan ehkäisyyn lähinnä). Lisäksi karpalovalmistetta.
 
PikkuJellona, mä oon ymmärtänyt, että ibuprofeiinia ei pitäs syödä oviksen jälkeen, voi vaikuttaa kiinnittymiseen. Ja mä olen nyt joutunut vetämään burana800:sta useamman vuorokaudessa.

Ikäviä ultrakuulumisia skorppari. Mulla on lääkityksenä femarin rinnakkaislääke. Mulla nimenomaan sentakia lezorolit, ei clomit, kun clomit toimii mulla liian hyvin. Mut sä sait ne varmaan myös siksi, ettei limakalvo pääsis enää ohenemaan. Toivottavasti ensi kierrossa on huomattavasti paremmat kuulumiset.
 
voi skorppari :( :hug: halaus sinulle!
uskomatonta miten ne ei toimi ne clomit siulla vaikka sille tuntuikin, mutta onneksi saat sitten lääkkeet jotka toimivat paremmin. kai sie kuitenkin jatkat meidän seurana tällä palstalla vaikka clomeilla et jatkakaan?
voi että, ajattelee väistämättä että käyköhän noin minullekin, kun miulla ei ees ultraa ole että näkis onko siellä limakalvoja jäljellä ollenkaan tai folleja kypsymässä.

uuh,ambro saa jo kohta testailla :heart: ++++:whistle: plussatuulia sinne!!

rimpatti mie syön vain multitabs raskaus ja omega -tabletteja. meillä mies ei syö vitamiineja ollenkaan. mie söin sen parin kierron ajan sitä d-vitamiinii enempi, kun jostain kuulin et auttais pco:hon, mutta en nähnyt vaikutusta eikä lääkärikään sanonut että niitä niin kannattaisi syyä.

minttu_89 varmasti mahtavaa saada luomuovis!! siitä on lyhyt matka plussaan, toivottavasti!!

nellustiina uuh onpas jussisuunnitelmia sitten jos testailet silloin ;) oisko aikomus silloin juhlistaa alkoholin kera?
 
mul ei oo viel tietookaa oviksest :( toivonmukaan nyt kuiteskin tulis, pienii tuntemuksii vattas, mut siinä kaikki :( väsymys on jotain käsittämätöntä, voisin vaan nukkuu, kiitti clomien. Mul on kuiteskin menos 2tbl/pv/kierto. Mietinkin tehooko clomit ollenkaa mulle, kun ei tunnu missää. Eikä oo seuranta ultraa... Kunpa tulis nyt edes se ovis :'( voi kun joku osais antaa toivoa, tuntuu et täält on toivo loppu, enkä jaksa enää tätä yrittämist :'(
 
Aniit älä vielä heitä kirvestä kaivoon.
Jos lääkäri on positiivinen ja varannut uuden ajan niin sillon mä ainakin pidän peukkuja täällä.
Jos lääkäri olis sitä mieltä että mitään ei ole, niin tokkopa "turhaan" uutta aikaa varais ja teitä juoksuttai tai itselleen turhaa duunia haalisi.

Toivon kovasti että ensiviikolla olis sulla parempia uutisia meille :hug:
 
Voi Aniit, älä tosiaan heitä toivoa menemään vielä, vaikka varmasti voimattomalta ja toivottomalta tuntuukin, kun ei voi muuta ku odottaa :hug:

Zemppaushalit myös kaikille uuteen kiertoon joutuneille!

Niin tosiaan... Yli kymmenen vuotta ilman ehkäsyä... Kuullostaa paljon pahemmalle, kun sen kirjottaa tai sanoo ääneen. Kuinka monia lapsia kaverit onkaan tuossa ajassa kerenneet hankkia. Mut tosiaan tuosta ne ekat viis vuotta ei oo ollut mitään haluja tulla raskaaks! Vasta viimeset reilu viis vuotta on yritystä ollut Teroja ja Clomeja nappaillen...
Mä oon jotenkin niin hyvin henkisesti vamistanut jo itteni siihen, etten koskaan lasta saa, et mua on jo alkanut pelottaa ja ahdistaa koko yrittäminen. Nää tunteet menee sellasta vuoristorataa! Nyt on taas toi paniikki vaihe päällä ja tänää pitäs ottaa eka Clomi... Mietin vaan, et otanko... Mä luulen, et pelkään ettei taaskaan onnistu ja jotenkin ois ehkä helpompi suhtautua, jos luovuttaisi omasta päätöksestä, eikä siitä että antoi kaikkensa, uhrasi monta vuotta elämästään ja silti ei onnistunut...
Hoh! En tiiä... Nyt on kyllä ollu pari päivää niin paskat fiilikset, ettei mitää rajaa. Päässä jyllää miljoonia ajatuksia ja mikään ei kiinnosta. Vois vaan mennä peiton alle ja huutaa!!!
Mä hoen itelleni niin paljon kaikkia positiivisia ajatuksia siitä, miten ihanaa meidän elämä ois ilman lapsia, että oon saanu sen kuullostaa jo niin luksukselta, että pohdin luovuttamista ihan tosissani (TAAS!!). Ne on varmaa nää Clomit ku saa mielen ihan sekasin, koska pari viikkoa sitten suunnilleen mietin kaikkia häihin liittyviä asioita. Katselin juhlapaikkoja jne. Nyt taas mietin, että jätän kohta sormuksen pöydälle pahoittelukirjeen kera ja häivyn! Aloitan alusta jossain ihan muualla! Mieskin on ollu jotenkin niin raivostuttava, vaikkei todellisuudessa varmaan oo tehnyt mitään väärää tai erilaista... Huh, sori tää avautuminen, mutku ei jaksa kavereille aina jauhaa. Etenkään kun ne on lähes kaikki paksuna!
Nyt lähden ostaa suklaata kaupasta. Se piristä aina :)
 

Yhteistyössä