avomies kummiksi,minua ei huomioitu!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja miten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lola Ramona:
Alkuperäinen kirjoittaja olen apZ>>Z>:
no huh.Mä en ole edes jaksanut lukea kaikkia kommentteja täällä,sama se mitä kirjoitetaan....En mä sentään vanhemmille ole sanonut että en pidä heidän rääkyvistä kakaroista. Mä en vaan lepertele ja huomioi niitä millään lailla koska en edes osaisikaan,ja se sekös varmaan niitä on ihmetyttänyt..

Samalla tavalla sinut jätettiin huomiotta. "Mä en vaan lepertele ja huomioi niitä millään lailla". Joten sitä saa, mitä tilaa. Ole tyytyväinen, sinun ei edelleenkään tarvitse kummin ominaisuudessa huomioida niitä kakaroita. Ja toisaalta vanhempien ei tarvitse huomioida sinua, kun kutsuvat esim. kaikki kummit yhteisiin juhliin.

En ole Ap, mutta olen kummi yhden perheen lapselle, ja mieheni toiselle, ja meidät on kyllä aina kutsuttu yhdessä näiden kahden eri perheen juhliin, eli ei ole ollut mitään "vain kummeille" juhlia, jossa pariskunnan toinen osapuoli, se ei-kummi, olisi jätetty kutsumatta. Vai mitä tarkoitit tuolla, että vanhempien ei tarvitse huomioida ap;ta, kun kutsuvat kaikki kummit yhteisiin juhliin? Että vanhemmat nenä pystyssä eivät tarjoa kahvia ei-kummille, eivät vedä jutteluun mukaan? Eivät sitten osaa järjestää kunnon juhlia. Ei pariskunnan toista osapuolta tarvitse kutsua erikseen, hän tulee ilmiselvästi mukaan juhliin, jos hän niin haluaa, ja hänellä on siihen aikaa.

Se on vakava rikos, jos ei toisen mukulasta pidä, eh?

tästä tulikin "hauska" ketju jossa huomaa vastaajat jotka rakastavat kakaroita yli kaiken ja muutamia jotka ovat vannoutuneita veloja. vielä asiaan..kun avokkini tule olemaan kolmas kummi niin samoista rahoista sen kakaran lahjat tullaan ostamaan,eli emme käyttäydy niin että minä sanoisin että minä en maksa sen kakaran lahjaa tulevaisuudessa. Meillä ei ole omia rohoja vaan yhteiset! eli,pitäisikö mun nyt sitten ukolleni sanoa että kun kaupassa ollaan että mä en maksa lahjaa samalla kertaa kun ostamme ruuat!? oispa sekin hauskaa kun EN mä kerran kummikaan ole,niin mikäs olen kustantamaan lahjaa..no joo..ei me nyt niin tehtäisi....uskotte mitä uskotte..eli tämäkin asia olisi periaatekysymys mikä tosin ei nyt liity sen kakaraan eikä vanhempiin mitenkään.

Minä en kyllä suostuisi kumppanini ostamia lahjoja rahoittamaa, etenkään jos ne menee "epämieluisalle" henkilölle. Talousmenot toki on fiksua jakaa, mutta kyllä lahjat kuuluu niihin henkkoht menoihin mitkä jättäisin yhteisen talouden ulkopuolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti:
Kummiudesta ei saa kieltäytyä, se on luottamustehtävä. Siihen ei kutsuta henkolöä, joka ei rakasta lapsia.

Tottakai saa kummiudesta kieltäytyä. Ja jos ei koe tehtävää itselleen sopivaksi niin siitä pitääkin kieltäytyä.

Itse kieltäydyin kummiudesta kun on jo 5 kummilasta eikä taloustilanteeni salli yhtään enempää. Ja tämä tuttu ei ole muutenkaan läheinen ja asumme eri paikkakunnilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ja miten:
Avokkini pyydettiin veljensä lapsen kolmanneksi kummiksi. Juttu on se että itse olen vapaaehtoisesti vela,eli en suoraan sanoen pidä lapsista. Sanokaa taas kuka mitä tahansa mutta näin vaan on. Avokin veli on jotenkin"ehkä" huomannut että en ole kovinkaan innokas heidän jo parin muun lapsien kanssa esim.leikkimään enkä muutenkaan huomio lapsia millään lailla. Avokkini taas pitää lapsista joten olisiko tuo kolmannen kummin pyytäminen jotain vinoilua minua kohtaan tavallaan? tai tietysti...saa veli pyytää isoveljeään kummiksi. Olen seurustellut avokkini kanssa 22 vuotta joten tässä sitä ollaan vanhaa paria jo. Onko kuitenkaan normaalia pyytää veljeä ainoastaan kummiksi kun olemme kuitenkin jo "vanha" pari vaikka ei naimisissa? vinoilua kai...ja ps. en teoriassa ja periaatteessa halua kenenkään lapsen kummiksi,koska en lapsista pidä.

Oletko nyt hieman yliherkkä? Minä näkisin kirjoituksesi perusteella ennemminkin asian niin, että avokkisi veli kunnioittaa sinun näkemystäsi eikä pyydä sinua kummiksi. En kyllä muutenkaan ymmärrä, miksi kummeiksi pitäisi aina pyytää pariskunta.

Ei meidän tytötkään ottaneet toistensa kumppaneita kummeiksi. Vanhimman tyttäreni tytön kummit on aviomiehensä veli ja pikkusisko, ei pikkusiskon aviomiestä. Ja tämä tytär otti tyttärensä kummiksi pikkusiskonsa ja avomiehensä veljen vaikka pikkusiskollakin on kumppani ja tää tytöistä nuorimman vaavin kummit ovat kumppanin sisko ja tytön isosisko. Siis siskot ovat kummeina toistensa vauvoilleen ei heidän avo- tai aviomiehensä.
Heillä itellään sitten onkin pariskunnat kummeina paitsi yhdellä tytöistäni oli kummina mun edesmennyt veljeni ja ystäväni.
Tyttäreni otti muuten sylikummiksi avomiehensä veljen, pikkusisko on se toinen kummi.

Alkuperäinen kirjoittaja Uskonnoton ja silti paremmin uskonnoista perillä oleva:
Itse olen täysin uskonnottomasta perheestä, ja meillä on juhlittu kyllä aina joulua ja pääsiäistä. Myös juhannusta sekä vappua. Ei uskonnollisista syistä, vaan ihan "talven ja kevään juhlina". Pari kaveriani on tapauskovaisesta perheestä, ja sama meno on heilläkin ollut. En kylläkään tunne ketään, kuka juhlisi adventtia tai loppiaista, uskonnosta tai uskonnottomuudesta riippumatta... En siis usko, että kovinkaan moni perhe viettää mitään juhlia vain niiden kirkollisuuden takia, vaan tapojen ja perinteiden vuoksi - ei siis siksi, että on pakko (jumala määrää), vaan koska se on KIVAA. Näin sen pitäisi ollakin, ja mitään uskontohömppää on turha sekoittaa mukaan.

Kröhöm, vappu ei ole kirkollinen juhlapyhä.

Yhteistyössä