Clomifen

Voihan harmi C että nega tuli, mutta ei tarvitse vielä kirvestä kaivoon heittäää. Oikea testaus päivähän on perjaatteessa vasta la jos testaa sillon dpo14.

Pysyykö sulla aamu lämmöt kuinka tasassa? Sehän on normaalia että se vaihtelee päivittäin. Mulla on nyt oviksen jälkeen ollu 36,4-36,7 aamusin. Se sahaa sellasta tasasta käyrää kun tiedot aina kirjaan tonne fertilityfrinend.comiin.

Soitin tänään tuhrusta lääkäriin ja siellä hoitaja sanoi, että näyttää siltä että sulla olisi kuukautiset alkamassa. Joo no sen itsekkin tajusin, mutta ei osannut sitten sanoa haittaako raskautumista jos tiputtelee jo dpo10. Ihme meininkiä. Viikossa ei myöskään ollut verikoearvo tullut eli jos nyt alkaisi menkat en voi tietää onko Clomiannos oikeasti ok nyt 100mg. Eli se oli se ovulaation vahvistamisen verikoe.

Tissit vieläkin kipeät, mutta nyt mahassa on jo melkoset menkkakivut. Josko ne nyt sitten alkais, ni pääsis taas keräämään rohkeutensa ja toivonsa seuraavaan kiertoon!

Pahoittelut vääristä onnitteluista.. :D Oli kyllä tarkotettu C:lle, mutta täällä kun on niin paljon ihmisiä, niin ei tiiä kenelle onnittelutkin menee.. :LOL:
Tänään täytyy testailla taas josko se ovis olis jo lähellä, mut pelkään kyllä pahinta et ei vielä tänäänkään.. Toivottavasti nyt edes joskus ilmaantuu.. :kieh: Mikä tuo fertilityfrinend oikein on? :ashamed:

Se on semmonen jenkkipalvelu mihin voi kirjata aamulämmöt, lääkkeet( esmes clomit)ovulaatiotestit, limat yms. Eli se tekee semmosen kaavion mitä voi sitten ihailla että miten kierto kulkee. Se on ihan ilmainen palvelu. Mulle kyllä lääkärissä lähinnä naurettiin ku sanoin, että mittailen aamulämpöjä. Ei ole kuulemma nykyisin enään tapana. Sinällään kätevää ku sinne jää talteen kaikki vanhat kierrot ni niitä voi sitten myöhemminkin selailla!

www.fertilityfriend.com

joo, oon kirjaillut noita aamulämpöjä itelleni kalenteriin jo vuoden päivät. Kyllä se tosiaan vaihtelee ja yllättävänkin tasaisesti on nyt oviksen jälkeen ollut. Ensin oli 4 pv 36,7, sitten 5 päivää 36,9, ja sitten pari päivää 37,0 (mitä ei oo vuoteen ollu kertaakaan) ja tänään taas 36,9..

FF:n hermostuin kun siellä on niin paljon mainoksia. :D En kestä kovinkaan hyvin ylimääräistä mainontaa, tääkin sivu on siinä rajoilla, että kestääkö... alkuun kirjailin lämpöjä exceliin jonka löysin perhesuunnittelun sivuilta, ja se toimi varsin hyvin. Voin suositella erityisesti mainosherkille.
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php

Ja tosiaan toivon, että nyt dpo 12 oli vaan liian aikaista testailla ;) Nyt kuitenkin lähti pahin jännitys ja jaksaa taas odotella hiukan. Tähän saakka en oo koskaan testannut tällai liian aikaisin ja sittemmin ei ole tullut tarvettakaan. Täti kun on tullut kellon tarkasti oviksesta 14-15 päivänä... Nyt kuitenkin clomit ja jälleen kerran uudenlaiset oireet nosti toiveet tappiin. :/

Toinen clomipäivä menossa ja menkat loppu, onko muita jotka vasta syövät ensimmäisiä clomeja tässä kierrossa,,sarza ainakin samassa vaiheessa kuin minä??

Valkovuotoa alkanut tänään tulla, hyvä merkki kai..ja Luget hyvin auttoivat limakalvo ilm pysyi vahvana, koska vuotoa oli runsaasti..

PlussailuOnnea kaikille! :flower: :heart:

mahdotontako :heart:

Jep, eli toinen clomikierto menossa ja tänään siis toiset pillerit otin. Mulla vielä menkat jatkuu, vähenemään päin kyllä, mutta sellaisia munsarja tuntemuksia ei ole ollut tässä kierrossa kun ensimmäisessä, ainakaan vielä. Vaikka siis nyt syön kahta pilleriä päivässä (100mg) Mielenkiinnolla odotan kyllä keskiviikon seurantaultraa, löytyykö sieltä mitään elämää.

Apsu mulla sama tilanne ton verikokeen suhteen. En saanu tulosta ennen kun menkat alko ja siis päätin nyt vaan alkaa syödä kahta pilleriä (100mg) kun en itse ovista löytäny. Nyt tajusin, että en ole edes soittanu ja kysynyt uudelleen joko tulokset olisi tullu. Täytyy huomenna soittaa. Hoitaja kyllä sano, että menee 12 arkipäivää. En kyl tajua miten voi mennä kun ei siitä tiedosta ole sillon mitään hyötyä sen suhteen millasta annosta noita clomeja pitää syödä. Riittääkö yksi pilleri ovulaation saamiseksi vai ei?? :/

Sulla kuintenkin Sarzu alkoi menkat vaikka et viime kierrossa ovulaatiota löytänyt? Mulla se oli niin selkee se ettei 50mg riittänyt kun menkatkaan ei alkaseet ilman teroluteja ja niidenkin jälkeen meni 10-11 päivää että vuoto alkoi.

Todella ärsyttävää toimintaa lekurien osalta kun kaikki on vähän epävarmaa koko aika ja silti pitäisi itse tietää kiertopäivät ja kuukauden päivät ja ovulaatio päivät yms. Mikäköhän ihme siinä näytteessä kestää?

Tämä tuhruttelu saa kyllä hulluksi kun ei kunnolla meinaa nyt alkaa millään.

apsu Mulla luget loppukiertoon niin menkat tulee siks. Mulla ei siis alunperinkään kun vuosi sitten jätin pillerit pois tullu yksiäkään menkkoja n. 3kk odottelin ja sen jälkeen söin 3kk teroja. Jätin pois ja odotin, eikä vieläkään. Söin toiset 3kk. Teroilla limakalvo vaan sen verran ohut, että nyt tammikuussa clomien ohelle luget. Et yhtään ns. luomukiertoa ei tää tyttö ole kokenut 9 vuoteen. Pilleritkin sain alunperin epäsäännöllisten menkkojen/ kipujen takia. Kierrot ennen pillereitä vaihteli 25-70 välillä, eikä niissä ollu mitään järkee. Nyt sit tiedän mistä luultavasti silloinkin johtunut (monirakkulaiset munasarjat)

:/

Mulla olisi yksi kyssäri: Eli mulla olis nyt ensi kierrossa mahdollisesti ekaa kertaa käytössä clomit kp 3-7. Mun kierrot on siis ollut hieman epäsäännölliset (28-45). Menossa oleva kierto taas pitkä (nyt kp 39), ovis oli myöhään (kp 29). Nyt syön lugeja siihen saakka kun vuoto alkaa. Tai siis toivottavasti ei ala;) Mutta, mites noitten clomien kanssa. Osaako sitä yhtään ennakoida koska se ovis tulee clomikierrossa? Oon nimittäin lähdössä viikoksi reissuun ilman miestä, enkä viitsis suotta syödä clomeja, jos ovis on reissun aikana.

Terese Ainaki mitä täältä oon lukenu niin monilla ovis kp11-25 välillä, eri aika iso haitari. Itellä ollu kahessa viime kierrossa kp 18 ja kp 19, eli aika pitkä kierto tulee.

Jep, tänään kp 12 ja tuntuu aika niiiiiiiin pitkältä oottaa ovista. Oon jo tikuttamisen alottanu niillä mammaksin puikoilla (jotka ei ees toimi), maanantaina aattelin alottaa cb:n testien tekemisen. Näin viime yönä unta että meille tuli tyttö vauva, se tosin kuoriutui isosta munasta. Ompa kumma kun meille ei lasta tuu ku ei näytä alitajuntakaan tietävän miten niitä tehään :LOL:

Kirsikka sanoit aikasemmin et sulle määrättiin seurantaultat kans, eli siis sait myös ekaankiertoon? ootko varannu jo vuoron ja saiks tampereelta helposti aikaa? Itse varasin jo pari viikkoo sitten siihen toiseen kiertoon veikkaamalla vaan päivää (maaliskuun loppuun) ku pelkäsin et ei oo vapaita vuoroja. Helsigissa on aina tosi ruuhkasta. Mietin vaan et jos Tampereelta saa hyvin aikoja niin voisin käydä seurannassa siellä.. :)

Mulle iski tänään kauhee masennus et me ei koskaan saada vauvaa. Tuli sellanen fiilis et ei sitä ovista ollu, eikä clomit toiminu ku ei tullu mitään oireita pilleristä eikä "tikutetusta ovisesta".... eikä nyt näistä loppukierron teroistakaan oireita... Ei siis yhtään mitään tunnetta mistään eikä missään!

cladoceran mainitsema seuranta taulukko oli aika kätsän oloinen, heti täytin ajantasalle (toivottavasti tulis vielä jotain positiivisiä oireita jota kirjoittaa sinne).
Millon c meinaat testata uusiks? onnea testaukseen :flower:

Niin ja onks joku lääkäriltä saanu mitään tietoo noitten Terolut nappejen ottamisesta loppukierrosta jos ei oo vielä saanu ovista ennen kun ne pitäs aloittaa? Välillä on aina ollu sellasia keskusteluja että ne voi haitata ovulaatiota, onks se vaan urbaani legenda? Ja saaks Terojen ottoa itse lykätä myöhemmäksi, jos vielä odottaa ovista...hmm..

kohta valmistatumaan illan suomi-usa kamppailuun :)

Helinä: joo, kyllä mulle tulee seurantaultra ekaan clomikiertoon. Mä en oo sitä tosin vielä sopinut, sillä sovittiin niin, että soitan sitten, kun vuoto (kp1) alkaa ja sitten sovitaan ultra-aika. Sanoin siihen, että mites näitä aikoja saa, kun gyneajan saaminenkin meni aika kauas kun helmikuun alkuun piti saada, mutta meni yli puolenvälin... No gyne totesi siihen, että ajanvarauksesta ei aikoja saakaan, mutta kun olen häneen puheliajalla yhteydessä hän antaa itse sen ajan ja saa kyllä ilmeisesti otettua mut hyvin. Joten luottavaisin mielen olen että seuranta tulee oikeaan aikaan (kp 10-12). Mä voin infota tässä kun soitan sinne, että kuinka sen ajan sitten loppujen lopuksi sain.

Mulla nyt toinen terolutiton päivä alkamassa ja vuotoa odotan alkavaksi nyt viikonlopulla tai alkuviikosta. Ja sitten soitankin sitä seuranta-aikaa. Tuntuu, että aika menee tosi hitaasti, kun odottaa jo, että vuoto alkais ja sitten sitä clomien aloitusta... Ja sitten odottaa koko ajan odotusta.

Cladoceranin uusintatestiä odotellessa myös... Onnea testaukseen!

Tänäaamuna tein mammaksi-sivuilta ostetun raskaustestin, sellasen ei-herkän liuskamallisen. Ja olin näkeväni siinä juuri ja juuri havaittavan todella hailun viivan. Täytynee käydä ostamassa clearbluen digitesti ja testata uudestaan. Saas ny nähä miten käy..

Onnea haamusta Terese.

Täällä tuhrutus jatkuu ja nega testattu ja lämmöt laskivat. Näin se meni kuin ounastelinkin. Harmittaa kun ei hoitaja voinut soittoajalla lääkäriltä varmistaa onko dpo10 alkava tuhruvuoto haitallista raskautta ajatellen! Pitää vaan nyt rohkeutta kerätä seuraavaan koitokseen.

Oletteko muut saaneet tuhruvuotoon lääkitystä? Käsittääkseni ongelma voi johtua liian
alhaisesta keltarauhashormoni tasosta loppukierrossa.

Mites Cn uusinta testi?

Alkuperäinen kirjoittaja Terese:
Mun kierrot on siis ollut hieman epäsäännölliset (28-45). Menossa oleva kierto taas pitkä (nyt kp 39), ovis oli myöhään (kp 29). Nyt syön lugeja siihen saakka kun vuoto alkaa. Tai siis toivottavasti ei ala;) Mutta, mites noitten clomien kanssa. Osaako sitä yhtään ennakoida koska se ovis tulee clomikierrossa?
Terese, meillä on siis aika sama tilanne. Mulla oli luomuna ovis aina about kp 20-24. Nyt oli ekaa kertaa clomit käytössä ja aika hyvä vaste kertaheitolla, eli ovist tuli jo kp14. :eek: Itekin yllätyin, kun en osannut ollenkaan odottaa niin aikaisin mitään tapahtuvaksi. Vaste on kuitenkin ilmeisimmin todella henkilökohtainen, joten eipä sitä kai ekakerralla voi oikeen tietää...

Mutta jokatapauksessa superonnittelut haamusta!! :heart: Toivotaan,ettei sun tarvis koko clomirumbaan lähteäkään!! :)

Elli mäkin näin yks yö unta, että meidän koira löysi lähisuolta sorsanpesän ja toi sieltä pesästä meidän vauvan :LOL: osaisko joku tulkita unia??? :LOL: :LOL:

Helinä tänään on jo dpo 14, mutta ajattelin testata vasta huomenna. Tänään juhlitaan meikäläisen kolmekymppisiä ja tarkoitus on ainakin yrittää ottaa kutakuinkin rauhallisesti. Vielä ei oo menkat alkaneet. Jännittää kyllä aika paljon, mutta oleilen nyt täällä mun vanhempien luona, enkä halua täällä testailla. Huomenna kotona sitten, jos ei täti kurvaa pihaan samaa kyytiä. Lämpömittari ei tullut mukaan, joten ei mitään hajua, mitä lämmöt mahtaa olla. Kn oli vielä tänä aamuna kuitenkin supussa ja noussut aika ylös. :D Aikas jänniä aikoja elellään...

Apsu :hug: voihan rähmäläinen... paljon voimia ja pää pystyssä eteenpäin uutta kiertoa kohti!

MOI

Olen syönyt viime syksynä yhden kuurin clomeja ja raskauduin. meni kesken. Nyt olis lupa pikku hiljaa aloittaa uudestaan yritystä.
keskenmenon jälkeen ollut vain verikoe kontrolli ja menkat kerran terojen avulla ja nyt ei taaskaan kuulunut menkkoja ja käynnistän ne taas teroilla.

Minulla olis lupa aloittaa clomit tähän kiertoon, mutten tiedä uskoltaako, koska en kuulu kenenkään hoidon piirin. Olemme jonossa TAYSiin.

Kovasti pohdituttaa miten muut on syönyt teroja ja clomeja? Kun aloitan clomit, niin saisin verikoe kontrolli kp 21 kohdalla, ei muuta.

Olemme olleet lapsettomuushoidoissa Tampereen väestöliitolla, mut se lopetti jouluna toimintansa. Keskenmeno hoidettiin gynenpolin kautta ja he eivät osallistu lapsettomuuden hoitoon, muuten kun määräämällä sen verikokeen. Muutenkin sain sieltä epäselviä ohjeita ja kuvan ammattitaidottomuudesta.

Nyt kovasti pohdin uskallonko aloittaa clomit vai odotanka aikaa TAYSiin, kuume vaan on niin kova saada oma nyytti syliin. PCO:n syön metformiinia.

Moikka

En kyllä tiedä olenko oikea ihminen neuvomaan, mutta itse pohdin tilanteestasi sitä, että sinulla ilmeisesti tiedetään jo ennestään vaste tuolle clomifenille kun sillä aiemmin raskauduit, niin eikö saman annoksen syöminen nytkin olisi ihan ok? Seuranta ultrallahan vaan katsotaan sitä vastetta että syntyykö follikkeleja tarpeeksi ja tarpeeksi vähän. En tosi tiedä mitä muuta se clomifen voisin vaikuttaa, esim minulle on tosi huonosti puhuttu limakalvon heikkenemisestä yms.

helinä 86 mä mietin itse ihan samaa noiden terojen kanssa ja nyt lugejen. Viimekierrossa aloitin lugejen käytön kp 17 vaikka en ovista löytäny... ja jäi kyl mietityttään et olisko ovis ollu sen jälkeen tai jääny sen takia tulematta että aloitin luget.. :/ Verikokeen tulosta ovulaatiosta en ole vielä saanu. Mulla keskiviikkona seurantaultra ja nyt ajattelin kysyä asiasta tarkemmin.

Terese toivotaan kovasti, että viiva vahvistuu. :heart:

sane sinuna kyllä aloittaisin clomit, kun kerta viimeksi heti tärppäsi. Annostus tuntuisi olevan siis kunnossa. Ja jos mietityttää niin voihan sitä aina yksityisellä käydä tarkistuttamassa tilanne.

Itsellä menossa kp 6 ja huomenna viimeiset clomit. Viime yönä pinetä hikoilua juurikaan muita sivuvaikutuksia en ole huomannut paitsi tänään. Alavatsassa ja selässä sellainen tunne, että menkat alkaisi... ei kai ovulaatio vielä voi olla??? vai onko nää nyt vaan "kasvukipuja"...

Mulla oli ohjeet ekoista clomeista, et jos menkat alkaa liian aikasin tai liian myöhään, siihen olis rinnastettu lisää lääkkeitä. Annettiin ihan päivämäärät. Kun tulikin heti raskaus, niin ei päästy näkeen kierron vaikutusta.

teroja syön joka toinen kuukausi jos ei menkkoja ja raskaustesti nega. Viimeksi kun söin clomeja, en ollut syönyt teroja 5 kk kun metformiinilla tuli säännölliset menssut. (siis ennen keskenmenoa)
Mulle tuli clomeista sillon ihan älyttömät mahakivut joihin ei kipulääkkeet edes auttanut.

Ibu
taitaa tästä päivästä tulla kp 1 :'( apuina oli clomifen + menopur + pregnyl.. uudessa kierrossa nyt sitten hoitoina luultavasti menopur + pregnyl + 1. inseminaatio. Viimeksi kysillä sanoivat, että clomifen teki minun kohdun limakalvosta rakeisen eli siks sitä ei nyt oteta enää käyttöön. Ilmeisesti kiinnittymisvaikeuksia tuollaiseen limakalvoon, vaikka muuten limis oli suht ok paksuinen. Suunnitelmissa tehdä kolme inssiä ja sitten kesätauko, elokuulle ollaan IVF jonossa.

Yhteistyössä