Bmi 22 = ihannepaino?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voidaanko sopia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voidaanko sopia?

Vieras
Jos normaalipainon rajat on bmi 19 - 25 niin voisiko siitä päätellä, että ihannepaino on saavutettu jos bmi on 22? Ei olla normaalipainon alarajalla eikä ylärajalla vaan jämptisti keskellä :D

Itse lähtisin mittaamaan vatsanympärystä sen sijaan että katsoisin painoa. Kaikilla on oma ominaispaino. Itsellä esim. suurin osa kertyy peppuun ja reisiin ja vatsan vasta, kun ylipainoa bmi:n mukaan on yli 10kg

Mallit ja missit ovat alipainoisia tai missit ehkä juuri ja juuri normaalipainon puolella, että niissä on minusta ihannepaino. Normaalipainon alarajoillaoleva ihminen ei ole mikään luuviulu.

[QUOTE="vieras";27322776]Mallit ja missit ovat alipainoisia tai missit ehkä juuri ja juuri normaalipainon puolella, että niissä on minusta ihannepaino. Normaalipainon alarajoillaoleva ihminen ei ole mikään luuviulu.[/QUOTE]
Mutta jos ei ole parikymppinen, niin 22 on varmaan sopiva.

Jollekin esmes 19,5 on ihanteellinen, tahi jollekin 24. Ei sitä _koko_ väliä (useissa lähteissä 19-25) huvikseen kutsuta normaalipainoksi. Itse olen y-mallinen, luonnostaan isot reisi- ja pakaralihakset omaava, sellainen tyyppi jota mesomorfiksikin kutsutaan. Yleensä kun paino on pudonnut bmi 22:n paikkeille, lihasten ja rasvan suhde on jo sellainen, että kuukautiset jäävät pois. Eipä ole terveellistä se. Ilman mitään hyötyliikunnan päälle harrastettua treeniä olen painoindeksissä 23 varsin vähärasvainen ja lihaksikas. Haluaisin olla sirompi, mutta minkäs teet.

Ystävättäreni, joka on söpö ja siro, kapeahkot hartiat ym., huomaa peffansa leviävän aika reippaasti jo bmi:n ollessa 22.

On tosiaan höpöhöpöä, kun jotkut sanovat, että "luut painavat". Luuston painoero erimallisilla ihmisilllä ei montaa sataa grammaa ole. Mutta näillä, joilla ei siroutta löydy timmissäkään kunnossa, kaikki mahdollinen lihaksista keuhkoihin on sitten vähän stydimmän kokoista. Vähärasvaisten, samanpituisten painoerot perustunevat siihen.

Tietoisesti olen muuten pysynyt pois voimailulajien parista :)

Yhteistyössä