Clomifen

Moi kaikki!

Mahtuuko mukaan tähän pinoon? Mulla on takana 2 clomifenilla alkanutta raskautta, joista toinen päättyi onnellisesti esikoistytön syntymään v. 2008 (tärppi 2. clomikierto) ja toinen taas keskenmenoon nyt kesäkuussa rv 6+5 (tärppi 4. clomikierto, alkion kehitys tyssäsi ultran mukaan n. rv. 5+4). Odottelen tätiä, jota ei ole vielä kuulunut, että voisin aloittaa clomit uudestaan (km:stä nyt reilu kuukausi). Ovista ei ole tainnut olla km:n jälkeen - ainakaan en ole saanut sitä kunnolla bongatuksi tikuilla tai oireiden perusteella - vaikka jotain pientä viivan vahvistumista tapahtui kp 21 tienoilla.
Mietin mikä pino olis hyvä ja tämä vaikutti sopivalta, kun mulla näyttää clomit olevan avain raskauden alkamiseen :) Kaunista kesäpäivää kaikille!
 
Moi taas pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille clomilaisille. :wave:
Vähän hiljaiseloa pitänyt täältä. Keväällä söin 4 kiertoa clomeja ja ei havaintoa toimiko vai ei. Nyt kesän ilman mitään ja syyskuussa sit aika tutkimuksiin.
Reilu vuosi siitä kun jätin pillerit pois ja nyt ensimmäinen luomukierto vasta tullut. Pitkähköhän se oli 38 mutta tuli kuitenkin. Nyt sit vaan katsotaan miten kesä menee ja toivotaan parasta.
Onneksi nyt on kesä ja voi työntää vauva asiat hetkeksi taka-alalle ja nauttia auringosta. B)
 
Täällä on nyt syöty toinen clomi-kuuri ja tulosta odotellessa..Mulla on nyt ihan järkyn voimakkaita sivuoireita clomeista.Aivan järjettömiä hiki-kohtauksia,niin että vaatteet kastuu ja tää helle ei paljo auta asiaan! Ja hermo menee pienimmästäkin.Ihana olla asiakaspalvelu työssä,kun tuntuu että voisin karjua jokaiselle asiakkaalle,joka vähääkäää urputtaa yhtään mistään! Musta jotenki tuntuu ettei clomit tehoo ja jotenkin tuntuu etten syö niitä enää 3. tai 4. kiertoo,noi oireet on niin kaameet!

Huoh!

Plussatuulia meille kaikille!
 
Onpas täällä hiljasta.. Täällä menossa kp 14/27 ja ei ovisplussaa vaikka tikuttas kuinka. Kp 11 oli tummin viiva,muttei yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Eilinen oli jo vaaleampi ja tänään ei sit ees erota mitään viivaa enää..PRKL!
Alamaha on todella kipee,en tiedä mistä johtuu,syytän ehkä clomeja.Kova pallo ja vihleksii ja jomottaa.Muuta iloo ei taida clomeista olla,kun sivuoireet.
 
Moi! Täällä syöty eka clomikuuri km:n jälkeen (täti siis kurvasi lopulta paikalle). Nyt on menossa kp 11 ja aloitin ovistikutuksen tänään, mutta tulos oli vielä selvä nega. Mulla on clomeilla tullut ovisplussa aina kp 14-16 tienoilla, joten eiköhän tässä vielä saa jonkun päivän odotella. Yhtään mitään ovisoireita ei vielä ole. Mahtaakohan se km:kin vielä vaikuttaa hormonitoimintaan.

Tipetsu toivottavasti sulla on ovis kohtapuolin tulossa ja alamahakivut enteilee sen lähestymistä. Mullakin on välillä tullut vahventunut viiva jo aika ajoissa, sit on tullut ihan olemattoman haaleeta viivaa, kunnes varsinainen ovisplussa on sit lopulta tullut.
 
Moikka kaikille! Olen seurannut keskusteluja pitkään sivusta ja päätin vihdoin liittyä joukkoon.
Meillä yritystä takana reilu vuosi. kierron kanssa ongelmia tai lähinnä ettei kiertoa ole. Primolutilla olen saanut vuodon, muuten ei kokonaiseen vuoteen mitään merkkiä kuukautisista. Keväällä söin ensimmäisen clomikuurin yksityisellä josta ei ovista tullu, ja nyt kesätauon jälkeen tarkoitus aloittaa clomit tupla-annoksella. Tällähetkellä primolut päällä. Kauhee toivo päällä ja haluais niin kovin että tää onnistuis. Ympärillä ihmiset sikiää enkä pysty iloitsemaan heidän puolestaan niin kuin tahtoisin. Lähete julkiselle tehty ja syksyllä siirrytään sinne jos ei tärppää ennen.

Jaksamista siskot! :heart:
 
Kävin eilen yksityisellä imppitohtorilla kertomassa asiaani; vuosi yritystä takana ja ikämittarissa kolme ja neljä, tarttis tehdä jotain. Kuukautiset ovat tulleet pillereiden lopettamisen jälkeen suurin piirtein säännöllisesti, mutta ovista en ole tikutellut. Juilina munasarjoissa kierron puolivälissä on mielestäni ollut selvä merkki. Ei ehkä kuitenkaan.
Asenne lääkärilläni on kohdallaan; ei mitään odotteluja, nyt heti ensimmäiseen verikokeeseen ja muita lähetteitä nippu mukaan. Sain myös Clomifen-reseptin, joten klikkasin heti nettiin hakemaan "tietoa".
Kaiken kaikkiaan aika moni on näköjään saanut apua näistä ihmenappuloista, mikä nosti heti mielialaani. Vähän kyllä jänskättää ne mahdolliset sivuoireen; molemmissa munasarjoissani on jo vuosien ajan seurattu ylimääräisien kudospampuloiden tilaa ja mietinkin kuinkahan munasarjat jaksaa hormoonimuutokset....
Näihin kuviin ja tunnelmiin... MR :wave:
 
Anazu :wave: toivoittavasti clomien tupla-annostus alkaa tuottaa tulosta!

Mma Ramotswe hyvä että asiat etenee sulla noin ripeästi! Clomit tuo monille toivotun tuloksen :)

ON: mulla menossa kp 22. Sain ovisplussan kp 16 iltapäivällä ja kp 17 aamulla vielä vahvempi plussa, joten itse ovis oli varmaan kp 17-18 tienoilla. Nyt sit taas odotellaan kuinka käy.
 
Paljon onnea Tipetsu !
ja calypso pidän kovasti peukkuja että plussaat.

Mulla tänään viimeinen clomipäivä ja ensiviikolla UÄ. Toivotaan että clomeissa on taikaa ja tuloksia saadaan. Tuntemuksia ei juurikaan ole alavatsalla tai munasarjoissa, mut ei kai se mitään merkkaa. =)
 
No täällä menikin se ihanuus kesken 4+4,eli nyt ois kp 3/27 :'( Lääkärin kanssa juttelin pe,kävin hcg:n otattamassa.Arvo oli vain 4. Vuoto alkoi samalla perjantai-iltana ja kamalat kivut.Nyt jo laantunut. Nyt vaan mietin että miksi lääkäri kilesi clomit tästä kierrosta. Sanoi pe,että jos olenkin raskaana mutta on vain niin alussa,mutta kaiken järjen mukaan hcg:n ois pitäny jo niillä kp:llä olla paljon korkeampi. Tänään ois pitäny alottaa ne.Nyt sitten tuskailen,että näiköhän onnistuu luomusti ilman clomeja tässä kierrossa. Tyhmää kun menee kierto hukkaan!
 
Tipetsulle vielä kovasti voimia :hug:
Kuten mä kirjoitin tuolla toisessa pinossa, niin mun käskettiin odottaa yhdet menkat ennen clomien aloittamista km:n jälkeen, kun hormonit voi olla sekaisin. Toivottavasti sulla alkaa kierto pelaamaan nopeasti uudestaan ja pääset taas yrittämään.

Toivottavasti Anazu sai hyviä uutisia ultrassa :)

on: tänään, dpo 12, testasin huvikseni ja puhdas nega tuli. Odottelen siis tätiä, että pääsisin aloittamaan tokan clomikierroksen.
 
Kerronpa oman tuoreen kokemukseni clomeista.

Sain clomit käyttöön PCO:n ja käytännössä täyden ovuloimattomuuden takia, 4 kiertoa, pienin annostus. Tulos: ovuloin oikein hienosti joka kierrossa, yksi follikkeli näkyi aina ultrassa ja muutama muukin rakkula oli hieman kasvanut, mutteivat olleet follikkelin muotoisia. Ovulaatio oli kolmessa ensimmäisessä kierrossa kp 13-15 ja kuukautiset alkoivat paria viikkoa myöhemmin. Keltarauhashormoneja mitatiin kahdessa ensimmäisessä clomikierrossa ja todettiin oikein hyväksi arvot, eli kaikin puolin mahtavasti toimi clomit.

Viimeisessä clomikierrossa luulin ovulaation jääneen kokonaan pois. Silloin ei ultrattu, joten en tiennyt mitä siellä tapahtuu. Ovulaatiotestejä en käytä, koska en ole ikinä onnistunut saamaan niihin plussaa, en edes silloin kun olen ovuloinut lääkärin todistamasti. Kun viimeisen kierron piti loppua, kuukautisia ei näkynyt. Testasin kp 27 negan ja kp 35 jälleen negan. Ajattelin ovulaation jääneen pois ja päätin lopettaa kierron syömällä 10 päivän kuurin terolutteja.

Kp 46 terolut-kuuri oli jo ohi ja kuukautisia ei vaan kuulunut. Tein raskaustestin ja se näytti plussaa. Raskaus alkoi minulle aivan yllätyksenä, ja ilmeni, että ovulaatio oli tapahtunut vasta kp 25 tienoilla tässä neljännessä clomikierrossa. Aiemmissa clomikierroissa tosiaan jo kp 13 - 15. Miksi lienee ovulaatio noin kovasti lykkääntynyt? Olikohan teroluttien vahingossa syömisestä jonkunlaista etua? Sitä en voi tietää. Nyt olen kuitenkin onnellisesti raskaana 7+5.
 
Tipetsulle voimahaleja.

Eilen oli ovisultra ja siellä näkyi kolme 12mm follikkelia. Itse olin pettynyt, kun kuulostivat aika pieniltä, tosin ehtiihän ne vielä tässä kasvaakin. Lääkäri pisti yhdyntäkieltoon viikonlopuksi ja maanantaina uusi UÄ koska kaikki kolme ovat saman kokoisia ja potentiaalisia irtoajia. Lääkäri meinas ettei vaan sitten tulisi yllärinä kolmoset.

Miltä teistä kuulostaa. Onko yleistä jo kolmesta follikkelista pistää yhdyntäkielto. Mun käsittääkseni mahis että nuo kaikki kolme sitten lopulta irtoavat ja hedelmöittyvät on aika olematon??
 
Anazu toivottavasti näkymät uudessa ultrassa oli hyvät, kielto peruuntui ja pääsitte yrittämään! Mun lääkäri on myös sanonut, että 2 johtofollikkelia voi olla, mutta jos on useampia niin peli keskeytetään sen kierron ajaksi. Mulla vaan ei ole koskaan enempää kuin 2 johtofollikkelia; joskus oli kyllä 2 x 18mm follikkelit ja 1 x 12mm, mutta se kolmas ei ehtinyt mukaan ovulaatioon (enkä raskautunut siinä kierrossa muutenkaan). Mun täytyy tunnustaa, että jos mulla nyt olis 3 follikkelia ultrassa, niin olis kyllä iso houkutus yrittää lääkärin kielloista huolimatta kun kolmosraskauden mahdollisuus on kuitenkin niin pieni... toisaalta riskit saattais pelottaa, kun on lähipiirissä ollut pari komplikaatioilla hyöstettyä monikkoraskautta.

ON: mulla nyt kp 7 ja tänä aamuna otin tämän kierron viimeisen clomin. Ens viikolla on kontrolliultra. Toivon et kaikki olis ok ja että kesäkuinen km ei enää sotkis kuvioita.
 
Kävin ensikäynnillä lapsettomuuspolilla. Lääkäri ultrasi munasarjani ja kohdun ja siinä kierron vaiheessa olisi keltarauhasrakkulan pitänyt näkyä, no sitä ei ollut ja lääkäri katsoi verikokeet ja sanoi että clomifenia minulle, koska hänen mielestään en ovuloi. Ajattelin, että kiva, nyt saan sitten clomit käyttöön että tämä raskautuminen voisi vihdoin onnistua pitkän yrittämisen jälkeen.

No, lääkäri ohjasi meidät sitten hoitajan huoneeseen kuulemaan tarkempia ohjeita. Hoitaja käski meidät taas odotushuoneeseen, no loppujen lopuksi emme saaneet edes reseptiä eikä mitään, ohjattiin vaan soittelemaan takaisin kun menkat joskus seuraavaksi alkaa.

Mitä ihmettä, eikö sitä clomi-reseptiä sitten saa helpolla, jos ei edes ovuloi? Olen monta kuukautta odotellut tuota lapsettomuuspoliklinikka-aikaa, mutta ei siitä näyttäny mitään hyötyä olevan, ei reseptiä ei mitään, kuinkahan paljon tutkimuksia julkisella täytyy tehdä että saa clomeja alkaa käyttämään?

Paljon jäi kysymyksiä, mitä en ehtinyt edes lääkäriltä kysyä, kun meidät vaan ohjattiin ulos "kuulemaan hoitajan tarkempia ohjeita" jotka olivat sellaiset, että soitelkaa uudelleen kun kuukautiset alkaa!
 
Dijana: itse kävin yksityisellä ja hän määräsi Clomit heti käyttöön, vaikka ovuloimattomuutta ei ole todettu. Tosin ne Clomit otetaan vasta kun kk ovat alkaneet (mun tapauksessa kp 3-7), että ehkä saat reseptin kun soittelet sitten takaisin.

Pari kysymystä teille kaikille Clomilaisille:
Onko jollekin muullekin määrätty Clomeja ilman pco, tms. diagnoosia?
Onko kukaan muu kokenut Clomit aloitettuaan nännien arkuutta joka alkaa heti ovulaatiosta, mutta ei lopukaan parin päivän jälkeen. Nyt on jo kp 24 ja nännit kipeenä 9 päivää?

Toivotan mukavia viikonloppuja kaikille!
:wave:
 
Mma Ramotswe, mulla ei ole mitään PCO:ta ym löytynyt, mun vika on siinä etten saanut 8 vuoden pillereiden syönnin jälkeen kiertoa enään luomusti alkamaan. En oikein tiedä missä vika mut clomit heti määrättiin ja nyt annoksella 100mg kp3-7 on jo saatu munarakkila kasvamaan.

Joo siis tosiaan meillähän oli viimeviikonlopun yli se yhdyntäkielto ja ma uusi UÄ, ja siellä oli enää yksi valikoitunut 18mm follikkeli, muut kaksi olivat jääneet pieniksi, ja siitä alkoi lakanoiden heiluttelu.
Calypso, täytyy sanoo että kiusaus oli suuri vaikka riskit tiedostikin
Olen yrittänyt ovulaatiota bongata mut vaan muutaman haamun saanut, munasarjoja juilii pirusti ja lämmöt koholla. No nyt on tälläviikolla parhaamme tehty hedelmöittymisen eteen ja ei voi kuin odottaa.. Ensi kierrossa otetaan irrotuspiikki mukaan jos tarve.
 
Joukkoon liittyy uusi clomi-potilas, yhden pienen tytön äiti, ja toinen vauveli olis kovasti pian haaveissa, sisarus pikku aarteellemme.

Taustaa: epäsäännölliset kuukautiset 4eva, en koskaan plussannut ovistesteillä, kuitenkin esikoinen syntyi yllärinä yhden terokuurin tuloksena. Tällä kertaa muutama terokuuri ei auttanut ja sittemmin todettu toisessa munasarjassa pco-tyyppisyyttä, ovulaatio tuskin tapahtuu läheskään joka kerta, ja clomiresepti saatu ekalla käynnillä yksityiseltä, saman tien 2 tbl/päivä! Edes seurantaultraa ei minulle suositeltu (!) vaikka hyvämaineinen lapsettomuusklinikka Helsingistä kyseessä. Varasin kuitenkin itsenäisesti ultran kp12 kieppeille. Huomenna aloitan clomit ja hiemasen jännittää, millainen hormonihirviö täällä kuoriutuu huomenna..

Tulkaas muutkin kertomaan omia kokemuksia clomien tehosta. Nyt tarvittaisi uskoa, että kyllä tämä tällä lähtee wörkkimään! Lisäksi kiinnostaisi, että mitäs luulette, uskaltaako ultran varata vasta kp13 tai 14, koska haluaisin sen mahdollisimman lähelle ovista. Vielä sellainen kysymys, että kannattaako minun anella jotain verikoetta loppukierrolle, jotta selviäisi, olenko ovuloinut??

Tsemppiä kaikille, ehkä tästä clomista tulee meidän pelastaja! :)
 
Verona81 tervetuloa! Tuosta kontrolliultrasta: mulle on sanottu, että kannattais varata kp 11 tai 12, ja ovisplussat on tulleet kp 13-16 tienoilla. Voithan sä varmaan varata ultran kp 13, mut jos ovisplussa tulee aikaisemmin, ei ultrasta taida enää olla hirveästi hyötyä.

Mma Ramotswe Mulla ei ole pco- tai muuta diagnoosia. Kiertokin on suht. säännöllinen ilman clomejakin. Jotain häiriötä ovulaatiossa kuitenkin ilmeisesti on, kun se tulee kovin myöhään, luteaalivaihe jää lyhyeksi ja kunnon ovistestiplussa jää usein tulematta. Clomeilla nää asiat on enemmän tai vähemmän korjaantunut.

Dijana toivottavasti saat sen clomi-reseptin kun menkat alkaa!

ON mulla oli eilen (kp 12) kontrolliultra. Vasemmalta löytyi 25 mm ja 12 mm follikkelit ja oikealta 18 mm folli. Ihme ettei ovisplussaa vielä kuulu, kun tuo suurin on jo noinkin suuri (voikohan follikkeli muuten kasvaa liian suureksi?). Irrotuspiikki (pregnyl) kyllä odottaa jääkaapissa ja lääkäri sanoi että voin sitä käyttää jos haluan, mutta kun mun molemmat clomi-raskaudet on alkanut ilman pregnyliä niin ei huvittais käyttää sitä.
Osaisko muuten joku vastata siihen, mitä tapahtuu kun on eri kokoisia follikkeleita, esim. kuten mulla nyt noi 25 mm ja 18 mm: irtoaakohan ne molemmat sitten kun on ovis vai vain jompi kumpi?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä haahuilee kehiin myös yksi Clomi-klubilainen. Ensimmäinen clomi-kuuri takana ja nyt menossa kp 20. Sivuoireita ei ollut juurikaan annostuksella 1 tbl/ 3-7 pvä, pikkusen hikoilutti ja kuumotti mutta minusta se oli ihan tervetullutta kun yleensä olen ihan karmea vilukissa.

Kävin ultrassa kp 8, jonka pelkäsin olevan liian aikaisessa. Se oli kuitenkin minusta ihan hyvä vaihe, kun näkyi, että molemmilla puolilla on kasvamassa isommat follit, sekä toisella puolella lisäksi vielä kaksi pientä. Isommat follit olivat kooltaan 8 mm ja 10 mm. Laskeskelin, että jos folli kasvaa päivässä noin 2 mm, olisi ovulaatio odotettavissa kp 14/15 ajoilla, jos follit noin suurinpiirtein keskimäärin irtoavat siinä 22 mm kokoisina.

Ovulaatiotesteillä tarkkailin tilannetta ja sain elämäni vahvimman ovisplussan näkyville kp 16. Tuloksesta ei voinut erehtyä, sillä testiviiva oli erittäin paljon vahvempi kuin kontrolliviiva. :) Tämän ilostuttamana ovispäivät kyllä hyödynnettiin ja nyt sitten odotellaan kuis kävi.

Joten verona81 luulen, että kp 12 ultra riittää, mutta sen myöhemmäksi ei sitten ehkä kannattaisi ottaa ... ainakin itse panikoisin sitä että jos siellä ehtiikin jotain tapahtua jo siihen mennessä, kun niistä ei koskaan tiedä miten ne lopulta irtoilee. Siellä kp 12 ultrassahan saat titeää follien koon ja voit siitä vähän itse laskeskella sitä kasvuvauhtia + 2 mm päivä, milloin voisi ovista odotella. Tsemppiä sinne! Mua jo valmiiksi hirvittää, jos ei tulosta tule. Tämä on nyt yk 20 ja tuntuu, että nyt on todella kaikki kortit pelissä sillä jos tämä kierto ei onnistu, joudumme pienimuotoisiin ongelmiin --- mies sai juuri reissutöitä ja on suurimman osan ensi vuodesta aivan toisaalla. Nyt sitten pitäis rentoutua. Toki clomeja voin popsia myös jatkossa, mutta jotenkin sitä nyt on niin sormet ja varpaat ristissä toivomassa että josko sitä vihdoinkin olisi jo tässä tämä ...

"Ei auta itku (vauva)markkinoilla, rahaa sinne tarvitaan" :)
 
jsl
No niin mä siirryn nyt kovempiin aineisiin. Clomit ei meillä tuoneet tulosta. Tai siis kolmessa ekassa kierrossa ovuloin, mutta nyt tässä viimeisessä en vaikka ovistesti plussan antoikin. Lääkäri suositteli heti Menopurin aloitusta. Ensin teroluttia kehiin jotta saadaan tyhjennys ja siitä se sitten lähtee... Oon vähän pettynyt kun meillä kuitenkin tuo yksi clomitaapero jo on, että miksi homma ei nyt toiminutkaan.

Parempaa onnea teille muille clomiklubilaisille!
 
Heissan ja kiitos kommenteista. Varasin nyt kuitenkin ultran vasta kp13, koska 12. päivänä ei ollut aikoja. Katsotaan, miten käy. Täytyy tikutella sitä ennen, ja jos se plussa napsahtaa useita päiviä aiemmin, niin kattoo, mitä ultran kanssa tekee. Jotenkin kuitenkin usko mennyt koko ovisplussan mahdollisuuteen, se on mulle täysi myytti.. Mites se verikoe, olisko sellainen syytä olla loppukierrossa? En pidä ollenkaan varmana, että se ovis varmasti tapahtuu vaikka siltä näyttäisi etukäteen.

Nyt menossa kp5 ja pinkkejä tabuja on vedelty aamuin illoin. Ei mitään pahoja sivuoireita, tää pään jomotus liittynee flunssaan.

Kiva kun teitä on muitakin samassa tilanteessa, kohtalotovereita. Tsemppiä jsl:lle, mulla on samanlainen fiilis terojen suhteen; ekaan raskauteen riitti yksi terokuuri. Mutta ei auta, näillä mennään. Sitten kun se plussa sieltä tulee, niin ei paljoa enää muistella, miten se on saatu :) Entäs kuuluuko mitään uutta teille muille?

Hiukan mietityttää nämä Clomit sinänsä, että tuntuu, että todellakin "moni" clomiraskaus päättyy keskenmenoon. Uskaltaako siitä plussasta sitten edes iloita.. vasta 12. viikon ultrassa selvillä vesillä?! Rankat kuukaudet edessä vaikka plussaisikin.

On tää aikamoista kärvistelyä ja odottelua. Olispa jo edes oviksen aika, pääsisi tositoimiin, se olisi jo askel lähempänä tavoitetta!

-clominainen
 
Heissan ja kiitos kommenteista. Varasin nyt kuitenkin ultran vasta kp13, koska 12. päivänä ei ollut aikoja. Katsotaan, miten käy. Täytyy tikutella sitä ennen, ja jos se plussa napsahtaa useita päiviä aiemmin, niin kattoo, mitä ultran kanssa tekee. Jotenkin kuitenkin usko mennyt koko ovisplussan mahdollisuuteen, se on mulle täysi myytti.. : / Mites se verikoe, olisko sellainen syytä olla loppukierrossa?[/B] En pidä ollenkaan varmana, että se ovis varmasti tapahtuu vaikka siltä näyttäisi etukäteen.

Nyt menossa kp5 ja pinkkejä tabuja on vedelty aamuin illoin. Ei mitään pahoja sivuoireita, tää pään jomotus liittynee flunssaan.

Kiva kun teitä on muitakin samassa tilanteessa, kohtalotovereita. Tsemppiä jsl:lle, mulla on samanlainen fiilis terojen suhteen; ekaan raskauteen riitti yksi terokuuri. Mutta ei auta, näillä mennään. Sitten kun se plussa sieltä tulee, niin ei paljoa enää muistella, miten se on saatu :) Entäs kuuluuko mitään uutta teille muille?

Hiukan mietityttää nämä Clomit sinänsä, että tuntuu, että todellakin "moni" clomiraskaus päättyy keskenmenoon. Uskaltaako siitä plussasta sitten edes iloita.. vasta 12. viikon ultrassa selvillä vesillä?! Rankat kuukaudet edessä vaikka plussaisikin :whistle:

On tää aikamoista kärvistelyä ja odottelua. Olispa jo edes oviksen aika, pääsisi tositoimiin, se olisi jo askel lähempänä tavoitetta!

-clominainen :rolleyes:
 
Nyt olen napsinut jo viisi kertaa clomeja ja tulosta ei ole tullut. Tänään on kp 30 ja menkkojen pitäisi alkaa. Raskastestejä olen jo tehnyt muutamana päivänä ja negatiivisiähän ne ovat olleet.

Ovulaatio on kyllä tapahtunut joka kierrossa ja miehen simppa on tosi hyvää ,mutta kun ei tärppää niin ei tärppää. Kyllä ketuttaa! Varmaan vielä yhden clomikierron napsin, mutta siotten kyllä pitää jo keksiä jotain muuta.
 

Yhteistyössä