Clomittaret 2012

Mihinkähän mun viesti karkas?? :O
Anteeks et änkeen teiän ketjuun.. Mut mua kiinnostais et kuinka teille on määrätty terolut&clomifen?
Itelle kierron 15päivä 10päivää terolutte ja kierron 3-7 päivänä 2tbl clomifenia.
Mut mietin et voiko niitä syödä päällekkäin? siis yhta aikaa?:ashamed: Itellä on nyt menossa
toinen clomifen kierto ja mua niin jännittää paljon et onnistuuko tää...
 
nellustiina pääsääntösesti vissiin clomeja ja teroja ei suositella syötäväks yhtäaikaa. Mut olen samassa kierrossa myös siitä ottanut kun ovulaatiota ei tapahtunut. Ovuloidessani niitä en ole enää tarvinnut.
 
No se lekuri määräs mulle puolen vuoden satsin kerralla... molempia :( mitäs nyt sitte? Mä oon reilu pari vuotta sitte syönyt noita molempia mut ekat 3kk terolutteja ja sitte clomifenia vaan ja siitä tärppäs toisesta kierrosta... mut nyt se määräs molempia yhtäaikaa...
 
nellustina, mulle lääkäri määräs clomit kp 3-7 ja terot tarvittaessa kp30-> 10tab. Siis jos ei vuoto ala.
Mutta myös yhdelle palstatutulle gyne käskenyt että terot otetaan aina kp15 eteenpäin.
Itse tätä hieman ihmettelen, koska ovishan ei absolutisesti aina ole samana päivänä, ja voiko terot sitten heikentää mahdollisesti hedelmöitystä tai kiinnittymistä.
 
Auppis joo täällä on mukavan vilkasta keskustelua kyllä! Itsekin liikun paljon, pyöräilen töihin ja sitten vielä lenkit/jumpat päälle, mutta en kyllä ihan tuota 12 h viikossa. Oon toki miettiny itekin samaa, että missä se raja menee, mut oon kokenu, ettei mun liikuntamäärät olis liikaa ja kun kuitenkaan en mee äärirajoilla, varsinkin nyt kun oon opetellu juoksemaan sykemittarin kanssa. Toivottavasti saisit jotain vastausta asiantuntijoilta, munkin täytyy käydä kurkkimassa sitä ketjua, kun aihe kiinnostaa. Eiköhän siihen liikuntamäärään vaikuta myös se millä teholla vetää?! Ja oon sun kans samaa mieltä, et pakko päästä purkamaan tätä pahaaoloa urheilemalla!

PikkuJellona toivottavasti sun menkat alkaa sit pian, kun kerta r-testi oli negatiivinen tai sit raskaushormonit lähtee nousuun vasta myöhemmin! Mä oon kans kokenu ton saman, kun puhut jollekin lapsettomuudesta, niin eipä saa välillä mitään vastakaikua tai sit ne samat tutut kommentit, et "älkää stressatko" ym. En oo jaksanu sit enää hirveesti oma-aloitteisesti jutella aiheesta, jos siitä ei multa kysytä (monet siis tietää). Mä haluaisin kans hirveästi puhua asiasta, kun se helpottaa... mut kai kaikki muut jotka ei oo tätä kokenu, niin tuntee asiasta puhumisen vaikeeks.

Onnea onnea kovasti vauvaton ja ihanaa odotusaikaa!

Peukut pystyssä rimpatille!

Toivon myös, että kevätkylvöt tuottavat tulosta Pettunia!

Hienoa minnams, et menkat alkoivat ilman teroja, jospa näin kävisi jatkossa, siis tietysti jos raskaus ei ole alkanut =)

Positiivisia ajatuksia lähetän odottajille Aniitille ja toivounelmalle, ihan varmasti molemmilla on pieni elämä kasvamassa sisällänne! Kaikkea hyvää teille!

nellustina teroja käytetään kahteen tarkoitukseen eli tasaamaan kiertoa tai tukemaan raskautta ovulaation jälkeen. Sinulla terot on siis määrätty tukemaan raskautta. Eli teroja syödään siis kp15-24 (10 pvä) ja sit jos menkat alkaa eli raskaus ei ole alkanut, niin sit aloitetaan uus clomi-kierto kp3. Terot eivät siis estä raskautumista, mutta ovulaation ne voivat estää, jos terot otetaan liian aikaisin. Eli voit siis syödä sekä clomeja että teroja samassa kierrossa, se on ihan normaalia, että niin määrätään.

Itsellä ei ole kokemusta tästä, mutta paljon määrätään clomeja ja teroja samaan tarkoitukseen kuin sinulla, myöskin netin eri keskustelupalstoilla käydään keskustelua asiasta ja näin olen asian ymmärtänyt. Mulla yks tero-kuuri auttoi lyhentämään kierron normaaliksi. Mut jos asia askarruttaa vielä, niin ota ihmeessä yhteyttä sinua hoitaneeseen lääkäriin ja pyydä häntä selostamaan asia vielä uudestaan, että varmasti ei jää mitään epäselvyyksiä.

).( Yritetään olla stressaamatta ja harrastaa seksiä silleen ei niinkun ohjelmoidusti, mut silti tiedostaen, että mahdollinen ovis vois olla lähipäivinä. Ei sitä vaan voi olla ihan coolisti - mä en ainaskaan pysty. Ovistakin oon tikutellu jopa jo kahden päivän ajan, mitään ei oo ainakaan tikkuun vielä tullut. Saa nähdä jaksanko tikutella enää, kun tasaisin väliajoin kuitenkin puksutellaan, niin pitäis olla simppoja varastossa. Ja kun mies lähtee reissuun kp17, niin sillon on sit tän kierron eteen tehty se mikä on ehditty.
 
Onpas täällä vipinää- uusia tullut vaikka kuinka!

Omaa napaa kaivellen: multa lopetettiin femarit, eivät tuottaneet toivottua tulosta. Kesäkuussa aletaan piikille tai mikäli ei ehdi ennen juhannusta niin jää sitten syksyyn. Mieli on aika musta- mä en enää ees kuulu tänne, mihin mä sit meen?
 
Onnea Vauvaton ihan hirveästi! Ja tietysti Aniit ja toivounelma myös, hyvälle näyttää teidän suhteen!

Ja ei Sanzu sinua täältä varmasti pois häädetä vaikket clomeja enää napsikaan. Se tunne on kyllä hirveän epätoivoinen välillä kun tuntuu ettei tästä mitään tule ja miksi se kroppa ei vaan voi toimia? Onneksi parempiakin päiviä on aina välillä. :hug: Kyllä se päivä sinne sinunkin risukasaan ihan varmana vielä paistaa.
 
another Leikkaus on jossain vaiheessa syksyllä! Enköhän mie täällä pyöri lueskelemassa ja jännäämässä tein plussaamisia! :heart: Sekä kertoilemassa omia kuulumisia, mikäli sellasia joskus tulee! :D

Pettunia Eipä oo alkanu vielä! Ultrattiin ni ei näkyny yhtää mitää muuta ku (jotain positiivistaki) huippu hyvän paksune limis! :D Ei ollu keltarauhasesta jälkeäkään, eli ei oo ollu ovista sit ollenkaa! Kp oli ultratessa siis 29! Toivottavasti tästä ei nyt tuu mitää megakiertoa! Tai tää kaava alkaa muistuttaa uhkaavasti viime vuotta! :| Sillon oli kierrot seuraavasti: tammi- toukokuu 32, 31, 30, 30 ja sit räjähtiki 68 päivää toukokuun joskus 20. päivän tienoilla tuli mensut ja seuraavat sit 28.7. Saan hepulin jos täs käy taas sillee! :D

PJ Fiilikset on oikeestaa iha jees! Ei tartte stressiä ottaa mistää vauva-aiheeseen liittyvästä! :D Paitsi se vähä hermostuttaa jo valmiiks, kun häissä ihan varmasti alkaa utelut: No, jokos sitä perheenlisää on tulossa? Tai: Millos työ hommaatte tuollasia? (ja nyökkää samalla jonkun kaverin muksua kohti) Tai kaikista pahin mitä lausetta pelkään eniten on tää: Ai, oot sie pienii päi ku naimisii näi nopeesti menitte? Sit nimittäin repee iha varmasti tää miun sanainen arkku! x( Ollaan 7.7. oltu yhessä n. kuukautta vajaa 2 vuotta ja häitähän on suunniteltu jo reilu vuosi! Tokihan tuo aika nopeesti on, mut mitä sitä oottelemaa ku se The One on tuossa vieressä ja pysyy! :heart: Moni tietää kyl tän mein tilanteen, mut ei kaikki! Ei oo ollu mahollisuutta kertoa! Mitenhän helvatussa siitäki tilanteesta sitte selviää!?!? Huoh.....ainii, ja polttareissa sain semmosen selviytymispakkauskassin mis oli ihan kaikkee! Oli ihan pikkase itku lähellä ku löysin sieltä vissii 6 kortsua!!!! Kivoja kavereita miulla!! :( Oli muute aika kova isku vyön alle! Ilmotinki aika kipakkaan sävyyn et: Mitähän v**tua mie näillä teen?????!!! Oli 7 aika hiljasta tyttöä autossa, kaaso sit yritti korjailla et kunha heitettii ne sinne!! ....öööö... Miks?? Ois iha hyvi voinu jättää heittämättä! Sanoin viel myöhemmi sille ihan suoraa et ei tuntunu kovin hyvältä ku sieltä ne kortsut löyty! Ni edelleen kaaso sanoo, no kunha laitettii ne sinne! MITÄ???? Arvatkaa vaa harkitsinko jo kaason vaihtoaki tuossa kohtaa! Mutta se siitä... :)

Sori taas tää yöllinen avautuminen, tän siitä saa ku vetää jotai mättöä iltapalaks, ei tartte paljoo nukkua! -.-
 
Onnittelut plussanneille ja tuplaonnittelut vauvaton :flower:
Lisää tälläisiä uutisia!! :) Niistä saa niin paljon uskoa omaan onnistumiseensa!

Tosi harmillista kuulla, ettei kaikilla ole ymmärtävää läheistä, joka jaksaisi kuunnella tätä vuosien piinaa : / Itse en jaksaisi, jos ei olisi kuuntelevia ja asiasta kiinnostuneita ihmisiä ympärillä... Kannattaa varmasti kysellä hoitopaikastanne mahdollisuutta heidän tarjoamaan apuun keskustelun osalta...

Eikö kellään ollut kokemusta siitä monta päivää plussaavasta ovistestistä, josta aiemmin kysyin? Vaikka eipä sillä tässä vaiheessa kiertoa ole enää niin merkitystä, mutta jatkoa varten olisi kiva ymmärtää missä vaiheessa se ovis oikeen tulee!? Pakkausselosteet on ruottiksi ja se ei todella ole mun vahvimpia osaamisalueita :D

On: Täällä jännitys tiivistyy... Viime kierrossahan tein testin jo tänää (kp25), mutta nyt olen päättänyt odottaa maanantaille, koska tiedän kiertonikin olevan pidempi, kuin aluksi kuvittelin. Viime kierrossa oli muutamia kuumia-aaltoja, närästystä ja muita pikku oireita, sekä SUPER KIPEÄT rinnat, mutta nyt ei mitään!! Ei sitten yhtään mitään! Mulla on aina ennen menkkoja niin kipeet rinnat, ettei juuri kärsi olla ilman rintsikoita... Nukkumaan mennessäkin joudun aina "kantamaan" tissini sänkyyn ja asettelemaan ne hyvin varovaisesti nukkumaan ja nyt ei mitään, vaikka menkat pitäs jo viiden päivän päästä alkaa!? Jotenkin ei siis ole kovinkaan vahva usko onnistumiseen tässä kierrossa, koska suurin osa mainitsee ensioireeksi juuri rintojen kipeytymisen... : /

Noh... odottavan aika on pitkä ja palailen maanantaina asiaan uutisten kera :)
hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
Niin ja mun piti kommentoida tuota polttari hommaa, että harmillinenhan se oli, mutta itse ajattelisin ainakin omien kavereideni kohdalla sen niin, että kun polttarit on kuitenkin se "viimeinen sinkku ilta", että jos ne ois vitsimielessä aatelleet sitä...? Ja en siis todellakaan meinaa, että he olisivat ajatelleet sinun pettävän, mutta tosiaan vitsinä heittäneet ne sinne viimeisen sinkku illan turvaksi, ajattelematta sen enempää miten sinä ajattelet heidän "vitsinsä"... Vaikea sanoa, kun en tiedä millä huumorilla varustettuja ihmisiä polttariporukassasi on, mutta omilta kavereiltani voisin täysin kuvitella saavani jotain tuollaista :)
Ihmiset jotka eivät ole tätä lapsettomuuden piinaa kokeneet, eivät valitettavasti voi ymmärtää, ettei tässä enää huumori riitä tuollaiseen :(
Toivottavasti polttarit kuitenkin muilta osin sujui hyvin :)
 
ansku miekii oon kyllä samaa mieltä kuin djap että eiköhän ne vitsillä ne kortsut sinne pakettiin laittannu. laitettiin mekin ystävän vauvakutsujen vaippakakkuun sisälle kortsuja, enkä siis usko että hän niitä huonolla tavalla ajattelisi. en ainakaan itse ajattelis jos miulle lahjaksi kortsuja vikana sinkkuiltana annettais..

djap:lle paljon nyt plussatuulosia +++:whitle: pidäthän meidät ajantasalla että mitä ne viivat alkaa näyttää sitten ;)

nellustiina ei miullakaan kyllä folliultria oo määrätty vaikka ne jossain lukeekin et ois pakollisii..myös clomifen tuoteselosteessa..
ja miekin kyllä uskon että kyllä se lääkäri on tiennyt mitä määrää. ja voithan sie tosiaan tän ekan kierron tehdä niin että katsot jonnekin sinne kp30 asti että riittäävätkö pelkät clomit käynnistään seur kierron vai tarvitsetko avuksi terot.

sanzu pitääkö miun päivitellä siun kohdalle tuohon hoitokohtaan jotain uutta?
ja toki sie tänne meidän seuraksi jäät :D
toivotaan nyt että ehditte ennen juhannusta vielä sinne hoitoon kun syksyyn on vielä kuitenkin matkaa.

vauvaton oooooooooohhhh ihanaaaaaa! :heart: :heart: tuplaonnea teille :heart: miepäs lisään sen tuonne siun plussaustietoihin ;)

rimpatille tsemppausta nytten piinaviikoille! ootellaan miten teidän käy! haluatko dpolistoille?

PikkuJellonalle halaus :hug: onneksi siulla on meidät täällä tukena ja kuuntelijana ;)
 


perjantai 1.6





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

minttu_89..........kp61/26-28..........yk4................................tauko
Katrina86............kp52/29-?............ya10/2010....................2. clomi
undercovergirl.....kp44/30..............ya6/10/yv2.....................tauko
toivounelma.....kp40/29-48...ya 5/2009/ yk29... 3.clomi+GonalF+Pregnyl
Ansku83............kp32/30-31..........yk15/ya11/10..................metut
PikkuJellona........kp30/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
DjaP..................kp25/??...............ya2007.........................2. clomi?
Minttu_89...........kp22/??...............?...................................?
10kaks...............kp21/42...............yk3................tero&clomi-tauko
Sanzu...............kp21/34................yv1..............................2.femar
Kassiopeia..........kp19/??...............ya8/2010.......................4.clomi
Ambrosia85.........kp19/26-32.........ya10/10/yk17.................3.clomi
rimpatti...............kp19/28.............yv2................................2.clomi
Hollannissa...........kp19/?............ya06/2011........................1. clomi
Auppis.................kp17/??...........ya8/2011..........................3.clomi
Tikkerituu..........kp16/31-37........ya08/11...........................4.clomi
Inkeri84.............kp15/34...............yk10.........metformiini (clomitauko)
Pettunia..............kp14/28-36..............yk19......................3.lezorol
Raita12..............kp14/30...................ya8/10.......................tauko
skorppari82.........kp7/??..............yv1,5.............................3.clomi
another.............kp6/32...........yk7/ya1/11.......................3.clomi
minnams..........kp4/32.................yk12...........................1.clomi
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku, Aniit,
JeNski91, Nyrpee-81


Piinailijat
ambrosia dpo5


Ghostbusters




PLUSSANNEET

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/2009).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi (kaksoset :heart:)
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi (kaksoset :heart:)
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit






Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

[/QUOTE]
 
Toivotaan parasta Pikkujellona mutta oikein hyvältähän tuo näyttää!!!

Onneksi olkoon Vauvaton!! On tämä vain niin hienoa ja ihanasti antaa toivoa meille muillekin!

Eilen juuri juttelin kaverini kanssa siitä miten minun tilanne on kehittynyt ja hän muutti sen samantien aiheesen kuinka hänen sukulaiset ovat kertoneet siitä että ovat raskaana ja mitenkä itse aion asian kertoa...tuntu jotenkin pahalta kuulla kaikki tarinat kun ei itse tiedä saako ikinä tälläistä tietoa jakaa...Välillä tuntuu että vaikka hyvää varmasti tarkoittavat niin he aina sanovat väärät asiat..

Mietittiin mieheni kanssa että pitäisikö tehdä juomapeli siitä kun leffoissa tai sarjoissa joku sanoo olevansa raskaana. Tuntuu että joka ohjelmassa on aina joku. Varmaan on ollut aiemminkin mutta se vaan ei ole rekisteröitynyt samalla lailla :)

ON: Kyllä tuntuu että tämä aika menee vain niin hitaasti kun noita kp laskeskelee. Vasta kp 19 ja tuntuu hirveän pitkältä ajalta odottaa kp28 eteenpäin jolloin voi jotain odottaa jompaankumpaan suuntaan.
Tuntuu että myös tarkkailen kehoani ihan hirveästi. Jokainen pieni tunne mahassa tuo toivoa että jotain siellä tapahtuu. Ja nännit ovat olleet niin herkät että heti kun pääsen kotiin niin kaikki yläosat nopeasti pois kun niin sattuu. Muistan että samanlaiset kivut oli viimeksi sillon ekalla kierrolla kun lopetin pillerien käytön..mitäköhän tuo sitten tarkoittaa....
 
Another: voipi laittaa piinailijoihin eli dpo 8 täällä. Piinalta tämä tuntuukin, tarvis saada muuta mietittävää, kun tuntuu että aika matelee =)

Muille kysymystä; tekeekö joku teistä kolmivuorotyötä? Itse teen (viimeiset kolmisen vuotta) ja joskus olen miettinyt vaikuttaakohan vuorotyö jotenkin noihin hormooneihin?
 
rimpatti mä tein kolmivuoroa 3vuotta (lopetin joulukuussa).
Kyllähän sitä media ainakin sanoo että vuorotyö vaikuttaa ties mihin, mutta itse en oo kyllä kovinkaan suurta eroa huomannut hormooneissa.

Toki uskon että sillä on merkitystä että nykyään jaksan enemmän kun on säännöllinen rytmi. syön paremmin, liikun enemmän. Takuulla myös esim veriarvot on parantunut ( koska yövuorossa ja viikonloppusin tuli yllättävän paljon mätettyä esim roskaruokaa....).. joten uskon kyllä että valinnoilla on enemmän merkitystä kuin sillä että tekee 3vuoroa :)
 
Nellustiina, kysyin lapsettomuuslääkäriltäni että miksi osa lääkäreistä suosittelee Clomien kanssa Teroluteja ja osa ei. Hän kertoi että Terolut tuo menkat aina varmasti paikalle - jopa silloin vaikka olisi raskaana (?). Jos Clomifen annos on oikea ja ovulaatio tapahtuu, menkat tulee varmasti ellei sitten raskauden ihme iske väliin. Ja ultra on lapsettomuuslääkärini mielestä ehdoton, varsinkin jos käytetään irrotuspiikkejä ja ajoitettua yhdyntää/ inssiä. Koska vain ultralla nähdään onko Clomifen annos oikean suuruinen ja milloin ovulaatio olisi odotettavissa.

Mullekin Teroja käskettiin ottaa siinä tapauksessa että r-testi on negaa useamman testin jälkeen ja menkkoja ei vaan kuulu.

Ja tuosta raskauden tukemisesta. Mun lapsettomuuslääkärin mielestä paras lääke on siihen Lugesteron, ei Terolut. Syödessäni ekaa 6 kierron Clomeja olin yksityis gynen hoidossa ja silloin tehtiin vain yksi ultra ekassa kierrossa, jolloin annostuksen nähtiin toimivan. Loput 6 olisi siis ovistikuilla seurattuna. Nyt kun olen lapsettomuuslääkärin hoivissa ultra on ollut joka kerran ja ovulaatiopäivä on vaihdellut tosi paljon, vaikka annostus on ollut sama. Se on aikaistunut joka kierrossa. Keho siis alkaa vastata Clomifeniin pikkuhiljaa.

Se mikä riski voi olla ultraamattomuudesta on se että annos ei ole riittävä kasvattaan sun follikeleita tai sitten se on liian suuri.

Vauvaton onnea tuplasti. Oliko sulla mitään ajatusta itselläsi että masussa saattaisi pötköttää kaksi murua?
 
tää voi olla hölmö kysymys, mutta pakko kysyä kun en todennäköisesti oo ikinä ovuloinut ilman clomeja, enkä siksi tunne kroppaani.
Vihlooko teillä alavatsaa aaltomaisesti oviksen ja menkkojen välissä?

Mulla nyt joka clomikierrossa ollut jonkin verran vihlontaa, ja nyt tällä hetkellä vihlasee aaltomaisesti aika usein (siis useamman kerran tunnissa).
Mietin että onko tää normaalia vai voisko tää olla joku mahdollinen oire joka vois lennätellä mut pilvilinnoihin :popcorn:
 

Yhteistyössä