Clomifen

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Päätin käydä tänne kirjoittelemassa jotta toisin vähän toivoa muillekkin clomifenin käyttäjille. Olin itse aivan varma että clomeista ei ole meille mitään hyötyä ja olin jo luopunut toivosta että joskus vauva saataisiin. Nyt kuitenkin 4 clomi kiertoa takana ja viimeisestä kierrosta tärppäsi. Raskaustestin tein viime viikolla ja plussaa näytti. Olo on niin onnelinen, mutta kuitenkin pelottaa kamalasti jos kaikki ei menekkään hyvin. Yli neljä vuotta lasta yritetty niin tuntuu niin ihmeelliseltä että nyt odotan vauvaa. Toivottavasti tämä antoi vähän toivoa muillekkin ja jospa mahdollisimman monella tärppäis! Älkää menettäkö toivoa vaikka se vaikeaa onkin! Haleja kaikille! :)
 
Eka clomi kuuri takana ja eilen kävin folliultrassa, kp 12.Toinen folli oli 17mm ja toinen 18mm.Ovulaatito tapahtuu tänään tai huomenna.Kohdun limakalvo oli 9mm.Joten ei kun tänään ja huomenna miehen kanssa peittoja heiluttelemaan.Lääkäri oli ainakin tosi tyytyväinen tulokseen, niin minäkin.Silti se pessimisti vaan jostain nostaa päätään..
Sanoi myös että olen todennäköisesti todella kipeä nyt ovulaation aikaan mutta ei saa ottaa särkylääkettä koska se huonontaa alkion kiinnittymistä.En tiennyt tuota,onneksi tuli puhetta.
 
Sartsa83
karmilla toihan kuulostaa enemmän kun mahtavalta!!! Teillä on todella hyvät mahkut nyt!!! Älä pessimisoi siellä yhtään vaan nyt luotat ja uskot tähän! :heart: Mä peukuttelen täältä ja lähetän paljon etukäteen hcg hormoonia jotta se sitten näkyis pian testeissä. ;)
 
hei kaikille olen uusi täällä mutta en näköjään yksin olen ollut 6 v lapseton mutta 2v sitten eka lääkäri käynti mutta julkisella ei olla edes hoito suunnitelmaan päästy 2 vuoteen nyt menimme yksityiselle ja sain clomifenut mutta ihmettelen miksi mulle ei tehdä niitä ultra tutkimuksia ollenkaan että onko ne rakkulat sinne kasvanu meille ei ole syytä todettu lapsettomuuteen miehen siipah on ihan ok saisi kyllä olla sieman enemmän mutta ihan hyvän kuntoisia totesivat vaan jotenkin että heikentynyt lapsen saanti ei mitään muuta sunnun taina saan lakaa tikuttaa ja sitten inssiin olisi kiva saada kokeneemmilta ja plussaneilta viestejä kiitos etu käteen en oikeen osaa vielä käyttää tätä keskustelua mutta eiköhän tämä tästä kaikille myös onnea
 
labrassa kävin lokakuussa sokerirasituksessa, oli normaali. Lääkäri soitti lokakuun lopussa ja sano että labrojen puolesta voidaan alottaa clomifenit. Mutta näin vuoden loppuun kun ollaan jo menossa niin tuntuu että ei enää jaksa alotella isoja projekteja, tämä vuosi kun on jotenkin ollut todella kuluttava. katellaan siis ensi vuonna tuota clomien alotusta. Menkkojahan tässä odotellaan kun ei niitä edes voi alottaa ennenku menkat tulee, ja mulla ne on säännöllisen epäsäännölliset. Plussatuulia kaikille muille.
 
Itse söin tosiaan ekan clomikierron ja sen jälkeen kp 8 menin ultraan ja ssg:n ja suurin munasolu oli silloin vain 7mm. Sitten uuteen ultraan menin kp 12 ja johtofolli oli vain 11mm ja sit lääkäri määräs mulle samasta päivästä alkaen vielä 5 päivää Menopur-piikkejä. No, niitä sitten innokkaasti pistelin koko viime viikon ja sain kuin sainkin hienon ovulaatioplussan n. kp18. En ole pitkään aikaan saanut ovulaatiotestiin plussaa ja se oli jo pieni voitto meille! Ainakin oli ollut hoidoista hyötyä ovikseen asti. No sitten nyt heti pari-kolme päivää oviksen jälkeen alkoi rinnat tuleen tosi araksi ja vatsassa silloin tällöin nipistelee. En tiedä onko se mahdollista vielä näin aikaisin mitään tuntemuksia kokea, mutta niitä vain on. Olisi huippua tehdä plussa viikon päästä, mutta en halua elättää liikaa toiveita. :x

Miten teillä muilla? Kovasti haluaisin lukea niitä onnistumisen kokemuksia, joten muistakaahan tulla ilmoittamaan ilonne keskellä myös tänne plussista. ;) Ja tsemppiä kaikille!
 
Moikka!
Ajattelin liittyä seuraan, jos sopii... Tänään sain jälleen Clomeja lääkäriltä. Tyttö (04/07) sai alkunsa toisesta clomi-kierrosta. Toista ollaan toivottu heti, mutta vielä ei ole näkynyt. Viime keväänä söin clomeja ilman tulosta. Epäilen, että työstressi oli silloin osasyynä.
Menkkoja odottelen alkavaksi parin viikon sisällä.
Meillä ei kummastakaan ole löytynyt mitään suurempaa vikaa. Mulla toinen munanjohdin auki ja toinen epävarma, mutta aika huono tuuri on, jos joka kerta ovulaatio on tuolla "huonommalla" puolella.
 
mulla oli inssi tänään heti ovis bongauksen jälkeen ja painetta tuntuu alamahassa onkohan normaalia munis ei ollu kyllä vielä silloin irronnut kun ultrasivat mutta eiköhän se siitä irtoile itsellä on kyllä vähän nega tunne tohon inssiin kun se munskaan ei ollut sieltä irronnut
 
Mä en todellakaan tiedä miten tästä eteenpäin, ei tuottanu eka clomi kierto tulosta.Tekis mieli heittää hanskat tiskiin koko homman takia,MÄ OON NIIN loppu.Ei toi mieskään tajua mua..Mua ei huvita eikä kiinnosta MIKÄÄN,Teksi vaan mieli kaivautua peittojen alle ja ITKEE,vaikka sitähän mä oon eilisestä illasta lähtien tehny :'( :'(
Ei todellakaan kiinnosta taas alkaa syömään pillereitä ja sitten on taas LUPAAVA ultra jonka jälkeen pakko seksiä ja sitten taas PETTYMYS.Voi elämä..
Mies sitten tänä aamuna viksuuksissaan sanoi että se pariskunta yritti 5 vuotta ennenkuin tärppäs!Joo ja nyt se akka odottaa kolmatta joka olikin vahinko kun pilleri jäi ottamatta :headwall: :headwall: :headwall:Jä tämän sitten pitäsi mua lohduttaa.....
 
Mä olen vasta aloittelemassa tätä clomeilua ja nyt kysyisin vinkkejä teiltä. PCO todettiin kuukausi sitten ja lääkäri määräsi clomit. Tässä kierrossa oli keltarauhashormonit kuitenkin koholla eli ilmeisesti ovis oli tullut luomuna. Lääkäri sanoi, että aloita kuuri menkkojen kolmannesta päivästä, 1pilleri/päivä.

Kun menkkojen piti alkaa (viime torstaina) tuli ihan vähän vuotoa, lähinnä rusehtavaa ja sen jälkeen ei ole tullut yhtään mitään. Ohjeiden mukaan clomit pitää aloittaa, vasta kun tulee kunnon vuoto. Oliko noi nyt mun menkat vai odottelenko vielä? Mulla on muutamia päiviä ollut tosi kipeät rinnat, mutta ehkä vain kuvittelen? Tein äsken jo raskaustestinkin, mutta se näytti negaa. Onko mahdollista, että olen raskaana ja tuo vuoto oli jotain kiinnittymisvuotoa?

Kierto on 23-32 päivää, mutta pääsääntöisesti on ollut tuon 28.
Yritystä takan puoli vuotta ja lapsia ei ole vielä siunaantunut.

Kiitos jo etukäteen jos joku osaisi kommentoida. Voimia teille kaikille.
 
Mun tarinani.. Ehkä en saisi täällä kirjoitella, joskus tuntuu niin kovin itsekkäältä koko juttu.. Minulla on yksi lapsi ja miehelläni myös.. Mutta meidän molempien suurin haave olisi se yksi yhteinen..Itsekästä?? Meillä yritystä takana kohta 2 vuotta, saldo: keskenmeno heinäkuussa -08 rv 11, kaksi kohdunulkoista raskautta viime keväänä ja kesällä.. Ne kaikki luomuna.. Nyt 4 kk olen käyttänyt Clomifenia, 2kk lisänä Pregnyl ja Luget.. Syytä näihin ei tiedetä.. Onko oikeasti väärin toivoa ja haluta näin paljon vielä lasta?? Niin paljon on sellaisia, jotka eivät edes sitä yhtä saa?? Kommentteja kiitos!! :) En tiedä, mitä pitäisi tehdä, mikä on oikein..
 
Heips kaikille :) Olen 22vuotias tyttönen ja olenkin jo jonkun aikaa lueskellutkin tätä palstaa ja nyt ajattelin kertoa hieman omasta tilanteestani.. olemme yrittäneet mieheni kanssa nyt reilun vuoden esikoista ja aloitimme nyt hoidot kun ei mitään tapahtunut tai oikeastaan olemme olleet kohta 4v ilman mitään ehkäisyä.. mies oli ok, ja mulla täytty 2/3 Pcos kriteereistä.. ja en ilmeisesti ovuloi luomuna olleskaan.. yks clomi kierto 1tabl kierron 3-7pv, on takana ja nyt huomenna alkaa clomien syönti 2tabl kierron 3-7pv annostuksella.. kun ekan folliultran jälkeen ei ollut yhtään yli 10mm kokosta follia.. ja ultrassa löytyi myooma kohdun seinämästä ja toisessa munasarjassa oli dermoidikysta..niitä nyt seuraavat että kasvaako ne tms.. Lääkäri kyllä meinasi ettei vaikuta lapsen saantiin ollenkaan..
 
Heippa Kaikille!

Löysin täältä sopivan ketjun ja päätin tulla kysymään neuvoa!

Meillä 04/08 syntynyt ihana tyttönen ja tässä on nyt about vuosi kuumeiltu toista. Muutama kierto sitten hakeuduttiin yksityiselle ja kaikki pitäs olla ok.
Verikokeissa näytti että viimekierrosta en ovuloinnut. Maidoneritys ja kilpirauhanen normaali.
No nyt määrättiin clomit! Viime kierto venyi kp40 ku normaalisti kierto ollut 30-33kp

Kysymys kuuluu, että onko pakko mennä ultraan ku syö clomeja?

Meidän yksityinen on joulunaikaan 2vkoa lomalla ja kuinkas ollakaan jos niin huono tuuri käy mun kp 10-12 olis just sillo =( Lääkäri sano, et jätän sitte klomit syömättä mut en millään malttais ku oon vihdoin sen reseptin käteeni saanut!

Eli uskallanko ottaa riskiä, syödä clomeja, heilutella peittoo ja kattoa tuleeko menkat vaiko ei?
Oon kuullu että kunnallisessa ku määrätään clomeja ei ees mitään seuranta ultria ees tehä??

Mitä mieltä ootte?
Näillä kierronpäivillä vaan kuukaudet venyy, ikäero kasvaa ja täs oon työttömänä kotonakin joten olis se kiva ku pikkukakkonen ilmoittelis pian tulostaan !!!

Auttakee ja kertokaa mielipiteenne !! =)

Onnea kaikille clomien kans, olen hengessä mukana !!
 
Angel08 meidän tyttö (04/07) sai alkunsa Clomeilla. Yksityisellä käytiin ja antoi reseptin. Toisella kierrolla tärppäsi. Ultrissa ei käyty. Viime keväänä yritettiin taas samaa, mutta ilman tulosta. Nyt odottelen menkkoja alkavaksi, että saan taas Clomit käyttöön. Tällä kertaa ne määräsi neuvolalääkäri. Edelleenkään ei tullut kehotusta käydä ultrassa.

En sitten tiedä, mikä lääkärillä on ajatuksena, ettei voisi syödä, jos mitään "sairautta" (huonosana valinta) ei ole. Ainakin näin oman kokemuksen pohjalta.
 
Just olin tulossa lisäilemään tekstiä edelliseen, kun piti välillä käydä tyttöä peittelemässä.

Meille lääkäri painotti, että mahdollisuus monisikiöiseen raskauteen on suuri. Keskusteltiin siitä porukalla ja sen jälkeen vasta sain sen reseptin. Täällä on yksi perhe, joka ei kauhistu, vaikka lapsia tulisi kerralla enemmän :whistle: Suuresta perheestä haaveiltiin, mutta tällä menolla sitä ei tule :(

Olen kenties ajatusmaailmaltani erilainen...
 
Kävin tänään toisen clomikierron seurantaultrassa.löytyi 1 18,6mm johtofolli.Lääkäri oli sitä mieltä että jos ei nyt(kään) tärppää voi seuraavat 2 kuuria syödä ilman seuranta ultraa.sitten olemme päättäneet mennä fertinovaan suoraa jos tämä clomijuttu ei tuota tulosta
 

Yhteistyössä