[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Just tänään mietin työelämää ja jotenki toi Riikkis75:sen kommentti töistä pois jäämisen haikeudesta ja jännittävyydestä osu aika kivasti :) Mä muistan miten jännää ja ihanaa se oli jäädä pois töistä, mutta nyt sinne oikeastaan jo kaipaa. Just tänään mietin, että vitsit ku ois töissä niin sais pitää kahvitauot ja ruokatauon niin, että kahvi tai ruoka ei jää jäähtymään ku joku keskeyttää sen itkullaan. Ja saa mennä vessaan kun on hätä, eikä tarvii pidätellä ku toisella on ruokailu kesken ja ois aikuista juttuseuraa! Tuntuu niin houkuttelevalta tuo ajatus työelämästä, mutta sitte ku sinne töihin taas pääsee niin pianhan se alkaa maistua taas puulta :)

Ja tosta lapsivakuutuksesta. Jos ootte ajatellu ottavanne sen niin pistäkäähän paperit vetämään, että saatte sen niin ajoissa, että mitään ei suljeta pois. Meillä oli esikoisen kohalla hirveä kädenvääntö miehen kanssa, että otetaanko se vakuutus. No minäpä tietenkin naisena voitin taiston ja otettiin. Vakuutus on ainaki meillä maksanu ittensä jo aikoja sitten takas ku on ollu niin paljon tota korvatulehdusongelmaa ja sairaalavuorokausikin ja nyt sitten ollaan menossa vielä korvien putkitukseenkin. Miekkonen kun katteli, että paljonko vakuutus on jo korvannu kaikkea niin kyseli jo ihan hädissään, että onhan tällä kakkosella vakuutus kunnossa :LOL: Meillä tuo mies tajuaa tällästen juttujen arvon vasta ku näkee sen rahassa :D Ja mä taas oon onnellinen, että voin viedä ipanat yksityiselle, eikä tarvii aina olla jonottelemassa kunnallisella puolella...

Mulla on täällä ihana OMA HETKI! vauveli ihmettelee maailmaa ihan hissukseen tossa vieressä, esikoinen on päikillä ja ukko ulkona ajamassa nurtsia =) Täällä mä hörpin vaan kahvia omassa seurassani ja kaikessa hiljasuudessa... Että tätä hiljasuutta osaa kyllä taas arvostaa ;)
 
Meille tuli viime viikolla päätös vauvavakuutuksesta. 3kk ennen laskettua useimmissa vakuutusyhtiöissä täytyy sitä hakea. Onneks itse olin ajoissa liikenteessä, koska vaativatkin tässä raskaudessa lisäselvityksiä. Edellinen kun meni kerrasta läpi. Positiivinen päätös onneksi saatiin. Kyllä on tykätty esikoisen kohdalla vauvavakuutuksesta, voipi mennä rauhassa yksityiselle.

Mä vaan jo ootan kovasti äippälomaa. Yks iso projekti vastuullani on vielä ennen loman alkamista ja se ehkä vähän stressaa. Esikoisen aikaan oli sama juttu. Tekis mieli vaan jo rauhoittua pesän laittoon. No onneks se joulu sieltä kohta jo tuleekin, ja sitten onkin jo tammikuu. Enää n. 100 päivää laskettuun aikaan.

Musta ois ihana kuulla, mitä olette mieltä hyvinkään sairaalasta synnytysten ja osastolla olon suhteen? Esikoisen synnytin Hämeenlinnassa niin ei ole hyvinkäästä aiempaa kokemusta. Tosin kaikki ultrat on mennyt Hyvinkäällä hirmu kivasti ja henkilökunta on ollut mukavaa... Kaverin puheesta on jäänyt se kuva, että Hyvinkäällä annetaan hirmu paljon helpommin sairaalassa lisämaitoa kuin mitä Hämeenlinnassa annettiin. Itselläni oli maidon nousun suhteen vaikeuksia, mutta niistä kun selvittiin, niin n. 0,5v täysimetyksellä ja osittaista imetystä 1,5v asti. Vähän pelottaa jos turhan herkästi meille sitä lisämaitoa tyrkkäävät, niin ei sitten pian nouse mulla maito ollenkaan... Esikoinen oli kyllä syöppö, eikä sen paino tippunut juuri lainkaan sairaalassa. kotiutumispäivänä oli jo noussut takaisin syntymäpainoon ja vähän ylikin... Jotenkin oon ruvennut jo nyt ottamaan paineita siitä onnistunko imettämään. Kovasti tahtoisin tätä toistakin imettää, mutta alku oli vähän hankala... Hämeenlinnassa mulla kävi tuuri ja siellä oli joku täti neuvomassa sitä osaston henkilökuntaa uusissa imetysohjeissa ja mä pääsin koekaniiniksi, niin tosi hyviä vinkkejä sain. Kumpa tää hatarapää vaan muistais ne sitten vielä.

Nirppa raskausviikot 25+
 
Heipat ridikseltä! :wave:

Nirppa mulla ei valitettavast ole oikeastaan muutakuin valittamista hyvinkään sairaalasta..ensinnäkin se synnytysosio meni ihan kivasti ja ei tullut mtn vääntöä henk.kunnan kanssa..mutta sitten siellä lasten valvontaosastolla olivat jättäneet lapselle kanyylin jalkaan yli vuorokaudeksi siitä mtn kertomatta siirtymätilanteessa normiosastolle kätilölle tai vanhemmille..lääkäri vaan tutkiessaan ihmetteli että mikä tuppo tytöllä on jalassa ja kun hän sen aukaisi niin yllätys oli suuri sekä legurin, kätilön ja vanhempien..välinpitämättömyyttä sanoisin.. :x Lisäksi eivät reagoineet mitenkään minun toiveeseen että olisin heti synnytyksen jlk 2h antanut tytön imeä rintaa..toivat vaan maitopullon mtn kommentoimatta..??? Ajatuksenahan minulle tietysti oli että maitoa rupeaisi tulemaan..mutta ei..
Osastolla oli mielestäni todella tylyjä hoitsuja+kätilöitä..lukuunottamatta yhtä kivaa lastenhoitajaa jolla tuntui olevan paljon aikaa ja tarmoa kysyeiseen työhön ;) Oikealla alalla sanoakseni :whistle:
:eek: osastolla vihdoin ja viimein toisena päivänä synnytyksestä toivat minulle lypsykoneen jotta pääsin aloittamaan..kovasti tuputtivat lisämaitoa ja vaikka vauva olisikin ollut rinnalla parikin tuntia niin toivat extramölöä..mielestäni outoa toimintaa..luulisi että synnyttäneiden osastolla olisivat imettämisen kannalla.. :eek:
meillä meni käytetty rintapumppu rikki kun tyttö oli viikon vanha ja ensitöikseni tietysti soitin sairaalaan ja kysyin lainaksi pumppua..johon tokaistiin hyvin epääasiallisesti ettei heillä sellaisia ole lainaksi..neuvoksi kertoivat Jussintorilla olevan liikkeen mistä voisi vuokrata pumpun halpaan hintaa..me sännättiin keskustaa mun kivikovien tissien kanssa ja vain huomataksemme ja kuullaksemme että kyseinen liike on lopettanut jo 5 vuotta sitten...!!!!!! :kieh: :headwall: Prkl..eikös synnyttäneiden osastolla pitäisi olla uusimmat tiedot kaikista tällaisistä asioista..kyllä sapetti!!!!!! :headwall: |O

Että meillä tälläinen kokemus..toisilla ei välttämättä näin.. :whistle:

Täällä tytteli on hiffanut sylin ja läheisyyden merkityksen..vaunuissa tai sitterissä ei nukkuisi juuri ollenkaa..sylissä viihtyisi vaan..mies yöllä monasti nukkuu vauva mahan päällä mahallaan..siinä turvallista ja kuulee ne tutut sydänäänetkin kivasti..eihän sitä tietystikään malttaisi yksin kopassa nullua..onneksi hankittiin ajoissa sellainen keinuva sitteri, niin siinä tyttö viihtyy ainakin sen ajan että saa pullot pestyä alta poies..tällästä tänne..tiistaina pitäisi aloittaa d-vitamiinitipat..saa nähdä tuleekohan massuoireita..
:whistle:

Äippä35v ja Nuppuliini 12 vrk :heart:
 
NirppaII: Kokemukset synnäristä varmaan vaihtelee ihan hurjasti, sillä mulla taas on ihan erilainen kokemus ku Nuppu09:llä.

Me kun jäätiin uuden tulokkaan kanssa sinne synnytyssaliin odottelemaan sitä pikkupurtavaa ja tutustumaan vauveliin niin kätilö lähtiessään sanoi, että "voisit koittaa jo imettää". Siinä sitten istuskeltiin tuolissa vauva rinnalla tuhisemassa.

Osastollakin olivat kovin imetysmyönteisiä, mutta antoivat kyllä lisämaitoa kun pyysin. Kukaan ei tuputtanut maitoa ja auttoivat kovasti imettämisyritysten kanssa. Eräällekkin hoitajalle kun sanoin, että imetys ei onnistu niin hän pyysi soittamaan kelloa kun koitan taas imettämistä niin hän tulee katsomaan jos osaa auttaa. Mutta kun ei taaskaan onnistunut niin kysyi sitten, että haluanko vauvalle lisämaitoa.

Nythän me oltiin vaan yksi päivä ja yö sairaalalla, joten ei siinä kauhean moni hoitaja kerennyt olla vuorossa. Mutta ne jotka olivat niin olivat hyvin ymmärtäväisiä sen suhteen, että rinnasta kun ei tule maitoa niin lisämaitoa voi antaa jos äiti niin haluaa. Todella hyvin antoivat minun tehdä päätökset asian suhteen ja auttoivat pyydettäessä. Piti vaan rohkeasti myöntää, että imetys ei onnistu ja pyytää apua niin auttoivat. Toivat rintakuminkin, jos sen avulla onnistuisi paremmin (valittelin, että on matalat rinnanpäät ja kun tulivat kattomaan miten imetys onnistuu niin kiikuttivat heti rintakumin kun itsekkin pääsivät toteamaan, että matalat on tosiaan ;))

Esikoisen kanssa lisämaidon saaminen oli melkeinpä vaikeaa. Poika ei suostunut olemaan rinnalla lainkaan vaan raivosi vaan raivoamistaan kun oli niin huutava nälkä ja aina käskivät vaan yrittämään sitä imettämistä. Mutta minkäs teet kun maito ei ole noussut niin pikkasen vaikea se on saada vauvan nälkä tyynnytettyä ja poikahan huusi ku hullu. Silleen esikoisesta jäi huonot muistot sairaalasta kun se reilu 3 vrk oli niin hirveää huutoa kun olivat vähän turhankin imetysmyönteisiä siellä. Mutta vikana yönä vuoroon tuli sitten sellainen hoitaja, joka oikeasti ymmärsi jo äidin ja vauvan tuskan asian suhteen ja toi lisämaitoa aina kun pyysin. Hän ei vaatinut mitään puolen tunnin huudattamisia rinnalla ennen kuin suostui maitoa tuomaan. Lisäksi sairaala oli remontissa, eikä ilmastointi toiminut ja osuin sairaalaan kesän 2008 helleaallon aikaan ja vielä pahimpaan ruuhkahuippuun, joten nämä tekijät vaikuttivat siihen, että sairaalassa olo oli niin järkyttävän kurjaa.

Mutta siis henkilökunnan osalta on tosi hyvät kokemukset. Kätilöt olivat kummassakin synnytyksessä todella mukavia ja osaston henkilökunta myös. Piti vaan tosiaan rohkeasti sanoa mitä tahtoo niin sai myös mitä tahtoi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaHarakka:
Niin ja laitetaas vielä meiän isännästä kuvaa tänne :)

Tässä siis vähän reilu vuorokauden ikäinen poitsu (aika veikee ilme naamalla)



on se vaan niin jännää että kantaa pikkuista sisällä 9kk ja sit kun se syntyy, niin miten sevoikaan olla niin mahdottoman söpö. itse en ainakaan pysty yhtään kuvittelemaan minkä näköinen lapsonen tulossa.. <3

tiude ja pötkylä rv 9+6
 
Söpöjä vauvoja täällä kaikilla! :heart:

Me otetaan lapsivakuutus ja tällä kertaa ennen syntymää. Esikoisella ei oo ongelmia, mutta kakkonen on niin moni allerginen ja atooppinen, että kävi tuuri, että allergiat puhkes vasta 2,5kk ikäsenä ja saatiin täys vakuutus sillon 2kk ikäsenä. Nyt sanoin miehelle, että otetaan heti vakuutus. Meillä on tarjous nyt 1.10. asti voimassa, että pitäis tässä parin päivän sisään laput täytellä.

Hyvinkään sairaalaan oon ollu tyytyväinen ja molemmat siellä synnyttäny. Esikoiselle annettiin lisämaitoa pienen painon takia ja kakkoselle annettiin kerran tai pari, kun sitä ite pyysin. Kertaakaan ei hoitsut sitä tullu ite tarjoomaan. Kakkosen synnytyksessäkin oli aivan ihanat kätilöt mukana. Kakkosen aikaan tosin tultiin jo vähän hoputtamaan pois osastolta, kun 2008 kesäkuussa oli kova ryysis. Salit oli täynnä synnyttäneitä äitejä, jotka odotti vuodepaikkaa.

Ja mä en kyllä yhtään kaipaa takaisin töihin. Oon nyt ollu kotona kakkosen kans 1,5vuotta ja vielä oon pari vuotta. Ei niin minkään näköstä kaipuuta oo ollu töihin kyllä, edes sillon, kun kakkosen kans oli erityisen vaikeeta allergioiden ja valvomisten takia. Mutta ei musta vakituiseks kotiäidiks kuitenkaan olis. Työpaikka vaan on sellanen "suojatyöpaikka", etten siellä viihdy sitten pätkääkään.

t. NR75 + Ylläri 18+6
 
emv
Taas saikulla, kävin naistenklinikalla tänään ja tuloksena puolentoista viikon sairasloma. Tavallan ihan kiva kun selkeesti pahoinvointi pahempaa töissä kun ei voi nukkuu päikkäreitä tai sitten jostain muusta syystä. Ihanaa oli kyllä käydä siellä, eka kontakti minnekään tän raskauden tiimoilta...ehkäpä kohta varaan neuvolaan aikaa. Eka ultra sit 28.10. eli kuukauden odottelu siihen.

Pahoinvointi tosiaan sen kun jatkuu, jipii? Toivottavasti tää jossain välissä vähän helpottaa. Mä en myöskään ymmärrä miten ihminen voi olla NÄIN väsynyt kokoaika. Verenpaineet on ainaki ok.

Tällaista meillä.

-emv ja james jessenpoika 7+2
 
emv: koita jaksaa :hug:
Jostain oon joskus kuullu, että sitten pitäisi pahoinvoinnin viimestään helpottaa ku alat tuntemaan vauvan liikkeet. Toisaalta ei niin lohduttavaa kun se lienee esikoistaan odottavilla joskus rv 19-20 tienoilla (tai jotain), mutta kuitenkin... Ei se varmana sinne rv 40 saakka kestä ;) Toivotaan, että helpottaa pian :)
 
mullapa tuli käymään kylässä herra oksennustauti.. :(
toivottavasti pötkylä pysyy masussa..vettä vaan vaikka tuleekin oksennettuu kaikki pihalle.
pari päivää saikkua ja vuodelepoa..

rv10+0 :heart:
 
Voi että, typerä tollanen oksutauti :( Koita Tiude jaksaa :hug:

Meillä oli taas tänään neukkulavisiittipäivä ja sieltä selvittiin tosi kivasti. Päästiin sinne ajoissa beibin kanssa ja reissu meni ilman mitään kitinöitä :) Poitsu oli taas kasvanu hienosti ja nyt pituuttaki oli jo 53,5 cm. Paino oli menny jo nätisti syntymäpainon yli, joten neukkulan tätsy oli oikein tyytyväinen :) Meillä oli täällä mummi esikoisen vahtina niin ei tarvinnu sitä raahata sinne onneks mukaan...

Käytiin eilen taas vähän puistoilemassa poikien kanssa ja tänäänki oli taas tarkotus. Mutta piru sentään, ensin se rykäs taivaan täyteen pilviä ja nyt se alko satamaanki!!! Typerää!

Mites, onkos kukaan täällä ajatellu alkaa käymään missään perhekahvilassa tai muussa vastaavassa? Yhden tutun kanssa mietittiin eilen, että pitäiskö mennä kattomaan millanen se seurakunnan järkkäämä Tutun Tupa on... Onko kellään kokemuksia? Ja sittenhän Pikku-Veturissa Pappilankadulla (vai mikä katu nyt olikaan) on niitä perhekahvilahommeleita, minne vois kanssa ittensä ja lapset raahata. Kävin esikoisen kanssa Pikku-Veturissa vauvatreffeillä ja se oli ihan kivaa puuhaa - sai vähän aikuista juttuseuraa eikä tarttenu vaan kökkiä kotona :)

Mutta kivaa sadepäivän jatkoa itse kullekkin! Mulla alkaa kohta täällä noi pienet miehet heräileen päikkäreiltä, joten kohta on taas ihan turha kuvitellakkaan notkuvansa koneella ;)
 
Me ollaan muksujen kans käyty tossa Vehkojan Tutun Tuvassa maanantai aamusin klo 9-11 ja Kruununmaan päiväkodin perhekahvilassa torstai aamusin 9.30-11.30. Johtuen siitä, että nuo on tässä kävelymatkan päässä, eikä autoa oo mulla käytössä.

Noissa Tutun Tuvissahan on joku pieni hartaushetki siinä alussa. Tossa Vehkojalla tykkään, kun siellä on iso sali käytössä ja hartaushetken jälkeen lauletaan piirissä lastenlauluja, sitten kahvitellaan ja sen jälkeen lapset saa vapaasti juoksennella siellä salissa. Siellä on palloja ja hulavanteita lapsille. On siellä myös leikkihuone, missä on palapelejä ja leluja ja yleensä joku kiva askarteluhomma lapsille. Ainut mikä noissa ei nappaa on se, että siellä käy myös perhepäivähoitajia ja niitten lasten hoitaminen on välillä vähän niin ja näin... :/

Ainakin tossa Kruununmaan perhekahvilassa on myös aina pieni lauluhetki. Meidän muksut tai 3,5v esikoinen erityisesti tykkää ihan hirveesti laulaa ja leikkiä, joten ne on meille tosi kivoja. Perhekahvilan kahvitus on pientä maksua vastaan, mutta ihan muutamasta eurosta on kyse.

Tänään taas täydet viikot ja viikon kuluttua puoliväli!

NR75 + Ylläri 19+0
 
Voin kertoa, että mulla tuo ajoittainen pahoinvointi jatkuu edelleen. Välillä tiheään, välillä harvemmin. Viimeksi eilen aamulla oksentelin railakkaasti ja koko päivä oli todella huono olo töissäkin ja tietysti kotona loppupäivän. Mä vitsailinkin työkaverille, että mä reppana taidan heittää vielä laattaa just ennen synnytyssaliin menoakin. :D Nyt rv 16+4.

Menispä äkkiä nää kolme viikkoa, että pääsis jo sinne rakenneultraan!!!!
 
emv
Hellou naiset!

Olo alkaa kohentua mitä pidemmälle saikku menee, jipii! Taas alkaa nauttia raskaudesta ihan erilailla. Eilen pääsin jopa tekemään ihan kunnon sauvakävelylenkin (miehen mielestä tosi nolo harrastus mut itte ihan intoo pinkeenä meen tuolla sauvojen kans :LOL: )

Neuvolan oon varannu 16.10. ja kuulun Urakan neuvolaan, Satu Raatikainen on meijän neuvolatätin nimi. Onko kokemuksia hänestä?

Mitäpä teille?

-emv ja james jessenpoika 7+5
 
Kiva kuulla että olo alkaa kohentua emv :)

Meillä eisenkummempaa..tyttö syä, nukkuu ja paskoo..vähän joskus kitisee tai siis murisee vissiinkin vatsanväänteitä..nytkun se maaginen 2 viikon rajakin on ylitetty..eilen eka neukku tytöllä..syntymäpaino saavutettu ja ylikin ja pituutta tullut 2 viikossa yli 2 centtiä..eli äidinmaidolla jyrätään etiäpäin ei ihan täysimetyksellä kuitenkaan.. :whistle:

Noi perhekahvilat kiinnostais minuakin..joten kertokaapa vaan lisää niistä ja siellähän vois järkätä ekan tapaamisenkin..???Miten on Millukalla lähtenyt sujumaan ja harmiksella??

Onkos muilla muuten kokemusta tuollaisesta vauvan örinästä ja murinasta..kun tuo meitin nyytti ei juurikaan itkeskele..vaan tosiaan murisee ja ärisee..?? :whistle:

Äippä35v ja Nuppuliini 2vkoa ja 2 päivää :heart:
 
emv: Mulla on yhden tutun neuvolätätsynä toi Satu Raatikainen ja ite oon kesälomien aikaan pari kertaa sattunu sille. Ihan mukavan tuntunen tätsy, eikä tunnu hössöttävän turhista. Ihan tuntuis sillä olevan jalat maassa ja järki päässä ;)

Nuppu09: Meillä kanssa on muriseva vauva :LOL: Toi ukkeli itkee vaan nälkäänsä ja sillon kyllä niin tiukalla ja komentavalla äänensävyllä, että epäselväks ei jää että onko nälkä vai ei. Ja sitte jos sen ei oo hyvä olla nii ei se juurikaan itkeskele vaan örisee ja köhisee ja vääntelee itteänsä :)

Meillä on arki lähteny täällä ihan kivasti rullaamaan ja viime yö meni YHELLÄ YÖSÖYTÖLLÄ!!! Vauveli mussutteli pulloa 21-22 illalla ja heräs sitte joskus kolmen pintaan syömään. Siinä se sitte mussutteli pulloa ja paskos ja piti hereillä jonku 45 minsaa ja sitte jatko unia ja heräs 7:30 pintaan taas syöpöttelee.. Voi että ku alkais enemmänki harrastaa tollasta niin tää mamma ois tyytyväinen :D

Me on käyty vaunujen kanssa puistossaki aina ku vaan keli on sallinu ja sepäs vasta onki henkireikä. Mä saan vähän raitista ilmaa ja pääsen pois kotoota, vauva nukkuu ku tukki inahtamattakaan ja esikko on onnesta soikeena ku pääsee kaivelee hiekkalaatikkoa :) Iltaki menee vähän helpommin ku esikko on päässy puistoon purkamaan energiaansa nii ei tarvii sitte häiriköidä kotona koko iltaa ihan ylienergisenä...

Nyt näyttäis olevan taas niin hieno keli, että koitan saada vauvelin syötettyä silleen, että ku esikko herää nii annan sille vaan välipalan ja lähetään taas ulos. Tänään toi ukkeliki lupaili lähteä kotiin puolen päivän jälkeen (eli ihan pian) niin saa kanssa lähteä mukaan sitten puistoilemaan :whistle: Ostettiin sellaset taitettavat peppualusetki nii ei oma persus jäädy ku istuu hiekkalaatikon reunalla :LOL:
 
Elikkäs hyvä kuulla et muutkin vauvat sitten murisee.. :LOL:

Ai miten ihana yö teillä takana..kyllä tollasilla yöunilla pärjäis joo..sullakos sitten se imetys tyssähti kokonaa..en pahalla vaan harmittelen että jos ei onnistu niin ei onnistu ja sittenkun sulla vielä se esikkokin siinä..ymmärään ihan täysin..ja itsekin haluaisin jo lopettaa mutta ei luonto anna periksi..imetys sinänsä ei onnistu..eli siis lypsän ja syötän pullosta joo.. :/ 1/3 nannia ja 2/3 rintamaitoa..että näillä mennään meillä..onneksi tuli ostettu hyvä rintapumppu..en sellaisella käsivehkeellä olis jaksanut näinkään kauaa.. :$

Tsemppiä meille kaikille!! :hug:

Äippä35v ja Nuppuliini 2vkoa ja 2 päivää :heart:
 
Nuppu09: joo eipä tää ukko suostu tissille lainkaan. Hirveet hepulit vaan ottaa aina ku tarjoon tissiä ja ku vaihan pulloon niin johan taas rauhottuu... Ihme jamppa - taitaa olla joku tempperamenttijuttu kun eipä tuo esikoinenkaan suostunut tissille ja pumppasin sille maidot 5kk ajan.. Eikä ole muuten mun mieskään vauvana suostunut tissille vaan on anoppi joutunut pummaapaan hällekkin... Joku sukuvika kai. Mä oon nyt tehny niin, että pumppaan aamuin illoin ja sitte lisäks annan korviketta. Pumppaan tällä hetkellä sellaset melkein 2dl /pumppaus, joten saapahan poika ainaki sen melkein 4dl rintamaitoa sitten vuorokaudessa. Saas nyt vaan nähä kuinka kauan maitoa riittää näin harvalla pummaamisella - mutta riittää sen ku riittää... Sitte mennään pelkillä korvikkeilla ku oma maito loppuu... Tällä kertaa oon päättäny olla stressaamatta liikaa tän asian kanssa, että ei ihan mahottomaksi mee tää arki ;)
 
Vai sukuvika :LOL: :LOL:
Sullahan tulee maitoa tosi hyvin..jos kertapumppauksella sentään 2dl..mulla ei tule kuin 70-120ml/ kertapumppaus ja noin 3-4h välein..mut hyvin on aina riittänyt kertasyöttönä..eipä toi paljon enenmpi vaadi.. :p Millanen pumppu sulla on? Mä sain just viikko sitten aivan ihanan ja tosi kätevän sähkökäyttöisen pumpun..spectra3 merkiltään ja on tosi hiljanen ja tehokas..käyttävät kuulemma sairaaloissakin tuota merkkiä..hinta oli kyl tosi karmaiseva yli satkun..mut jos meinaa jaksaa lypsää niin on oltava paras.. ;)

Äippä35v ja Nuppu 2vkoa ja 2 päivää :heart: :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower: :hug:

Täällä elellään viikkoja 21+ eli odotettavaa vielä riittää ;)
Rakenneultrassa käytiin torstaina ja siitä jäi todella paha maku suuhun. Mulla on ollut vähän sekaannusta tuon la:n kanssa ja se ultraaja alkoi mulle saarnaamaan siitä asiasta. Luulin asian olleen jo selvitetty kun siitä silloin pari kk sitten tapeltiin, mutta ehei..... Ne ei luovuta.

Onneksi mennään Femedaan keskiviikkona niin saa sitten vähän asiallisempaa käytöstä sekä varmuuden siitä, että kaikki on oikeasti ok.


Develly ja Vauva 21+4 :heart: :heart:
 
:wave: ilmottaudun että hengissä ollaan :heart:
Ihan hyvin lähteny käyntiin ja neiti on kyl rauhallisempi versio kun veljensä joka huusi kaikki hereillä olo aikansa. Tosin neiti viihtyisi sylissä koko ajan ja sitteriin kun laskee niin ei kauaa viihdy siellä vaan alkaa se narina. pari iltaa on maha kipeetä märissy mutta en tiijä johtuneeko siitä että syön itse nyt primperaneja maidon nousuun kun aika heikosti mun maidot nousi sit tällä kertaa :/ muuten ollaan tollasilta mahakipu huudoilta vältytty.
ulkona pari kertaa nukutettu mutta eipä kovin pitkään siellä viihtynyt. monta kertaa saanu käydä heiluttelemassa ja saattanu sellaset 1-1,5tuntia sit olla kaikkiaan.
napatynkä irtosi tällä kertaa ihmeen nopsaan, 8päivän ikäsenä. napa rupes haiskahtamaan ja kun neuvolantätsky tuli ekalle käynnille kotiin niin laittoio sitä ihmelitkuu joka kuivattaa napaa. samalla käynnillä rupes toi tynkä vuotaan vertakin ja neukka sanoi että ei ole aikaisemmin käynytkään hälle noin :( saatiin kuitenkin tyrehdytettyä ja seuraavana päivänä se tippuikin. Tosin tosta navasta on nytkin tullu vielä verta joten saa nähdä mitä maanantaina neuvolassa sanotaan siitä :eek:

tänään lähdetään hiukanJumboilemaan samalla haetaan hoitopöytä. En aikonut hankkia nyt moista mutta kyllä se sittenkin olisi ihan hyvä kun toi selkä meinaa kipuilla kun kyyrissä vaihtanu sängyn päällä nyt vaipat.

mut palaillaan taas astialle :) ja Harmiksen kans sitä kahvittelua ainakin koettaa tässä totauttaa :) Ja Nuppeliinikin jos liikkuu hyvinkään suunnalla niin kahville vaan :xmas:

ps. jokos nimiä tiedossa ja kastajaisia???

---millukka ja neiti näpsä 1vko5päivää---
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Meitin rinsessa uimassa..



Kohta väsäilemään ristiäiskutsukortteja kun toi mies tuolta päikkäreiltä nousee..

Äippä35v ja Nuppuliini 2vkoa ja 3päivää :heart:
B) :D heh....nuppu saanu myös ukkosansa karvaisen etumuksen kuvaan :LOL: on tainnu laps periä isänsä muhkean karvotuksen omaan hiuskuontaloonsa.... :D
 

Yhteistyössä