Clomifen

Lääkärissä käyty, torvet ja kohtu tutkittu ja kaikki ok. Munasarjoista en osannut vielä sanoa, pitää mennä viikon kuluttua uudelleen jollei sitä ennen ovulaatioplussaa. Ihan ihmeellinen olo, meillä takana kolme vuotta lapsettomuutta ja viime kesänä päätettiin jo lopettaa yrittäminen, kun mulla ovulaatio-ongelmia ja miehellä huono sperma. Kaksi lääkäriä oli sitä mieltä, ettei kannata yrittää. Mutta nyt mies sai mut ylipuhuttua kolmannelle lääkärille ja yllättäen hoidot alkoivatkin edetä. Toukokuussa sitten inssi jollei pääsiäistouhut tuota hedelmää sitä ennen.
 
Alan pistää kyllä tämän monen kuukauden väsymyksen näiden hormoonien piikkiin!!! Jatkuvasti väsyttää ja kun töistä kotia tulee,ei jaksa tehdä mitään!! Päikkäreitä ei uskalla ottaa,kun sitten menee yöunet. =) Ja entäs sitten nämä kauheat yö hikoilut!??!! Huh huh....

Miten teillä muilla? Onko samanlaisia tuntemuksia?
 
Katjuska ne yöhikoilut on sit niiiin kivoja. :| Tänään otin taas ekat clomit. Saa nähdä onko yöllä olo taas kun uitetulla koiralla :LOL:
AdAstra tosi hienoa kuulla, että kaikki kunnossa ja homma etenee. Toivon todella, että monen vuoden odottelun jälkeen teidän yritys palkitaan pienellä kääröllä. :heart:

Kp 3 menossa ja siis ekat clomit otettu. Onko kellään muulla clomit aiheuttanu syljen erityksen lisääntymistä?? Näin alkukierrosta tuntuu, että sylkeä on suussa niin, että puhuessa alkaa sössöttämään... =) Enkä oikein keksi muuta selitystä. Ja jostain muistan kyl lukeneeni, että joku muukin olisi tämän huomannu.
Uusia ovistestejä tilasin, vaikka alkuun tuntui, että en tässä kierrossa testaa mitään. Ei sitä kuitenkaan osaa olla testaamatta.
 
Heipä hei! Liittyisin uutena seuraan clomeilevaan ;) Sain elämäni ensimmäisen clomireseptin kouraan viime viikkolla. Lapsihaaveilut alkoivat meillä 01/09, enkä tahän päivään mennessä ole saanut yhtään positiivista tulosta raskaus- tai ovulaatiotesteihin. Ekaa kertaa kävin lääkärissä pitkäksi venähtäneen kierron takia viime lokakuussa (tuolloin oli menossa jo kp 105!!). Silloin minut ultrattiin ekaa kertaa ja sain Terolut reseptin neljäksi kierroksi. Lisäksi minulla todettiin PCO. Söin terolutit, vuosi yrittämistä tuli täyteen, eikä minkäänlaista plussaa edelleenkään ilmestynyt tekemiini testeihin. Kierrot kyllä säännöllistyivät. Onneksi olimme jo heti yrityksen alussa keskustelleet mieheni kanssa mahdollisista lapsettomuus hoidoista mikäli niitä joskus tarvittaisiin, jolloin askeleen otto hoitojen aloittamiseen oli helppo. Pähkäilimme hetken julkisen ja yksityisen välillä ja päädyimme yksityiseen parempien ajansaantimahdollisuuksien toivossa. Nyt takana kierronkartoitus, eli parit ultrat ja verikokeet sekä miehelläni simppanäyte. Miehen simppojen tulos oli ihan ok, lievä teratozoospermia eli jonkin verran epämuodostuneita uimareita. Mulla ei ultrauksen eikä ovistikutustenkaan mukaan ollut ovista edellisessäkään kierrossa niinpä lääkäri määräsi taas 10pv terolut kuurin menkkojen aikaan saamiseksi. Nyt kolmas teropäivä meneillään, seitsemän siis vielä edessä, sitten pari päivää menkkojen odottelua. Clomeja napsin sitten yhden päivässä kp 3-7. Phuuh.. tulipa tekstiä.. Tämä alku jännittää jotenkin niin kovasti kun ei tiedä miten kroppa ne clomit ottaa. Toiveet on kuitenkin aikas korkealla :)

Positiivisia testituloksia kaikille täältä toivottelen!!! :flower:
 
katjuska täällä sama juttu, väsyttää niin vietävästi, hyvä että jotain toistakin! Näistä lääkkeistä se varmaan johtuu...
Sarzu kiitos samoin, meillä vikaa siis miehessäkin, mutta toivotaan, että joku siittiö saadaan oikeaan aikaan perille asti! Se me ollaan päätetty, ettei luovutettuihin soluihin lähdetä, vaan sitten aletaan sijais-tai adoptiovanhemmiksi. Ja voidaan alkaa vaikka oma biologinen lapsi saataisikin.
Ja perho tervetuloa!
 
Heippa,

Cladoceran: jooh, mä päätinkin etten mitään ala liian aikaisin testailemaan. Varsinkin, kun tuntuu, että kuukautiset alkaa ihan kohta...

Helinä: jotenkin mulla on varmaan nestettä poistunut viime aikoina... Oon kyllä viimeisen viikonkin aikana käynyt vessassa aika tiheesti. Toisaalta onhan mulla tää laihdutusprojekti meneillään, mutta yllättävän helposti paino tippunut edelleen vaikka tiputettuja kiloja on yhteensä jo 11!

Perho: tervetuloa! Mullakin PCO ja varsin pitkät kierrot oli ennen... Nyt pari kuuria teroja ja eka clomikierto meneillään. Tsemppiä clomien aloittamiseen!

ON: kp 29 ja dpo 10. Ei oikein mitään oireita, lämmöt korkeella edelleen, vatsassa kuitenkin sellainen tunne, että kohta ne kuukautiset alkaa... No edes niitä odotellessa!
 
Hei kaikille!

Tervetuloa Perho mukaan :flower:

Olen vähän pällilomaa pitäny näistä lapsettomuusasioista, onneksi on nyt niin paljon kaikkee muuta projektia menossa että hyvin olen onnistunu! Viiennen clomikuurin siis napsin naamaan ja mies tuossa alko jo kyselee että millon sulla se ovulaatio on ja piti ihan kalenterista käyä kurkkaa että oho onki jo kp14 ja korkee aika alottaa tikuttaminen =) Varasin jo lekurille aikaa että aletaan jatkoa suunnittelemaan eli inseminaatio seuraavaksi vuorossa. Helinäkö sitä kyseli että onko muita hoitoja ollu, niin ei oo. Meilä jotenki meni tosi kauan ennenku päästiin "oikeisiin" lapsettomuushoitoihin kun oli niin kakkaa palvelua tk:ssa.

Helinä onko vielä tikkuun ilmestyny kahta viivaa? Onko sulla tässä kierrossa seurantaultraa?

Kirsikka kuinka pitkä luteaalivaihe sulla yleensä on? Toivottavasti ois tärpänny :heart:

Sarzu ei oo täällä syljeneritystä ollu, mutta kaikkia muita uskomattomia oireita kyllä :LOL:

Katjuska mulla kauheaa väsymystä aina luteaalivaiheen ajan, siis kasilta oon jo joinakin päivinä nukkumaan raahautunu. onko sulla koko kierron ajan sitä väsymystä?
 
Morjees!

Elli Hienoa et oot saanu vähän lomaa tästä asiasta, voiku vois omatkin aivot välillä suunnata johonkin muuhun. Mut ei ni ei, vaikka mitä prokkista on ympärillä. Kaikkiallahan aina kirjoitetaan et sit ku lopettaa asiasta stressaamisen niin vauva vihdoin tulee. Toivottavasti tää ois teillä se kierto, eikun pupuilemaan siitä :)

ON: Tulin juuri seurantaultrasta kp14 ja vasta 10mm ja 7mm folli oli näkyvissä, eli vasta la-ma akselilla voi sitä ovista odotella. Ei hirveesti kyllä yllättäny ku viimekskin clomeilla se kierto oli pitkä, 36pvä. Hyviä uutisia oli että limakalvot oli tosi hyvät, ekan kerran sain ton kuulla (oiskohan nyt puolen vuoden efamol kapselit tuonu tulosta tai sit clomit, mut jee anyway) Verikokeilla sit vielä katsellaan LH hormoonia ja Progesteronia kp20 ja kp27 eli suap rampata lääkärissä. Ihanaa, ku saa jotain vastauksia sit noiden avulla, musta tässä koko vauva projektissa pahinta on epätietoisuus. Vähän puhuttiin siitäkin, että kun se ovis tulee noin myöhään tai jos nyt edes tulee, niin todennäköisesti ens kiertoon nostetaan clomi-annostusta, nythän mulla on se 1nappi päivässä. Mutta mutta, toiveet on vielä tässä vaiheessa korkealla :)

Perho Tervetuloa mukaan :)

Sartzu Mullakin on ollu nyt tässä tokassa kierrossa lisääntyny syljen eritys. Mä en kyl yhdistäny sitä clomeihin vaan greippi mehuun kun nyt oon sitä ekaa kertaa alkukierrossa juonu. Tiedä sitten mistä johtuu :LOL:

Katjuska Väsymystä ollu täälläkin, varsinkin loppu kierrossa ois voinu nukkuu missä ja miten paljon vaan. Nyt tässä kierrossa se ei oo vielä tullu, onneks.

:wave:
 
Ja vielä tämmönen kymysys:

Onks teillä jotain tietoa alkoholin käyttöstä ovulaation aikaan? ja erityisesti miehen? Yritin googlailla, mutten oikein mitään vastausta saanu onks sillä enää siinä vaiheessa merkitystä... Sain vaan tietoa et jos käyttää jatkuvasti runsaasti niin on haittaa, mutta onko jos kyse on kerrasta esim. kuussa, mutta juuri ovulaation aikaan.. Ihan vaan miehen kanssa pohditaan voiko se nyt pääsiäislauntain juhlissa ottaa vai onko siitä kuin paljon haittaa siittiiöille. Itse en juo ollenkaan eli siitä ei ainakaan voi olla haittaa.
 
Heip,

Elli: mulla on niin epäsäännöllinen kierto ollut etten, oikein tiedä luteaalivaiheeni pituutta. Tärpännyt tuskin on, koska tänään alkoi jo kuukautistuhruvuoto, joten eiköhän huomenna vaihdu sitten kp1. Ilmeisesti kierto sitten clomeilla n. 30 päivää eli luteaalivaiheen pituudeksi tulis n. 11-13 päivää riippuen millon ovis tarkalleen oli ja koska vuoto alkaa oikeesti... Onkohan toi 11 päivää liian lyhyt luteaalivaihe?

Elikkäs toinen clomikierto alkakoon sitten kohtapuolin... Koitan saada seurannan siihenkin, koska ois se ees sen limakalvon suhteen kiva tietää onko kaikki kunnossa... Parempaa tärppionnea muille! :)
 
AdAstra Me ollaan kans mietitty vähän samaa eli jos siihen asti hoidoissa päädyttäisiin, että tarvitsisimme luovutettuja soluja niin varmaan jättäisimme hoidot siihen ja rupeaisimme vakavasti ajattelemaan adoptiota.


Kirsikka09 Mä oon kans tiputtanu painoo sellaset kahdeksan kiloa sitten tammikuun. Ihan oon tyytyväinen ja yllättävän helposti on kilot karisseet. :) Onnea toiseen kiertoon! Toivotaan, että tästä saa alkunsa teidän pienokainen! :heart:

Elli82 Ei kun peittoja heiluttelemaan!:D Pakostikin haaveilen, mietin että kumpa minäkin olisin jo tuossa vaiheessa. Nyt siis vasta syön Teroja, jotta menkat saataisiin aikaiseksi. Päivät tuntuvat maaaateeeleeevaaan....

Helinä86 Oon miettiny kans tota alkoholi asiaa.. Itse ajattelen, että pieni määrä tuskin tekee hallaa, mutta enemmästä saattaisi olla jo haittaa. Umpi kännissä tai pahassa krapulassa ei ehkä ole samanlaisia mahdollisuuksia? Tiedä sitten.. Ehkä kannattaa varmuudeksi pupuilla jo ennen juhlia. Liika stressi aiheesta ei varmasti myöskään ole hyödyksi. Pupuilu rikasta pääsiäistä teille! :D

On: Malttamattomana tällä odottelen päivien kuluvan, että pääsen aloittelemaan ehkä ensimmäisen ovulaatiollisen kierron piiiitkään aikaan. Toiveet clomien tuomaan apuun ovat korkealla, niin minulla kuin miehellänikin. Lääkärini tosin sanoi, ettei saa liikaa pettyä jos annostus ei heti ekalla kierrolla osukaan kohdalleen. Sanoi kyllä siinä samalla, että murehtia ei kannata, sillä keinolla tai toisella mulle se ovis kyllä saadaan aikaiseksi. :)
 
Heip,

Tänään kp 1/30 (jos tuo nyt sit ois mun kierron pituus, ainakin clomeilla ja luomunakin joskus aikoinaan oli 31). Clomit aloitan jälleen perjantaina kp 3 ja syön viisi päivää, ja yhdellä tabletilla jatketaan per päivä, tuntui olevan sopiva annostus, jotta ovulaatio saatiin aikaan. Mietin vaan sitä, että jos söisin kaksi päivässä, tulisikohan ovulaatio aikaisemmin kuin nyt kp 18-19? Ja jäikö toi 11 päivän luteaalivaihe liian lyhyeksi... Mulla on soittoaika gynelle ensi viikolla, mutta seurantaa en välttämättä tähän kiertoon saa. Onko monella terolut tai lugesteron tukemassa loppukiertoa ja keltarauhasen toimintaa? Oiskohan siitä apua, jos siinä kiinnittymisessä tulee pulmia... Nyt tässä kierrossa limakalvo oli hyvässä kunnossa ja varmaan oisi raskauden alkuun riittänyt ja tuo 11 päivää myös... Pelkään vaan, että clomit alkaa ohentamaan limakalvoa tai jotain...

Perho: Kiitos onnentoivotuksista! Tuntuu, että onnea tässä yrittämisessä tarvitaankin. Vaikka ovulaatio saataisiinkin aikaiseksi ja kaikki olisi siten kunnossa, ei raskaus silti välttämättä ala ihan heti, vaan voi vaatia muutamia kuukausia (tai vuosia). Meillä gyne oli kovin positiivisin mielin jo menneeseen tähän kiertoon, että "voi olla, että tärppää". Itse kuitenkin pidin aika matalaa profiilia ja mielessä sen, ettei yleisestikään onnistumisprosentti oo kuin (tai jopa) 20 % per kierto... Toivotaan, että clomeilla monilla tärppäisi kuitenkin muutamassa kuukaudessa viimeistään!
 
Valitettavasti täytyy kompata Kirsikkaa. Jos ajoitus on kohdillaan ja ovulaatio tapahtuu, niin silloin onnistumisen todennäköisyys on 20 %. Eli tämä tilasto huomioiden viimeistään viidennellä kerralla pitäisi tärpätä. B)

Meidän kohdalla ei ole niin käynyt. Menneestä 13 ovulaatiosta panen pääni pantiksi että 8-10:ssä ajoitus on natsannut. Silti ei olla saatu toivottua plussaa. Vielä. Ei auta kun jatkaa harjoituksia.

Kyllä se sieltä vielä tulee. Ihanaista pääsiäistä kaikille! Muistetaan olla lannistumatta vaikka takapakkeja tuleekin. :heart:
 
Caldo ja Kirsikka Totta, totta.. Täytyy muistaa olla realistinen. Mutta sen sanon kyllä, että ilman clomeja mulla (/meillä?) ei olis edes sitä 20% mahdollisuutta. Olen edes siitä pienestä mahdollisuudesta iloinen. -Lue: mulla on nyt selvästikin menossa hyvä ajanjakso tätä lapsettomuutta, jaksan toivoa ja olla optimistinen. Ehkä jo huomenna mieli on taas ihan maassa ja tekisi mieli itkeä ja raivota ja, ja, ja...
 
Cladoceran: voimia yrittämiseen... Koitetaan todellakin olla lannistumatta, vaikka se olisi helppoa. Tää tuntuu niin sellaiselle, johon ei ilmeisesti voi loppujen lopuksi kauheasti vaikuttaa, joten toisaalta ei auta kuin porskuttaa eteenpäin, mutta välillä usko loppuu ja synkät näkymät valtaa mielen... Kovasti plussaonnea Sinulle! Ja valoisaa pääsiäistä!

Pääsiäisiloa ja valoisaa kevättä!
 
Perho: samaa mieltä siitä, että ei meilläkään varmaan ois kovin suuria mahdollisuuksia ilman clomeja tai jotain muuta ovulaatiota aikaansaavaa lääkettä. Siksi ehkä perttymyksetkin tuntuu erille, kun ajattelen, että nyt meillä on mahdollisuus, muttei siltikään tärppää... Mulla onkin varmaan vähän alakulofiilikset, kun uusi kierto juuri starttasi, joten toivottavasti mäkin taas kohta jaksan nousta uuteen taistoon ja tsempata itteni toivomaan parasta!
 
Kirsikka täällä on käytössä siis lugesteronit loppukiertoon. Alkuun kuukuatiset saatiin alulle teroilla, mutta limakalvot niin ohuet, että lääkäri vaihtoi lugesteronin. Viime ultrassa oli niillä jo paksumpi.

Tuo ovulaatio kun on edelleen niin hämärän peitossa itselläni, et tapahtuuko sitä vai ei??!!? Mietin, että tässä kierrossa odotan vielä kauemmin ennen kun aloitan luget kun näissä kahdessa ensimmäisessä clomikierrossa en itse ovista ole bongannu. (vaikka verikoe ensimmäisen kierron jälkeen näytti et olis ollu)

Mä en usko ollenkaan tohon raskautumiseen ilman noita clomeja kun niidenkin avulla näyttää hankalalta. Tai sit syynä on joku muu tai annostus ei ole oikea. No pari kiertoa ja sit lisätutkimuksiin jos ei näillä tärppää...

Munarikasta pääsiäistä kaikille!! :heart:
 
Kirsikka Minulle ei määrätty enää teroja clomien lisäksi, vaikka olenkin syönyt niitä jo useita kiertoja kuukautisten aikaan saamiseksi. (Nyt tosin syön niitä vielä muutaman päivän, jotta ensimmäinen clomiavusteinen kierto saadaan käyntiin.)
 
Heip,

Kp 3 ja clomit jälleen tänään aloitettu. Vuoto on edelleen melko runsasta, varmaan viittaa ainakin siihen, että limakalvo on ollut paksu, mutta edelleen hiukan ihmetyttää tuo lyhyehkö luteaalivaihe.

Perho: kaikille ei varmaan teroja määrätäkään, kun pitäisihän vuodon alkaa clomienkin seurauksena, jos ovulaatio tapahtuu. Jos ei tapahdu terolutien avulla saadaan vuoto kuitenkin aikaiseksi, jonka myötä uusi clomikierto voisi käynnistyä. Keltarauhashormonia voidaan määrätä mun käsittääkseni myös tukemaan oman keltarauhasen toimintaa ja estää se, että vuoto alkaa liian aikaisin, jolloin alkion kiinnittymismahikset huonot. Mullekaan ei määrätty teroja enää clomien kanssa vaan juuri ennen, vuodon aikaansaamiseksi. Noh, mä juttelen ensi viikolla gynen kanssa ja katotaan mitä hän on mieltä...

Sarzu: kiitos vastauksesta, otatko sä ne luget alakautta vai suun kautta? Onkohan sillä merkitystä, oon lukenut, että niitä lugeja ois moneen rööriin... Varmaan mäkin tartten niitä lugeja, jos monta kiertoa clomeilla vielä mennään. Mitenkä sitä loisi toivoa, että nää clomit toisi mullakin toivotun tuloksen... Muakin mietityttää, että onkohan mussa vielä jotain muutakin vikaa, kun ei kauheasti ole tutkittu... Jotenkin luotan, että miehessä ei olisi mitään vikaa, mutta parin kierron jälkeen varmaan on edessä tarkemmat selvitykset siemennesteanalyyseineen ja aukiolotutkimuksineen. Toisaalta yritän rauhoitella itteäni, että tässä ei ole sellainen superkiire, vaan oon lapsen vuoksi valmis yrittämään pitkäänkin ja miettimään monia ratkaisuja ja vaihtoehtoja... Onpa sitä haaveet tehty hankaliksi saavuttaa! Jotenkin joskus muinoin ajattelin, että yrittäminen oisi mukavaa aikaa... No eipähän puutu jännitystä elämästä. :)
 
Kirsikka09 meillä aika sama tilanne noiden tutkimusten suhteen. 2 kiertoa clomien ja lugejen kanssa ja sit lähete lisätutkimuksiin. Mäkään en usko et miehessä vikaa vaan tää oma homma ei vaan oikein toimi. Mä oon niitä lugeja käyttäny lähinnä alakautta, mut välillä myös ylä. Niitä kun voi samoja kapseleita ottaa kummin vaan. :) Alakautta se on vaan aika mossaamista mut suun kautta otettuna kerran sain kunnon huimauskohtauksen. Tuntu et taju lähtee.
Mut pidetään lippu korkealla kaikesta huolimatta :D
 
Osaako kukaan sanoa siitä kuinka paljon se, että käyttää lugesteronia (keltarauhashormonia) loppukierrosta vaikuttaa tuohon progesteroni arvoon?? Eikös se juuri mittaa elimistön keltarauhaspitoisuutta? Muistan, että lääkäri sanoi sen jonkin verran vaikuttavan... Eli jos progesteroni arvo on 58 onko ovulaatio tapahtunut vai voiko nuo lugesteronit tehdä tuon arvon noin korkeaksi???
 

Yhteistyössä