Clomifen

Sarzu pahoittelut negasta :hug: Tosta seurantaultran ajankohdasta mulle sanottiin, että pitäis olla kp 9-12. Ite kävin kuitenkin vasta kp 14 ja se lopulta olikin sitten ovispäivä... Sinuna siis menisin kyllä silloin kp 10.

Ootko muuten hakenut kelalta matkoista korvauksia? meillä tulee yksityiselle klinikalle sen 100 km ja saatiin hiukan matkakuluja takas, mikä oli musta yllättävää. En olis ees osannut hakea, elleivät olisi työntäneet lomaketta mukaan sieltä klinikalta. :)

Uusille tervetuloa! on kiva saada uusia kuumeilijoita! :flower: :flower:
 
Moi :wave:
Meillekkin sanottiin,että ultra tulisi olla lähellä kp10 ja kun se sattuu sunnuntaille niin meidän ultra on sitten kp11 (itse asiassa viimeksi oli sama). Edelliskerralla inssi oli sitten kp13,sais nähdä miten tälläkertaa sattuu. Toivottavasti olis hyvät ja lihavat follit :LOL:
 
Mullakin oli ohjeissa että seuranta ultra kp10-12 ja kymppinä minäkin kävin. Siellä näkyi sitten folli josta ovuloin kp18.

Clomifenit ei tässä kierrossa alussa aiheuttaneet juurikaan tuntemuksia ja silti ilmeisesti ovuloin. Joku sitä uteli että pitäisikö olla kunnon oireet.

Nyt loppu kierrosta oireita on ihan älyttömästi. Luulen että oireilen päässäni :D Nyt on siis vatsanseudun tapahtumien määrä ollut aika huikea ja koko ajan nippailee ja polttelee. Itse ovista en kyllä tuntenut mun sen jälkeen on ollut monenlaista. Valkovuoto on selkeästi lisääntynyt. Lämmöt on noussu ihan kunnolla. Väsyttää niin ettei meinaa töissä hereillä pysyä. Rinnat on kosketus/tärinä herkät. Mieli on todella musta eli taas pitkästä aikaan todella pahat pms:sät.

Cladoceran: Millos meinaat testailla? Mä yritän kaikkeni että malttaisin odottaa viikonloppuun. Nyt on siis dpo10.
 
Kirsikka09 meillä on tosi paljon yhtäläistä: ongelmat, iät ja koulu sama, hih. Olen siis itse myös opiskelijana Tampereen yliopistolla, mutta ku oon muuttanu Helsikiin, niin helpompi täällä käydä gynellä. Rupesin pohtii tota pco:ta, jos se kerta aiheuttaa sitä ovistestin ainaista viivaa, voiskohan olla et mullakin ois se, lääkäri ei vaan ultatessa sanonu mitään, hmm... Pitää kysyy siinä seurantaultrassa, miltä tilanne näyttää.

sarzu83 Pahoittelut negasta. Mäkin äänestän, et meet sillon kp10. Mulle se määrättiin ens kiertoon kp12 tai aimmin. Itse sain kyllä ajan vasta kp13, mikäli sinne asti pystyy yhtään kiertoja ennustaa, ku vasta eka clomikierto niin vielä pysty tietää miten kroppa tottelee noita lääkkeitä (vai totteleeko ollenkaan). Tsemppiä uuteen kiertoon :hug:

Apsu onks sulla yksistään clomit apuna? Sulla onkin jännät paikat, pidän peukut pystyssä =)

Itsellä menossa nyt kp14 (eilen laskin väärin, vissiin liian aikainen suomi-ruotsi peli piti mut vielä sunnuntaissa..) Nyt sain taas (kuten sain kp10) ovis testillä yhtävahvan testiviivan, toivottavasti se nyt oikeesti ois, eilen oli pieniä tuntemuksia munasarjojen kohdalla, oispa niitä "kasvukipuja". oispa, oispa...

Oikein mukavaa päivää kaikille!
 
Helinä mulla on ihan vaan clomit nyt apuna. Aiemmin olen menkkoja käynnistelty teroluteilla, mutta niitä ei nyt clomien kanssa määräilty. Olenkin tässä miettinyt että miltäköhän se limakalvo näytti siellä seuranta ultrassa kun ei tullut kysyttyä. Ilmeisesti ihan hyvältä kun siitä ei mitään mainittu. Mulla on myös olemassa metformin resepti kun kävin yksityisellä endogrinologilla juttelemassa PCOSta tarkemmin kun kunnallisella ei oo siitä kerrottu mulle mitään. Ei ees todellista diagnoosia. Mutta siis en vielä ehtinyt niitä aloittaa kun clomeilla saatiin siellä seuranta ultrassa johtofolli. Mutta siis clomien tukena yritän kaikkeni pitää verensokerit tasassa, kun ne tuppaa nousemaan melkolailla kaikesta kielletystä! Toivotaan että siellä on kovat kasvukisat käynninssä sinunkin munasarjoissasi!

Onko muilla ollut loppukierrossa menkkamaista paineen tunnetta alavatsassa? Tuntuu siltä ku menkat ois tulossa ja eihän niidenkään ihan vielä pitäisi alkaa!

Miltä teistä tuntuu muuten monikkoraskausriski? Oletteko keskustelleet miehen kanssa mitä tehdä jos folleja olisikin 2 tai 3 kypsymässä?
 
Meillä oli edellisellä kerralla kaksi isompaa follia, kun inssiin mentiin. Kyllähän se hieman hirvittää,jos sieltä pari tulisi,mutta ollaan miehen kanssa siitä juteltu ja tulee jos on tullakseen =) Kyllähän se riski oli tiedossa jo kun hoitoihin ryhdyttiin.

Minulla oli inssin jälkeen kokoajan vatsa kipeä jollainlailla. Pelkäsin kuukautisten olevan todella kipeät kaiken sen jälkeen,mutta eivät olleetkaan. Nyt on menossa kp5 ja kolmas clomi nassua kohden =)
 
Sarzu83, pahoittelut negatiivisesta tuloksestasi. :(
Apsu tuossa kyseli, että miltä meistä kaikista tuo monikkoraskausriski tuntuisi? Olemme mieheni kanssa jutelleet siitä, että jos tulee esim. kaksoset kerralla. Olemme myös samalla linjalla, että tulee jos on tullakseen. :) Kyllä niitä aina mielellään hoivaa, vaikka kaksi olisikin. :)
Olen nyt itselleni yrittänyt järjestää sitä seurantaultraa vielä tälle viikolle, mutta en vaan tahdo saada sitä millään järjestymään. :( Huomenna tarttis viimeinen Clomi napata. On erittäin todennäköistä, että me ei päästä sinne seurantaultraan. Mutta, toivotaan, että mun munasarjoissa kehittyy ja tapahtuu jotain mukavaa.. Kävis niinkin hyvä tuuri, että yks iso folli kehittyisi. Elikkäs huomenna aamulla napataan viimeinen Clomi ja sitte tarttis varmaan ruveta tikuttamaan sitä ovista. Vai miten te ootte toimineet? Huominen on mulla se kiertopäivä 9. Tarttisko heti huomenna ruveta tikkuja käyttämään.? <3

:D :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja apsu:
Nyt loppu kierrosta oireita on ihan älyttömästi. Luulen että oireilen päässäni :D Nyt on siis vatsanseudun tapahtumien määrä ollut aika huikea ja koko ajan nippailee ja polttelee. Itse ovista en kyllä tuntenut mun sen jälkeen on ollut monenlaista. Valkovuoto on selkeästi lisääntynyt. Lämmöt on noussu ihan kunnolla. Väsyttää niin ettei meinaa töissä hereillä pysyä. Rinnat on kosketus/tärinä herkät.
Aivan samat täällä, myös siis dpo 10. Mahassa nipistelee ja polttelee, paleltaa ihan hulluna ja lämmöt on kohonnu korkeemmalle kuin puoleentoista vuoteen kertaakaan. :D

Testaus alkaa jo torstaina, koska haluan testata vielä kotona ja silloin lähden viikonlopun viettoon. Lauantaina olis omat kolmekymppiset edessä, joten sekin aiheuttaa vähän lisävipinää punttiin... :/ :saint: :D :heart:
 
Noista monikkoraskausriskeistä on sen verran ollut puhetta, että ei tietenkään panna hanttiin, jos on tullakseen kaks tai kolme. :saint: Tulispahan sitten kerralla lapsiluku täyteen, kun tää näyttää vähän hankalaa olevan...

Ja Heidi, suosittelen kyllä aloittamaan testailun hyvissä ajoin, sillä O voi punkea koska tahansa! Mä olin aiemmin tottunut aloittaa tikuttelun vasta kp 18... Tässä ekassa clomikierrossa oli kuitenkin niin outoja fiiliksiä kp 13, että testasin ja heti tuli plussa. :eek:
 
Mulla on ohje tikutella sillä CBllä kp13 eteenpäin, mutta mulla oli se ultra ja siellä tämä ajankohta annettiin. Sehän taitaa olla tosi yksilöllistä millon ovis on. Käyttääkö kukaan muu noita digitestejä?

Sä meinaat siis C ottaa varaslähdön. :D näkyisköhän raskaus jo sillon, noilla herkillä testeillä? Täytyy kattoa kestänkö viikonloppuun. Sitä myös mietin ettei tartte sitten töihin lähteä heti testaamisesta. Voi olla että kävi miten kävi niin on todella itku herkkä. Onnea kuitenkin synttäreiden viettoon kävi mitä kävi!

Meillä on kanssa sovittu että vaikka niitä folleja olisi enempi kuin yksi niin silti koitetaan onneamme. En pistäisi pahaksi vaikka vauvojen kanssa olisikin aluksi varmaan melkoista. Pelkäsin noissa seuranta ultrissa koko ajan sitä että siellä tapahtuu liiaksikin ja tulisi yhdyntäkielto. Olisi voinut olla melkoisen ristiriitainen olo kun kerrankin tapahtuu ja sitten ei saa yrittää.

 
Tosi kiva kuulla teidän muiden mielipiteitä tosta seurantapäivästä. Lääkäri kun ei mulle sanonu kun et jos kp 12 saat ultran niin voit käydä seurannassa. Siks olin vähän epävarma tosta kp 10 mut nyt se kuulostaa ihan hyvältä päivältä. =) Kiitos teidän

Joku kyseli olenko hakenut kela korvauksia niin en ole, koska nyt olen siis käyny täällä omalla paikkakunnalla yksityisellä. Siellä lääkäri vaan sanoi, että jos näillä clomeilla+lugeilla ei tulosta saada 3-4kk niin sit täytyy hakeutua eteenpäin. Ja tämä tarkottaa nyt siis käyntejä vajaan 100km päässä. Mutta siis vielä toivo elää, että näillä avuilla saataisiin tulosta aikaan niin ei tarvitsisi pidemmälle lähteä. :heart:

Olenko muuten ymmärtänyt oikein, että julkisella puolella hoidot on ilmaisia?? Yksityisellä tuo ultrassa juokseminen alkaa käydä rahapussin päälle.

Ihan samaa ollaan miehen kanssa puhuttu, että ei haittaa vaikka tulisi kaksoset tai kolmoset. Voihan niin käydä ilman hoitojakin. Kaikki otetaan vastaan ilolla :D

Sen verran nyt huomaan, että limakalvot on varmasti lugejen ansiosta vahvemmat kun vuodot tässä kierrossa ollut paljon runsaammat kun teroja syödessä. Ehkä se on nyt hyvä merkki siitä, että joku mahdollinen pystyisi tarrautumaan kiinni vaikka jo tässä kierrossa. :flower:

Paljon plussatuulia kaikille!! :heart:
 
Heippis,

Helinä
: heh, yhtäläisyyksiä tosiaan on! Todellista vertaistukea. :) Kysypä seuraavassa ultrassa munasarjojen rakkulatilanteesta. Se on ilmeisesti paljon ultraajan kokemuksestakin kiinni osaako tulkita näkemäänsä. Mullakin ekassa ultrassa gyne sanoi, että pitkät kuukautiskierrot ovat mulle ihan "luontaisia" (=monirakkulaiset munasarjat) ja vasta seuraavalla gynekäynnillä osasin itse kysyä enemmän, että siis on PCO eikä omasta mielestäni ole todella mikään "luonnollinen" tila, vaikka se olisi synnynnäinen perinnöllinen ominaisuus kohdallani. PCO:ssa oireena siis pitkät epäsäännölliset kierrot, ovulaatiohäiriöt, mieshormonia liikaa, jonka vuoksi iho/hius/liikakarvoitusongelmia ja lisäksi muuta aineenvaihdunnallista häikkää, kuten sokeriaineenvaihdunnan ongelmia. Yli puolet PCO-potilaista on ylipainoisia ja osaltaan se pahentaa oireita, mutta myös PCO vaikuttaa siihen, että painoa vaikea pudottaa. Oireita ei tosin tarvitse näin paljon olla ja munasarjat voi esim. olla pco-tyyppiset jolloin eivät kriteerejä täysin täytä (tietty määrä rakkuloita), mutta voivat silti vaikutaa ovulaatioon ja siten raskaaksi tuloon.

Cladoceran ja apsu: teillä onkin jännät paikat, ja aika lupaavia oireita...! Toivotaan, että jännitys palkitaan sillä kaikkein ihanimmalla!

Monikkoraskausriskistä
: itse en ole ajatellut, että esim. kaksoset olisi katastrofi. Eihän sitä luomustikaan voi kaikkeen vaikuttaa. Mies oli aluksi sitä mieltä, että enemmän kuin yksi lapsi kerrallaan olisi ehkä vähän liiankin hurjaa, mutta nyt mietittyään ajattelee jo, että ei sillä väliä, olisi ihana saada ylipäätänsä lapsi/lapsia. Meillä miehen vauvakuume on herännyt viime aikoina toden teolla ja kuumeilee melkein pahemmin kuin minä aikanaan! Tietysti se on ihanaa, mutta välillä tuntuu ahdistavalta, kun ajattelen mitä kaikkea vikaa mussakin on, ja kuinka pettynyt tuo puoliso on myös siihen, jos ei sitä plussaa moneen vuoteen kuulukaan...
 
Täällä tuhruttaa. Taitaapi menkat alkaa ja vielä turhan aikasin. Pitää varmaan taas huomenna kuluttuttaa tunti soitellen lääkärin varattuun puhelimeen. Tietääköhän teistä joku mikä on se "minimi" luteaalivaiheen kesto, jotta raskaus olisi mahdollinen? Tuntuu että tuo 10 päivää on tosi vähän...
 
Tänään on valkovuodon määrä lisääntynyt. Erittäin limaista tänään on tullut, mahtaako ovis olla lähellä?? :D
Täytyy huomenna tikuttaa ekan kerran, tai sitte torstaina.. En oikeen tiiä siitä, et voiko samana päivänä alottaa sen tikuttamisen ku ottaa viimeisen Clomin?! No toivottavasti tärppää vielä.. Täytyy ahkerasti heilutella peittoja koko tän viikon.. :D
 
Mäkin huomasin tosi runsasta ja limaista valkovuotoa kun söin clomeja... Voiko clomit aiheuttaa sen vai onko se todella mahdollista että ovis olis ollu sillon kp 3-7 kun söin clomeja?? tai paripäivää ennen kun aloin tikuttaa kp 9-18 enkä sitä löytänyt silloin... :/
 
No tuhruttaa ja ei tuhruta. Ihme meininkiä taas. Voisin silti soitaa lääkäriin että mitä ovat mieltä. Onko muut saanut teroja tai muuta tuhrun lopettamiseksi loppukierrossa clomien kanssa?

vieläkin on rinnat ihan tosi herkät(työkaverilla(mies) on varmaan kivaa kun testailen rintojani vähän väliä :) )närästää ja juolii vatsa aina välillä. jotenkin sitä taas eilen kyllä tippui korkealta. mä varmaan uskoisin olevani raskaana vaikka mies olisi kuukauden afrikassa... aina muita toppuuttelen uskomasta mun raskautumiseen mutta ite siihen aina se piilevä optimisti uskoo. sitten sitä solvaa itseään kun tekee turhia testejä ja itkua vääntää kun kuukautiset alkaa.
 
Apsu sun oireet kuulostaa kuitenkin hyvältä! :D *lietsoolietsoo*

Mullakin rinnat on vihdoin tänään kipeytyneet ja tosi "hapan" olo mahassa koko ajan. Sillai polttelee, mikä on tällä kertaa se "uusi oire". Totuuden nimessä on kuitenkin itseä muistutettava, että joka kierros on tullut kuitenkin ne uudet "uudet oireet".

On tää kyllä melko jännää :)
 
Kiitos lietsomisestä C :)

On tää kyllä hullua kun parinvuoden yrittämisen jälkeen iveläkin menee siihen loppu kierron uusiem oireiden halpaan! Nämä minunkin oireet voi ihan vaan johtua siitä että vihdoin ovuloin...
 
Hui, jännää apsulla ja calodeceranilla. Eihän se tuhru vielä tarkoita, et ei onnistu, voihan sitä tulla kunnon vuotokin vaikka kaikki ois hyvin ja pikkunen aluilla... Eli jatketaan jännäämistä ja toivotaan parasta molemmille.

Meillä on myös keskustelut tosta monikkoraskaudesta ja siihen tulokseen on tullu et kaksoset saa tulla, mutta jos kolme ois tuloillaan niin pistetään homma siks kierroks jäihin. Ois liian iso riski mulle ja olishan se hullun rankkaa ku ois kolmee, hattua niille jotka siitä on selvinny tai tulee selviämään. Kaksosia pohdittiin jo ennen yrityksen alotusta, kun mun suvussa on hurjanpaljon kaksosia, et jos tulloo niin tulloo :)

Mulla ei kyl kauheasti oo noita PCO: tyyppillisimpiä merkkejä, oon normi painonen (BMI 22), se mieshormooni oli normaali, finnejä ei oo ollu koskaan ja karvat kasvaa epänormaalin vähän (ei oo olleskaan käsi eikä jalkakarvoja, friikki mikä friikki). No, kysympä silti gyneltä ens kerran asiasta. Kiitos Kirsikka tyypillisistä oireista, vähän hermoilu tosta PCO:sta laski. Vaikka eihän sitä tiiä, ku onhan mulla noi pahimmat pitkäkierto ja ovishäiriöt...

Nyt itsellä menossa kp15 ja loppukierron eka tero naamassa. Uskon et se ovis oli sillo kp10, ainakin nyt jälkeenpäin vertailen noita tikkuja, niin se on selvästi tummin ja siis tummempi ku kontrolliviiva. Mitäs te muuten tuumaatte noista tikkujen tutkimisesta sen ohjeajan (mun tikuissa 5min) jälkeen? mun mielestä ne tulokset ei oo muuttunu sen viiden minuutin jälkeen enää suuntaan eikä toiseen.

Ja hurjan isot synttäri onnittelut Apsulle :flower:
 
Synttäri onnittelut Apsulle. :hug:
Helinä, ei minunkaan mielestäni ne viivat enää 5 minuutin jälkeen miksikään muutu. Jotkut sanoo, että heillä on väri muuttunut sen ajan jälkeen, mutta ei minullakaan ole koskaan muuttunut. Samana on pysynyt.
Tänään sain ovistestejä postitse, kun tilasin niitä tuossa maanantaina netistä. Raskauskeijussa on halpoja ovulaatio- sekä raskaustestejä. Kantsii tilata sieltä. :D
Koitin tänään onneani ja käytin yhden ovulaatio testin, mutta turhaan, ei ainakaan vielä ollut mitään ilmassa. ei tiiä sitte.
Olen nyt käyttänyt vallan sitä Cb:n digitaalista testiä, mut nyt mul on enää 1 tikku jäljellä. (Ne 6 käytin tossa tammikuun aikana, mutta sekin oli kyllä turhaan. Testailin niitä silloin ku muistin, joten ihmekös tuo.. :p )
No, täytyy huomenna koittaa uudestaan, jos sitte vaikka näyttäis +.
Tänään neuvola lääkärini soitti minulle, ja kertoi, että he ei anna lähetettä mihinkään. Yksi vaihtoehto on, että minusta tehdään joku lähete Tyksiin, mihin pääsee tyyliin vasta 3 kk:n kuluttua, ni sitte siellä jatketaan näitä kaikenlaisia lapsettomuus juttuja, ellei me nyt onnistuta ennen sitä.. Täytyy pitää peukut pystyssä.. :D Eli tähän kiertoon en saanut sitä seurantaultraa. Toivottavasti niitä folleja ei kehity niin kauheen hirveesti, ettei vaan tuu 3 tai 4 kerralla.. :|
No, eilen heiluteltiin peittoja viimeksi, ja täytyy nyt vaan joka päivä tällä viikolla urheilla.. :D Jos saisi pienokaisen vihdoin ja viimein tulon päälle..
 
ihmettelinkin, että oonko missannut apsun juhlapäivän?? :LOL: Mutta jos onnittelut olivat tulossa tänne, niin kiitoksia vaan. Pyöreät tuli täyteen viikko sitten ja nyt olisi sitten lauantaina juhlan aika. Kivakiva nähdä paljon kavereita!

Olin vielä eilen luottavainen plussan suhteen. llalla ei meinannut uni tulla millään ja nukuinkin tosi levottomasti. Heti aamulla oli sellainen olo, ettei plussaa tule. Lämmöt oli parin 37,0:n päivän jälkeen jälleen 36,9. Testasin mammaksin liuskalla, koska ajattelin, että menee hyvä ja luotettava ja kallis apteekin testi vaan hukkaan. Negahan sieltä tuli, ei viivaa. :/ Lisää odottelua siis. Tätiä ei näköpiirissä. Vielä.
 

Yhteistyössä