Huomenta vaan pitkästä aikaa
ensiksi vauvaonnittelut
Nuppu09lle!
Ja tervetuloa mukaan
Tiude ja
emv! Esikoisen odotusaika on kyllä ihan spesiaalia aikaa elämässä =) Siinä ehtii täysipainoisesti nauttia odotusajasta ihanuuksineen ja kurjuuksineen. Muistelen kaiholla lepäilyä sohvalla maha pystyssä visailuja telkusta tuijotellen. Nyt on poika pelastanut moiselta laiskuudelta :kieh:
Sinnikkäille
HarmaaHarakalle ja
Millukalle symppaukset täältä. Loppuodotus on kyllä henkisesti koetteleva. Erityisesti kiinnitin huomita siihen kun
Millukka sanoi laittavansa laskettuna päivänä puhelimen kiinni, ettei sukulaiset soittele, että "joko- joko". Se oli minusta ERITYISEN ärsyttävää, just kun sukulaiset soitteli joka pävä että eikö mitään ole tapahtunut. Ihan kuin vauvan syntymästä jätettäisiin ilmoittamatta ja pari vkoa myöhemmin todettaisiin, että "ai joo-pienokainen syntyi muuten pari vkoa sitten -bai tö vei". ARRGGH!
Meidän poika syntyi aidosti yliaikaisena 42+3 (muistaakseni se oli +3...). Mielenkiintoista oli se, että synnäriltä ei päästetty enää kotiin edellisenä päivänä, vaan minut taivuteltiin jäämään käynnistykseen. Eli siinä vaiheessa ei oikein enää edes kyselty haluaako vai eikö halua käynnistettyä synnytystä. Itse olisin ollut valmis jopa odottamaan edelleen ja palaamaan kotiin, kun vointi oli hyvä ja olin netistä lukenut niin paljon kauhutarinoita
käynnistetyistä, että pelotti sen riskit. Nyt olen asennoitunut niin, että mielessäni la on se virallinen la + 2 vkoa ja pari pv päälle. Kun olen kuullut, että tällaisilla tapauksilla on tapana toistua. Niin ja mulla ei muuten käynnistettyyn synnytykseen liittynyt mitään "poikkeavaa", kunnon "keinosupistukset" vaan, että tämä ei ole mikään käynnistyskauhutarina. =)
Ultrakuulumisia ja muita raskauskuuluulumisa sen verran, että ultrassa kaikki näytti olevan jees ja pikkusintti :heart: arviolta n. 330 g. Närästys on tainnut astua kuvioihin ja jalkovälin lupaava jomottelu. Öisin on jo tullut valvottua - eli kun on herännyt, ei uni tule silmään välttämättä tuntiin pariin. Neuvolassa sijaistäti mittasi sf-käyrän huitelevan siellä ylemmällä käyrällä rv 21+3.
Löysin kirppikseltä kivat käyttämättömät H&M:n mammafarkut ja synttärilahjaksi sain ihanan 3/4-löysähihaisen vihreän mammaneuleen. Sisko oli sen pistämättömällä tyylisilmällään valinnut ja hienosti valitsikin, itse en olisi osannut mitään niin muodikasta ostaa.
Onnea muuten kaikille muillekin syyskuussa syntyneille neitsytmammoille! Oliko muita kuin pyöreitä täyttänyt
Millukka?
Esikoisen sänkyvalintakin on nyt tehty, tilasimme Sievän Jatkopuu-sängyn. Kun näin sen livenä, niin tykkäsinkin siitä ja siinä oli kovasti kaikkia laajennusmahdollisuuksia; kerrossängyksi, lisähyllyä yms. Kierrätyskeskuksessa ja kirpparillakin kävin katselemassa lasten sänkyjä,mutta jatkettavia malleja oli kovin vähän tai jos oli ne oli sellaisia mäntysänkyjä, jota en halunnut meille. Mies ei halunnut edes tulla katsomaan käytettyjä sänkyjä, kun on lapsuutensa nukkunut kaikenlaisilla kierrätyslavereilla, ja halusi omalle pojalleen vähän jotain muuta
Isovanhemmat lupasi hakea Oran tehtaanmyymälästä Oran vaunujen seisontalaudan. Koeajeltiin siillä ja poika tuntui hyväksyvän sen kulkupeliksi. Tilanne voi tietysti olla toinen, kun kyydissä on mukavasti vällyjen välissä matkustava pikkusisarus.
Pirteitä syyspäiviä
Riikkis rv 21+5