Normaalipainon ylärajoilla ihminen on tuhti, ihan fakta vain.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä jos tykkää olla tälleen tuhdimpi?

Niin, miksi se on niin pahasta. Miksi rasvaprosentti pitää olla mahdollisimman pieni? Itse olen ainakin sitä sorttia että muodot ovat geeneissä eli rasvaprosentti tulee aina olemaankin isompi.

Oma olo on ihan hyvä mittari. Itsellä jos paino valuu 70kg alle, niin alkaa housut istua tosi huonosti. Eikä sitä jaksa niitä vyötäröitä kavennella niin paljon. Takapuoli ja jalkojen pituus kuitenkin vaativat isomman koon.

No voi hyvänen aika sentään, kun kyse ei nyt ollut siitä, vaan puhtaasti estetiikasta. Jokainen saa olla mitä tykkää. Tämä on nyt ihan eri asia. Se, että tahtoo olla tuhti, on ok eikä liity siihen, että normipainon ylärajoilla ihminen näyttää tuhdilta.

Niin no se riippuu taas katsojasta. Mielestäni muodokkaat naiset ovat paljon upea vartaloisempia kuin taas muodottomat. Sillä taas ei ole merkitystä mitä se indeksi näyttää. Sillä monet joilla indeksi on pieni kroppa näyttää kamalalle kuin taas monet joilla indeksi iso kroppa on kamala. Eli ei se indeksi kyllä kerro mitään estetiikasta.

[QUOTE="vieras";22576671]Enkä kyllä edes normaali, vaatekoko alkaa olla jo 42. Kun painoindeksini on välillä 20-22, olen omasta mielestäni hoikka, alle 20 painoindeksillä alan olla liian luisevan näköinen. Näin se vain on.[/QUOTE]

Miten sun vaatekoko voi olla 42? Mulla sama bmi ja melkein samat mitat niin mun vaatekoko 38 juuri eilen ihan ammattilaisen avustuksella kävin eilen uuden jakkupuvun ostamassa ja koko oli 38

[QUOTE="anian";22576294]Olen nyt seurannut täällä vellovaa painokeskustelua ja päätin nyt vähän valaista teitä. Elikkäs, puhutaan nyt ihan vain esteettisestä näkökulmasta tällä kertaa. Ihminen, joka on normaalipainon ylärajoilla, bmi tyyliin 24, on kyllä tuhti, eikä missään nimessä hoikka. Hoikka EI ole sama kuin normaalipainoinen. Normaalipainoinen voi olla myös pullukka, ja varmasti onkin jos bmi 24! Ja hoikka ei ole sama kuin luuviulu tai anorektikko.

Ja turha nyt lässyttää lihaksista ja niiden painosta, sillä te normaalit kuntoilijat, jopa aktiivikuntoilijat, ette vaan voi saada niin paljoa lihasmassaa, että olisitte normaalipainon ylärajoilla vain lihaksikkaassa kunnossa. Ammattiurheilijatkaan eivät ole! Tavallisen tallaajan bmi:n olleesa esim. 24, kropassa on paljon rasvaa.[/QUOTE]

Sanot aloituksessasi, että puhut esteettisestä näkökulmasta, eli kauneus. Sitten selittelet, että jokainen saa olla sellainen kun haluaa ja että totesit vain faktan. Eli toteamasi fakta on, että vain laihat ovat kauniita. Seisoisit edes sitten sanojesi takana.

Hmm. Itse olen 173 ja painan 69kg, bmi on 23. Vyötärö 80cm. Harrastan raskasta liikuntaa kuutena päivänä viikossa, olen lihaksikas, harteikas ja voimakas. Ilmeisesti siis pullukka aloittajan mielestä. Hyvä sitten. ;)

No voi hyvänen aika sentään, kun kyse ei nyt ollut siitä, vaan puhtaasti estetiikasta. Jokainen saa olla mitä tykkää. Tämä on nyt ihan eri asia. Se, että tahtoo olla tuhti, on ok eikä liity siihen, että normipainon ylärajoilla ihminen näyttää tuhdilta.

Hoikkuudellakaan ei välttämättä ole mitään tekemistä estetiikan kanssa, että turhaa lässytät sinäkin.

Miten sun vaatekoko voi olla 42? Mulla sama bmi ja melkein samat mitat niin mun vaatekoko 38 juuri eilen ihan ammattilaisen avustuksella kävin eilen uuden jakkupuvun ostamassa ja koko oli 38

Katos kun ihmisten kropat on niin eri mallisia painosta ja bmi:stä riippumatta.
Mä oon 172cm pitkä ja painan 69, silti mulla on koon 44 rotsi, moni yläosa 42 ja alaosat 38. Näytän ihan sopusuhtaselta, hoikalta ja pitkäraajaiselta, mutta oon tietty hirvee läski alottajasta.

Niin no se riippuu taas katsojasta. Mielestäni muodokkaat naiset ovat paljon upea vartaloisempia kuin taas muodottomat. Sillä taas ei ole merkitystä mitä se indeksi näyttää. Sillä monet joilla indeksi on pieni kroppa näyttää kamalalle kuin taas monet joilla indeksi iso kroppa on kamala. Eli ei se indeksi kyllä kerro mitään estetiikasta.

Korjataanpa nyt yksi väärinkäsitys. Siis nämä kuuluisat naisen muodot eivät todellakaan vaadi läskiä, kauniit muodot saa lihaksen muokkauksella. Läski on vain läskiä, ei muoto. Muotoon vaikuttaa myös vartalon malli, ei läskin määrä. Muodokas nainen on muodokas hoikkanakin. Muodoton on muodoton normipainon ylärajoillakin. Kertaus: muodot eivät tule ihrasta.

Eikös täällä ollut joku aika sitten BMI+kuva -ketju? Itse en pysty sitä etsimään, kun haku ei toimi rekisteröimättömillä, mutta ehkä joku teistä mustista sen nostaa...? Saadaan ihan faktaa tälle keskustelulle.

[QUOTE="anian";22576294]
Ja turha nyt lässyttää lihaksista ja niiden painosta, sillä te normaalit kuntoilijat, jopa aktiivikuntoilijat, ette vaan voi saada niin paljoa lihasmassaa, että olisitte normaalipainon ylärajoilla vain lihaksikkaassa kunnossa. Ammattiurheilijatkaan eivät ole! Tavallisen tallaajan bmi:n olleesa esim. 24, kropassa on paljon rasvaa.[/QUOTE]

Jos noin olisi niin miksi ihminen jolla BMI on 26,6 pystyy tiputtamaan painoa vain liikkumattomuudella? Ko. henkilö harrastaa 5krt viikossa liikuntaa (itsepuolustuslaiji ja lenkkeily) ja todellakin on hoikka ja lihaksikas. Leikkauksen seuraksena joutui olemaan 3kk täysin liikkumatta ja sen jälkeen aloittamaan varovasti, sinä aikana vain paino putosi ja lihakset hävisi.

Voi juma mulla menee hermot !!!
Mulla on kuulkaa kaveri joka painaa 40 kiloa ja on 160cm pitkä. Ei rintoja, ei takapuolta ja luut paistaa. Nainen lapsen kropassa. Sekö sitten on kaunista? hänekllä on tuo sama periaate.
Se muija on niin laiha, että oikein oksettaa. Hänen miehensä on myös samaa mieltä...
Joo, ja en ole itse ylipainoinen.

Korjataanpa nyt yksi väärinkäsitys. Siis nämä kuuluisat naisen muodot eivät todellakaan vaadi läskiä, kauniit muodot saa lihaksen muokkauksella. Läski on vain läskiä, ei muoto. Muotoon vaikuttaa myös vartalon malli, ei läskin määrä. Muodokas nainen on muodokas hoikkanakin. Muodoton on muodoton normipainon ylärajoillakin. Kertaus: muodot eivät tule ihrasta.

ei ne lihaksetkaan kaikkia muotoja tee. Tiimalasivartaloa ei lihaksilla saa se saadaan syntymässä kuten kaikki muut vartalon mallit. Siitä kun lähdetään lihoamaan tai muokkaamaan niin tietyt kohdat vartalosta korostuu entisestään. :)

Näyttäkää mulle nainen, jonka kauniit rinnat ovat täyttä lihasta, ei läskiä? Ja takapuolikaan ei muka voisi olla läskiä?

ei ne lihaksetkaan kaikkia muotoja tee. Tiimalasivartaloa ei lihaksilla saa se saadaan syntymässä kuten kaikki muut vartalon mallit. Siitä kun lähdetään lihoamaan tai muokkaamaan niin tietyt kohdat vartalosta korostuu entisestään. :)

Näinpä, muodot saadaan, ei syödä. Se, että onko ne muodot enää kauniita, jos niitä korostetaan vielä enemmän syömällä liikaa, onkin jo toinen juttu. Muodokas hoikka on kaunis'kyllä.

Voi tsiisus. Kun läskille ei saa sanoa, että olet läski eikä laihalle, että olet laiha. Niin se vaan menee.

Suuri osa tästäkin kansasta on enemmän tai vähemmän läskejä kun kadulla katselee...

Pistäs Booty taas se yksi sun kuvas tiskiin, jossa sun bmi oli lievän ylipainon puolella. Oisko sulla ollu siinä joku lyhyt hame ja raidalliset sukat? Saadaan vähän faktaakin tiskiin ja nähdään, ettei edes bmi kerro kaikkea.

Miksi kaikkien pitäisi olla hoikkia?

Miksi ei saa olla BMI vaikka 26?

Onko ne parempia ihmisiä, joilla ei ole yhtään ylimääräistä?

Näihin kysymyksiin kun joku painopoliisi vastaisi niin saa papukaijamerkin.

Mitä jos minäkin alkaisin vaahdota että perunanenäiset ja ne, joilla ihan liian epäsymmetriset kasvot ovat RUMIA! Että ei siinä mitään, olkaa vaan petolinnunperseitä, estetiikastahan tässä vain on kyse.

Sallittua? Normaalia?

Pistäs Booty taas se yksi sun kuvas tiskiin, jossa sun bmi oli lievän ylipainon puolella. Oisko sulla ollu siinä joku lyhyt hame ja raidalliset sukat? Saadaan vähän faktaakin tiskiin ja nähdään, ettei edes bmi kerro kaikkea.

En mä muista mistä kuvasta puhutaan...avataressa on yks semmoinen kuva, ei mun kroppa tuosta mihinkään muuttunut ole.

Yhteistyössä