Iltalehti: "Ylipainoinen onkin kohta normaalipainoinen". BMI rajoja nostetaan virallisesti, ylipainon rajaksi30:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihanaa vihdoin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Fitness-kisaajat eivät ole painoindeksillä laskettuna ylipainoisia vaikka lihasta on paljon.
Suuri lihasmassa ei nosta painoindeksiä ylipainon puolelle ellei käytä hormoneita tai siinä lihaksen päällä ole rasvakerrosta. Toksi fitnessurheilijan rasvaprosentti on varsinkin kisakunnossa epäterveellisen matala, eikä siihen kroppaan ole pahasta saada lisää rasvaa jos terveyttä ajattelee.
Mutta perusaerobiccaajan on ihan turha selitellä että ylipaino johtuu isoista lihaksista.

• Tykkää
Reactions: fortunate
[QUOTE="vieras";28111223]Niin, terveet ihmisethän ne juuri kuolla kupsahtelee jatkuvasti? Kuolleisuus johtuu yleensä jostain sairaudesta, jos et satu tietämään.

Luin jostain aikaisemmin, että esim. syövän iskiessä ihmisellä on hyvä olla ylimääräistä rasvakerrosta, että taudin selätys onnistuu heillä helpommin. Samaten kun vanhuuden myötä ihminen kuivuu muutenkin, pienen rasvakerroksen toimintakyky säilyy pidempään parempana kuin hoikan vanhuksen.

Uskokoot ken tahtoo, minä ainakin olen tyytyväinen muutamaan ylikilooni ja varsinkin nyt, kun on tullut ihan tieteellistä näyttöä niiden puolesta :)[/QUOTE]

laitappas linkkejä lukemiisi juttuihin :) ai niin et laita kun heittelet ihan päästäsi..
ja joo mieti nyt ihan pari kertaa tuo kuolleisuus asia uusiksi.

168/79? Anteeksi nyt ap, mutta kyllä sä noilla mitoilla aikamoinen porsas olet.

Itse olen sua 10 senttiä pitempi ja yli 20 kiloa kevyempi... ja mä olen hyvissä mitoissa ;)

[QUOTE="vieras";28112303]Oma painoindeksini laski tuolla uudella laskutavalla :)[/QUOTE]

Vaikka ihan normipainoinen oonkin, niin ärsyttää kun lyhyenä uudella tavalla laskettuna normipainon yläraja on vielä entistä alempi.

Vituttaa myöskin näin yleisesti, kun painon pitää olla alta viidenkymmenen, että näytän hyvältä. Jos oisin viistoista senttiä pidempi, voisin joka päivä syödä jonkun kivan herkun normisyömisten lisäksi, eikä ylimääräistä tulisi. Tasan ei käy nallekarkit ja mun pitäs ilmesesti olla ilman,

[QUOTE="eee";28111279]168/79? Anteeksi nyt ap, mutta kyllä sä noilla mitoilla aikamoinen porsas olet.

Itse olen sua 10 senttiä pitempi ja yli 20 kiloa kevyempi... ja mä olen hyvissä mitoissa ;)[/QUOTE]

178/56 (siis olettaen että painosi olisi tuo 56 kg) eli ihminen on oikeissa mitoissa vain alipainoisena? Niinpä tietysti :xmas:

[QUOTE="vieras";28112601]178/56 (siis olettaen että painosi olisi tuo 56 kg) eli ihminen on oikeissa mitoissa vain alipainoisena? Niinpä tietysti :xmas:[/QUOTE]

Eli kaikkki missit on alipainoisia :-)

No huh huh. Olen saman mittainen kuin ap ja painan 25kg vähemmän.. En herra jumala voisi kuvitellakaan tuntevani oloani hyväksi sellaisen lisämassan kanssa.. Enkä todellakaan ole mikään pulkannaru. Good for you jos olet todella tyytyväinen, ehkä tärkeämpää kuin tuijottaa niitä numeroita olisi kiinnittää huomiota siihen mitä syö ja miten liikkuu, oli paino mikä tahansa.

[QUOTE="joo";28111108]mun Omronin mittari jolla voisin tehdä rasva% mittauksia ja veloittaa niistä, näyttää päivästä riippuen mulle 10-17% jostain syystä ei ole ihan hirveän kova luottoa noihin.[/QUOTE]

No tää oli yliopiston härveli, että kyllä mä siihen luotan melkopaljon.

Luotettavuus

Viimeksi muokattu:
No tää oli yliopiston härveli, että kyllä mä siihen luotan melkopaljon.

Luotettavuus

juu on varmasti jo paljon parempi kuin esim Omron mitä käytettiin vielä muutama vuosi sitten virallisissa mittauksissa ;)
En vaan silti ymmärrä miksi ihmiset haluavat maksaa tuosta mittauksesta tuplahinnan pihtimittauikseen verrattuna, varsinkin kun pihtimittaus on tarkempi..

Sä taidat kirjoitella pakkotoistollekkin, siellä on mm aika moni ihminen lytännyt aivan täysin inbodyn tulokset ja lähes aina mihin itse törmännyt se on näyttänyt liian positiivisia tuloksia.. kun taas vastaavasti toi mun " näyttää kireässä kunnossa olevalle liikaa ;)

[QUOTE="joo";28114135]juu on varmasti jo paljon parempi kuin esim Omron mitä käytettiin vielä muutama vuosi sitten virallisissa mittauksissa ;)
En vaan silti ymmärrä miksi ihmiset haluavat maksaa tuosta mittauksesta tuplahinnan pihtimittauikseen verrattuna, varsinkin kun pihtimittaus on tarkempi..

Sä taidat kirjoitella pakkotoistollekkin, siellä on mm aika moni ihminen lytännyt aivan täysin inbodyn tulokset ja lähes aina mihin itse törmännyt se on näyttänyt liian positiivisia tuloksia.. kun taas vastaavasti toi mun " näyttää kireässä kunnossa olevalle liikaa ;)[/QUOTE]

En kirjoittele pakkikselle, enkä maksanut mittauksesta mitään, kun kuului anatomian ja fysiologian kurssiin.. ;)

tuota, mun tytär on 148cm pitkä japaina noin 45 kiloa EIkä varmasti ole läksi, päinvastoin. Hänellä on liahksia,kun harrasa urheilua. ee oli vään painavampi ,eikä silloinkan kyllä nyttänyt laäkiltä. Aina se vak ei yksin sano onko läski via ei.
Mun mie on 165 cm pitkä ja painaa 66 kiloa, silit hän on "läski" koska hän mahansa on iso

mä jaksan. Jaksan varmasti kävellä REIPASTA kävelyä 1,5kim ja on tejhokasta aj pyöräilläkin jkasan saman veran, entäs uinti, sekin ON TEHOKASTa ja jahsan varmasti uida 1,5 tuntia

sun kanssa ei viitsisi edes alkaa jauhaa mistään.. mutta käy katselemassa
MET - energiankulutuksen ja fyysisen aktiivisuuden mittari :: Terveyskirjasto

met arvoista juttua ja sitten googleta minkälaisiin met arvoihin ylipainoiset ihmiset pääsevät ;) vertailuryhminä normaalipainoiset ihmiset.

[QUOTE="joo";28111275]laitappas linkkejä lukemiisi juttuihin :) ai niin et laita kun heittelet ihan päästäsi..
ja joo mieti nyt ihan pari kertaa tuo kuolleisuus asia uusiksi.[/QUOTE]

Mitä miettimistä siinä on? Enkä jaksa etsiä linkkejä, mulle on yks lysti uskotko kun itse tiedän että väitteet pitää paikkaansa. :)

[QUOTE="vieras";28114804]Mitä miettimistä siinä on? Enkä jaksa etsiä linkkejä, mulle on yks lysti uskotko kun itse tiedän että väitteet pitää paikkaansa. :)[/QUOTE]

Vakuuttavia perusteluja :)

Yhteistyössä