Clomifen

Helinä mulla on saattanu kestää 10 päivääkin teroista ennen ku vuoto alkanu. omituista ku välillä alkanu samantien ja välillä pitäny noinkin kauan oottaa, että kai se on sitte ihan "normaalia". paitsi että mikä tässä nyt enää normaalia on, tuntuu välillä että yhtä kaiken maailman oireiden tarkkailua ja analysointia tää koko elämä :kieh: mutta toivottavasti sulla ei ne menkat alakkaan, jostain oon täällä lukenu että jollekkin näyttäny cb:n testiki plussaa vasta yli viikko sen jälkeen ku menkkojen ois pitäny alkaa ;)

MeaMimose onnea ekaan inssiin! :flower: kohta perässä tullaan.

pp13 eikä vielläkään mitään raskautumisoireita. paitsi huomasin eilen että rinnoista tulee nestettä kun niitä puristaa, ennen en ole moista huomannut. mutta ilmeisesti se on ihan yleistä ilman raskaana olemistakaan. vai miten muilla? menkat pitäs alkaa pp 16-17 eli ei enää montaa päivää jänskätystä, jotenki tuntuu ettei jaksaisi taas sitä valtavaa pettymystä kun tietää kuinka se kaataa koko elämän taas. mutta ei se auta kun toivoa ja uskoa vaan, joskus kai se aurinko paistaa risukasaankin =)

Ja kiitos kaikille kannustavista sanoista! :flower:
 
Hei, terveisiä seurantaultrasta!

Kaikki oli oikein erinomaisesti eli tänään kp 14 oikealla nähtävissä johtofolli 17 mm ja yksi pienempi, mutta liian pieni ilmeisesti, vasemmalla ei mitään elämää. Limakalvo reilu 8 mm, joten sekin oikein hyvä kuulemma. Huoh, mikä helpotus! Ainakin näennäisesti clomit vaikuttaneet ja ovulaatiota saapi odotella parin päivän kuluttua. Toki tikuttelen päivittäin ja peittojen heilutus saa luvan aktiivisesti alkaa!
 
Hei taas kaikille!
Täällä yritettiin ovista tikuttaa, mutta ei sitä löytyny. Kp 22 ja aloitin luget. En usko, että sitä ovista enää tulee tai sit meni ja testi ei sitä näyttäny. kp 12 folli oli kuitenkin sen 14mm...
Kunnon flunssaa vielä puskee niin ei jaksa edes koko hommaa miettiä. :snotty:

Jotenki muutenkin niin epätoivoinen olo koko vauva asian suhteen. Tuntuu siltä, että ei sitä raskaaks tule vaikka tekis mitä. Välillä tuntuu, että olisko parempi olla tekemättä yhtään mitään, jättää kaikki pillerit pois. Ei tarvis näitä päiviä miettiä mitä pillereitä millonkin ottaa ja tikkujen kanssa sohlata. :/

Kirsikka09
hienoa että clomit on tehonnu. Nyt vaan pupuilemaan ;)

elli82 täällä peukut pystyssä, jotta olisi tärpänny :heart:
 
Sarzulle voimia!

Cladoceran
: kiitos! Positiivisia ovisaikoja teillekin!

Ovulaatiotesti edelleen negatiivinen, selkeästi vahventunut viiva, muttei vielä plussa kuitenkaan... Olin jo tänään päivällä aika varma, että ovulaatiota ei tulekaan, kun kaikki alavatsanippailut oli jääneet pois, mutta nyt alkoi tuntua oikealla munasarjassa jälleen jotain pientä, joten toivon niin kovasti, että se olisi sitä itseään!

Mitenkäs Elli82, ootko jo testannut?
 
Hellou!

Kirsikka Hienoja uutisia ultrasta! Kyllä se ovis vielä tulee, ihan varmasti :) Eiks sen follin pitäs 2millii päivässä kasvaa ja vasta lähes 30millisienä irrota? jotain tollasta oon jostain lukenu... Oot sä aamulämpöjä mittaillu?

Sarzu Voima halaus :hug: Toivotaan parasta.

Elli82 Mitkäs on fiilikset nyt? Kovasti jännään puolestasi.

Sit omanapa, mä oon ollu niin hupsu ku noita lämpöjä murehdin. Eiköhän ne lämmön nousut ollu ihan vaan sitä et mulla oli se ovis! Eli kun ne nousi vasta kp25 ei mun menkkojen ois kuulunukkaan vielä alkaa.. Ja just tollon mulla oli vielä kaamee nippasu mahassa. Eli nyt kp36 ja odottelen menkkojen alkavan perjantaina. Nyt ei osunu peittojen heilutukset kohilleen, mut oon silti ihan naantalin aurinkona kun uskon et ne clomit toimi B) Ens kierrossa sit. Tuli vaan niin hoopo olo miten mä en laskenu asioita yks yhteen ja daa!

:wave:
 
Heih!

Tänään tehty kaksi positiivista ovulaatiotestiä! Digitaalinen ja tavallinen liuska, ja kummatkin selkeästi positiivisia! On kyllä riemullinen olo tälläisestäkin asiasta... Eli ovulaatio olisi kutakuinkin huomenna tai jotain. Hymyilyttää vaan, kun ajattelee, että ihanaa, tämä antaa jo toivoa tilanteeseen hiukan enemmän...

Helinä: en oo mittaillut lämpöjä tässä kierrossa. Viimeksi vähän mittailin, mutten aina muistanut ja ne heitteli jonkin verran eikä ovulaatiota kyllä tapahtunutkaan. Nyt en jotenkin vaan jaksanut mittailla... Mulle gyne sanoi, että folli ois n. 20 mm ovulaation aikoihin. Ilmeisesti vähän yli ennemmin kuin ali... Kasvuvauhti tosiaan jotain 2mm/päivä ja kohdunlimakalvo myös millin päivässä. Varmaan on yksilöllisiä eroja vähän näissäkin. Jos maanantaina follikkeli oli 17 mm tänään voisi olla n. 20-21 mm eli ovulaation aikoihin jotain 22-23 mm?
 
Hei kaikille!

Kirsikkalle paljon onnea oviksen hyödyntämiseen :D siitä se kauhee ja ihana piinailu taas alkaa. mitä liuskatestiä käytit? aattelin vaan ku ite niin pettyny noihin mammaksin puikko-ovistesteihin ku eivät aina näytä oikein ja muutenkin ovat vähän vaikeita tulkita.

Helinä eihän sitä koskaan tiedä vaikka ei ajotus oliskaan ihan kohillaan, muistaakseni jollakin oli tärpänny siitä kun olivat neljä päivää ennen ovista pupuilleet ja mies lähteny sen jälkeen reissuun niin ei oviksen aikaan ollu mahollista ;) Täällä myös ilmenny sellasta että jälkeen päin aateltuna aina oireet olleet selvät, kumma ku sitä ei sillon tajua ku niitä oireita on :headwall:

Sarzu Älä vaivu synkkyyteen, tiiän että helpommin sanottu ku tehty mutta ei anneta periksi vaikka ihan vaan piruuttaan. Meistä tulee varmasti oikeita super äitejä ku jaksetaan kestää tää kaikki skeida :saint:

Täällä taas ihan ihme hommaa :| Nyt menossa pp 15. Tein mammaksin raskaustestin pp 13 ja se näytti negaa. Eilen tuli aamusta vähän verituhrua ja kerkesin jo märistä kaikki perinteiset maailmanloppu itkut jne. Kunnon vuoto ei sitte alkanukkaan, tänään kanssa ihan vähän tuhrua vaan tullu, eikä mitään perinteisiä menkkakipuja ku yleensä maha ku ilmapallo ja todella kipiä alaselkä ja maha. Empä nyt tiiä mitä aatella... :eek: Apteekista haettu herkkä Preditorin testi mutta taijan vasta vkloppuna uskaltautumaan tekemään jos ei menkat sitä ennen kunnolla ala. Toisaalta taas pitäskö mun laskia nämä vuotopäiviksi ja alottaa huomenna clomit, mutta kun ilmeisesti vasta "kunnon" vuodosta pitäs alottaa laskeminen..... :headwall: :headwall: :headwall:
 
Moi!

Elli: noi liuskatestit oon tilannut kotitesti.fi:stä. Tässä vielä kuvallinen todiste, kun olen oviksestani niin innoissani. Mä olin lisäksi ostanut sen melko kalliin digitaalisen ovistestin ja ajattelin, että jos viiva on tumma testaan sillä varmistukseksi ja toisaalta ajattelin, että jos viiva tummuu muttei ole yhtä tumma kuin kontrolli testaan myös, jos liuska ei näytäkään ovulaatiota. Noh, kyllä toi liuska on musta ihan positiivisen näköinen...



Plussatuulia puhaltelen kaikille! :whistle:
 
Heipparallaa!

Kirsikka Onneksi olkoon plussasta! Siitä se lähtee, täällä pidetään peukkuja et sulle tulee toinen plussa kahden viikonkin päästä :)

Mitäs Sartzulle kuuluu? Onko yhtään parempi mieli? Eiks sen niin pitäs mennä, et se asiat toimii just silloin kun sitä vähiten odottaa... :)

Elli Sulla on jänskät paikat.. toivottavasti sielläkin ois plussa. Onks sulla aiemmin alkanu menkat tolleen "epämääräsesti"? Peukut on pystyssa sullekin.

Ja omanapa: kp1, pari tuntia sitten alkoi menkat ja alkoi ihan kunnolla. Eli tasan 14 pvä kauhesta nippasusta ja 13 päivää lämpöjen nousta, eilen ja tänään oli lämmöt laskenu. Suraavassa kierrossa toivottavasti osaan tulkita oviksen (kun kerta oireet ku oppikirjasta!!). Heti soitin Yths:lle ja sain ultaran kp14. Eli kaiken kaikkiaan ihan mahtava päivä täällä :)

Tsemppiä kaikille :flower:
 
Heip,

Helinä: Hienoa, että sait seurantaultran sovittua! Jänniä aikoja täällä tosiaan elellään...

Mulla sen sijaan ei oo mitkään oppikirjan mukaiset ovisoireet... Ainakaan vielä. Ovistesti näytti tänäänkin selkeää positiivista, eli onko se ovulaatio vasta huomenna tuloillaan, jos on? Vähän mietityttää. Lisäksi ei oo mitään kipuja tai tuntemuksia suuntaan tai toiseen...
 
Heippa jälleen kerran kaikki plussalaiset.. Eka Clomikierto nyt takanapäin sekä myös Terot.. Meiän taloudessa ei vieläkään ole sitä plussaa näkynyt. Testailin sillon tossa pari viikkoa sitten joka päivä ovistesteillä, mut sitä haluttua plussaa ei tullu, mut saattaa kyl olla, et ovis on ollu sillon just, ku en tehny kahtena päivänä sitä testiä.. Eli ollaan missattu se mahis siitä kierrosta. Mut hei, nyt mulla on menkkojen toinen päivä menossa, eikä oo kyllä mitään tuhruvuotoa vaan kunnon vuotoa ja kivut on kans sen mukaiset.. :/
Nyt sitte ootellaan vielä 3 päivää, et saan alottaa taas uuden 5 päivän Clomien nappailun. Sitte täytyy nyt tällä kertaa alottaa heti se tikuttaminen ovista varten.. Vai miten te muut ootte tehnyt? Oletteko heti kun Clomit olette syönyt, ni jo seuraavana päivänä tikutellut, vai vasta vähän myöhemmin? Kuinka äkkiä se ovulaatio voi tapahtua, kun Clomit on syöty..?

Seurantaultraa en tähänkään kiertoon saa, mutta ei voi mitään.. Mahtaakohan minulla edes toimia nuo Clomit, kun mulla ei sitä ultraa ole.. Toivottavasti auttaa.. Mutta mitä tapahtuu, jos otan 2 tablettia yhtä aikaa 5 päivän ajan? Uskaltaako ilman lääkärin määräystä ottaa? Kiitos jo vastauksista..

Ja KIRSIKALLE plussa onnittelut.. :heart:
 
Elli voi ei... :hug: :( Onpas persiistä... Voimia uuteen nousuun!

Kirsikka komea plussa!! B) Ehkä se varsinainen O on sitten tänään, sillä lh-piikkihän tulee 24-48 h ennen varsinaista ovista.

Mä olin ekasta clomikierrosta tosi innoissani, kun ovis tuli juuri niin kuin pitääkin. kp 14. Nyt sitten tämä toinen kierto onkin ihan erilainen. Oireita ei ole, ovisplussaa ei kuulu eikä näy. Toiveet on nollissa. Nyt mennään kp 17, eikä tosiaan vielä o-plussaa... ei se tietysti ole mikän ihme, jos vertaisi luomukiertoihin (o-plussa about kp 20-25), mutta luotto ihmepilleri-clomeihin on menetetty. Jotenkin tuo peiton heiluttelukin tuntuu nyt väkinäiseltä ja suorittamiselta... :( Vähän ankeeta. Taitaa tulla välikierto tästä.

Onneksi tulee viikonloppu! ja kevät. :heart:
 
Elli :hug: Koita jaksaa ja yrittää jaksaa nousta taas uuteen yritykseen. Mones clomi-kierto sulla alkaa? Meillä menee nyt ihan tismalleen samoilla kiertopäivillä :)

HeidZ666 Mä en varmaan uskaltais nostaa niitä annoksia, varsinkin kun on vasta toka kierto ja ei oo sitä seurantaa. Onks sulla mahiksia ees verikokeisiin päästä? Entä oisko yksityisellä ultraaminen mahdollisuus? Epätietoisuus on musta pahin stressin lisääjä. Ittellä ainaikin kun toi kierto veny ja ei ollu mistään mitään tietoo niin tuntu et viittä vaille hulluks tulin siitä stressistä, eikä pystyny mitään ajatella järjellä.. Jaksamista.

Cladoceran Voih, koita jaksaa. Toivottavasti se ovis sieltä vielä tulee :hug: Mullakinhan se kaiken järjen mukaan oli vasta kp24.

Mulla on siis gyne vielä sen seurannan lisäks maanantainakin ja oon listannu kaiken maailman kysymyksiä mihin haluan vastauksia. Päällimmäisenä mua kiinnostaa saaks/kannattaaks niiden terojen ottamista lykätä jos se ovis ei oo ennen sitä tullu.

Mites muuten Kirsikka alotitko terot 15 päivä?

Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Moikka kaikille! Uusi "clomeilija" on täällä innoissaan lukenut teidän tekstejä. Aloitan nyt seuraavasta kierrosta clomit ja pitäisi aloittaa 5. pv. Laparoskopia ja aukiolotutkimus tehtiin 9.3. jonka jälkeen oli vuotoo, joten jää nähtäväksi koska seuraava kierto alkaa. Muutenkin ollut viime aikoina satunnaisesti pitkiä kiertoja (n. 45pv, normaalista 30 tienoolla). Mutta toiveet on korkealla, vaikka varsinaista syytä ei tiedetä, miksi ei ovulaatio tapahtu oikein.

Uskoa valoi, kun luki tästä ketjusta onnistumisen tarinoita ja oli kiva myös lukea miten te olette reagoineet clomeihin, ehdin jo stressata oireita. :)

Sain nyt sellaisen vaikutelman, että lähes kaikilla on seuranta, mutta onko seuranta yleisempi, jos on PCO? minulle ei edes mainittu seurannasta, lääkäri käski vain ilmoittaa jos raskaudun ja sovittiin uusi aika heinäkuulle, et siihen asti saan clomeja syödä. Tikutteluakaan ei lääkäri suositellut, käski vain pupuilla joka toinen päivä. nyt unohtui niki, mutta jaksamista sinulle, jolle oltiin sanottu, että vaan joka toinen kk! Inhottavaa, kun joutuu tuollalailla odottelemaan, tämä kun on muutenkin stressaavaa ja odottelu kurjaa! :hug:

Teillä oli jossain vaiheessa keskustelua myös siitä, et mitäs jos on kaksos- tai kolmoisriski. Me miehen kanssa puhuttiin, että kun on tämän yhdenkin saaminen niin vaikeeta, niin tulee kuinka monta tahansa, tervetuloa vaan! :) ei haluta yhtään estellä tai viivytellä asian kanssa. vaikka puhuttiin kyllä, että raskastahan se voi olla, mutta on siitä muutkin selvinnyt!

Oletteko te muut yksityisellä vai kunnallisella puolella? me ollaan oltu kunnallisella ja kaikki on mennyt todella hienosti ja nopeasti, vaikka vähän alkuun pelkäsin, että tästä tulee yhtä jonottelua! mutta onneksi ei. ihan mielenkiinnosta kyselen, että millaiset kustannukset teillä on? miehen kanssa puhuttiin, että maksaa mitä maksaa, hyvän asian vuoksi, mutta silti tyytyväinen tuosta kunnallisella puolella olosta, kun taitaa tulla hieman huokeammaksi? me maksetaan joka lääkärikäynnistä 27,90 ja miehen simppatestistä sama. ja mun laparoskopia+aukiolotutkimus maksaa ilmeisesti 89e (ei tosin ole lasku vielä tullut). Clomienkin hinta yllätti, 20 tabl. 65e...

Tulipa pitkä selostus ja aika paljon omaa napaa, anteeksi... :ashamed:
 
Voi Elli, kuinka harmillista!

Mä en tiedä miten tätä yritysaikaa tulee kestämään, kun tuntuu, että nytkin viikon on pyörinyt vaan yhden tikkuun pissaamisen ympärillä... Näitä asioita koittaa välillä olla miettimättä, mutta ovat jotenkin niin kokonaisvaltaisesti mielessä, etten vaan pysty... Ihan kiva, kun pitäisi kirjottaa graduakin. Toisaalta välillä oon onnistunut syventymään useeksi tunniksi kirjoittamiseen ja on tuntunut hyvältä, kun on saanut muuta mietittävää...

Kiitso ovisplussaonnitteluista! Cladolle ovistuulia!

Eilen siis miltei vahvempi ovisplussa liuskatestiin, digiä en tehnyt. Tänään viiva haalentunut ja digi antoi myös negan, joten voisi ajatella, että ovis olisi tosiaan tänään tai sitten oli eilen... Jos siis oli, en oikein usko siihen jotenkin... Kun ei tunnu missään. Tunteeko kaikki ovulaation clomien aikana kipuna tai limoina ym?

:heart:

Helinä: mulla ei ole teroja nyt ollenkaan. Gyne oli sitä mieltä, että jos ovulaatio tapahtuu eikä tule raskaaksi niin vuodonkin pitäisi alkaa suht ajoillaan. Mä en tiedä tukisiko se terolut sitä omaa keltarauhastuotantoa tms. ja siten auttaisi raskauden ylläpitoon? Eiks ne lugetkin oo jotain sen tyyppisiä...

espe: tervetuloa mukaan! :wave: Mulla on PCO ja seurantaultra, mutta mitenkään sitä ei korostettu, että se oisi PCO:n takia, vaan yleisesti sitä annostusta varten, että onko riittävä ovulaatiota varten ja kuinka kohdun limakalvo voi (ilm. clomit voi ainakin pitemmän päälle ohentää limakalvoa, mikä on taas huono juttu alkion kiinnittymiselle). Oon vielä opiskelija niin tähänastiset tutkimukset ja hoito on toteutettu YTHS:llä, jossa käynnit maksaa 6,50. Joten opiskelijana saa ainakin nauttia aika edukkaita palveluita... En sitten tiedä, kun valmistuminen häämöttää, että mitenkä sitten hoitoja jatketaan jos tarvis on...

Nyt kampaajalle! Kuinka virkistävää ja ihanaa!
 
Tervetuloa espe! :flower: Toivottavasti sinun ei tarvi kauaa tällä palstalla viipyä vaan pääsisit pian plussanneisiin =) Niin ja tuosta seurannasta, että minulla oli kahdella eka kierrolla vaan seuranta kun etsittiin sopivaa annostusta, vaikka pco. Ollaan myös julkisella puolella, ja olen vähän pettynyt toimintaan kun aluksi ei tk:ssa suhtauduttu ollenkaan vakavasti ongelmiin, tyyliin "ootko varma ettet oo jo raskaana" jne. Muutenki tuntuu että pitää ite aina ottaa selvää kaikesta mitä pitäs tehä ja vaatia kaikkia kokeita ja testejä, kun muuten ei tehä mitään.

Helinä ei oo aikasemmin ollu tollasta tiputtelua, tosi outoa. Olen syönyt yhteensä neljä clomi kuuria, joista toimivia kolme kun ensimmäinen meni liian pienellä annostuksella, siis yhdellä tabletilla, nyt mennään kahdella. Ekasta toimivasta ei pystytty hyödyntämään ovista, toisesta en ovista mammaksin halpis testeillä löytäny ja vasta nyt viimesimmästä oli ajotus kohillaan. Melkosta tunteiden vuoristorataa tämä. Olin niin pettynyt kun menkat taas alkoi, mutta kun järjellä pystyi taas ajattelaan niin olisi se ollut melkoinen lottovoitto että olisi ekasta oikeen ajotetusta pupuilusta tärpänny. Kuitenkin jo 2 v 3 kk yritystä takana, tosin nyt vasta saatu kroppa toimimaan. Nyt taas pää rinnassa kohti uusia pettymyksiä! Ja jänskää, päästään yhtäaikaa jännäilemään, riippuu tietenki miten ovuloi.

Cladoceran toivottavasti se ovis sieltä vielä tulee :)

Kirsikka on todellakin vaikeaa yrittää ottaa rennosti kun koko ajan pitää pissiä johonki tikkuun, miettiä päiviä, ja stressata että kerkeekö pupuilla työvuorojen ja reissujen takia, ja pitää elää terveellisesti jne jne huoh, otappa siinä sitte ihan rennosti vaan :LOL:

Heidz ilmeiseti se suositus ois että joskus kp 10-11 alkas tikuttaa jos ei tiiä ovis ajankohtaa. ite alan tikuttaa vasta kp14 kun ovis kp16-18. mutta eka kuurista alotin tuollon kp10.

Oletteko huomanneet että clomien hinta on noussu? Ennen 59 ja nyt oli 65 e. :kieh:
 
Hei Kaikille!
Ajattelin tulla luomaan toivoa teille kaikille, että mahdollisuuksia clomien avulla raskautumiseen on! Itse en sitä uskonut, vaan olin jo henkisesti valmistautunut rankempiin hoitoihin ja lähete kunnalliselle puolelle oli tehty...

Olen täällä taustalla seurannut keskustelua aktiivisesti, mutta en ole saanut itse aikaiseksi kirjoitettua.
Taustaa sen verran, että ikää on muutamaa kuukautta vaille 30 ja PCO (lääkärin mukaan HUIKEAN kokoiset munasarjat!) todettu 9/08. Esikoisen yritys aktiivisesti aloitettu 12/08. Varsinaisiin hoitoihin yksityiselle hakeuduin jo 4/09, koska jo muutaman kuukauden yritys riitti ilman tulosta, koska tiesin etukäteen PCO:sta. Tuolloin aloitettiin Metforem ja Terolut. Näillä ei tulosta (käskettiin syödä 6kk ja tulla uudestaan, jos ei mitään tapahdu) ja uudelle lääkärille yksityispuolelle (lapsettomuuteen erikoistunut) 10/09. Tuolloin havaittiin, että munasarjat enää lievästi polykystiset (ilmeisesti Metforem siis auttaa...) ja aloitettiin clomit 2tbl kierron 3-7pvä. Siemenneste tutkitiin myös heti ja siinäkään ei tulos ollut mitään priimaa.
Tuolla 2tbl annoksella ei kunnon vastetta ja heti seuraavaan kiertoon määrättiin 3tbl. Tähän 3tbl kieroon määrättiin myös heti Pregnyl. Aukiolotutkimus tehty muistaaksen 11/09 ja siinä tulos oli hyvä. Näillä hoidoilla mentiin muutama kierto (clomit 3tbl + pregnyl, ultraus joka kierrossa).

Nyt takana neljäs clomikierto ja plussa :heart: !!! Kokeilin ensin Apteekin omalla 14.3. testata sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, tästä aluksi negatiivinen joka muuttui roskishaamuksi (juu, tiedän ettei roskikseen saa kurkkia ja roskishaamu on negatiivinen). Tässä vaiheessa jännitys oli korkealla, sillä aiemmin ei ole koskaan tullut edes väriä raskaustesteihin muuta kuin kontrolliviivan kohdalle.
Seuraavana aamuna kuitenkin Clearbluen digitesti näytti negatiivista ja toiveet romahtivat syöksylaskuna alas ....

Ajattelin odottaa kuukautisia vielä muutaman päivän (clomien avulla kierto on ollut säännöllinen, ilman lääkkeitä mitä sattuu...). Torstaiaamuna 18.3. Clearbluen testi jälleen rintojen oudon kipeytymisen ja lämpöjen vuoksi. Olin jo aivan varma, että negatiivinen sieltä taas tulee. Kuitenkin yllätys oli melkoinen, kun testi näyttikin plussaa!!! Eihän siihen tulokseen voinut luottaa (niin monta kertaa jo pettyneenä), joten kävin töistä tullessa ostamassa Apteekin oman testin, johon pärähti samantein kaksi viivaa !!! :)

Samana päivänä tuli postissa myös lappu, että lähete käsitelty kunnallisella ja jonotusaika hoitoihin 3-5kk.

Eli toivoa siis on! Toivottavasti teillä muillakin Clomit auttavat raskautumiseen, toivon sitä todella!!! Itsellä on vielä melko epätodellinen olo (ei oikein vielä voi uskoa tapahtuneeseen, oireina ei edelleenkään ole kuin rintojen kipeys, nuha ja lämmöt koholla...)
Toivottavasti pikkuisella on tarrasukkia matkassa :heart:
 
Jopas oli tullut tekstiä pienessä ajassa. Tosi kiva... ja uusiakin tuttavuuksia. =)

Viikko sitten oli mieli kyllä aivan maassa. Pikkuhiljaa taas mennään ylöspäin. Eli sitä ovista en tikuilla löytänyt ja sit aloitin luget. En ymmärrä miks en usko siihen ensimmäiseen verikokeen tulokseen missä progesteroni arvo oli 58 ... kai sitä pitäis uskoa että se ovis tapahtu ja nyt syön joka tapauksessa sen 2 clomia. Silti epäilen, että mitään ovista ei tapahdu.

Joku kyseli uskaltaako sitä itse nostaa ja mulla nyt toi tilanne et vaikka sillä 1 clomilla olin kai ovuloinut niin silti lääkäri sano et ei haittaa vaikka otan sen kaks. Mutta 2 clomillakaan en itse kyllä ovista löytäny. Tiedä sitten onko ollu vai ei. Ovis kipuja/limoja en koskaan ole huomannut. Mua kanssa mietityttää kovasti toi, että pitäiskö sitä ovista todella tikuttaa jonnekin kp 30 asti ennen kun alottaa noi luget??? Nyt tikutin sinne n. kp22 ja mitään ei löytyny.

Huomenna viimeiset luget. Koko lugejen ottoaika on ollu aina välillä vatsassa ja selässä sellaisen tunne, että menkat alkaa. Ei siis kovin korkealla toiveet tuon raskautumisen suhteen. :(

Nyt tiedän myös mitä on kun noi luget laittaa huippaamaan. Otin pari pilleriä viikolla suun kautta ja hetken aikaa oli tunne kun olisi ollut parin promillen kännissä. :whistle: Tästä eteenpäin taitaa olla viisainta käyttää ne tuolta "alakerran kautta" :D

Seurannasta joku kyseli kanssa ja mulle ykistyisellä lääkäri sano, että menet ekan clomi kierron jälkeen ultraan jos saat tietyille kierron päiville ajan. Mutta ei mikään pakko. Toisesta kierrosta siis kävin, mutta ovista en kyllä löytänyt vaikka 14mm folli siellä oli kp 12.

Elli82 Voimia ja pää pystyssä uuteen kiertoon :hug:

 
QvickMikä kp sulla oli,kun sait plussan testiin? Minulla on nyt kp 29 ja ei tietoakaan kuukautisista. Mulla on aina ollut säännölliset menkat ja nyt ei mitään merkkiä niistä. Testin olen tehny eilen ja tänään ja nega on tullut kummassakin. Tuo sinun kertomus saa minut viellä toiveikkaaksi,jos tämä sittenkin voisi viellä plussaksi muuttua :D
 
Helouu!

Ihanaa tänne on tullut uusia ihmisiä mukaan, tervetuloa!

Espe Me ollaan (samoin ku Kirsikka) Yths:llä ja käynti on ihan sama mitä tehdään niin sen 6e ja kaikki tutkimukset; simppa, veri ym. on ilmaisia. Mies sai sitä kautta tosiaan ilmaset testit vaikkei edes ole opiskelija. Ja kovin tyytyväinen ollaan palvelusta muutenkin. Ei toinna valmistua ennen kun nyytti tulee :) Onneks koulua vielä yks vuos edessä. Minkäs ikäsiä te ootte? ja ootko kauan kuumeilleet? Niin ja vielä, mulla ei vissiin oo sitä PCO:ta, tai ei ainakaan kukaan oo sanonu et ois. Muuten vaan en ovuloi... Oliks sulla PCO?

Qvick Kiitos onnistumis tarinasta =) Tuo kyllä ihanasti voiton tahtoa tähän rämpimiseen...

Elli Voih, teillä onkin jo hurjan pitkä odotus takana :hug: , voin vaan kuvitella miten pahalta susta tuntu ku menkat alko. Onks teillä kuitenkin nää clomit eka hoito muoto, vai ootteko jotain muuta ehtiny kokeilla? Mut toivottavasti testataan tässä kierrossa yhtä aikaa plussat ettei enää tartte odottaa eikä pettyy.

Ja omanapa: kp 4 ja kaks clomia takana. Viimeks ei tullu mitään oireita, mutta nyt on kyl ollu! Toispuoleista jomotusta munasarjoissa, ja kaameita kuumia aaltoja. Niitä on tullu niin yöllä ku päivällä. Pahin oli aamulla ku olin juoksemassa ja yhtäkkiä rupes huippaa ja tuntu et oon tulessa, mieskin tuli testaa mua ja totes että huh huh. Mut ehkä tämä ois toiminnan merkki :)

:wave:
 
Kirsikka Mahtava ovisplussa. =) Jospa saisit plussan siihen toiseenkin testiin! Kyselit, että tunteeko kaikki ovulaation clomien aikana kipuna tai limoina ym? Mä tunsin niissä edellisissä clomikierroissani selvää nippailua munasarjoissa oviksen aikoihin. Limoja ei myöskään voinut olla huomaamatta. Ja kun noi yhdisti ovisplussaan niin olin täysin varma, että ovis oli tapahtunut.

Maksaako jossain clomit 65e?!? :eek: Meilläpäin oli edelleen 59e, kun n. kuukausi sitten ostin.

Qvick ONNEA! :heart: Meillä tärppäsi kans esikko 4. clomikierrosta.

ON: Kp 13/30-32 menossa ja eilen tein ekan ovistestin, josta tooodella haalea viiva. Tänään en ole tehnyt ollenkaan. Huomenna ajattelin taas tikuttaa. Jospa se viiva lähtis siitä vahvenemaan. :) Limojen oon huomannu lisääntyvän.
 
No jospa minäkin nyt tänne kirjoittelisin... Olen tuolla vauvakuumeisten puolella kolmekymppisten ekakertalaisten ketjussa jutellutkin viime kesästä asti.

Minulla on nyt ensimmäinen clomikierto menossa. 10 kk yritystä takana, ja sinä aikana ei yhtään kunnollista ovulaatiota PCO:n takia. Syön clomeja 1 kpl/pv ja kp 5-9. Nyt on menossa neljäs clomipäivä ja tuntuu oikeassa munasarjassa jotain tuntemuksia. Onko kellään muulla tullut munasarjoihin tuntemuksia jo tällaisessa vaiheessa, että kuuri on vielä kesken? KP 8 siis menossa nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Diinu:
Maksaako jossain clomit 65e?!? :eek: Meilläpäin oli edelleen 59e, kun n. kuukausi sitten ostin.
Minä maksoin niistä (ellen väärin muista) 49 e / 20 kpl.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Diinu:
Maksaako jossain clomit 65e?!? :eek: Meilläpäin oli edelleen 59e, kun n. kuukausi sitten ostin.
Minä maksoin niistä (ellen väärin muista) 49 e / 20 kpl.
[/quote]

Oho! :eek: Eihän ne sulla vaan oo sitä clomhexalia? Vaikka eikait sitä enää pitäis olla markkinoilla... Oli tässä jokunen aika sitten, kun clomeja ei saanut. Luulis, että pitäskait noitten clomien hinta oli joka apteekissa sama. On siinä hintaeroa jos jossain maksaa 49e ja jossain 65e!
 

Yhteistyössä