Clomifen

Saattaa se kieltääkin jos siellä on turhan monta kasvamassa.... Näitä "pentueita" kun on syntynyt tämänkin lääkkeen vaikutuksesta. Kaksosten odottaminen ei ole mitään herkkua ja sisältää valtavasti suuremmat riskit kuin yhden odottaminen... saatikka sitten kolmen tai neljän tai ......... Eli kyllä sitä lääkäriä pitää vaan uskoa jos se niin sanoo...

Meillä oli vielä kp9 4 kasvamassa 10mm kokoisina mutta kp 13 oli yksi noussut johtoon ja muut hiipuneet tai pysyneet ennallaan... Silti saatiin kielto päälle tuohon 9 ja 13kp väliin jotta oltiin varmoilla vesillä.
 
Moi taas! Täällä ei plussa kauan kestäny,meni kesken taas rv 4+6. Vuoto alkoi 30.10. :(
Viimeks meni elokuussa tasan samoilla päivillä. Eivätkä edes rupee tutkimaan enneku kolmannen km jälkeen!!Kyllä mä sen tiesin,mutta kun lapsettomuushoidoissa jo muutenkin,niin miksei sitä voi tutkia jo,jos vaikka on joku "pikku juttu" jonka vois jollain esim. hormonilla korjata!!Itse epäilen keltarauhasta mutta lääkärit ei korvaansa lotkauta,kun vasta kolmannen km:n jälkeen:headwall:
Tasan kaksi kiertoo saan enää clomeja syödä,jolloin on sit 6 kiertoo täynnä.
Silloin kuin soittelin naistentaudeille kertoakseni keskenmenosta,hoitajakin sanoi että jonku laastari-hoidon vois alottaa seuraavasta plussasta,mutta lääkärit ei ehdota mitään!

Nyt tässä sitten odotellaan menkkoja alkavaksi ja 5. clomi satsin alotusta..
 
Tipetsu oon pahoillani km:si...tuollaista en toivoisi kenellekkään :(

Meillä alkoi eka clomi kierto (3:s päivä)...ei oo ollu oikee muita sivu oireita ku yöllä vähä kuumia aaltoja, mutta meni nopeesti ohi...eikä vielä rakkuloiden kasvustakaan ole kummemmin tuntemuksia...jotain pienen pientä molemmin puolin...

Pelottaa vähä et se lekuri kieltää meitä pupuilemasta ku ollaan menossa oviksen aikoihin 4:ksi päiväksi kylpylään...
 
Tipetsu pahoittelut :( VAADI lääkäriltä että tekee jotain! Olen itse huomannu että mitään ei saa (ainakaan julkisella) jos ei ite ota asioista selvää ja vaadi oikeaa hoitoa!!! itse söin puoli vuotta clomeja turhaan kun muajohdinten aukiolotutkimuksessa kaikki muka ok, aloin ihmettelään puolen vuoden jälkeen näinköhän ja vaadin lapraskopiaa johon lopulta suostuttiin ja selvisi että putket täysin tukossa. tämän jälkeen toinen lekuri kehtasi vielä ehottaa että kokeillaan inseminaatiota, jos nyt kuitenkin jotain putkista sattuis läpi menemään! vaadin ivf:ää ja jonoon lopulta pääsin. voimia ja tsemppiä! älä anna periksi...
 
Elli82 Eikös ne munan johtimet saa jotenkin puhallettua auki? Olen ainakin kuullut tälläisestä...

Luulis ny lääkärin tajuavan että jos putket on tukossa nii ei sieltä mikää mee läpi jos ei niitä aukase...onpa taas perseilyä..
 
Heippa kaikille!

Minä tosiaan päädyin umpikujaan, kun kävi ilmi, ettei se ovis ole näissä kahdessa clomikierrossakaan tapahtunut, vaikka munis kasvaa hyvin. Nyt pienen takapakin jälkeen fiilis on taas positiivinen ja osaa katsoa asiaa rationaalisemmin eikä aivan fiilispohjalta. Seuraavat peliliikkeet ovat ilmeisesti:
1) kokeilla vielä clomia kahdella tabulla 5 päivän ajan neljän sijasta (saattaisi aiheuttaa munasolun lopullisen irtoamisen :xmas:)
2) siirtyä piikityshoitoihin (tämä ongelma on käsittääkseni suht helposti fiksattavissa)

Asun Ruotsissa ja olen nyt viikon kuluttua kp 13 menossa kontrolliin. Lääkärin kanssa sitten pohditaan jatkoa loppukierrosta otetun verikokeen tulosten ym. nojalla. Varmistukseksi meinaan käydä joulukuun alussa vielä Helsingissä Felicitasissa kysymässä toista mielipidettä hoitoihin; jotenkin luottoa löytyy enemmän suomalaista ammattitaitoa kohtaan! Eiköhän nämä kaksi päätyä yhteen lyötynä synny vähitellen tulosta! Olen päättänyt, että jo muutaman kuukauden sisään täällä testaillaan plussia ja sillä siisti :D Jotain hyvää kuitenkin tästäkin tilanteesta, pääsenpähän vetämään pikkujoulukekkereissä täysillä :p

Mitä muille kuuluu, lähestyykö kukaan sitä jännää hetkeä kierrosta?! Olis mukava jännäillä mukana muidenkin tuloksia omia jänniä hetkiä odotellessä.
 
Meillä jännäillään tuleeko sitä ovista...en oo testannu ovistestillä kuin kerran helmikuussa....ja kävi ilmi että äidillänikin on ollut vaikeuksia pikkusiskoni (9,5v nuorempi) kanssa ja ovat käyneet myös hoidoissa...

Tilasin netistä ovistestejä heti kasan kerralla kun oon niin innokas testailija :) Tulihan siinä sit toinen kasa raskaustestejäki :D

Perjantaina ultra ja viedään se sperma näyte...kauankohan sen tulosten tulemisessa kestää?

Mäki haluisin jo jännäillä jonku plussauksia :)
 
Kp 28
Yrph* lienee sana joka kuvais parhaiten olotilaa. Ihan sairaanloisen paha olo ollut tänään ja mahaa kramppaillut pari päivää ihan menkkojen malliin. Perinteinen valkovuoto on kokonaan tipotiessään ja kuivaa on. Usko raskautumiseen on ihan nollissa, mutta kattotaan nyt kauasko siirsi tämä kokeilu mensuja. Ovulaatio oli KP17 eli nyt olis niinku pp11 jos oikein lasken.

Jännitys kohoaa ja viikonloppuna testaan jos on jotain testattavaa enää...
 
Täällä alkoi tänään menkat, joten tähän kiertoon olisi tarkoitus aloittaa clomit kp3-7. Otan myös omatoimisesti minidisperiinin kokeiluun..kun tuntuu olevan kiinnittymisessä ongelmi. Tiiä sit, tuoko toi disperiini avun, mutta yrittänyttä ei laiteta=)..Eli clomit siis tukemaan omaa ovista, kun toi endo epäily on.
 
tyty86 Mikä toi minidisperiini juttu on ku mulla saattaa kans olla kiinnittymisessä ongelmia??? Miten monta sitä otetaan ja koska? Kuinka usein? Onko siitä haittoja?

Täälä oli perjantaina folliultra ja oikealla puolella oli yksi suuri ja yksi vähän pienempi folli....yllätyksekseni lääkäri sanoi, että nyt pääset kuule tänään piikille...kp 11
Eli sain puregon reseptin jonka hain heti apteekista (alle 5e) ja pistin (tai mun täti pisti)...neula(jonka sain jo lääkäriltä) oli niin ohut ettei sitä tuntenut lainkaan...kun pelkäsin sitä niin...lähdimme mieheni kanssa elokuviin ja hups kuiskasin miehelleni kesken elokuvan hiljaa korvaan et NYT SE IRTOS :LOL: kotiin päästyämme ryhdyimme heti vauvan teko hommiin :D Ja aamulla otettiin vielä varmistus kierros...katsotaan nyt tuleeko tulosta...jos ei niin vika on kiinnittymisessä tai putket tukossa tai siittiöt huonoja...no onhan noita vaihtoehtoja vielä mutta toivossa on hyvä elää...itsenäisyyspäivän tienoilla alkaa jännärit taas...en ookkaa hetkee näin jännäilly....ja jopa mieheni on alkanut innostua taas...ollaan jopa opittu ihan avoimesti asioista puhumaan keskenämme :)
 
Viimeksi muokattu:
Raksalainen, onko kyseessä tosiaan puregon-lääke tarkoituksena munasolun irroittaminen? Käsittääkseni tämä on munasolun kasvatuslääke (vastaava kuin clomi?!), jota annetaan kierron alussa useana päivänä? Olen luullut, että pregnyl on se irroituspiikki??
 
Raksalainen olen lukenut, että mini aspiriinin/disperiinin pitäisi jollain lailla pehmittää kohdun limakalvoa ja siten helpottaa alkiota kiinnittymään. Jenkeissä aika yleinen lapsettomuuden yksi lisähoito menetelmä. Varsinkin niille, joilla korkea hemoglobiini, on kyseisestä lääkkeestä ollut apua. Itsellä alhainen hb, mutta siltikkin otan lääkkeen kokeiluun.
Ihan apteekista saa käsikauppa tavarana=)50mg 1tbl/pv. jotkut käyttää alkukierron, ovikseen saakka. Jotkut koko kierron tai jopa raskauden alkuvaiheessa viellä.
Toivotan plussa onnea tähän kiertoon siulle:wave:!
 
verona81 oikeassa olet :LOL: innostuksissani muistin väärin...siis pregnylhän se tietysti oli :LOL:

vähemmästäki menee sekasi...onko muilla kokemusta tuosta pregnylistä? Mulla tuli meinaan viime yönä töissä kauhee jysäri ja sit pahoinvointia:x joka kesti 6h...eli migreenin oireet...mulla ei ole migreeniä/noin kovaa päänsärkyä ollut koskaan...aivan hirveetä...mut pakko oli jaksaa uudes työpaikas loppuun asti...nyt ei olis varaa jäädä pois mistään hinnasta...se meni kuitenkin onneksi ohi sit joskus 5ltä aamuyöllä...

Täytyy varmaan hakea tota minidisperiiniä kanssa seuraavaan kiertoon :) pakko on kokeilla kaikkea mahdollista, vyöhyketerapian aloitan vast ensi vuoden alussa kun lomat on kaikilta ohi...

Onneksi tämä stressi alkaa olla pian takana päin...se pitäs loppua keskiviikkona kun on viimenen työilta vanhas työs...tässä on ollut vähän kaikenlaista suurta stressiä sekä omista että muitten asioista :|

kaiken kukkuraks mun täytyy iloita parhaan kaverin raskautta ja katsoa kuinka sen maha kasvaa ja kuunnella kun se valittaa raskausoireita...tahtoo kans valittaa raskausoireista : / onneks se on mulle niin rakas ystävä jotta mielummin kuuntelen sitä kun jotain muuta kaveria...mut ei se helppoo oo siltikään...Miksiköhän tuollaisia maailman parhaita ystäviä ei ole enemmän...kaikki vaan :stick: ja puukottaa selkään ja puhuu paskaa selän takana...on mulla käynyt kyllä onni siinä asiassa :D
 
Joujou,

tässä kolmannessa clomikierrossa olen syönyt nyt viitenä päivänä 2 tabua ja katsotaan, auttaako yksi lisäpäivä follikkelia irtoamaan. Vaikuttaa siltä, että se ei olisi irronnut aiemmissa kierroissa. Tänään kp 13 olin lääkärillä, joka tarkasti munatorvien aukiolon ja follikkelitilanteen. Kahdesta suurempi oli 16mm, tosin lähes samankokoinen oli se toinen. Loppukierron verikoe oli myös ok ja kaikki näyttää lääkärin mukaan tosi hyvältä. Sanoin, että ei se follikkeli tule nytkään irtoamaan kun ei ole aiemminkaan irronnut, mutta lääkäri myhäili vaan, että kyllä se nyt siltä näyttää että irtoaa. Pyh, sanon minä. Eli seuraavaksi ehkä sitten clomit lisätään kolmeen tai ehkä Pregnyl-piikkiä kehiin..saa nähdä. KUN NYT SAISI EDES SEN OVISPLUSSAN! Kahtellaan...! |O
 
Raksalainen, näköjään käytännöt vaihtelevat. Sen sijaan mua ihmetyttää, että miten sulle määrättiin Pregnyliä jo ekassa clomikierrossa, kun hyvinhän se munasolu saattaa irrota aivan clomin ansiostakin? Käsittääkseni clomit vaikuttaa sekä munasolun kasvattamiseen että irtoamiseen. Näin ollen voi olla, että kolmella tabulla mullakin jo irtoaisi. Meinaan mennä parin viikon kuluttua Suomessa Felicitasiin ja toivon, että sieltä määräävät mulle ensi kiertoon Pregnylin, ettei tarvis ensin kokeilla kolmella clomilla. Tulee sitten turhaan syötyä clomeja, jos ei irtoa silloinkaan.
 
Täällä kp 19 väliaikatietoja.. Tosiaan kävin kp 13 ultrassa ja siellä oli 16mm munasolu tuloillaan. Lääkäri ei halua antaa Pregnyliä vaan kokeilee mieluummin kolmea clomitabua, jos munasolu ei irtoa tällä systeemillä. Tänään halusin mennä taas ultraan, jotta varmistuu se, että ovis ei ole tapahtunut. Testeihin en saa aivan hailakkaa viivaa parempaa tulosta, en nyt enkä aiemmin. Tänään lääkäri sanoi, että näyttäisi siltä, että olen ovuloinut, follikkeli näytti nyt keltarauhaselta. Olen silti aika skeptinen asiasta ja menen viikon kuluttua verikokeeseen. Sitten selviää, kuka on oikeassa, minä vai lääkärisetä. Ainahan sitä vois toivoa että ovuloinut olisin, mutta se selvinnee ensi viikolla. Ensi kierrossa on tarkoitus ottaa 3 clomia kahden sijaan. Huh. Voikun nyt vähitellen onnistaisi!!!

Miten teillä muilla? Olis mukava lueskella teidän kuulumisia! :)
 
verona81 meillä on ollut suvussa ilmeisesti ovulointi ongelmaa ainakin omalla äidilläni...pikkusiskoni(17v) on lapsettomuushoitojen tulos :) Joten positiivisena aion pysyä et pian tärppäis...en kyllä ymmärrä mitä haittaa sen pregnylin pistämisestä sulle olis (on niin halpakin)...musta 3:n clomin syöminen on tuskallisempaa...pyydä suoraan lääkäriltäsi ensikerralla se pregnyl...toihan tulee hirmu kalliiksikin...ja sit voit olla varma ovuloinnistasi...ja ajankohdasta...


Meillä kp22 ja ovulaatiosta 11päivää...testasin aamulla herkällä(10micg)...negan mut siihen tuli outo poikittais viiva ihan sellanen paksu ja selkee...outo oli siksi että se oli testiviivan väärällä puolella ikäänkuin muodostaen T:n....en jaksais enää odotella aikaa sinne aukiolotutkimukseen ja verikokeisiin...kai tässä sit joutuu veteleen noita clomeja ekaan inssiin asti...en kyllä usko et inssistä tärppäis jos ei clomeillakaan tuu...
Ainoa asia mikä masentaa on katsoa kun parhaan ystäväni(yksinäinen) masu kasvaa, mutta olen samalla myös yltiö onnellinen...se vaan on välillä rankkaa..tahtoisin itse kokea ja oppia sen kaiken, mutta nyt joudun seuraamaan ERITTÄIN läheltä kaikki ultrat ja oireet ja sentit ja valitukset yms...odottaen synnytysvalmennusta sun muita...on se vaan raskasta...mutta pakko yrittää nauttia ja tyytyä tähän...
 
Toinen clomikierto meneillään ja ovulaatio taitaa tulla tässä kuussa monta päivää aiemmin kuin yleensä eli olen iloinen. Suruinen taasen muutoin piiiiiiiiiiiiiiiiiiitkälle venyvästä jatkosta. Ensimmäinen kosketukseni tyksin henkilökuntaan oli mekoisen jäätävä. Tuli sitten tietooni että alle 30v parin pitää olla yrittänyt luomuna 2v ennen kun aloitetaan mitään hoitoja... eli menis kevääseen sitten olevinaan. Olen niin raivona ja epätoivonvallassa tuon infon jälkeen että oksat pois. Päästäisiin siis huhtikuussa vasta suunnittelemaan mitä voitaisiin tehdä ja tietäen tuon yleisen nopeuden kaikessa toiminnassa niin sehän on kesä ja tauko ennen kun saadaan mitään aikaan.... Joten suomeksi 2011 syksyllä sitten eteenpäin askeleissa.... Syytä ois perkula näillä nappuloilla nyt tärpätä. Muutoin mulla hajoo pää...
 
Hei kaikille!

Ajattelin tulla kertomaan, että meillä tämä 7. clomikierto tuotti tulosta ja mahassa kellii 1cm mittainen pikkuinen, jonka sydän sykki aivan hullunlailla! Meinasi kyllä usko loppua clomeihin monessa kohtaan, mutta meillä ainakin toimi mallikkaasti!

Onnea kaikille yritykseen ja jaksamista!

apsu ja allu
 
moi! olen uusi,ja oon lueskellut muutamia sivuja taaksepäin.
mulla itellä epäilen vahvasati pco:ta,ja nyt oonkin sainkin ajan gynelle 21.12,haluan et se ultraa mut ja jotta saisin nuo clomit. viimeksi gyne määräs mulle terolutit 6kk:tta söin niitä,ja nyt on jäänyt jo kahet menkat tulematta,eli ne ei siis auttaneet säännöllistämään kiertoa: / vaikka näin oli tarkoitus.
 
Heps taas...tärkeää kysyttävää clomista ja pregnylistä???? Mulla pistettiin pregnyl siis kp11 jolloin tunsin ovulaation...siitä on nyt 16 päivää eikä menkkoja kuulu...olen tilannut mammaksi.fi:stä herkkiä raskaustestejä ja kaikki tähän mennessä puhdasta negaa....voisiko olla että ovat matkalla jäätyneet???? Vai voiko menkat tulla myöhemmin tuon pregnyl piikin jälkeen...en oo testannu muilla testeillä vielä kun uskon et täti tulee kyl vielä...ja kun oon stressannu niin nyt tässä ekas clomi kierros...mut vaikka oonki ennenki stressannu nii menkat on kyl aina kumminki tullu negan jälkeen...mun ystävä kyl testas plussansa vasta 3pvää menkkojen alkamispäivän jälkeen....koko ajan pitää käydä tarkistelemas joko on alkanu....mut ei...eilen tuli vähä ihan pikkasen punertavaa valko vuotoa mutta ei verta....auttakkee...
 
Raksalainen jos suoraan sanon niin mammaksi r-testit on ihan perseestä..itelläni paukutti negaa toisesa jälkee kun taas apteekin omalla tuli selkee haamu..tosin kemiallinen oli kyseessä..joten osta hitossa joku muu testi ainakin alkuun:Dtohon pregnyliin en kyllä osaa kommentoida mitenkään..

Täällä siis ootellaan ovista, jota ei vaan tuu perkele|Onormisti ovis on kp15-16 ja nyt siis kp16 ja o-testiin haalee haamu, eli ei viel plussaa ja arvatkee loppuko tällä akalla testit sit siihen..:stick:eli oletan, että huomen olis o-testissä plussa jos ois millä testata..miulla näköjään clomit siirtää ovista myöhemmäksi.
 
Joo mä kokeilin ihan kaupan omalla, olikohan joku pregcheck...ei ollu aamupissa ja nega oli sekin...oon pahoillani kemiallisesta :hug: tuleeko se jos oikee toivoo kovasti...siis kemiallinen?
lekuri sano sillon piikki päivänä et sit itsenäisyyspäivän aikaan voit alkaa testailla jos ei menkat oo alannu...joten pieni toivon kipinä kyl vielä on...vaikka usko pian loppuuki...mä oon nii tuhannen kertaa pettyny et en usko ennenku se perhanan viiva on selkeenä ja paksuna punasena siinä tikus...muttakun ei...
 

Yhteistyössä