Clomittaret 2012

Lauantaiaamuna tuli testiin ihana toiveita herättävä haamu.. Voi sitä onnen ja riemun määrää. Sunnuntaina testattiin uudestaan ja sieltä tuli sitten puhdas nega.
Ja tänä aamuna muuttui kp33 -> kp1.
Joten nyt alkaa 4. clomikierto.

Olen niin pahoillani, kun en jaksa muille kommentoida.. nyt on vähän ajatustyötä ja itsensä taas kasaan rakentamista tehtävänä.

Kaippa siellä siis joku yritti pysyä matkassa mukana. Pitäisi jaksaa yrittää ajatella positiivisesti, että tämä ehkä tarkoittaa sitä, että pystymme tulemaan raskaaksi.
 
Halauksia Pikkujellona!

Mulla on vajaan tunnin päästä se lääkäri. Aamulla ja eilen illalla ei tullut edelleenkään plussaa. Pitäkää peukkua, että saan ultrauksen ja että siellä näkyisi kunnon folli! Jännittää...
 
Pahoittelut Pikkujellona :hug:

Tää projekti on varmaa tosiaan naisille se huomattavasti vaikeempi. Mehän ne hormoonit vedetään, koetaan kaikki tuntemukset kropassa ja lasketaan päiviä... Naiset on yleensä viel enemmän analysoivampia ja keskustelua kaipaavia. Ihanaa kuitenkin kuulla, että suurimmalla osalla tämä on pääosin vahvistanut suhdetta.
Meillä tosiaan tulee enempi yhteenottoja, kun nuo Clomit saa mut niin räjähdysherkäks, mutta me ollaan kyllä aina oltu aika herkkiä ottaa yhteen. Molemmat ollaan niin vahvoja persoonia ja omataan jyrkät mielipiteet. Kaks sellasta kun yhdistää, niin myrskyjähän se tietää :D Tosin tässä vuosien saatossa molemmat onneks vähän pehmenneet ja tultu joustavammiks :)
Meillä varmaa eniten negatiivista vaikutusta tullu seksielämään. Tossa välillä jo kun luovuttiin vauvahaaveista, niin oli taas ihan normaalia sillä osa-alueella. Nyt taas kun alettu tosissaan yrittää, niin ei kyllä meikäläistä paljoo muulloin nappais, kun kierron puol välissä :/ Säästän kaikki energiat sinne tärkeälle ajalle :D

Joku tuolla kertoi pariskunnasta, jotka olivat eronneet vuos häiden jälkeen, koska lasta ei kuulunut... Toi on aihe jota oon itsekkin miettinyt. Kun vika perjaatteessa on mussa ja mies on niin lapsirakas ja halunnut aina perheen, niin onko mulla tavallaan oikeutta viedä sitä mahdollisuutta häneltä, jos ei tää projekti onnistu? Olen asiasta hänellekkin sanonut ja hän on sitä mieltä, ettei mun pitäs noin ajatella. Sanoi rakastavansa mua niin paljon, ettei halua minusta luopua, vaikkemme lasta voisikaan saada. Meillä tulee varmasti onnellinen elämä kahdestaankin... Varmasti tulisikin, en mä sitä epäile, mutta silti mietin, että hän teki hyvin pian seurustelumme alettua selväksi, että hän haluaa lapsia ja itse olin vielä silloin sillä ajatuksella, että eikö niitä nyt tässä maailmassa jo tarpeeks ole... Ikä varmaan tehnyt tehtävänsä, että niitä sittemmin aloin itsekkin haluamaan, mutta silti tuntuu, että mun ois helpompi suhtautua siihen, ettei niitä oikeesti tulekkaan...
Alussahan tässä (taas) hoidoissa ollaan, mutta tää on just sitä typerää analysointia, joka myllää mun päässä 24/7... Hivenen stressaavaa :/

Täällä tosiaan eilen aamulla (su) nega, mutta muistin, et mulla alkas menkat ke, mut sehän onki vasta to! Turhaa haaveilua vaan, mutta tein kyl testin vähän turhan ajoissa! Oireina kuitenkin vaan kipeet rinnat ja armoton närästys alkanut vkl:na. Lisäksi masua vihloo äkkinäisemmissä liikkeissä. Lisäksi armoton valkovuoto!! Tämän takia olin vähän epäillyt, että oisko mahtanut tärpätä, koska googlasin, et tässä vaiheessa kiertoa paikat ois suht vuodottomat, paitsi raskausoireena raju vakovuoto!? Ja sen ihan tuntee, kun sitä "lorahtelee"! :O Lisäksi näin viime yönä seksiunta!?! :D En muista koskaan nähneeni ihan tuollaista! Muistan, että sain ihan orkut siinä unessa :D Outoa... Mutta tuonkin selittää varmaan se, että olen alitajuntaisesti puutteessa vähäisestä harrastus määrästä johtuen :D
Kummallinen tuo ihmismieli, kun se niin toivoo jotain kovasti, niin kehittelee kaikkia juttuja ja saa kuvittelemaan ne oireeksi raskaudesta :)

Luin jostain, että 80%:a Clomeilla aikaan saaduista raskauksista tapahtuu 2. tai 3. Clomikierrolla, joten pikkaset paineet sain asetettua tuohon ens kiertoon, joka meillä siis nyt kolmas putkeen tällä uudella yritysrupeamalla... Huoh!

Plussatuulia nyt kaikille, että saatais kesäkuulle ensimmäinen plussaus kirjattua :)
 
Noniin, palautettuna maan pinnalle. :'( Ei siellä mitään ollut tapahtumassa, eikä ole ollutkaan. Nyt ensimmäinen tero taas syöty ja seuraavaa kiertoa odottamaan. Mä en kestä näitä terolut-kuureja! Ois paljon helpompi hypätä suoraan seuraavaan kiertoon, kun odottaa nämä 10 + 2 päivää kp 1:ä. Lääkäri oli sitä mieltä, että jatkan yhä 2 tbl:n clomiannoksella, mutta pistin kyllä sähköpostia omalle gynelle ja kysyn siltäkin vielä. En yksinkertaisesti kestä, jos seuraavassakaan kierrossa ei tule ovista, koska clomikuureja ei kuitenkaan voi loputtomasti syödä.
 
another ja auppis, kiitos vastauksista! Mä kartottelen noita ihan huvikseni, ja myöskin siksi jos joskus tarttee :)
ja varmasti vaikuttaa paikkakunta sekä myös se että mikä yksityinen :)

DjPille pahoittelut negasta

Tervetuloa mukaan Pamsku.
Itse noita liuskoja aikoinaa kuluttuanut, ja nyt siirtynty tähän mitä moni muukin harrastaa, että digitestillä vain varmistelen ovulaation. Tai no, eka kertaa kokeilin tässä kierrossa, mutta ensi kierrossa taas uusiksi =)
Testiliuskojen kanssa mahdollinen arpominen ottaa päähän, mutta en myöskään raaski joka kiertoa tikuttaa pelkästään digeillä (vaikkakin esim amazon/ebay myy niitä reippaasti suomen apteekkeja halvemmalla).

PikkuJellona
Haamulainen kuitenkin kertonee sen että yritystä on ollut mutta kiinnittyminen tms jäänyt olemattomaksi. Tsemppiä tähän kiertoon teille!

Auppikselle isot :hug: ultra kuulumisista. Hyvä että laitoit omalle gynelle viestiä!



DjP tossa kertoili kun asia pörrää päässä 24/7 ja clomit vaikuttaa hurjasti ym.. mä kuulun niihin onnekkaisiin joilla clomit ei ihmek yllä aiheuta mitään pahoja oireita. yhtä sekaisin olen kuin ennenkin :D
Mutta tohon että mietin asiaa liikaa on yhdyttävä.
Viikonloppuna just puhuin miehelle että mun on pakko aloittaa jotain uusia harrastuksia (muutettiin mulle uuteen kaupunkiin vuos sitten enkä tunne täällä juuri ketään kun ei ole sitä lasta/koiraa joka yhdistäisi)..
Pakko saada harrastuksia ja ajatukset pois tästä lapsen alulle saamisesta

Muuten täällä oiree edelleen samat, valkovuotoa, arat rinnat, pahoinvontia ja juilintaa. Mutta eikös nää clomitkin voi peilailla näitä raskausoireita?

Mä tässä mietin pitäiskö taukokierron? Hoitava lääkäri oli kyllä sitä mieltä että mun ei tartte pitää taukokiertoa, jos ei oo kyseessä se että etukäteen tiedän ettei seksiä ole.. Enkä kyl oikein tiedä miks haluaisin pitää taukokierron?
Kuinka moni clomeja syönyt on taukokierrosta plussannut? Monta clomikiertoa on ollut takana?
 
Nonni! Nyt mä idiootti menin vielä googlaamaan unista ja monet sano nähneensä alkuraskaudessa niin härskejä seksiunia, etteivät edes sisältöä kehtaa kertoa :D Jokunen myös sanoi saaneensa unessa kunnon orkut, jota ei myöskään heille ollu ennen käynyt... Piru, kun on niin hiljanen työpäivä, että kerkee tällästä touhuta :D Parempi alkaa nyt vaikka siivoomaan ja odotella ihan rauhaksiin palautusta maan pinnalle ja niiden menkkojen alkavan torstaina :)
 
Djap pahoittelut! Mutta oireet on kyllä lupaavat. :)

Parisuhteeseen vaikuttaminen hmm.. on meillä ehkä hiukan vaikuttanut. Mä oon välillä ollut aika väsynyt ja itkuinen ja sanonut miehelle että ymmärrän jos jättää mut. Mies on aina tukenu ja sanonu että tässä ollaan yhdessä. Mulla on siis jo taustalla yks ero joka pitkälti johtui siitä etten tullu raskaaks. (ex saa melkein vuosittain lapsen uuden vaimonsa kanssa...) Siitä syystä oon varmaan aika herkkä tälle.

Auppis mun mielestä on älytöntä jatkaa samalla annostuksella jos ei kerta mitään tapahdu! Oliko tää lääkäri lapsettomuuteen erikoistunu? Oon tullu siihen tulokseen et millekkään muulle on turha mennä. Mulla ei auttanu ees kolme tablettia, otettiin pistoshoito siihen jatkoks. Mä oon käynyt väestöliitossa ja saanu todella hyvää hoitoa ja mun ehdotuksia on kuunneltu.

PikkuJellona :hug:
 
miekin kuulun kyllä niihin kenellä tää asia pyörii päässä 24/7 :/ eikä aina hyvällä tavalla, mutta onneksi on olemassa tuo ihana mies, joka ei asiasta niin stressaa, ei ainakaan päällepäin sitä näytä vaan sanoo et toisen meistä on oltava vahvempi. ja onneksi onkin, luo uskoa samalla minuunkin!
miulla clomit ei oo aiheuttaneet missään näistä kierroista pahempia oireiluja, vähän on ollut välillä niitä kylmä/kuuma/kylmä-aaltoja.. siksi aina vähän epäileekin että toimiikohan ne ollenkaan kun ei ole oireitakaan enempi. jospa ne toimis.
ja voi pojat jos kerta noin suuri onnistumisprosentti ois clomeilla, et ekoilla kierroilla tärppäis. vähän se luo painetta miullekkii kun on jo kolmas clomikierto meneillään ;)

voi auppis oon tosi pahoillani että gynekäynti meni noin huonosti :( kannattaahan se tosiaan toisenkin lääkärin mielipide asiaan kysyä, etenkin kun kyse on tuommoisesta ongelmaisesta tilanteesta ettei ne clomit tunnu tuolla annostuksella purevan :(

djap pahoittelut negasta, jospa se ois vain hoppunega!

Pikkujellonalle pahoittelut myös, kurjaa se on aina koota itsensä seuraavia pettymyksiä varten, mutta kyllä me tästä vielä noustaan ;)

skorppari kiitos kysymästä, onneksi se loppui jo niin et eilen ei enää tullut pikkareihin asti kuin vähän, tänään ei näkynyt ollenkaan, mutta petipuuhissa vähän mahassa oli ihme kivun tuntemuksia :/

rimpatti
ei ne menkat siulla ala, voisit ennemmin olla eka kesäkuun plussaaja, eikös ;)
 


tiistai 5.6





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

Katrina86............kp56/29-?............ya10/2010....................2. clomi
Ansku83............kp36/30-31..........yk15/ya11/10..................metut
DjaP..................kp29/??...............ya2007.........................2. clomi?
Minttu_89...........kp26/??...............?...................................?
10kaks...............kp25/42...............yk3................tero&clomi-tauko
Sanzu...............kp25/34................yv1..............................2.femar
Kassiopeia..........kp23/??...............ya8/2010.......................4.clomi
Ambrosia85.........kp23/26-32.........ya10/10/yk17.................3.clomi
rimpatti...............kp23/28.............yv2................................2.clomi
Hollannissa...........kp23/?............ya06/2011........................1. clomi
Auppis.................kp21/??...........ya8/2011..........................3.clomi
Tikkerituu..........kp20/31-37........ya08/11...........................4.clomi
Inkeri84.............kp19/34...............yk10.........metformiini (clomitauko)
Pettunia..............kp18/28-36..............yk19......................3.lezorol
Raita12..............kp18/30...................ya8/10.......................tauko
JeNski91..........Kp16/27-28 ...............?...............................?
skorppari82.........kp11/??..............yv1,5.............................3.clomi
another.............kp10/32...........yk7/ya1/11.......................3.clomi
Pamsku............kp8/27-52.............yk7........................... 1. clomi
minnams..........kp8/32.................yk12...........................1.clomi
PikkuJellona........kp2/??...............ya9/10.........................4.clomi
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku, Aniit,
Nyrpee-81, undercovergirl


Piinailijat
ambrosia dpo9
Kassiopeia dpo5
Pettunia dpo2


Ghostbusters




PLUSSANNEET

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/2009).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi (kaksoset :heart:)
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi (kaksoset :heart:)
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit






Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
Djap : Itse tässä myös odottelen menkkoja alkavaksi, kun viimeksi alkoivat heti seuraavana päivänä viimeisen ottamisesta, mutta voi olla, että mulla ehkä oli luomuovis, joten senkin takia saa odotella. Satavarma oon, että ne menkat tällä viikolla alkaa, mutta aina sitä pitää pikkusen toivoa. Mulla on myös lisääntyny valkovuoto, että oon muutamaan otteeseen ollu ihan varma, että nyt alko. Mutta ei. Ja muistan kans, että oon jostain lukenu, että raskauden alus valkovuoto lisääntyy.

Ja kun oon kerran saanu kokea hetkellisesti sen raskaana olon, niin ei musta kyllä yhtään tunnu siltä, että raskaana olisin. No mutta, eikö tää viikko näytä tulevan. Pidetään peukkuja pystys! :)

Auppis: Oon samaa mieltä Aniit:n kans, että clomeja ei oo järkeä syödä jossei oo vastetta. Mulle gyne sano, että jos mulla ei seuravalla kerralla menkat ala clomien jälkeen, enkä oo raskaana, ei mun oo mitään tarvetta niitä enää syödä. Aiemmin pistin pregenylin irrottamaan, mutta siirryin julkiselle puolelle, niin ulltrat ei kesällä oikein onnistu.
 
Hah! Kyllä taas luontoäiti vetäs räkäset naurut mun haaveille hoppunegasta :D
Hetki tuon edellisen kirjoitukseni jälkeen visitoin vessassa ja paperiin jäi ensimmäiset tuhrut... Se siitä sit taas :/ Varmaa huomenna aukee hanat kunnolla, mut ilmottelen siitä sitten, kun varmaksi tiedän!
Positiivisena se, että uus kierto saadaa heti kehiin, ja tää hukkakierto näyttää jäävän lyhyemmäkski ku edellis kierto! Ja lisäks mulla tuntuu nää Clomit ainaki toimivan just niinku pitäis, mutta vaan ilman sitä toivottua lopputulosta.

Niin siis olen tosiaan lukenut, että 7/10 onnistuu raskautumaan Clomeilla ja näistä seitsämästä raskaudesta 80%:a alkaa ensimmäisen kolmen kierron aikana... Suht hyvä onnistumisprosentti, mutta saapi nähdä osuuko omalle kohdalle...

Ootteko te tilannu digiovistestejä esim. amazonista? Onko siis helppo tilaa ja kaikki hoituu niinku pitäis? En oo koskaa sieltä mitää ostanut. Ens kiertoon tilaan kyl digei, koska nyt jos tää mun kierto jäi näin lyhyeks, niin en tiiä miten käy kesäkuun ultran kanssa... Se nimittäin varattiin jo viime menkkojen alkaessa, jotta varmasti saan ajan. Nyt se saattaa siis tulla pari päivää liian myöhää, jos mul onki jo kp 14 tai 15 sillon, sen aiemmin laskelmoidun kp 12 sijaan... Täytyy varmaa soittaa sinne, et kuinka toimia.

Teille muuten jotka ootte kunnallisella, mutta suunnittelette mahdollisesti ultrausta yksityisellä aikojen tms. takia, niin jos teil ei oo tehty aukkaria, niin kannattaa tehä se samalla! Mulla maksoi aukkari n.160€ ja siinä samalla sai vähän niinku kaupan päälle sen folliultran! Tosin aukkaria ei joka paikassa tehdä ja esim. Mehiläisellä vaan Helsingin lapsettomuusklinikalla ja olikohan jossain toisessa kaupungissa, jota en nyt muista, kun se oli meistä katsottuna niin kaukana.
 
djap joo jospa me kaikki alkutaipaleen clomien syöjät kuuluttais siihen nopeemmin onnistuneisiin ;)
mie tilasin tosiaan digiovistestei sieltä amazon.co.uk sivuilta, oli nopee toimitus reilussa viikossa, nyt toisen kerran kun tilasin tavallisii tikkutestei sieltä niin toimituksessa kesti pidempään, mutta silti ne tuotteet perille tiensä löysi, siellä oli varastolla ollut silloin joku toimitusongelma niin siksi kesti lähemmäs kahta viikkoa. ja aika helppoo se tilaaminen sieltä on, täytyy vain vähän tutkailla että mitä tuotteita suomeen tuovat kun kaikkia eivät toimita, ja sitten kannattaa katsoo et sais kohdan "free supersaver delivery" niin sitten ei tulis postimaksuja.. tuolla toisella paketilla minkä tilasin oli toimitusmaksut n. 5 puntaa. ja sittenhän ne voi tuolta maksaa pankkikortilla, eli myös visa electron käy, kunhan muistaa vain itselleen laittaa pankista auki sen nettimaksamisen -kohdan, miulla se siksi temputteli pitkään kun en tajunnut sitä päälle laittaa ja ilmoittivat vain amazonilta että maksu epäonnistui, kokeile toista korttia.
 
Viimeksi muokattu:
mä joskus tilasin duuniin akryylikamat (kynnet) kun tuli dhl:llä ja piti kuitata ja mentiin aina ristiin sen jäbän kanssa joka niitä toi.. mutta vähänhän se hävetti hakea duunin aulasta (aika iso firma kuitenkin missä oon töissä) niin jotain akryylinesteitä ja pulvereita :LOL:

mäkään en oo amazoniasta tilaillu mitään, ebaysta kylläkin viime vuonna häihin liittyviä juttuja - enää en kyllä tahdo muistaa yhtään mitään!

Ja joo, mullakin alkaa jänskättää tää kolmas clomikierto ny :( tosin on kyllä jänskänny jo muutenkin koska tää kierto kun on ohi niin ei oo enää ku kolme clomikiertoa jäljellä :(
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut niille, joilla on uusi kierto alkanut tai clomit ei oo tuoneet toivottua tulosta.

on: Koko viikonlopun ollu alaselkä tosi jumissa, ainoastaan kun urheilee, niin siihen ei satu... Sit on ollu ihan ihmeellistä tuhruvuotoa kolmena aamuna, mitä ei oo koskaan aiemmin ollut, joten taitaapa vaan olla oire jostain häiriöstä mun kropassa, vaik ihan selkeet oviskivut olikin perjantai-iltana. Onko kellään muulla ollut vuotoa oviksen aikoihin? En kyllä odota tältä(kään) kierrolta mitään. Pitääköhän ne clomit ottaa ens kierrossa taas avuksi, jotenkin mulla on nyt vaan sellainen fiilis, et haluis mennä luomuna.

DjaP silloin kun koin hetkellisesti raskaana olemisen, niin mä näin useamman kerran viikossa seksiunia ja aina sain orkut, oikein heräsin siihen ja sen jälkeen kivisti alavatsaa inhottavasti! Se ei voinu johtua mistään muusta kun raskaudesta, sillä aniharvoin noin on aiemmin käynyt ja toi oli ihan jatkuvaa. Joten toivotaan siis parasta!
 
Viimeksi muokattu:
raita12 onpas jännää jos semmosta tuhruu on siulla ollut :/ voiskohan olla kiinnittymistä jo niin aikaisin? tai sitten vain ovikseen liittyviä muita juttuja, kai sitä vuotoo voi esiintyy muutenkin.
siinä on teille valintaa kyllä kun pitäis päättää jatkaako luomuna vai clomeilla. uskon kuitenkin että päädytte oikeaan ratkaisuun mikä teille sopii kunhan päätöksen teette ;)

voih, oispa miunkin seksiunet tienny raskautta mutta ei ne tienny ei :D
paremmalla onnella djap:lla, jospa se siun kohdalla paikkas pitäis kuten raita12:llakin ;)

skorppari miusta miullekin tuli noita tekstejä mutta sitten piti vain valita toinen toimittaja joka toimitti, siis että kaikki eivät tuu suomeen saakka vaan pitää kattoo vähän miltä tilaa. jatka yrittämistä vain ;)
mie ainakin näyttäisin voivan tilata esim tuon 20 packin Clearblue Digital Ovulation Testing Kit - 20-Pack: Amazon.co.uk: Health & Beauty
 
:wave:

En ole jaksanut käydä lueskelemassa hetkeen teidän juttuja. Tuntuu, että elämä kulkee pelkkää alamäkeä tällä hetkellä. Vauvahaaveet on täysin jäissä, kaikessa suhteessa. Epäilen, että olisi jopa ollut luomuovis (kaikki oireet viittasi siihen) mutta mies ei halunnut tippaakaan eikä tikullakaan koskea minuun. Saa nähdä jättäydynkö nyt kokonaan täältä pois ;(

Anteeksi, etten yhtään jaksa kommentoida. Luin teidän kaikkien jutut kyllä läpi :)
 
Voi 10kaks onpa ikävä kuulla tilanteestasi... :'( Paljon halauksia ja voimia sinulle!

another ei se kyl missään nimessä voi olla kiinnittymisvuotoa, ei vaan valitettavasti millään... mut oon lukenu, et voi olla kyl ihan normaalia, et vähän tuhruttelee oviksen aikaan, mutta jotenkin sitä pessimistinä ajattelee, et nyt kroppa ei toimi niinku pitäisi. Onneks vuoto on ihan todella minimaalista, ei oikeastaan voi sanoa ees vuodoksi. Joo nää ajatukset menee kyllä laidasta laitaan, kun miettii, et jatkaako luomuna vai clomien kanssa. Ja sit kun ei tietenkään jaksa odottaa enää yhtään ylimääräistä kuukautta, kun sitä haluaa äidiksi niin kovasti!
 
Raita12 sä niin puhuit mun suulla!
Heräsin kolmelta yöllä vessan ja en saanut enää unta ja 2 tuntia mielessä risteili clomit vai luovutus ja luomuna eteenpäin.
Meillä mies jotenkin ilmeisesti alitajuntaisesti stressaa tästä koko jutusta tällähetkellä, sillä vähän kuten 10kaksilla, ei paljoa peitot heilu. Ja onhan tuo asian myöntänytkin että jotenkin menee lukkoon.
Tästäkin syystä jo mietin että pitäiskö jättää clomit vähäksi aikaa.

Toisaalta kummittelee se päässä, että jokainen syöty kierto vaikuttaa vielä seuraavaankin.. eli jokainen seuraava kierto voisi olla the kierto..

Pitää varmaan miehen kanssa jutella asiasta vielä että mitä tehtäis. On tää kuitenkin meidän molempien asia.

Mieskin kuitenkin sitä lasta haluaa ja on valmis tarvittaessa rankempiinkin hoitoihin, mutta miten saan sen ymmärtämään että niihin ei tartte välttämättä mennä, jos nyt onnistutaan ajottamaan yhdynnät oikein.
Mutta sitten puhutaan taas tekemällä tehdystä ja mullakin häviää fiilikset.. :(
 
Mulle voi päivittää tälle päivälle kp1 / 28-30, 3.Clomi

Täällä kans viime yönä valvottu ja mietitty, et mitä tän homman kanssa tehdä... Mun on luomuilusta turha haaveilla, kun käytännössä reilut 10vuotta jo ollu ilman ehkäsyä ja reilut viis vuotta siitä totista yritystä. Noh, vielä 4kk saan Clomeja syödä, mutta sen jälkeen pistän jatkon vakavaan harkintaan... On tää vaan niin turhauttavaa ja masentavaa hommaa!
 
Miehille tää lapsettomuus on jollain tavalla sen miehisyyden katoamista. Monet miehet ajattelee, että jos ei voi saattaa naista raskaaksi, niin ei ole oikea mies. Harmillista, että useat ajattelevat niin. Mun mies on miettinyt paljon näitä asioita, eikä juuri tuon "miehisyyden puuttumisen" takia haluais, että ystävät tietäis tästä yrityksestä.
Eilen illlalla/yöllä puhuttiin lapsettomuushoidoista, jonne meidät otetaan mukaan syksyllä, jos clomit ei oo auttanu. Ollaan ihan hyvillä mielin menossa sinne.. Ainahin toistaseksi.

Mulla nää clomit saa kropan olojen heittämään häränpyllyä! Aamulla heräsin oksettavaan oloon, piti juoksta vessaan vauhdilla, mutta onneksi olo meni ohi, inhoan oksentamista aivan kamalasti!
Lisäksi mun himot ovat nousseet pilviin. Eilenkin peittoja heiluteltiin kolmesti!! (miestäkin kiinnosti varmaan sen takia, että sai eilen insinöörin paperit käsiinsä, iso taakka putosi olkapäiltä, kun sai kaikki harkkatyöt tehtyä).

Pahoittelut DjaP :hug:
 
No niin, omalääkäri päästi mut piinasta ja vastasi sähköpostiin. Hän on sitä mieltä, että kun ovista ei kahdella tabletilla tullut, on turha jatkaa clomien kanssa enempää, vaan täytyy muuttaa lääkitys täysin. Nyt on kaksi vaihtoehtoa: aromataasin estäjät (toimii hiukan samalla tavoin kuin clomit) tai pistoshoidot. Jälkimmäinen edellyttää lähetettä ja siirtymistä lapsettomuuspolille.

Lähetin paluuviestin ja sanoin, että haluan kokeilla vielä ton aromataasin estäjä -hoidon, koska kesällä lähetteen kanssa varmaan kestää ja on turha toivoa aikoja polille. Saa nähdä, mitä vastaa.

Siirryn joka tapauksessa pois clomittarista, toivottavasti saatte muut pian paaaaaljon plussia! :heart:
 
Kiitos kaikille <3

Ja munkin puolesta tsemppiä kaikille, jotka pettymyksiä kokevat <3

Nyt on käyty paljon keskustelua tämän kaiken vaikutuksesta parisuhteeseen.
Meillä tämä ei ole oikeastaan muuttanut mitään. Tosin meillä on muutenkin vähän kummallinen suhde, koska se oikeastaan alkoi silloin kun olin viimeksi raskaana. Joten se kaikista pahin hormonihirvitys-minä oli se johon tuleva aviomies rakastui :)
Me jutellaan tästä paljon.. välillä itketään, välillä nauretaan ja välillä yritetään unohtaa koko juttu. Ja sitten taas jutellaan. Viikonloppuna vietin monta itkuista minuuttia miehen kainalossa. Siellä näitä juttuja kestää parhaiten.
Me mennään vähän sillä asenteella, että tuli mitä tuli.. kaikki kestetään ja sen mukaan eletään.
Nyt päätettiin jatkaa hoitoja (mitä lääkäri nyt sitten suositteleekaan) clomien jälkeen. Meillä on niitä enää tämä yksi kierto jäljellä. Tämä viime viikkoinen haaveilu vain nosti sellaisen sydämen kokoisen toiveen taas niin pinnalle, ettei tässä voi taukoja pidellä.. (kuten siis alunperin suunniteltiin).

Nyt on muuten meneillään kivuliaimmat menkat ikinä.. vihloo ja juilii jatkuvasti.
 

Yhteistyössä