[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Huomenta vaan pitkästä aikaa

ensiksi vauvaonnittelut Nuppu09lle!
Ja tervetuloa mukaan Tiude ja emv! Esikoisen odotusaika on kyllä ihan spesiaalia aikaa elämässä =) Siinä ehtii täysipainoisesti nauttia odotusajasta ihanuuksineen ja kurjuuksineen. Muistelen kaiholla lepäilyä sohvalla maha pystyssä visailuja telkusta tuijotellen. Nyt on poika pelastanut moiselta laiskuudelta :kieh:

Sinnikkäille HarmaaHarakalle ja Millukalle symppaukset täältä. Loppuodotus on kyllä henkisesti koetteleva. Erityisesti kiinnitin huomita siihen kun Millukka sanoi laittavansa laskettuna päivänä puhelimen kiinni, ettei sukulaiset soittele, että "joko- joko". Se oli minusta ERITYISEN ärsyttävää, just kun sukulaiset soitteli joka pävä että eikö mitään ole tapahtunut. Ihan kuin vauvan syntymästä jätettäisiin ilmoittamatta ja pari vkoa myöhemmin todettaisiin, että "ai joo-pienokainen syntyi muuten pari vkoa sitten -bai tö vei". ARRGGH!

Meidän poika syntyi aidosti yliaikaisena 42+3 (muistaakseni se oli +3...). Mielenkiintoista oli se, että synnäriltä ei päästetty enää kotiin edellisenä päivänä, vaan minut taivuteltiin jäämään käynnistykseen. Eli siinä vaiheessa ei oikein enää edes kyselty haluaako vai eikö halua käynnistettyä synnytystä. Itse olisin ollut valmis jopa odottamaan edelleen ja palaamaan kotiin, kun vointi oli hyvä ja olin netistä lukenut niin paljon kauhutarinoita :whistle: käynnistetyistä, että pelotti sen riskit. Nyt olen asennoitunut niin, että mielessäni la on se virallinen la + 2 vkoa ja pari pv päälle. Kun olen kuullut, että tällaisilla tapauksilla on tapana toistua. Niin ja mulla ei muuten käynnistettyyn synnytykseen liittynyt mitään "poikkeavaa", kunnon "keinosupistukset" vaan, että tämä ei ole mikään käynnistyskauhutarina. =)

Ultrakuulumisia ja muita raskauskuuluulumisa sen verran, että ultrassa kaikki näytti olevan jees ja pikkusintti :heart: arviolta n. 330 g. Närästys on tainnut astua kuvioihin ja jalkovälin lupaava jomottelu. Öisin on jo tullut valvottua - eli kun on herännyt, ei uni tule silmään välttämättä tuntiin pariin. Neuvolassa sijaistäti mittasi sf-käyrän huitelevan siellä ylemmällä käyrällä rv 21+3.

Löysin kirppikseltä kivat käyttämättömät H&M:n mammafarkut ja synttärilahjaksi sain ihanan 3/4-löysähihaisen vihreän mammaneuleen. Sisko oli sen pistämättömällä tyylisilmällään valinnut ja hienosti valitsikin, itse en olisi osannut mitään niin muodikasta ostaa.
Onnea muuten kaikille muillekin syyskuussa syntyneille neitsytmammoille! Oliko muita kuin pyöreitä täyttänyt Millukka?

Esikoisen sänkyvalintakin on nyt tehty, tilasimme Sievän Jatkopuu-sängyn. Kun näin sen livenä, niin tykkäsinkin siitä ja siinä oli kovasti kaikkia laajennusmahdollisuuksia; kerrossängyksi, lisähyllyä yms. Kierrätyskeskuksessa ja kirpparillakin kävin katselemassa lasten sänkyjä,mutta jatkettavia malleja oli kovin vähän tai jos oli ne oli sellaisia mäntysänkyjä, jota en halunnut meille. Mies ei halunnut edes tulla katsomaan käytettyjä sänkyjä, kun on lapsuutensa nukkunut kaikenlaisilla kierrätyslavereilla, ja halusi omalle pojalleen vähän jotain muuta :)

Isovanhemmat lupasi hakea Oran tehtaanmyymälästä Oran vaunujen seisontalaudan. Koeajeltiin siillä ja poika tuntui hyväksyvän sen kulkupeliksi. Tilanne voi tietysti olla toinen, kun kyydissä on mukavasti vällyjen välissä matkustava pikkusisarus.

Pirteitä syyspäiviä
Riikkis rv 21+5
 
Ilmoittaudun :wave: tosin n. 8kg kevyempänä =) :D =) Sorry Millukka, jätin sut sit kuitenki yksin kitumaan. Vai ootko vielä kasassa?

Meille synty pieni supersankari 19.9.2009 klo 6:28. Pituutta poitsulla on 52cm ja painoa 4225g (pisti 5g paremmaks ku veljensä ). Herra tuli maailmaan nyrkki edellä ja aikamoisella vauhdilla (siksi siis supersankari;)).
Eka kipee suppari, johon heräsin tuli klo 02:00 ja siitä jo puolentoista tunnin päästä konttasin jo pitkin asuntoa ja valitin isoon ääneen ku sattu niin saakelisti... Eikä silleen ihme, koska synnytykseen meni sitten kokonaiset 4 ja puol tuntia (aika tehokasta toimintaa, jossen sanois)...

Että tämmösiä uutisia täältä suunnalta :heart: Vauva oli 10 pisteen jäppinen ja mä en saanu tikin tikkiä ja pystyin istomaan jo heti synnytyksen jälkeen. Nytkin kaikki oli niin kunnossa, että päästivät jo kotiin kun kauniisti pyysin =)
 
ME OLEMME PÖTSIT PITKÄLLÄ:




Ellie84...25v.....LA 1.9............esikoinen odotuksessa

Millukka....30v......LA 9.9............pikku viitonen

chilitin .....23v.......LA 30.10 ......pikku nelonen

NirppaII...27v.....LA 1/2010.....toinen odotuksessa

luckystare....23v...LA 24.1.2010.... esikoista odotellaan

Riikkis75...33v..........LA 26.1.10 ...toinen odotuksessa

Develly....29V........LA 9.2.2010...kolmas tulossa

NR75....34v........LA 23.2.2010...tulossa kolmas

Annien.....25v...... LA 25.2.2010............toinen tuloillaan

marcelina....33v......12.3.2010.....toinen odotuksessa

Tiude....21v.......LA 26.4.2010....esikoista odotellaan

emv.....25v......LA 16.5.2010...esikoinen odotuksessa[/b]





NYYTTINSÄ SAANEET:

PIKKU PRINSESSA:

Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm

PIKKU PRINSSI:

ssihinä...5.8.2009 mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009 rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009 mitat: 4225g ja 52cm

 
HarmaaHarakka, paljon onnea!!!!!!! Ai sä tulit jo kotio. Tunnistitko sieltä kenties Nuppua muuten? Tai vaikeahan siellä nyt oli päätellä, kuka oli kukakin. Vai oliskohan Nuppukin jo päässyt kotio..

Muokkasin tuota meitin listaa, laitoin päivämääräjärjestykseen. Näyttää olevan aika poikavoittoista toistaiseksi tuo syntyneiden lista. :D
 
HELLUREIT VAAN KAIKILLE IHANILLE MAMMOILLE!!!!!! :wave: :wave:

Me kotiuduttiin sairaalasta jo perjantaina..mutta en ole liiemmin koneella käynyt kuin lukemassa kuulumisia.. :)

Ensinäkin HURJASTI onnea Harmikselle ja koko perheelle!! :heart: :heart:
Hirmu nopeasti sinut kotiutettiin..ihana kuulla että kaikki hyvin ja että vihdoin se kauan odotettu raskaus on ohitse, taas tältä erää ;)

Meillä alkutaival lähtenyt kivasti etiäpäin..mies valvoo vauvan kanssa yöt ja minä päivät..Toisinsanoen lypsän yöksi senverran mölöä että riittää kahdeksi yösyötöksi että saan levätä rankahkon synnytyksen jlk..mies meillä muutenkin jaksaa paremmin nuo yövalvomiset kuin minä kun on tehnyt yötöitä koko kevään..se on ikään kuin joillain ihmisillä veressä..minä taas menen suhtsekaisin yövalvomisista..joten näin on hyvä.. ;)
Vauveli syö noin 3-4h välein ja jaksaa kerrallaan olla noin 1,5h hereillä..noin kaksi kertaa vuorokaudessa..näin meillä täällä..onneksi on mahista pitää isyyslomaa.. :p

Palailen synnytysstooria rustailemaan vielä jossain vaiheessa.. :wave:

Ja Millukalle voimia!!!!

Äippä35v ja Nuppu 5vrk :heart:
 
voi,onnittelut Harmaaharakka :hug: :flower: ihanaa ett pääsit siis tositoimiin. Mä siis edelleen kidun täällä ja oikeesti sapettaa niin maan perskeeleesti ett ei oo tosikaan, arvasin ett vimppana meijän porukasta (nuppu,harmis ja mä joilla lask.aika tässä peräkanaa) lähen vaikka oli laskettuaika ekana :LOL:

sul on tosiaan livakasti menny toi synnytys ku pe iltana viel laittelit viestii ja ei merkkiikään ja sit lähtö tulikin yöllä ja poika maalimassa muutaman tunnin päästä :xmas:
tällä veitikalla ei oo näköjään kiirettä ja saa nähdä minkä kokonen täältä sit tulee. Sullakin oli kivan kokonen nassikka vaikka pienihän se on kuiteski :heart:

mutta täällä ei auta muuta kuin jatkaa odottelua... huoh!! :headwall:
 
Onnea HarmaaHarakalle pikkuisesta pojasta! :flower: :heart:

Sulla olikin nopea ja helpohkon kuuloinen synnytys, kun ei tikkejäkään tullut. Meillä kun nuo edelliset poitsut oli niin saman kokosia, niin kiinnostais, että miten sun edellinen synnytys meni? Oliko kohtuu nopea myös vai saitko punnata esikoista pitkäänkin? Että jos vaikka itellä tämä seuraava tulis yhtä nopeasti. Ekahan leikattiin ja tokan synnytys (eli tokan kans olin ensisynnyttäjä leikkauksen takia) kesti 18 tuntia, josta ponnistus 56minuuttia ja II-asteen repeämät.
 
Täältä kanssa tsemppiä Millukalle. Oisin kyllä tuossa pe-la yönä voinu ihan oikeesti osan niistä suppareista antaa Millukalle. Oli jotain ihan kamalia ne supparit, mutta oli kyllä tehokkaitakin sitten :) Spinaalin läpikin jäi vielä epämukava kipu vaikka spinaalin pitäisi aika hyvin turruttaa kaikki kivut. Koitahan käydä pyöräyttämässä niin ei tarvii jännätä sitten niin kovasti sun puolesta ;)

NR75: Niin toi esikoisen synnytys oli aika normaalin mittanen ensisynnytys. Se kesti 13h 15min ja ponnistusta siitä oli 12 minuuttia. Mulla ne vähän nopeutti sitä ponnistusta laittamalla poikkipöytään ja painamalla mahan päältä vauhtia vauvalle. Tässä tokassa ei sitä tarvinnu tehä, vaan sain ponnistettua ihan sukista kiinni pitämällä. Esikoisen synnytyksessä jouduin ponnistaa ilman puudutusta ja se oli jotain ihan kamalaa, mutta nyt mulla oli ponnistuksessa spinaali ja se oli aivan mahtavaa ku pysty nyt keskittyä ponnistamiseen, eikä siihen järkyttävään kipuun :/ . Mulla ei esikoisesta tullu ku 3 tikkiä, mutta koko alakerta meni ihan vereslihalle ja turpos tosi kamalaan kuntoon ja kyllä siinä varmaan yli viikko meni ennen ku pystyin istumaan. Nyt tosiaan istuin jo synnytyssalissa suihkussa käynnin jälkeen :)

Täällä on ihan hullut fiilikset ku sitä stressaa ihan ihme asioista. Meillä tuo esikoinen oli ihan kamala syöppö jo vastasyntyneenä ja niiden normaalien 20ml annosten sijasta veti 50ml annoksia ja huus nälkäänsä ku hullu. Jouduin turvautuu laitoksella lisämaitoon ku oma ei noussu ja ne ei meinannu uskoa, että sille ei se niiden tarjoama 20ml yksinkertasesti riitä. No tollaseen ipanaan ku olin nyt taas varautunu nii mä oon täällä oikeesti jopa huolissani ku tää kakkonen syöki vaan sellasia 10-20ml annoksia ja se lutkuttaa sitä pientä pullollista IKUISUUDEN. Mä oon joutunu nyt turvautuu TAAS pulloon ku maito ei oo taaskaan noussu :'( . Ajattelin nautiskella tänään vähän olutta ku se kuulema voi auttaa nostamaan maitoa. Mä oon saanu vaan ihan pieniä määriä tulemaan maitoa, mitä toi vauveli sitte "lipoo", mutta se ei jotenki jaksa imeä niin kovaa, että saisin imetettyä :ashamed: Toi esikoinen ku taas imi niin hirveellä voimalla, että sitä maitoa tuli niin kovasti, että meinas raukka tukehtua siihen ja sai raivarit, eikä sit sen takia imetys onnistunu... Huh! KYSYMYS: Mites teillä muilla, joilla on jo lapsia - niin millasia määriä teidän vastasyntyneet on minkäkin ikäsenä syönyt (ja kuinka usein)?
 
Hei HarmaaHarakka, mitäs esikoises on tuumannut uudesta tulokkaasta? Katsooko ihmeissään, että mikähän otus tuokin on? :D

Tuohon syömismäärään en osaa vastata. En kertakaikkiaan muista enää.. vai olikohan se niin, että tais syödä alussa aika huonosti ja mua jännitti silloin, että saakohan reppana tarveeksi vatsantäytettä, että jaksaa kasvaa. Aika huonosti imetys muutenkin onnistui. Taisin kuukauden imettää ja sitte lopetin, ku ei oikein tullut maitoa kunnolla. Mutta sen perkuleen neljän kuukauden koliikin muistan ikuisesti!!!!!!!!!
 
Meillä esikoinen on ollut vauvana kovasyöppö ja mun mielestä oli tissillä koko ajan. Sille annettiin myös laitoksella lisämaitoa n. 20ml-40ml. Ja muuten imetin koko ajan. Illalla oli pakko antaa, vaikka vaihtoi tissiltä toiselle niin se vaan huus kun maitoo ei enää riittänyt. Hoitsut nauroikin, aina kun kävivät katsomassa, niin meillä syöpöteltiin. Kotiin kun päästiin ruokaväli oli n. 2h, mut millejä on tosi vaikea arvioida, koska en antanut kuin tissistä. (Tietty mies syötti pumpattua pullosta välillä...)

Ihanaa kun tässä ketjussa on pari muuta tammi-helmikuun lasketun ajan omaavaa.
Mulle on kanssa tullut nyt jomotusta alakertaan. Esikoisesta tuli vasta vikalla odotuskuukaudella. En tiiä oikeesti, miten pärjään näiden kipujen kanssa tammikuulle, kai se on vaan pakko.

Onnea kovasti jo vauvansa syliin saaneille :flower: Itse täällä odottelen kuumeisesti lisää positiivisia synnytyskertomuksia...varsinkin jos se eka kerta ei ole ollut kovin helppo. Omani oli aika oppikirjan mukainen, mutta jouduttiin vähän leikkaamaan niin synnytystä seuranneet 10 päivää ei olleet ihan helpot. (Suurimmat kammot on siitä ajasta...) Kai siitä taas selvitään.
 
Harmis varmaankin lypsät riittävän usein jotta maitoa rupeaisi tulemaan riittävästi..tietysti ymmärrettävää jo ei tule niin ei tule..minä laitoksellla lypsin kahden tunnin välein vaikkei mtn eka tullutkaan..mutta se sitten aiheutti sen että sitä rupesi herumaan ja sullahan ei vielä ole sitä kuuluisaa 3-4 päivää siit synnytyksestä jolloin normisti maito nousee rintoihin..eli siis juo riittävästi vettä ja lypsämistä niin kyl sen pitäisi ruveta tulemaan..elä stressaa..helppo tietysti sanoa.. :whistle:
Meillä ekat annokset oli tosiaan sitä 10-20ml luokkaa ja nyt kun tytteli on sen 5 vrk niin syö kerralla jopa 80ml ja saattaa silti huutaa sen jlk..mut luulen et se imu tavallaan jää niinku päälle eli huutaa sitä eikä nälkäänsä.. :) Niin ja toi nuppuliini syö noin 3-4h välein..yöllä ollut jopa sen 5-6h kun sanoivat laitokselta ettei yöllä tarvitse herätellä..niin se on sitten nukkua tohottanut.. :heart:

Mulla myös suht positiivinen synnytyskertomus, mut siitä lisää vaik huomenissa.. :wave:

Äippä35v ja Nuppu 5vrk :heart:
 
Millukkaaaa? Ootko lähtenyt poksahtamaan?
Noni, alat se sinäki näyttämään raskaalta noissa kuvissa :D Mutta silti on tosi sievä kyllä tuo maha. Sulla ei taida olla edes raskausarpia =)


Mulla on täällä mahan pingottunu olo siirtyny sitte tisseihin... Mies tossa just katteli, että aika hyvin on maha hävinny, mutta voi kiesus mitkä hinkit! :eek: Tuo vauveli ku ei oikein hiffaa tätä tissien tyhjäämisrooliansa niin pitää käydä varmaan kaivamassa rintapumppu esiin kaapista ja steriloida se :/ Hörppäsin eilen pullollisen olutta niin liekkö se sitte saanu aikaseks tän pamelamaisen olon :LOL:
 
Toi on kyllä niin nätti toi Millukan masu! :heart: On tainnu Millukka jo lähteä, kun ei tosiaan mitään oo kuulunu.

Meillä esikoinen oli (ja on edelleen) tosi pieni ruokainen. Esikoinen oli puol vuotta koko ajan osittaisimetyksellä. Oli niin kirppu syntyessään, että jouduttiin pakko syöttämään kolmen tunnin välein, ensin rintaa 15min ja sen jälkeen joitakin millejä lisämaitoo. Poitsu sen sijaan sai vaan pari kertaa lisämaitoo ekalla viikolla. Mulla molemmista on noussu maito vasta kolmantena päivänä. Poitsu söi ensimmäiset puol vuotta tunnin - puolentoista tunnin välein vuorokauden ympäri. Rinnalla ei viihtyny ku 5-10minuuttia kerralla, joten ei varmaan syöny itteensä ihan täyteen ikinä. Maitoa kyllä tuli suihkuamalla ja niin, että liivinsuojukset oli heti läpimärät, jos oli yli 1,5tunnin imetystauko. Määriä en tosiaan osaa sanoa, kun rinnasta se kaikki maito sillon tuli.

Niin ja vaikka mulle tuli tikkejä vaikka muille jakaa ja II-asteen repeämät, niin silti pystyin istumaan samana iltana. Enemmän kipuja aiheutti aivan järkyttävät pukamat, mitkä sain synnytyksessä. :$ Niitä saikin sitten parannella pidemmän aikaa.
 
Niin se on vaan nähtävä, että ihme on tosiaan tapahtunut ja Millukka se on päässy laitokselle ;) todennäkösesti on vauveliki jo sylissä :heart: Ihana homma.

Kävin tänään näyttää vauvaa siellä synnärillä, kun vauvalle tuli ikää se 3 vrk. Kovasti koitin katella ku siellä seilaili niitä juuri synnyttäneitä jos ois Millukkaa bongannu, mutta en kyllä nähny :) . Kaikki oli poitsulla kunnossa ja kovasti lääkäri kehu jäntevää poikaa ja sanoivat, että vois helposti luulla vanhemmaksi ku on ku on niin ison pojan olonen :D
 
Heipat sairaalasta vihdoinkin.minulla oli eilen äitipoli aamulla jossa sain käynnistysajan keskiviikolle mutku pääsin kotiin niin alkoikin yhtäkkiä suoriltaan alle 5min. välein kipeät supparit klo 11 aamusta! tyttö syntyi eilen 21.9 klo 20.32 ja painoi kerrankin alle arvioiden,3772g ja 50,5cm. rv oli 41+5
 
Heipat sairaalasta vihdoinkin.minulla oli eilen äitipoli aamulla jossa sain käynnistysajan keskiviikolle mutku pääsin kotiin niin alkoikin yhtäkkiä suoriltaan alle 5min. välein kipeät supparit klo 11 aamusta! tyttö syntyi eilen 21.9 klo 20.32 ja painoi kerrankin alle arvioiden,3772g ja 50,5cm. rv oli 41+5
 
Elikkäs, esikoistani odottelen, olen 23v hyvinkäältä. Nyt raskausviikkoja 5+2, paljon on vielä jäljellä. LA Toukokuun 23. 2010
Kovat turvotukset päällä, näyttäis et olisin pidemmälläkin :)
Eka neuvola 13.10.2009, jännittäää!! :eek:
 
emv
Tuhannesti onnea äidit, Nuppu, Harmis ja Millukka! :hug: perässä tullaan, matkaa vielä kyllä paljon jäljellä.

Ja Pienokainen, tervetuloa mukaan!

Olin tosiaan viikonlopun siellä Turun saaristossa leirillä ja siellä kaikki meni yllättävän hyvin, mitä nyt sokerit vähän sekoili, turhan matalia oli turhan paljon...ja se turhautti. Pahoinvoinnilta säästyin kyllä koko viikonlopun, mut sehän tarkoittikin vaan sitä et eilinen oli tosi kammottava...aamusta ilta seiskaan jatkui pahoinvointi ja olin kyl ihan loppu kun lähin töistä ajelemaan kotio klo:22. Nyt tänään alkaa taas yövuorot, tai no 2 niitä vaan on, ja vaikka ne tähän asti ovat osoittautuneet helpoimmiksi vuoroiksi, vähän jännittää et mitenköhän selviän tällä kertaa...sieltä kun ei oikein voi kesken lähteä kun oon yksin töissä.

No ehkä paras ois olla jännittämättä, niin ehkä ne silleen sujuu kaikista parhaiten, jos ei siis odota pahinta.

Hei hyviä vointeja kaikille ja iloa tähän viikkoon!

-emv ja James Jessenpoika, rv 6+3
 

Yhteistyössä