CLOMHEXALin käyttäjiä. Löytyykö? Kokemuksia kaivataan ja suomenkielistä käyttöohjetta

Vielä tiedoksi.. Mun gyne määräsi mulle joka tapauksessa tupla-annoksen clomeja vaikka folleja irtosi viime kierrossa 4. Sanoi, että kun mulla ei 1tabletti/päivä ole tuottanut tulosta kuudessa kierrossa niin nyt otetaan tuplana. Lisäksi hän sanoi, että monisikiöraskautuminen on harvinaista clomien avulla ja riskialttiimpaa jos käytössä on joku hevimpi lääke niinkuin puregon.
 
Laitoinkin kuulumiset tonne pömppispinoon viime viikolla, laitetaanpa tännekin :)
Eli hyvin toimi Clomhexalit, kaksi follia näkyi viime torstain ultrassa, 20 mm ja 16 mm. En tiedä sit kerkeskö toi pienempi mukaan, mutta lääkärin ohjeen mukaan pistin Pregnylin torstaina. Limis oli yllättävän paksu, 12 mm :eek: Näköjään noi clomit sopii mulle. Toivotaan nyt vaan ihmettä, et jos vaikka simppoja olis ollut riittävästi ja jotain olis tapahtunut... Huomaa kyllä eron normikiertoon (ilman lääkkeitä eikä siis ovista), oviskipuja on ollut ihan selvästi.

Mites muiden piinailut sujuu? =)
 
Kamilla -- Toivottavasti molemmat follit irtosivat! Oliko sulla inssi vai ihan kotikonstit Pregnyln jälkeen?

Mimi
-- Hurjalta kuulostaa, mutta asiantuntijat varmastikin tietävät mitä tekevät.

Lueskelin tuossa huvikseni monikkoperhe ry:n sivuja eilen. Kolmosia syntyy vain 10-15vuodessa Suomessa. Nelosia ja vitosia taasen viimeksi vuosia sitten. Kaksosia syntyy n. 850 paria, jos oikein muistan.

Mulla piinaviikko menossa. Piinaavaa on. Rinnat ovat kipeät, finnejä pukkaa ja nyt on vähän ollut huono olo välillä. Eilen oli "omituinen olo", jota ei oikein osaa edes kuvata. Totta kai sitä toivoo, mutta niin sitä on toivonut jo kohta kaksi vuotta, että oireet enteilisivät plussaa. Tiedätte varmaan. Kummasti se toivo aina nostaa päätään. Ja hyvä niin. Eihän tätä kukaan jaksaisi, jos ei toivoa aina löytyisi edes hivenen verran. Perjantaina on siis lupa testailla. Mulla on Lugeseteronit käytössä, koska luteaalivaihe on liian lyhyt muuten.
 
Ellastiina, meillä ihan kotikonstein tässä kierrossa ;) Pitääpä katsoa sitten ens kierros jos/kun on tarvetta, että jos kokeilis vielä inssillä samoilla lääkkeillä. Lisäksi sain Metu-reseptin torstain käynnillä painon pudotusta edistämään ja kai ne voi auttaa monirakkulaisuuteenkin.

Simppamäärät on pesuissa kasvaneet hyvin vitamiinien ansiosta, 0.2 miljoonasta neljään miljoonaan =) Tai näin oon päätellyt, koska mikään muu tekijä ei oo muuttunu miehen kohdalla täs hoitojen aikana. Mietin tos et jos mies suoriutuis kahteen näytteeseen, niin vois saada hyvin simppoja sit mahdollisessa inssissä matkaan. Idea tuli siitä, kun ekas ICSI:ssä klinikalla pyysivät mieheltä toista näytettä ja edellisen antamisesta oli n.20 min ja onnistui silti.

Tosi lupaavilta kyllä kuulostaa Ellastiinan oireet, kovasti toivon täällä että tuot ekan plussan tähän pinoon perjantaina!!! :heart: :heart:
 
mariq mulla hyvin samantyyliset fiilikset kun sulla.
Tosin vasta ensimmäinen Clomhexal "kuuri" takana. Nyt kp 29 ja menkat alkoi (pettymys) :(
Mullakaan ei ole ultrattu tuota ekaa kiertoa, joten en edes tiedä onko ovista tapatunut, luomuna ei tapahdu.
Ajattelin ehdottaa tänään gynelle (soittoaika), että ottaa mut ultraan seuraavalla kierrolla, saa nähdä mitä sanoo...
Mikäs tuon greippimehun vaikutus on ?
Mä olen sitä myös juonut, kun olen jostain lukenut että kannattaa, en vaan tiedä miksi ;) kaikki keinot käytössä !!
 
juu, tässä sitä nyt ihmetellään miten monta follia pullahtaa.. No, katotaan.

ansu, greippimehu kai kasvattaa kohdun limakalvoja.. Näin muistelin. En oo varma missä vaiheessa sitä on paras juoda, mutta viime kierrossa ryystin sitä kierron 10-14päivä kun kp10 ultrassa gyne sanoi että on liian ohuet limikset. No lopulta limikset oli tosi hyvät kp16 kun oli Pregnylin aika, mutta olin kyllä saanut estrogeenivoidetta.. Sitä levitettiin reiteen kahtena iltana.

Ellastiina, oletko muuten ottanut lugeja suun kautta vai alakautta? Mietin vaan kun jostain jäi sellainen muistikuva että voi käyttää sekä että.. Että vaikuttaako ne silloin eri tavalla.

Mielenkiintoisia nuo monikkotilastot.. Kaksostilastot kuulemma ollut kovasti nousussa lapsettomuushoitojen yleistyttyä.
 
Mimi -- alakautta otan Lugeja. Luulen, että se on yleisin käytäntö näissä tapauksissa. Joskus jossain Luge -keskustelussa joku söi niitä, mutta lääkäri ei ollut antanut ohjeistusta. Hänellä oli sitten enemmän sivuoireita mm. huimausta. Näin muistelen.

Itselläni ei ole sivuoireita juuri ollut. Aloitin kolmella kapselilla päivässä, mutta nyt kahdessa viime kierrossa olen laittanut vain kaksi, koska lääkäri oli sitä mieltä, että se riittäisi. Tosin nyt sitten olen miettinyt, että voikohan rintojen arkuus ja menkkamainen kipu johtua siitä, että annos on pienempi, kun aikaisemmissa kierroissa ei ole ollut mitään oireita. Tai oli menkkamaista kipua aina ensimmäisen viikon aikana, mutta varsinaisen piinaviikon aikana ei sitten enää mitään.

Nyt aamulla ennen sängystä nousua oli taas pahaolo. MUTTA mä en uskalla testata. Perjantaihin odotan ja silloinkin testaaminen pelottaa. Mä olen kehittänyt itselleni testaamiskammon. Sitä pettymystä pelkää. Kun ei tiedä varmasti, voi ainakin vielä toivoa. Nega katkaisee aina toivolta siivet. Nyt voin vielä miettiä, että kun näitä oireita muka on näin varhaisessa vaiheessa, niin oiskohan kaksoset tulossa.
 
Ellastiinan oireet kuulostaa lupaavilta!! =) Vielä muutama päivä pitää jännätä tuleeko pinoon eka plussa!

(.) Eipä oikein mitään raportoitavaa, pientä vihlontaa jossain tuolla munasarjois/kohdus välillä mut eipä muuta. Tänään kyllä vasta dpo5. Eipä nyt odotukset oo tosiaankaan korkealla, jännä nähdä ens viikolla että ehdinkö testailla vai kerkeekö menkat alkaa :whistle:
 
Olisin tänä aamuna testannut, mutta mies esteli... Makasin aamulla hereillä ja keräilin rohkeutta, mutta mies kun heräsi, oli sitä mieltä, että pitää odottaa huomiseen. Noh, täytyy odottaa.

Aamulla tietysti mietin heti oireita ja totesin, että rinnat eivät taida olla enää niin kipeät ja alavatsaa ei vihlo, eikä ole pahaolo kuten edellisaamuna... Nega sieltä tulee. Huomenna sen sitten tietää. Ilmoittelen sitten JOS tulee plussa.
 
Testasin nyt päivällä. Negahan sieltä tuli. :'( Suututtaa oma tyhmyys, toiveet, kuvitelmat jne. Oireet johtuivat varamastikin Lugeista ja siitä, että otin niitä nyt normaalia pienemmän annoksen -- oikeat kuukautiskivut varmasti pyrkivät puskemaan läpi. Testaan vielä huomen aamulla, mutta en oikein usko, että se siitä miksikään muuttuu. Hipsin tästä onnettomana syyskuun IVF -pinoon.
 
hei!
Olen lueskellut tätä pinoa, sillä meilläkin hoitona clomhexal. Ajattelin nyt rohkaisuksi kirjoittaa, että meillä hoito tuottanut nyt ensimmäistä kertaa tulosta. Sain tänä aamuna plussan raskaustestiin ja vaikka tiedän kaikki riskit ja sen että pettyäkin vielä voimme, niin tänään olen päättänyt olevani kuitenkin onnellinen, sillä emme ole ikinä näin lähellä unelmaamme jälkikasvusta olleet. Itselläni on pco, kierrot olleet ennen hoitoa aivan epäsäännölliset ja välillä kuukautiset puuttuneet kokonaan. Vasta clomhexalin käytön aikana olen saanut elämäni ensimmäiset ovulaatioplussat myös. Ja nyt kolmannella clomhexal-kierrolla siis ainakin nyt näyttäisin olevani raskaana. Oireina ollut jo muutaman päivän rintojen aristusta ja pingotusta sekä alavatsakipuilua, samanlaista kuin ennen kuukautisia. Toivotaan nyt että lapsen alku pysyisi matkassa. Meillä tänään miehen kanssa hääpäivä ja ei kyllä ihanempaa häälahjaa meille olisi voinut tulla! Tsemppiä kaikille clomihoitoihin, koskaan ei saa uskoa menettää, sillä pienikin mahdollisuus voi olla se elämän tärkein.
 
Ei voi muuta sanoa, et rankkaa on. Toiveet kuitenkin silti korkealla! Olen nyt kaksi kiertoa syönyt 5.-9.päivinä ja terolutit ottanu 15.-24.päivinä. Nyt vain pelkät clomit. Mullakaan ei ultria ole. Olen oman onnen nojassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mariq:
onnea pamina...toimii ne sentään jollain

täällä 3 clomikuuri ja kp19 ja ovis oli vasta kp16...saas nähä miten käy kaikemme teimme....

ens kuussa vika clomikierto ssg ym....
Mullakin sit viimenen satsi enee noita clomeja seuraavassa kierrossa.
 
Heips! uus clomittelija listautuu mukaan pinoon. Vuosi ollaan esikoisvaavia yritetty ja pari viikkoa sitten hakeuduttiin yksityiselle hoitoihin ja heti ultras todettiin munasarjoissa monirakkulaisuutta (tosin multa on aiemminkin ultrattu noin kolmasti kohtu ja munasarjat ja aiemmin ei moista ole huomattu!!) ja nyt määrättiin clomihexalit sitten kehiin. Kunhan nyt taas ne menkat alkais niin pääsis testaileen, saisko tää meidän kaivatun pikkuisen alulle....toivon ainakin sitä enempi kuin paljon!!

hienoa huomata, että joillekin clomeista on ollut apua. Koitetaan vaan pitää toivoa yllä ja tsempata vaikka se välillä niin vaikeeta onkin! ilmottelen miten mun clomitus sujuu, kunhan täti tulee kylään ja kuuri alkaa. (sitte seurantaultrat ym...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamilla:
Eipä tullut Clomhexalilla(kaan) tärppiä, tänään kp1 :( Vielä yhteen tai kahteen kiertoon on tabuja, kai ne "pitää" käyttää ennenkuin päästään julkisen IVF/ICSI-hoitoon :)
Voi Kamilla :( :hug: Paljon tsemppiä tähän kiertoon ja toivon todella, että nyt tässä kierrossa sulla tärppäis!
 
Alkuperäinen kirjoittaja stellina:
Heips! uus clomittelija listautuu mukaan pinoon. Vuosi ollaan esikoisvaavia yritetty ja pari viikkoa sitten hakeuduttiin yksityiselle hoitoihin ja heti ultras todettiin munasarjoissa monirakkulaisuutta (tosin multa on aiemminkin ultrattu noin kolmasti kohtu ja munasarjat ja aiemmin ei moista ole huomattu!!) ja nyt määrättiin clomihexalit sitten kehiin. Kunhan nyt taas ne menkat alkais niin pääsis testaileen, saisko tää meidän kaivatun pikkuisen alulle....toivon ainakin sitä enempi kuin paljon!!

hienoa huomata, että joillekin clomeista on ollut apua. Koitetaan vaan pitää toivoa yllä ja tsempata vaikka se välillä niin vaikeeta onkin! ilmottelen miten mun clomitus sujuu, kunhan täti tulee kylään ja kuuri alkaa. (sitte seurantaultrat ym...)
Tsemppiä!
 
Kiitti satku81! Kyllähän sitä rupee olemaan jo aika kärsimätön, 18 kiertoa jo yritystä takana ja monenlaista on jo kokeiltu..
Tsemppiä sullekin hoitoihin, onko teillä mitä tulossa seuraavaksi jos ei clomeilla tärppää? Inssi?
 

Yhteistyössä