Auttakaa tyhmää laskemaan tämä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huijattu!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huijattu!

Vieras
Olen hiljattain herännyt huomaamaan, että olen joitakin vuosia jo maksanut kalliin vuokramme joko kokonaan yksin tai ainakin joka vuokraan osallistunut puolikkaalla. Selitys tähän on aina jotenkin kummasti se, että koska palkkani sattuu tulemaan juuri ennen vuokran eräpäivää niin miehellä ei kuulemma ole rahaa enää!
Satuinpa sitten tässä yhtenä päivänä katsomaan miehen tiliotetta ja palkkakuittia , kysyin sitten suoraan häneltä paljonko on saanut palkkaa ja paljonko on maksettu laskuja ja mitä jäljellä....mieshän valehteli minulle useilla satasilla päin naamaa summat !
Rupesin tässä sitten miehen kanssa taisteluun että eihän tämä näin voi mennä, minulla menee mekein koko palkka vuokraan ja hän kuulemma maksaa "muut laskut". En koskaan tiedä paljonko hän saa missäkin kuussa palkkaa ( lisät, palkkiot yms)
Mies maksaa käytännössä siis sähkön, netin ja puhelimet, auton verot ja vakuutukset, milloin niitä nyt on. Kaupassa maksaa kumpi milloinkin, minä aina kuin vain rahaa sattuu olemaan tai kun käyn yksin kaupassa.Tilini on melkein aina tyhjillään!
Miten saataisiin tulot ja menot laskettua siten, että prosentuaalisesti palkkaan nähden kumpikin maksaisi saman verran menoista joten minullekin jäisi edes vähän käyttörahaa? Palkat ovat erisuuruiset ja toinen saa kerran kuussa, toinen kaksi /kk.
En osaa laskea tätä :(
Mies ei yllättäen ole kauhean kiinnostunut. Nyt jätinkin sitten vuokran maksamatta kunnes saan vähän tolkkua tähän.
Apua!

Tuo vuokran maksamatta jättäminen ei ollu kyllä mikää fiksu veto. Teet siinä samalla hallaa ittelleski.

Yks vaihtoehto on, että avaatte uuden yhteisen tilin jonne kumpiki laittaa tietyn prosenttimäärän palkastaan. Toinen kerran kuus ja toinen kaks kertaa kuus. Prosenttimäärää en osaa sanoa ku en tiä teidän palkkoja, vuokraa, laskuja.

Menot kaikki summataan ja avataan tili johon kumpikin siirtää tarpeen mukaan esimerkiksi 70% tilistään, jos vähempi piisaa kaikkiin menoihin niin sitten vähemmän, hyvin yksinkertaista matematiikkaa.

Vuokra kyllä kannattaa maksaa ettei tuu häätöä..

Meillä on yhteinen käyttelytili johon molemmat siirtää sovitun summan rahaa kuukaudessa omalta palkkatililtään. Molemmilla on kortti tuolle yhteiselle tilille. Sieltä sitten maksetaan yhteiset laskut, vuokra, bensat, vakuutukset ja kauppalaskut.
Jos ostaa jotain omaa hömpötystä vaikka vaatteita tai housväriä niin sitten käyttää oman tilinsä kirttia eikä tuota yhteisen tilin korttia. Samoin jos toisella jostain syystä enempi autolla ajoa niin tankkaa sitten välillä omalla kortillaan. Ja tuonne yhteiselle tilille laitettava raha on sen verran suuri että siellä on aina vähän puskuria yllätyäviä menoja tms varten. Ja jos sinne kaikesta huolimatta kertyy rahaa niin sen voi käyttää vaikka lomamatkaan.

Kiitti vastauksista. Asia on niin, että epäilen miehellä olevan jonkin verran rahaa jossain jemmassa, siksi en lähtenyt nyt heti taas maksamaan kiltisti vuokraa omistani. Katsotaan alkaako mitään tapahtumaan. Vaadin viikonloppuna että saisin nähdä tiliotteita kaikista hänen tileistään, vastaus oli että ei käy. Syy on kuulemma se että minä olen INHOTTAVA :D Varmastikin, kun huijaus paljastui...
Niin, asiaan.
Olen miettinyt tuota että yhteiselle tilille osa palkasta mutta juuri se kaava laskutoimitukselle puuttuu! Sitä läksin täältä, viisaammilta, hakemaan.
70 % palkasta tilille johon myös miehellä käyttöoikeus...hmm hm. Pitää miettiä asiaa.
vastailkaa vaan jos kellään tulee mieleen mitään enää :)

Yhteistyössä