D
dipuli
Vieras
Ihmeellistä miten joidenkin mielestä kauneuden määrittelee pelkkä bmi. Ja vielä yksinkertaisempaa sanoa että lihas ei voi painaa niin paljon että bmi nousisi yli 25 ja ei silti olisi läski. Kyllä lihaksikas ihminen voi olla hyvinkin vähärasvainen ja silti bmi yli 25. Tämän aloituksen tekijällä mitä ilmeisemmin jonkinlainen itsetunto-ongelma painonsa kanssa. Normaali bmi on 20-25 ja sillä sipuli. Mutta se on vain suuntaa antava eikä kerro kaikkea. Itselläni on normaalisti painoindeksi n. 22 ollut. Nyt pari viikkoa synnytyksen jälkeen 26 ja saan kommentteja että "sinulla ei sitten paino tainnut paljoa nousta raskauden vuoksi". Eli varmasti riippuu paljon myös esim. pukeutumisesta miltä näyttää. Lisäksi todellakin myös siitä mihin rasva kertyy. Ei välttämättä ole pullukan näköinen painoindeksillä 24 tai yli. Mietinkin välillä viitsinkö hirveästi laihduttaa niin että bmi olisi alle 24 kun mielestäni näytän jopa nyt paremmalta kuin hyvin hoikkana. Henk koht olen sitä mieltä että todella ylipainoiset eivät hyvältä näytä mutta myös hyvin laihat ovat pahannäköisiä.
Äitien varsinkin kannattaisi miettiä asennettaan omaan ulkomuotonsa, varsinkin jos on tyttäriä. Jatkuva itsensä ja "läskiensä" tai muiden "läskien" kauhistelu tekee kyllä hallaa lapsenkin ajattelumaailmalle ja varsinkin itsetunnolle. Itse lääkärinä olen työskennellyt sisätaudeilla sekä psykiatrialla ja nähnyt paljon nuoria naisia jotka kärsivät anoreksiasta. Vähän kannattasi miettiä mitä lapsilleen puhuu tai mitä heidän kuullen puhuu. Kauneus on katsojan silmässä.
Äitien varsinkin kannattaisi miettiä asennettaan omaan ulkomuotonsa, varsinkin jos on tyttäriä. Jatkuva itsensä ja "läskiensä" tai muiden "läskien" kauhistelu tekee kyllä hallaa lapsenkin ajattelumaailmalle ja varsinkin itsetunnolle. Itse lääkärinä olen työskennellyt sisätaudeilla sekä psykiatrialla ja nähnyt paljon nuoria naisia jotka kärsivät anoreksiasta. Vähän kannattasi miettiä mitä lapsilleen puhuu tai mitä heidän kuullen puhuu. Kauneus on katsojan silmässä.