Clomittaret 2012

Hyppään mukaan!

Mulla on menossa kolmas clomikierto, annoksena on ekan kierron jälkeen ollut 2 tbl. kp 3-7. Mulla on vuonna 2004 todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta, joten mutkia on ollut tiedossa jo ennen kuin on varsinaisesti aletttu lasta yrittää viime elokuussa. Hakeuduinkin heti syksyllä yksityiselle gynelle, jossa aloitettiin metformiini-lääkitys ja terokuurit. Kun ne eivät yksin riittäneet tuomaan ovulaatiota, aloitettiin clomit.

Viime kierto oli taukoa clomeista. Mulla nimittäin alkoi kuukautiset jo 5 päivää ovisplussan jälkeen, eikä lääkäri uskaltanut antaa lupaa aloittaa clomeja siitä vuodosta, kun epäili, ettei kyseessä voi olla menkat vaan joku välituhru. Tässä kierrossa sitten pitäis ottaa lugesteroni mukaan tukemaan luteaalivaihetta.

Tänään kp 13 ja ovista tikuttelen aamuisin. Edellinen (eli eka ovis varmaan ikinä) oli kp 18, joten luulen, että tässäkin kierrossa se on yhtä myöhään.

Mulla on aina ollut tosi pessimistinen olo sen suhteen, että saankohan ikinä omaa lasta, mutta toivottavasti clomit näyttää pessimisti-minälle pitkää nenää ja plussa tulisi pian!=)
 
Auppis tervetuloa mukaan! Sun nimimerkki onkin tuttu tuolta naikkareiden puolelta - tai ainakin uskon, et oot sama henkilö - mut en oo vaan saanu aikaiseks sinne kirjoitella, lähinnä taustalla seuraillu ja jännitelly teidän puolesta! Toivotaan, että tärppi osuisi pian kohdallesi ja sitä tietysti toivon kaikille ketjulaisille. Mitä tulee tuohon pessimistisyyteen, niin eipä täs itelläkään aina oon niin positiiviset fiilikset, kun kohta jo pari vuotta yritystä takana ja siinä vielä yks kkm 03/12. Muut vaan puskee vieressä pullaa uuniin sen minkä ehtii....

Tervetuloa joukkoon minunkin puolestani Tikkerituu!

PikkuJellona huh huh sulla on kyllä ollu kaikenlaisia koettelemuksia, rankkoja juttuja... voimia sinulle kovasti! Ei varmaan tosiaan tekis tuo ammattiauttajan kans juttelu pahaa lainkaan. Jos sais itseä niskasta kiinni tällä viikolla ja soittais kaupungin sosiaalitoimeen. Hih, vai Laihialta, no sit mä ymmärrän =) Ei vaines!

another ja skorppari pahoittelut molemmille uuteen kiertoon joutumisesta!

Kiva kuulla DjaP, että clomioireet ei oo vaivanneet sua.

Harmittelen täällä kummallisia tuhruvuotojasi Pettunia.

Voi ei Ansku83, oon tosi tosi pahoillani :( Jaksamisia ja voimia sinulle! Voin vain kuvitella, miltä sinusta tuntuu....
 
raita12 mites siulla muuten menee?

Auppis tervetuloa :wave:, lisäilen siut listoille :)
tikutteletkos siekii digeillä vai millä?
ja meitä pessimistejä löytyy varmasti monia täältä :D mutta jospa mekin vielä joskus onnistuttaisiin!

on:
huomenna lähtee käyntiin 3. clomikierto. yllättävän äkkiä tää aika menee :O
 
another kiitos kysymästä, tässähän tämä. Luomuovista odotellessa! Vähän kyllä jänskättää, että tapahtuuko mitään, mutta enköhän mä sit jotain nippailuja jommalla kummalla puolella tunne, jos ovis on tullakseen. Stressitaso on ainakin laskenut sitten viime kierrosta huimasti, mutta jotenkin tää lapsettomuuden tuska on silti välillä melkein sietämätöntä. Jotenkin ottaa kyllä ihan kaikesta itseensä, esim. kun kaverit facessa "valittaa", et voi kun vois mennä sinne ja tänne, jos ei ois lapsia, että ehkä sit joskus ja ite kun antais mitä vaan, että olis niitä lapsia tai siis ens alkuun ees se yks.

Ja se on kyllä totta, niinku sanoit, että vaikka aika tuntuu matelevan kun laskee kiertopäiviä, niin sit kuitenkin huomaa, et miten nopeesti aika on menny! Tsemppiä sinulle tähän kiertoon!
 
PikkuJellona Kiitos! Ja isot tsempit teille tärppin nyt!!! Ei se teilläkää enää pitkin oo ku alttarille kipuatte! :heart: =)

Raita Kiitos myös tsempeistä! :heart:

ON: Huomiseksi sain ajan 9:30! Jotain tuuria tässäki matkassa, aika oli peruutusaika ja ainut ennen ens elokuuta! Huomenna siis ollaan taas hieman viisaampia, jos ollaan! :D Mut on kyl niin ristiriitaset tunnelmat, haluis jatkaa, mut ei uskalla ettei vaan se piloni hyökkää taas! Ja sit taas haluis jatkaa, mut sit tulee takaraivoon ajatus leikkauksesta....eihän raskaana ollessa sitä voi tehdä! Mut, oon tänää taas tsempannu itteäni et kyllä se päivä risukasaanki paistaa, toivottavasti vielä pian! =)
 
mulle vois päivittää kp 1 yrityskerta 12. Pahoittelut etten saa tota punaseks, oon kännykäl netis niin kaikki ei pelaa aina. Sain labra tulokset ovulaatioo ei tapahtunut tässä kierros, sekä prolaktiini tasot oli korkeel 730 ja viitearvot ovat 70-500 tänään soittoaika lääkärille niin tietoa jatkoista...
 
Pikaisesti omanapaista päivittelyä sairastelun lomasta...
Täällä tikutettu tätä kiertoa... kp12 -> ja eilen ostin sitten ihan digitestitkin..
eilen ja toissapäivänä aamulla tehdyt testit tosi vahvat ja omaan silmään controllliviivan vahvuiset (ei kuitenkaan vahvemmat) eilen illalla tehty digi ei kuitenkaan hymyillyt, eli jos oikein ymmärsin niin joko oli ovis mutta digitestiä tehdessä lh määrä oli jo liian vähäinen?
Juilimisten ja limojen tilalle tullut pahaolo ja finnit...
Noh, kattellaan kuinka käy...

plussatkaa joku nyt tässä lähipäivinä jooko? Tois vähän lohtua tähän sairasteluun iloiset uutiset!
 


keskiviikko 30.5.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

minttu_89..........kp59/26-28..........yk4................................tauko
Katrina86............kp50/29-?............ya10/2010....................2. clomi
undercovergirl.....kp42/30..............ya6/10/yv2.....................tauko
toivounelma.....kp38/29-48...ya 5/2009/ yk29... 3.clomi+GonalF+Pregnyl
Ansku83............kp30/30-31..........yk15/ya11/10..................metut
PikkuJellona........kp28/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
DjaP..................kp23/??...............ya2007.........................2. clomi?
Minttu_89...........kp20/??...............?...................................?
10kaks...............kp19/42...............yk3................tero&clomi-tauko
Sanzu...............kp19/34................yv1..............................2.femar
Kassiopeia..........kp17/??...............ya8/2010.......................4.clomi
Ambrosia85.........kp17/26-32.........ya10/10/yk17.................3.clomi
rimpatti...............kp17/28.............yv2................................2.clomi
Hollannissa...........kp17/?............ya06/2011........................1. clomi
Auppis.................kp15/??...........ya8/2011..........................3.clomi
Tikkerituu..........kp14/31-37........ya08/11...........................4.clomi
Inkeri84.............kp13/34...............yk10.........metformiini (clomitauko)
Pettunia..............kp12/28-36..............yk19......................3.lezorol
Raita12..............kp12/30...................ya8/10.......................tauko
skorppari82.........kp5/??..............yv1,5.............................3.clomi
another.............kp4/32...........yk7/ya1/11.......................3.clomi
minnams..........kp2/32.................yk12...........................1.clomi
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku, Aniit,
JeNski91, Nyrpee-81


Piinailijat
ambrosia dpo3


Ghostbusters




PLUSSANNEET

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/2009).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi (kaksoset :heart:)
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit






Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
minnams ei se haittaa ettei väritys-ominaisuus toimi, ihan ymmärrettävää jos kännykällä netissä käyt ettei kaikki ihan pelaa :D päivitin siulle uuden kierron alkaneeksi, eikös nyt sitten mahdollisesti tuu ensimmäinen clomikierto siulle? riippuen nyt toki siitä mitä se lääkäri siulle sanoo! mutta harmi siis kyllä kuulla ettei ovulaatiota tapahtunut. oliko siulla sitten terot mukana myös, kun kerta vuoto kuitenkin alkoi? kun miten mie muistelisin et lääkärini miulle sanoi et jos ovulaatioo ei tapahdu, niin ei tuu vuotoakaan..

ambro
toivotaan että ovis ois tapahtunut tai tapahtuisi pian siulla. ootte varmaan kuitenkin muistaneet talletella ;)

ansku hienoa että sait peruutusajan lääkärille, ois tosiaan aika pitkälle venynyt jos noin ei ois käynyt!

raita12 kiitos, tsemppiä siulle myös! on tosi hienoa kuulla että stressaaminen on siulla vähentynyt! ja tuo on kyllä niin totta että ärsyttävää on kuunnella kun äitit ja isät valittaapi kun aikaa ei johonkin ole kun on lapsia, eivät ymmärrä että toiset meistä haluais keinolla millä hyvänsä lapsen saada. oon kanssa yrittäny ajatella asiaa niin että itse pyrin kyllä oleen valittamatta sitten kun ja jos ikinä raskaudun ;)!

joo hei nyt oikeesti joku/jotkut plussaa tuolta listan yläpäästä +++++:whistle:! ei kaikki voi palautuu hännille huonoin tuloksin!
 
Viimeksi muokattu:
Raita12, oikein tunnistit! Mä olen vasta nyt löytänyt tänne, mutta olen jo iloisesti yllättynyt, miten aktiivista keskustelua täällä on! :)

another, kiitos lisäyksestä! Mä tikutan sekä digillä, että "tavallisilla" raskauskeijusta tilaamillani testeillä. Digiin siirryn siinä vaiheessa, kun muut oireet alkaa viitata ovikseen ja toisen testin viivat vahvistuu.

Mulla on nyt uusi projekti tässä yritystä tukemaan, josta pistin myös tuonne asiantuntijapalstalle kysymyksen. Harrastan nimittäin yli 12 h liikuntaa viikoittain, ja aion nyt kokeeksi vähentää liikkumista, jos se auttaisi kierron hormonitasapainoissa ja auttaisi raskautumisessa. Välillä on vaan vaikea pitää pää kasassa kaikessa lapsettomuusstressissä, jolloin olen todennut hyväsi keinoksi purkaa ahdistusta liikkumiseen. Täytyy koittaa vaan nyt reilusti hidastaa tahtia, vaikka se kuinka olisikin vaikeaa. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille ja toivottavasti olette vain pikavisiitillä myös.

Toivounelma: Kiitos noista lisätiedoista limiksen paksuuteen ja siihen auttaviin lääkkeisiin. Pitää tarkkailla ensi vuodon määrää ja keskustella sen perusteella lääkärin kanssa sen tarpeista.

PikkuJellona &DjaP... Tuo keskustelu kelle kertoa lapsettomuusongelmista on kyllä todella mielenkiintoinen. Itsekin olen miettinyt että kellekä tästä viitsisi keskustella. Tällä hetkellä tietää vain kaksi hyvää ystävääni ja mieheni paras kaveri. Omalle suvulle en ole asiasta mitään maininnut vaikka kyllä kiinnostaisi tietää jos on sukulaisilla ollut samat ongelmat, mutta toisaalta en halua heille avata mahdollisuutta keskustella asiasta kanssani enkä myöskään halua heidän kärsivän tässä mukana.


Tosiaan siitä olisi kysymystä että mitä tuo verikoe joka tehdään 24. päivä testaakaan? Oliko se sen keltarakkulan hormoonitasoa? Jos se kertaa täytyy testata kp 24 niin mikä on se normaalikierto josta tuo 24. päivä on laskettu? Aiemmalla kerralla kun tehtiin tuo kp 24 testi niin mun kierto oli 48 päivää joten ei varmasti silloin saatu oikeita lukuja myöskään...

ON: Ehkäpä eilen tai tänään oli ovis, koska oli sen verran kipeä vatsa eikä minulla ennen ole samanlaista tunnetta ollut. KP se olisi kyllä sopinut kyllä, mutta en oikein tohdi uskoa. Kai sen sitten näkeen muutaman viikon kuluttua. Testejä emme tehneet enkä lämmössäni huomannut mitään eroa tavalliseen kiertopäivään.
 
Olisi kyllä piristävää saada plussauutisia joten peukut täälläkin pystyssä listan yläpään porukalle! Antaa aina itsellekin toivoa kun joku saa plussan.

Hollannissa: tuo verikoe mittaa varmaankin progesteronia eli keltarauhashormonia. Ovulaatio pitäisi kaiketi melko varmasti olla 14 vrk ennen menkkoja eli 24 päivänä proge pitäisi olla korkea alle 38 päivän kierrossa. Itsellä testattiin ekassa clomikierrossa 23. päivä (tavoite oli 21. päivä mutta sattui viikonlopulle) jossa oli korkea, mutta seuraavat kierrot ovat olleet n. viikon pidempiä ja käytännössä oireettomia (1. kerralla oli kunnon oviskipu ja tissi- ja mahakivut sen jälkeen) eikä lämmötkään nouse joten itse en aina jaksa uskoa ovuloivani. Testailua en kyllä ole harrastanut, ollaan vaan kalenterin mukaan varmuuden vuoksi heiluteltu peittoa joka 2. päivä kun oviksen pitäisi olla. No ehkä pääsen tiheämmin kontrolleihin varsinaisella lapsettomuusklinikalla.

Kuinka usein noita käyntejä klinikalla muuten tulee? Itse mietiskelin yksityistä ainakin alkuun kun en jaksa jonottaa. Meidän paikkakunnalla vaan ei ole klinikkaa, joten pitäisi suunnitella mihin sitä hakeutuu/missä on helpointa käydä kun käyntiä varten pitäisi melkein olla aina päivä pois töistä.

Tuosta kertomisesta ja keskustelemisesta. Itse en ole kertonut kellekään, olen muutenkin aika huono puhumaan hirmu henkilökohtaisista asioista. Äidille on tosin pakko kohta kertoa kun se joka kerta heittää jonkun piikin siitä että miksei hän ole vielä mummo. Ammatti-ihminen ei olisi välttämättä huono vaihtoehto, itsellä ainakin tulee aina parempi mieli jo siitä kun käy lääkärissä ja saa lääkäriltä kysellä ja puhua hänen kanssaan.
 
Tänne vois päivitellä dpo2
Tähän tulokseen tulin testejä ja oloja tulkitessani :D
Tosin mitään jännitettävää tokkopa löytyy sillä tosiaan sairastelut on minimoinu kyllä hyödyntämisen..

mitä kuuluu kärkipäälle? mites meidän ghostbusters??
 
Auppis: Tervetuloa mukaan! :) Harmi, kun olette heti alkaa päälle olleet tässä touhussa vaikeuksissa :/ Mutta toisaalta hyvä kun sen tiesi, niin osasi heti hakea oikeanlaista apua. Nyt vain peukut ja varpaat pystyyn, ettet kovin kauaa enää joutuisi clomeja syömään :heart:
Liikunnasta... Itse sain ihan lääkärin määrämänä pienen lihotuskuurin ja liikunnan vähennyskuurin. Juoksin aikaisemmin todella paljon ja söin aika vähän. Rasvaprosentti oli 17. Menkat loppui ja lääkäri suuttui :) Nyt sitten "jokusen" kilon pulleampana toivotaan.. Olen vaihtanut juoksun suurimmaksi osaksi kävelyyn.

Raita12: Heh :D Onhan tässä ollut kaikenlaista.. Eikä se ammattilaisen kanssa juttelu olisi ollenkaan hullu idea. Katsoo nyt vain saanko itse ikinä aikaiseksi. Toivottavasti sä saat! :heart:
Toivottavasti sulla se luomuovis sieltä tulee.. Voi että miten toivoisinkaan, että kaikki täällä saisi niin paljon vauvoja kuin keksii haluta. Voi, kuinka joku ees viittii valittaa siitä, ettei lastensaannin jälkeen pääse liikkumaan samoin kuin ennen. Tuleeko se oikeasti jollekin yllätyksenä..? :D Itse vain nautin siitä, että saan olla kotona, eikä ole enää paineita minnekään lähteä.
Koitahan jaksaa :heart:

another: Mulla alkaa mitä luultavimmin loppuviikosta 4. clomikierto.. ja se onkin sitten se viimeinen :/ Niin se aika vain menee.. vaikka välillä tuntuu, ettei ne kahden viikon jaksot kulu millään, mutta sitten kuitenkin..
Voimia :heart:

Ansku83: Kiitos :heart: Ei ole pitkä enää, ei.. :D Juuri sain hääkakun tilattua ja nyt on häävalssikin päätetty :)
Miten lääkärillä meni??
Kyllä se päivä aina välillä paistaa ihan joka paikkaan.. Toivottavasti teille oikein nopeasti ja kerralla sitten kunnolla :heart:

minnams: Voi ei :( Pahoittelut :heart:

Ambrosia85: Nyt sitten tsemppiä matkaan!!! Otat tästä kierrosta ite sen plussan, jooko?! :)

Hollannissa: Mä olen ainakin niin valtavan läheinen omien vanhempien ja sisarusten kanssa, etten voisi kuvitellakaan etten kertoisi asioista heille.. ei se pysyisi edes salaisuutena kovin kauaa :) Ja jotenkin se helpottaa, kun he tietävät mitä meillä on meneillään ja millaisia asioita käyn läpi. Eivät he siinä kärsi, vaan haluavat auttaa. Jokainen kertoo kelle tahtoo :) Mutta mua ainakin avoimuus helpottaa.
Toivottavasti sulla nyt oli sitten ovis ja että se vielä tuottaisi halutun lopputuloksen! :)

Tikkerituu: Mun mielestä kannattaa kyllä kertoa... :heart: Ei nuo vanhukset ymmärrä pitää suutaan kiinni jos niille ei anna siihen syytä. Turhaa sitten tietämättään loukkaa sua :(


ON: Niin... mä taidan kuulua siihen kärkipäähän... Tänään pitäis alkaa menkat. Ainaki ne on kp28 alkanu kolmes viime kierros. Huomenaamulla testaan jos mitään ei näy. Pitäkää nyt rakkaat naiset niin paljon peukkuja ja varpaita pystyssä, kun vain mahdollista.. :heart: :heart: Vieläkään ei ole rinnat kipeenä, eikä mitään menkkajuilintaa, kuten kolmessa viime kierrossa. Eikä turvotuksia, kuten aina ennen.
Peukkuja, peukkuja, peukkuja :)
 
another joo ihan oikein päivitetty, kiitos :) en syönny teroja ja menkat alko ihan itestää jo kierron 28 päivä. Ehkä keho rupee tasaantuu, en tiiä :) prolaktiinit mul oli vähän kohol mut alotan silti clomit, lisätutkimuksii ehkä tehdään jatkoist ei viel tiedä. Toivotaan nyt en raskautuisin silti vaik onkin noi kohol
 
Mä olen ajatellut että koitan nauttia raskausajasta ja jos keskenmeno taas yllättää niin sitten vasta surraan. Tosin pelko välillä hiipii niskantaakse.


Plussaaneet kohtaan voi laittaa tiedot

19.5. ...kp27/30?...yk29(ya5/2009)...3. Clomi+Gonal-F+Pregnyl


Nyt menossa siis rv 5+1 ja kaksi viikkoa aikaa varhaisultraan. Meillä varmasti suurin ongelma on ollut mun ovuloimattomuus. Tai ainakin se että ovuloin joskus ja jouluna. Osittain mä uskon myös siihen että tämä kierto oli taas sellainen että mä ajattelin että aivan sama vaikkei plussattaisikaan, koska syksyllä on tiedossa IVF. Ja en kai mä pysty plussaan kun sekstailut oli endokipujen takia aikava vaikeat, vaikkaikin urheasti, hampaat irvessä ne suoritettiin. Eli tietynlainen 'stressittömyys'.

Toivon teille kaikille kovasti plussa onnea. Kaikilla ei onnistu niin helposti mutta jos vain jaksaa yrittää ja toivoa.
 
PikkuJellona + muutkin :) Tultiin lääkärin kanssa yhteisymmärrykseen siitä (hyvinkin nopeesti) etten syö enää clomeja ja pistoshoitoihin siirrytään sitten kun leikkaus on ohi! =) Metforminia popsin nyt sitten siihen asti!

ANOTHER, kun päivität niin mulle lienee sit voi laittaa tuonne vaikka Metut!! Kiitos! =)
 
Viimeksi muokattu:
Pikkujellonalle peukutukset!

toivounelma onko sulla nyt millasia oireita? Mä oon aikalailla oireeton. Lämmöt on edelleen koholla ja väsyttää. Hiukan myöskin närästystä. Sanoin miehelle eilen etten usko siellä olevan mitään. On vaan sellanen olo että lyhyt tikku saatiin nytkin. Viikonpäästä torstaina on aika.

Tikkerituu me ollaan käyty yksityisellä ja pääsääntösesti kerran kuussa oon siellä käynyt.
 
AnskuMulla on metut olleet käytössä noin 2,5 vuotta, koska niistä on hyötyä PCO-munasarjojen toiminnalle. Niistä en ole täällä muistanut mainita, vaikka kyllähän ne osansa tässä lääkehoidossa ovat varmasti tehneet.

Aniit, mulla on pelottavan vähän oireita. :O Rinnat on välillä arat, jopa kipeät. Kunnes tuntemukset katoavat ja sitten olen ihan varma että ei tässä hyvin käy. Vatsanippailuja on ollut vain muutama, vähän kuin olisi menkat alkamassa. Ehkä kerran päivässä, mutta ei edes joka päivä. Väsymys taitaa olla sellainen joka näyttäytyy joka iltapäivä. En tiedä sitten mikä on parempi oireettomuus, oireet vai oireiden ajoittainen katoaminen. Hermoheikkona tässä aina välillä on. Mutta mä yritän rauhoittaa itseäni sillä että mitään en voi tehdä asioiden eteen paitsi elää terveellisesti ja odottaa että kaveri kehittyy kuten pitää. Oireettomia alkuraskauksia on todella paljon.

Vaikkakin kyllä välillä ajattelee että mä voisin tuntea pahoinvointia mielummin vaikka 24/7 jos se takaisi sen että masussa on kaverilla kaikki kunnossa.
 
pikkujellonalle nyt paaaaljon plussatuulosia!!! +++:whistle:
valitsittekos jonkin tutun valssin häihin?

Aniit:lle ja toivounelmalle nyt erityishalit, kyllä siellä teillä molemmilla pienet vauvat massuissa kasvaa, mie oon siitä varma ;)

ansku metut päivitetty listalle! jatkathan kuitenkin meidän seurana vaikket clomeja enää käytäkään? :) millos siulla nyt se leikkaus olikaan?

minnams
sehän on aivan supermahtavaa jos kroppa alkaa toimia :)
onnea paljon matkaan teille tälle kierrolle!
 
Voi miten ihania uutisia vauvaton. Onnea! Tuplat on kaikin puolin mahtava juttu. Pian et enää olekaan vauvaton.

Ansku, joko sulla alkoi uusi kierto. Jos kuitenkin vielä olisi toivoa plussasta, vaikka teillä jo hyvät tulevaisuuden suunnitelmat onkin.

Kaikkea hyvää teidän odotuksiin Aniit ja toivounelma.

Täällä aloitettu kylvöhommat, vaikka ei tikussa vielä kovin vahva viiva ollutkaan. Pitää ottaa varman päälle nämä viimeiset kerrat.
 
toivounelma: <3 <3

Ansku83: Oorrait.. millaisella fiiliksellä olet itse? <3

Aniit: Kiitos :)

another: Kiitos :) Valittiin isännän toiveesta Akselin ja Elinan häävalssi :)

vauvaton: Luin illalla nämä tekstit pikapikaa ja tippa tuli linssiin viestiäsi lukiessa <3 <3 Onnea aivan mielettömästi!! :)

Pettunia: Toivottavasti nyt tällä kierrolla sitten tärppäisi!!


ON: Täällä ei näy menkkoja edelleenkään! Ei oireita, ei yhtään mitään. Tein tänä aamuna rt:n ja se oli negatiivinen... Näin koko yön unia siitä miten teen aamulla positiivisen raskaustestin ja haen sitten miehen kentältä ja näytän testiä hänelle siinä lasin läpi.......... Saa nähdä. Jotenkin on outo tunne, mutta kaippa ne menkat sieltä alkaa :/
 
Onnea vauvaton!

Inssistä: toimenpide kesti n. 5 min. Hiukan nipisteli, mutta ei muita tuntemuksia. Miehen piti viedä sperma aamulla aikaisin klinikalle, aamupäivällä oli mun vuoro. Ilmeisesti onnistumisprosentti ei päätä huimaa (n. 10%), katsotaan nyt, kovasti ei viitsi pitää toiveita korkealla ettei tule kovaa pettymystä.
 
rimpatti: Me toivotaan sitten sunkin puolesta :) <3

Yritin äsken puhua siskoni kanssa tästä tilanteesta.. miten menkat ei oo vieläkään alkanu ja miten kovasti ny toivon, että tää ois sitä itteensä.
Sisko tuumas, ettei jaksa toivoa liikoja ennen ku se on varmaa. Ja se oli sitten siinä..
Ei ole siis paljon juttuseuraa vaikka asiasta on lähimmille ihmisille kertonutkin.
Tämä mua ahdistaa aivan valtavasti miten ihmiset ei jotenkin halua puhua tästä enää.. Mun pitää olla kyllä jatkuvana avioliittoneuvojana ja olkapäänä itkuille, mutta meidän vauvanyrityshuolet ei vain kiinnosta ketään enää.
Ja kun mä niiiin kovasti tarvisin jonkun joka jaksais elää mukana toiveissa ja pettymyksissä. Mun vaan tarvis saada puhua..
 

Yhteistyössä