Clomifen

Heissan!

No nih, nyt on sit käyty lapsettomuus spesialistilla ja kaikki näytti ajankohtaan nähden hyvältä (kp5 ja menkat lopuillaan). Ei ollu clomit kasvattanu mitään kystiä eikä mulla oo PCO:ta. Ainut mitä hoitosuunnitelman muutoksia tuli, niin ei teroja. Terot tulee käyttöön vasta, jos ei kuukautisia näy 5-6v viikkoon eikä ole raskaana. Ja ainakin mun luulo oli että clomit heikentäs limakalvoja, niin näin on kuulemma vaan jos clomit eivät toimi oikein. Ja jatkossa olen hänellä hoidossa, jee. Seurantaultra sit kp14 jep jee.

Nyt en muista kuka se oli, joka puhui että vaan joka toinen kierto yritystä, niin toi munkin lääkäri oli sitä mieltä että vain 2 tai 3 kiertoa putkeen ja sit välikierto. Kuulemma Clomifen on niin hitaasti elimistöstä poistuva, pitkä vaikutteinen lääke ettei sitä kannattaisi käyttää pitkää aikaa ilman taukoa. Meillä sovitaan sitten tämän kierron lopussa, jos ei tärppää pidetäänkö tauko vai...

Hlemmur Tervetuloa mukaan! Mulla ainakin on nyt aikaisessa vaiheessa munasarjoissa ollu tuntemuksia, eli mulla kp5 ja clomit 3-7pvä. Ja kaikki oli ok. Ja hienoa miten halvalla oot clomeista päässy, täällä ainakin yliopiston apteekissa makso 65?/20nappia.

Ootteks te muut testannu sen greippi mehun juontia alkukierrosta? Ite unohin heti aloittaa juomaan, mut tänään ostin ja toi mehu on ihanaa! Te jotka ootte juonu, ootteko huomannu muutosta limoissa?

Aurinkoista viikkoa kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä86:
Heissan!
Nyt en muista kuka se oli, joka puhui että vaan joka toinen kierto yritystä, niin toi munkin lääkäri oli sitä mieltä että vain 2 tai 3 kiertoa putkeen ja sit välikierto. Kuulemma Clomifen on niin hitaasti elimistöstä poistuva, pitkä vaikutteinen lääke ettei sitä kannattaisi käyttää pitkää aikaa ilman taukoa.
Clomipaketissa lukee että korkeintaan 6 kk putkeen saa syödä niitä. Mun lääkäri lupasi että saan clomitella 4 kiertoa putkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Hlemmur:
Minä maksoin niistä (ellen väärin muista) 49 e / 20 kpl.
Joo muistin sittenkin väärin. Katsoin kuittia: 59,92 ?.
 
Heip,

Tervetulo Hlemmur! :wave:
Mulla oli clomien aikaan jo munasarjoissa tuntemuksia (clomit popsin kp3-7) ja sitten oli oireetonta aikaa pari päivää ja sitten tasasesti nippaili vain oikealta puolelta, jossa sitten seurantaultrassa havaittiinkin se johtofolli. Ovulaation aikoihin en erityisiä kipeitä tuntemuksia havainnut, mutta oikeaa puolta jomotti parisen päivää. Nyt kun on ehkä dpo 2-3 tuntemukset eivät ole munasarjan kohdalla enää niin vahvoja.

Osittain Helinän innoittamana (kun tuli puheeksi mittailenko) mittasin sittenkin viime viikosta lämpöjä, mutten siis koko kiertoa oo tilatoinut mihinkään. Edellisen kierron lukemat on tallessa ja niistä hiukan päättelin, mikä mun normaali lämpö vois olla (eli n. 36,1-36,4). Viime viikollakin lämmöt tota luokkaa aamuisin, mutta viikonloppuna lämmöt 36.6 ja tänään 36.7, en nyt luota kauheasti lämpöjen mittailuun, mutta voisi kai ainakin olettaa lämpöjen perusteella, että ovulaatio on tapahtunut ja ilmeisesti perjantaina tai lauantaina... Koitan nyt olla kuitenkin stressaamatta mistään lämmöistä...

Ai niin, Helinä, mä nautin greippimehua viime viikonloppuun asti lähes päivittäin, enkä osaa sanoa oliko sillä vaikutusta. Ennen ovulaatiota valkovuoto oli selkeästi lisääntynyt normaaliin verrattuna, mutta mitään kuuluisia ovislimoja en bongannut.
 
Qvick: Ihanaa, kun tulit kertomaan onnistumistarinan! Valaa taas uskoa! ?

Helinä86: ei oo pco:ta. syytä ei löytynyt, miks en ovuloi. oon 22 ja avokki 28, ja ollaan kuumeiltu jo pari vuotta, mutta yritystä on takana nyt toukokuusta -09, eli yk10 nyt. itsestä tuntuu pitkälle ajalle, mutta antaa kummasti suhteellisuuden tajua, kun lukee muiden paljon pidemmistä ajoista. Nostan hattua teille, jotka olette pitkään jaksaneet pitää toivoa yllä ja erityissuuret plussapuhurit teidän suuntaan!

Diinu: jep, 65 euroa pulitin. kiva asua täällä maalla. ;) apteekin täti katsahti heti vähän kummissaan, kun reseptin annoin, että mahtaako heiltä löytyä. Löytyi kuin löytyikin, taitavat myydä lähinnä särkylääkettä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hlemmur:
Mulle on nyt ilmaantunu sivuoireita. Kuumaa aaltoa, veren vuotoa, kipuja, heikotusta... En tiedä missä vaiheessa pitäisi huolestua näistä, eli mikä on vielä ns. normaalia clomeiluun liittyvää.
Veren vuotoa? :eek: Kuulostaa aika pelottavalta sivuoireelta...

Itselläni oireet clomeista on jääneet vähäisiksi; nipistelyä munasarjojen kohdalla ja ärtyneisyys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja espe--:
Diinu: jep, 65 euroa pulitin. kiva asua täällä maalla. ;) apteekin täti katsahti heti vähän kummissaan, kun reseptin annoin, että mahtaako heiltä löytyä. Löytyi kuin löytyikin, taitavat myydä lähinnä särkylääkettä!
No oot kyllä joutunu melkosen hinnan clomeista maksamaan. :x On tuo aika epäreilua, että maksavat jossain paikoissa enemmän mitä toisissa vaikka samaa ainetta on.
 
Loppujen lopuksi mun sivuoirekirjo on ollut seuraavanlainen: kipuja kohdussa, kipuja munasarjassa, monta päivää yhtäjaksoista veren vuotoa, lievää hengenahdistusta / painetta keuhkojen kohdalla, järkyttävä määrä finnejä naamassa, levottomuutta, mielialan huononemista. Tosin tuo viimeinen saattaa johtua vaan siitä, että nämä kaikki muut sivuoireet ahdistavat minua. Lääkärin kanssa on puhuttu puhelimessa ja hän on kehoittanut odottamaan huomista ultraa ja katsotaan sitten että mitä tuolla tapahtuu. Syynä voi olla kysta, joka minulle tuli helmikuussa ja joka rupesi purkautumaan / tyhjentymään viime kierron aikana.

Aika hurja on ollut tämä elämäni ensimmäinen clomikokemus. Saa nähdä mitä lääkäri huomenna sanoo: onko clomit saaneet aikaan mitään hyvää, vai kenties pahaa? Päättääköhän hän, että nyt loppui clomittelu minun kohdallani?
 
Hlemmur Hui hitto. :( Hurjia oireita sulle kyllä clomeista tullu.

Mulla menossa jo kp 17 eikä vieläkään ovisplussaa. Kp 14 asti oon jokapäivä tikuttanu ja näyttää lähes yhtä haalealta viiva jokapäivä. No tänään oli ehkä ihan hitusen tummempi viiva kuin eilen. Edellisessä plussakierrossa ovisplussan olin saanut just kp 17. Clomit söin siis kp 5-9 eli nyt on 8 päivää viimeisestä clomista. Mikä kp muilla on plussa pärähtäny ovistestiin? Varsinkin teillä, jotka ootte syöny clomit kp 5-9?

Ahdistaa jos en nyt ovuloi ollenkaan clomeilla. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hlemmur:
Diinu kävitkö sä tässä kierrossa seurantaultrassa ollenkaan ja jos kävit niin mitä näkyi?
En käyny. Esikoista kun yritettiin, niin söin clomeja samalla annoksella ja samoina kiertopäivinä. Sillon kävin ekalla kierrolla ultrassa ja näytti olevan hyvin toiminu. Siksi gyne (joka oli sama ku sillon) sano, ettei seurantaa tarvita. Oishan se ollu kiva käydä niin olis nähny tilanteen. Mut säästää siinäkin monta kymppiä, ku jättää ultran käymättä joka ei edes ole pakollinen.

Jospa se ovisplussa sieltä vielä tulis. Pitäs varmaan varalta heilutella peittoja. Ei niin yhtään jaksas kiinnostaa moinen. :x
 
Meilläkin maksaa clomit 59 ja risat. Minkälaisilla annoksina olette clomeja syöny? Minulla oli inssien yhteydessä yksi clomi kp3-7 ja gonal-f pistos kp8-9. Nyt meillä kuitenkin loppui nämä inssit ja minulle jäi 10 tablettia...mietinkin tässä,että voisinko syödä sen yhden clomin päivässä samalla tavalla,ilman nuita pistoksi ja seuranta ultraa??? Onkohan nuista mitään hyötyä/haittaa???
 
Diinu mä soin clomeja kp 3-7 ja eka kerralla o-plussa tuli kp 13 ja iso-O kp 14. Nyt toisella kerralla mennään nyt kp 24, eikä ovista ole kuulunut....

Eka kerran jälkeen olin siis luonnollisestikin tosi tyytyväinen clomeihin, mutta nyt olen ihmeissäni... Oliko toi eka kierros sittenkin vaan hyvää tsäkää vai voiko oikeesti vaikutuksessa olla näin iso ero?? Onko muilla kokemuksia erilaisista vasteista eri kierroilla?

Katjuska, ei kai pelkkien clomien syömisestä haittaakaan ole... Tosin en yhtään tiedä mikä tuo gonal on? Miksi se on viimeksi ollut? Ovuloitko luomusti?
 
Heippa,

Vähän päivitystä omaan oloon: DPO 6, ei mitään oireita, lämmöt korkeella niinkuin kai kuuluukin ovulaation jälkeen, suht runsasta valkovuotoa, ei mitään kipuja tms. Oikein hyvä olo siis ja iho on parempi kuin pitkiin pitkiin aikoihin!

Katjuska: clomit mulla kp 3-7 50mg eli yksi tabletti päivässä.

Caldoceran: mä en osaa valitettavasti auttaa, kun ekaa kiertoa clomeja popsin, mutta mun käsityksen mukaan kierroissa voi olla eroja, vaikka yhdessä kierrossa ovuloisikin tietyllä annoksella niin sitten tokassa ei välttämättä ja taas kolmannessa ovuloi... Voihan olla, että ovulaatio on vasta tulossa?

Muakin jännittää, että nyt kun ovuloin, niin mitäs jos en enää myöhemmin ovuloikaan clomien kanssa... Ehkä kannattaisi rauhassa mun kattoa tuleeko tästä kierrosta mitään ennen kuin suunnittelen jo tulevia kiertoja, mutta mulla on ihan sellanen olo, että ei tule vielä vauvaa meille... Toisaalta olen onnellinen siitä ovulaatiostakin, joten kuukautiset ajallaan on myös tietynlainen positiivinen yllätys näillä 80-100 päivän kierroilla... Mua vaan jännittää ihan kamalasti tää ensi viikon odottaminen...

Leppoisaa viikonloppua kaikille clomittarille!
 
Mulla on aina ollut tosi säännölliset kuukautiset ja kyllä ovuloin. Meillä nyt kaksi inssiä takana ja päästiin IVF-jonoon,joten se sitten syksyllä. Insseistä jäi tosiaan clomeja, niin syön sitten ne nyt pois odotellessa. Voihan se luomunakin sieltä tulla =)
 
Moikka taas!
Pientä jännitystä oli jo ilmassa kun menkkoja ei alkanu kuulumaan, mutta kyllähän se täti tänäaamuna kurvasi paikalle. :( kai sitä seuraavakin kierto mennään lääkärin ohjeen mukaan clomien ja lugejen turvin. Tiedä sit tapahtuuko ovista vai ei kun tikuilla sitä ei löydy. Mutta täytyy sitä kai testailla kuitenkin. :)

Katjuska: Mä syön nyt 2 clomia kierron 3-7 päivinä. Mut mullahan ei omaa kiertoa ole näkyny ollenkaan. Mutta en tiedä onko siitä nyt haittaakaan vaikka ovuloit ja sitä vahvistamaan otat 1 clomin. Monikkoraskauden riskistä en sit tiedä...

 
Monikkoraskauden riski toki on olemassa,mutta näillä kahdella edellisellä kerralla on ollut selkeesti kaksi johtofollia aina,joten en usko nyt sinne kasvavan liikaa niitä =) Ja jos on useampi lapsi tuloillaan,niin tervetuloa vaan,kaikki otetaan vastaan :LOL:
 
Hei kaikki!

Sarzu: no voi höh! Parempaa onnea uuteen kiertoon ja oviksen metsästykseen. :)

Mitäs muille kuuluu?

Täällä vaan odotellaan ja odotellaan... Varmaan oisi fiksua odottaa, että alkaako kuukautiset ja sitten testata, mutta silti tekis mieli testata heti kuin mahdollista... Mitään oireita ei mun mielestä ole, paleltaa, kun on lämmötkin korkeella, mutta oon tosi viluinen mielestäni aina muutenkin. Vessassa on ilmeisesti rampannut aika kiitettävästi, koska viikossa on tippunut kilo!

Niin, ja huomenna siis dpo 9...
 
AdAstra mä en ole koskaan kuullukaan tuollaisesta Tamofeenista? Mikä siinä on vaikuttava aine? Onks siinäkin klomifeenisitraatti vai mikä?

ON: toinen clomikierto ehkä toi oviksen perjantaina kp:lla 24... En bongannut sitä tikuilla vaan ennemminkin suuren tunnekuohun, limailun ja muiden hassujen sattumusten perusteella. Todisteet ei siis ole kovin väkeviä. Lämmöt kyllä nousi, mutta sekin saattaa olla flunssan tekosia. :snotty:
Noh, saas nähdä koska täti sitten saapuu, niin sen perusteella voi sit katsoa, että onnistuiko o-bongaus.

Katjuska mä koittaisin malttaa sen testauksen kanssa! jos vaan pystyn, niin ite ainakin pyrin välttämään testausta ennen kuin tulee dpo 15... En vaan kestä enää niitä negoja. En ole niitä montaa testannut (juurikin tämän periaatteeni vuoksi), mutta jokainen on tuntunut todella lannistavalta. Vieläkin lannistavammalta kuin itse täti punaisen saapuminen.

tosin viimeksi juurikin ekassa clomikierrossa täti tuli vasta dpo 18 ja ehdin testata 2 vai 3 negaa... :(

Toivotaan ettei meidän kenenkään tarvitse lannistua vaan vain onnistua! :heart: pidetään peukut pystyssä ja mieli korkealla. b:)d
 
Cladoceran Tamofenissa vaikuttava aine on tamoksifeeni, alunperin rintasyöpälääke. Miehenikin sanoi, että ajaa saman asian, mutta mua vähän epäilyttää. Halpaa se oli 30 tablettia alle 9 euroa. No huomenna on ultra, kai siellä näkyy, että onko tepsinyt.
 
Katjuska hups :ashamed:... Sen siitä saa kun ei jaksa rullailla sivua ylöspäin ja tarkistaa... Teillä on niin samanoloiset nikit kun alkaa ja loppuu samoilla merkeillä ja melkein yhtä pitkiäkin.... seliseli. Mutta siis tsemppiä ovisbongailuun sinulle! :flower:

Ja AdAstra toivotaan, että Tamofen toimii! Tuu sit kertoo miltä näytti! :)
 
Hellou!

Hlemmur Voih, sullahan on ollut sivuoireita vaikka muille jakaa. Toivottavasti ei merkki mistään vakavammasta. Mitä lääkäri käynti kertoi?

Elli Mitäs sinne kuuluu, joko on ovis bongailut aloitettu? Täällä tänään eka testi ja nega vielä oli..

AdAstra Tamofen, en oo kuulutakaan. Mut olishan toi jo aikakin et sais clomeille halvemman version. Minkä ongelman takia sulle noi määrättiin? Ja mitkä on ultra uutiset?

Kirsikka Sullahan paino tippuu kokoajan! Ittellä vaan turvottaa ympäri päivien, alkanu heti ku on aamu kaffen juonu. Oma paino varmasti noussukin, vaakaa en omista niin ei tartte sitä ruverta ressaamaan :)

Cladoceran Mun mielestä oireet kuullosti kyllä aika lupaavilta, eiköhän se ovis ollu :)

ON: kp12 ja ovista ja keskiviikon seurantaultraa odotellaan..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :flower:
 

Yhteistyössä