Iltalehti: "Ylipainoinen onkin kohta normaalipainoinen". BMI rajoja nostetaan virallisesti, ylipainon rajaksi30:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihanaa vihdoin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Minka";28110892]Eipä jaksa bodarit hölkätä kovin pitkiä matkoja, mutta lihasta löytyy ja kuntoa.

Ei jokainen ole hyvä jokaisessa lajissa ja kestä joka lajia yhtä hyvin. Jos ei ole hölkkääjäksi, niin se ei tarkoita silti huonoa kuntoa. Itsellä on isot rinnat ja voin sanoa, että juokseminen niiden kanssa tekee kipeää.[/QUOTE]

Todellisuudessa bodarilla ja terveydellä ei ole kauheesti tekemistä toistensa kanssa. Bodarius on itsekuria vaativa tyhmyyden muoto. En tunne yhtään älykästä bodaria. Muutaman tunnen ja aikamoisia tuulitunneleita ne on. Ja jotkut ovat kenties suht. koulutettujakin, mutta ajattelua leimaa sellainen yksioikoisuus. Ok, törkee yleistys - mutta näin olen kokenut.

Ja en tällä tarkoita sitä, että salilla käyvät olisi idiootteja. Ei todellakaan. Mutta sitten jos menee body-buildingin puolelle, niin morhjens.

No voi nyt....

Mun mielestä ton koko helv**in bmi saissen voin viskata roskikseen..

InBody mittaus se on se millä sen näkee mitä kroppa pitää sisällään :O

Mulla esimerkiksi olisi bmi:n mukaan 16kg ylipainoa, mutta mullapas onkin sen verran paljon LIHASmassaa että InBody mittauksessa ylipainoa olikin vain 8kg...

Että näin.. Tosin en edes yritä saada tota painoa alas, koska pidän itsestäni tällaisena kun nyt olen, jos joku toinen ei niin sehän on sitten hänen ongelmansa. :)

Miten treenaat?

Juttuhan on niin, että kun oma BMI on alle 25, ei mikään roiku eikä oo makkaroita, heti kun menee yli, tulee ne selkäsiivekkeet ja etureppu näkyviin, lievinä ja sitä selkeämmin, mitä enemmän paino nousee.

Itsepetosta tuollainen. Itsellä pituus 170 cm, painoa nyt 75 kiloa ja pientä makkaraa on. 70-kiloisena ja alle on mukava ja sopusuhtainen olo.

[QUOTE="vieras";28110935]Miten treenaat?[/QUOTE]

Ihan kevyttä lihastreeniä kolmasti viikossa PT:n ohjeilla.
Plus n.10kilsan lenkki päivittäin koiran kanssa ja pikku lenkit siihen päälle.

Todellisuudessa bodarilla ja terveydellä ei ole kauheesti tekemistä toistensa kanssa. Bodarius on itsekuria vaativa tyhmyyden muoto. En tunne yhtään älykästä bodaria. Muutaman tunnen ja aikamoisia tuulitunneleita ne on. Ja jotkut ovat kenties suht. koulutettujakin, mutta ajattelua leimaa sellainen yksioikoisuus. Ok, törkee yleistys - mutta näin olen kokenut.

Ja en tällä tarkoita sitä, että salilla käyvät olisi idiootteja. Ei todellakaan. Mutta sitten jos menee body-buildingin puolelle, niin morhjens.

Tiedän mäkin yhden porukan ja että perheessänsä on aika kliseisesti ollut väkivaltaongelmia. Mitä lie nappailevat.

Bmi 19 alipainoinen ja bmi29 normaali terve. Näin se menee :laugh:

Overweight-BMI.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28111009:
Tiedän mäkin yhden porukan ja että perheessänsä on aika kliseisesti ollut väkivaltaongelmia. Mitä lie nappailevat.

mä tiedän useamman tyypin.. Yleisesti on toi klise että kaikki horkkaajat olisi agressiivisia, mikä ei taas pidä paikkaansa..
testosteroni ei tee tervepäisestä ihmisestä agresiivista kusipäätä..
mutta tälläinen valmiiksi vähän agrempi tyyppi saattaa muuttua vielä kusipäisemmäksi.--

edit -- nää mun tyuntemat horkkaajat on muute suurimmaksi osaksi sellaisissa ammateissa että kenkää tulisi jos kiinni jäisi ;)
samalla listalla on lääkäriä ja tuomaria ymym

jos aapee ei tunne noilla mitoilla olevansa pullukka niin johan on.. itse 164cm ja 70kg ja niinvaan on ylipainoa, housukoko 40 ja ainakin 10kiloa pitäisi saada tästä ruhosta pois, jotta näyttäisin hyvältä.

[QUOTE="huhhuh";28110685]No mutta miksi alipainon rajaa sitten nostetaan?! :D

Tämä on vain läskien hyysäystä, ei tule muuttumaan. Toki itse liikalihavat ihmiset toivovat rajojen nousevan niin voivat sitten kuvitella olevansa tosi terveitä. bmi 24:kin on jo aika pullukka. :/ Todella surullosta ja kertoo nykyajasta paljon, että jollain on edes juolahtanut mieleen rajojen nostelu, tässä liikalihavuuden ja 2-tyyin diabetesmaailmassa. Todella ällöttävää. :x[/QUOTE]

Tajusitko, että rajan nosto johtuu siitä, että on tutittu elinikäennustetta ja terveyttä? Ei siis ulkonäkösyistä, kuten alipainon rajaa ihanteena pitävillä.

[QUOTE="Vieras";28111112]Tajusitko, että rajan nosto johtuu siitä, että on tutittu elinikäennustetta ja terveyttä? Ei siis ulkonäkösyistä, kuten alipainon rajaa ihanteena pitävillä.[/QUOTE]

Ei kukaan sitä oikeasti tule muuttmaan ehkä skaala voisi olla 27 asti ja sekin vain todella bodatuille lihaskimpuille, kukaan tavallinen suomalainen ei ole terve bmi 27. :)

[QUOTE="Vieras";28111112]Tajusitko, että rajan nosto johtuu siitä, että on tutittu elinikäennustetta ja terveyttä? Ei siis ulkonäkösyistä, kuten alipainon rajaa ihanteena pitävillä.[/QUOTE]

Ja tuoko muutos parantaa sitä terveyttä? Ihan niinkuin jenkeissä muutetaan rajoja oho ei toiminut.. no muutetaan liikunta suosituksia no oho ei toiminu kato meillähän onkin planeetan läskeimmät ihmiset jotka kaiken lisäksi pitävät itseään normaaleina :)

Ihme että olen lukenut lukuisia tutkimuksia joissa bmi yli 25 tuottaa valtavasti sairauksia. :) Mutta nykyaikana tarvitaan tätä kun ei voida myöntää laiskuutta. Minäkin voin sitten jäädä sohvalle makaamaan ja lihoomaan, sitten tyytyväisesti berliininmunkit naamalla voin kuvitella olevani terveen painoinen. :D

Ihme että olen lukenut lukuisia tutkimuksia joissa bmi yli 25 tuottaa valtavasti sairauksia. :) Mutta nykyaikana tarvitaan tätä kun ei voida myöntää laiskuutta. Minäkin voin sitten jäädä sohvalle makaamaan ja lihoomaan, sitten tyytyväisesti berliininmunkit naamalla voin kuvitella olevani terveen painoinen. :D

Se, joka tiedettä tajuaa, tajuaa senkin että aina opitaan uutta. Jos aikoinaan tehtiin tutkimuksia, joiden mukaan kaikki televisiosta nähty siirtyy suodattamattomana lasten ja aikuisten arvoihin, nykyään uusien tutkimusten myötä tajutaan paremmin. (Klassinen esimerkki arvostun tutkimusperinteen katoamisesta sen myötä kun opittiin näkemään laajemmin.)

Samoin, mitä enemmän painon ja terveyden ja eliniän suhdetta tutkitaan, sitä todempia tuloksia saadaan. 10-20 vuotta sitten tehty tutkimus oli varmasti siihen aikaan käytettävissä olevilla tiedoilla ja metodeilla tarkin.
Ja nyt on tarjolla vielä tarkempaa.
Miksi se sattuu? Miksi haluat vanhentuneen tiedon olevan "tosi"?

[QUOTE="Vieras";28111155]Se, joka tiedettä tajuaa, tajuaa senkin että aina opitaan uutta. Jos aikoinaan tehtiin tutkimuksia, joiden mukaan kaikki televisiosta nähty siirtyy suodattamattomana lasten ja aikuisten arvoihin, nykyään uusien tutkimusten myötä tajutaan paremmin. (Klassinen esimerkki arvostun tutkimusperinteen katoamisesta sen myötä kun opittiin näkemään laajemmin.)

Samoin, mitä enemmän painon ja terveyden ja eliniän suhdetta tutkitaan, sitä todempia tuloksia saadaan. 10-20 vuotta sitten tehty tutkimus oli varmasti siihen aikaan käytettävissä olevilla tiedoilla ja metodeilla tarkin.
Ja nyt on tarjolla vielä tarkempaa.
Miksi se sattuu? Miksi haluat vanhentuneen tiedon olevan "tosi"?[/QUOTE]

Miksi sinä haluat juuri tämän ko jutun olevan tosi jos moni muu kumoaa sen? Järkevä ihminen odottelisi että saadaan jotain oikeaa tulosta eikä vain valita niistä kahdesta mieleisempää omalle kropalle, jokanen pullukka nyt valkkaa että tähän mä uskon niin sitten musta yhtäkkiä tulee terve. :D

Mä olen katsos kumminkin terve, koska bmi on molemmissa tapauksissa aivan täydellinen. :) Sinä sensijaan et.

Tottahan ap puhuu, matalimmillaan kuolleisuus on juuri niiden BMI 25-30 joukossa, eli ihan loogista liputtaa myös sen lievän ylipainon puolesta :) Enkä ymmärrä, miksi joitakin ärsyttää se että muutama ylikilo ei automaattisesti olekaan huonoksi ihmiselle. Vituttaako teitä, että jotkut uskaltavat nauttia elämästä riskeeramatta silti yhtikäs mitään? Paitsi sen teille arvostelijoille niin tärkeän luurankomaisen ulkomuodon? :)

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/jama-lieva-ylipaino-ei-lisaa-kuolleisuutta/

[QUOTE="Minka";28110892]Eipä jaksa bodarit hölkätä kovin pitkiä matkoja, mutta lihasta löytyy ja kuntoa.

Ei jokainen ole hyvä jokaisessa lajissa ja kestä joka lajia yhtä hyvin. Jos ei ole hölkkääjäksi, niin se ei tarkoita silti huonoa kuntoa. Itsellä on isot rinnat ja voin sanoa, että juokseminen niiden kanssa tekee kipeää.[/QUOTE]

Mun tuntemat bodarit kyllä jaksavat kevyesti hölkätä, sillä ruokavaliolla kun on pakko harrastaa aerobista liikuntaa ettei kerry lihasten päälle läskiä.
Jotkut maailman vahvin mies-kisaajat asia erikseen. Traktorinveto ei suju hölkäten.

[QUOTE="vieras";28111181]Tottahan ap puhuu, matalimmillaan kuolleisuus on juuri niiden BMI 25-30 joukossa, eli ihan loogista liputtaa myös sen lievän ylipainon puolesta :) Enkä ymmärrä, miksi joitakin ärsyttää se että muutama ylikilo ei automaattisesti olekaan huonoksi ihmiselle. Vituttaako teitä, että jotkut uskaltavat nauttia elämästä riskeeramatta silti yhtikäs mitään? Paitsi sen teille arvostelijoille niin tärkeän luurankomaisen ulkomuodon? :)

Jama: Lievä ylipaino ei lisää kuolleisuutta - Potilaan Lääkärilehti[/QUOTE]

Mun kroppa onkin normaalipainoinen piti kumpi tahansa paikkaansa. ;) Nautin täysillä elämästä, terveellisesti VARMASTI. :) Teillä on nyt raukat tuo yksi johon haluatte väenväkisin uskoa. :D Oli miten oli, minä olen terve.

[QUOTE="vieras";28111181]Tottahan ap puhuu, matalimmillaan kuolleisuus on juuri niiden BMI 25-30 joukossa, eli ihan loogista liputtaa myös sen lievän ylipainon puolesta :) Enkä ymmärrä, miksi joitakin ärsyttää se että muutama ylikilo ei automaattisesti olekaan huonoksi ihmiselle. Vituttaako teitä, että jotkut uskaltavat nauttia elämästä riskeeramatta silti yhtikäs mitään? Paitsi sen teille arvostelijoille niin tärkeän luurankomaisen ulkomuodon? :)

Jama: Lievä ylipaino ei lisää kuolleisuutta - Potilaan Lääkärilehti[/QUOTE]

tajuatko että tässäkin puhutaan kuolleisuudesta :)
kun lukee tuon sinun kirjoituksesi havaitsee erittäin selkeästi ettei sinulla ole tästäkään asiasta yhtään mitään hajua. On paljon muitakin epämiellyttäviä asioita kuin kuolema joita pienikin ylipaino aiheuttaa/voi altistaa

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;28111189:
läski on silti läskiä, ei se painoindeksi kaikkea kerro. Joku erittäin lihaksikas kun voi olla noiden taulukoiden mukaan ylipainoinen.

Läski on läskiä ja juuri se voi pelastaa sut, kun sulle iskee syöpä tai vanhuus. Pieni määrä läskiä kropassa on vaan hyväksi, uskokaa jo.

[QUOTE="huhhuh";28111202]tajuatko että tässäkin puhutaan kuolleisuudesta :)
kun lukee tuon sinun kirjoituksesi havaitsee erittäin selkeästi ettei sinulla ole tästäkään asiasta yhtään mitään hajua. On paljon muitakin epämiellyttäviä asioita kuin kuolema joita pienikin ylipaino aiheuttaa/voi altistaa[/QUOTE]

Niin, terveet ihmisethän ne juuri kuolla kupsahtelee jatkuvasti? Kuolleisuus johtuu yleensä jostain sairaudesta, jos et satu tietämään.

Luin jostain aikaisemmin, että esim. syövän iskiessä ihmisellä on hyvä olla ylimääräistä rasvakerrosta, että taudin selätys onnistuu heillä helpommin. Samaten kun vanhuuden myötä ihminen kuivuu muutenkin, pienen rasvakerroksen toimintakyky säilyy pidempään parempana kuin hoikan vanhuksen.

Uskokoot ken tahtoo, minä ainakin olen tyytyväinen muutamaan ylikilooni ja varsinkin nyt, kun on tullut ihan tieteellistä näyttöä niiden puolesta :)

Kuumimmat

Yhteistyössä