Velkaa miehelle 15 tonnia?! :(

• Viestiketjun aloittaja voi prkl
  • Ensimmäinen viesti
ässäc
Niin kauan kun teillä ei ole velka kirjaa kirjotettuna eikä kuitteja tai tositteita että olisit käyttänyt hänen rahojaan, ei hän myöskään vaatia sitä sinulta. Hän voi rauhassa hastaa sut oikeuteen vaikka tuosta, mut veikkaa että nauravat hänet ulos sieltä.

Sanoppa miehelles, et haluut nähdä joka ikisen kuitin ja tositteen 40tuhanest eurosta... jos ei suostu näyttää jätä koko ukko lopullisesti.

lucifer
No voi helvetti, miten mä en oo tajunnu laittaa saataviani mieheltä perintään... vittu että oon tyhmä.

Eiku joo, me ollaan perhe ja rahat on yhteisiä, sen takia en oo laittanu.

• Tykkää
Reactions: nedra
voi prkl
[QUOTE="visitör";28473703]Vaikuttaa siltä että eroyrityksenne on käynyt tämän nykyisen velkojasi itsetunnolle niin pahoin että hän rankaisee sinua nyt tällä velkavankeudella. Ja tulee rankaisemaan jatkossakin, jos vain annat.

Älä ala siihen. Tee lopullinen ero, tee tilit selviksi vaikka ammattilaisen avulla. Ammattilaisen edessä itsensä pieneksi raukkamaiseksi tunteminen ja faktojen selvitys voi olla ainoa keinosi päästä eroon tuosta kieroutuneesta suhteestanne.[/QUOTE]

SINÄ SEN SANOIT! Mies rankaisee minua. Koska mikä järki siinä muuten on, että nyt en tee velkaa mutta silloin kyllä. Taidanvarata ajan psykologille :D Ei kun olen tosissaan, on tässä paljon muutakin.

Miehen pitää pystyä osoittamaan, että on lainannnut sinulle rahaa. Jos mies käyttää oman perheensä elättämiseen rahaa, niin hän ei mitenkään kykene todistamaan, että kyseessä olisi velka. Jos noilla eväillä mennään käräjille, niin mies on heikoilla.

Anteeksi, mutta aina välillä täällä palstalla tosiaan tulee mieleen, että voiko näin pienellä aivotoiminnalla varustettuja perheitä oikeasti olla olemassa... Elääkö joku oikeasti tuollaista elämää? :xmas:

voi prkl
Joo. Mies sanoi, että en velkaannu tässä, ettäollaansujut kun olen tämän maksanut. Ja sanoimyös senkin, että vaikka nyt mukamas velkaa maksan siltä ajalta kun kulutimme säästöjänsä, niin se raha menee säästöön tosiaan, kun ollaantaloa joskus hankkimassa, että yhteisiä rahojahan ne, sanoi. Sitten kun tulee huono päivä miehellä saattaa kuulla huutoa "vittu, sinuntakia ei saa enää mitään pitkään aikaan ostettua, esim moottoripyörää" Sitten taas leperrellään...
No en jaksa jauhaa tästä enää, asia käsitelty, kiitos hyvistä ja huonoista mielipiteisätnne :D
Olen tästä lähtienhyvin tarkkana!!! Sen lupaan.

Öh, no en kyllä aivan varmasti maksaisi tuota velkaa miehelle. En, ja ajattelen asiaa omalle kohdalleni. Voi helv---- EN MAKSAISI. Enkä tosiaan tekisi mitään lainanmaksu suunnitelmia jossa annan yli puolet palkastani lainanlyhennykseen. Varsinkin kun kyse noin pienestä palkasta.... Huh huh.
Teidän suhteessa on kyllä niin paljon vikaa, että kunnollinen keskustelu vaikka sen ammattilaisen voimin olisi varmasti paikallaan. En tiedä voisinko itse edes jatkaa suhdetta tuollaisen idiootin kanssa.

Siis, valitin siitä kun vielä vähän aikaa sitten luulin ettäjoudun maksaa koko omanpalkkani,sitte olis mies saanujäädänuoleennäppejään. Mutta asia ei ole niin, vaan tonni kuussa hälle, loput saan pitää, käyttää omiin tarpeisiini. Silti tässä mietin että mikä helvetin järki tässä on, välillä mietin että miten rahaa meniniin paljon ja mitä tämä kaikki on! Seuraavankerran kun mies puhuu taas rahasta, eli varmaan heti töistä päästyään, kysyn puolenvuoden takaista hommaa! Mitä oikeintapahtui jne. Suhde on sairas, olen 60% sitä mieltä :D itsekin siis...
Ja jos kertoisin tässä kaikki meidän ongelmat, ei kukaan tesitä uskoisi että tälläinen parikin on olemassa :D On meitä moneki,mutta joo...
Ja haluat jatkaa yhdessä tämän miehen kanssa kaikista ongelmista huolimatta koska... meitä on moneksi?!

Ensimmäinen juttu on ero. Tuo homma ei toimi eikä tule koskaan toimimaankaan.

Toinen juttu on ettet ole miehelle mitään velkaa. Eri asia jos olisitte etukäteen sopineet noista eli että nyt eletään miehen säästöillä ja sitten tilanteen parannuttua (?) sinä maksat miehelle seuraavasti takaisin häneltä kuluneita rahoja.

Jos kuitenkin haluat jotain maksaa niin pyydät tarkat erittelyt menoista. 10 000€/kk ei mene normaalielämiseen vaikka kuinka pitäisi vaihtaa autoon renkaat tai tehtäisiin lapinreissu. Muistat sitten ettei mitkään miehen auton renkaat tai hänen haluamansa lapinmatka kuulu sinun maksettaviksesi. Jos olet yrittänyt elellä säästeliäästi niin voisi katsoa että puolet noin menneistä kuluista kuuluisi sinulle. Ei mitkään ylimääiset asiat mihin mies on halunnut rahaa polttaa.

dhsdhsdh
AP:n täytyy olla jotenkin vajaa. En sano haukkuakseni vaan ihan tosissani. Kyllähän toi kuulostaa ihan järjettömältä tilanteelta. Itse en maksaisi, mutta jos ap kerta haluat tuon miehen kanssa olla ja jotain mielikuvitusvelkoja maksella, niin siitä vaan.

ÄLYTÖNTÄ HOMMAA.

Mitä ne "on tässä muutakin" -jutut on?

vieku
mun exä vaati 400e rahaa eron jälkeen kun oli sen mun menoihin kuluttanut. En maksanut, olin kuitenkin ajannut tyyppiä autolla paikkoihin ilman bensarahaa,joten tilit tuli tasan. Vaikka mies oli toista mieltä.

15t 4kk aikana on paljon! ulkonako olette syöneet ja hotellissa yöpyneet??? en kyllä suostu tohon ilman todisteita mihin ne rahat ovat menneet etc.

-annukka
Miten menee verotuksen suhteen, jos maksat tililtäsi joka kuun tonnin miehellesi. Katsooko verottaja sen veronalaiseksi tuloksi? Jos katsoo, niin siinä hommassa ei ole kenenkään kannalta mitään järkeä.

"vieras"
Jos te ette siis ole naimisissa niin eiköhän verottajkin kiinnostu jos maksat hänelle tonnin kuussa 15 kuukauden ajan. Ihan älytöntä. Jos et ole saanut häneltä niitä 15 tonnia puhtaana lainana ni älä todellakaan maksa. Voitte toki elää yhdessä vähän aikaa enemmän sinun rahoillasi. Mutta sinuna harkitsisin syvästi tällaista elämänkumppania.

"Vieras"
No miltäs susta tuntuisi jos mies sanoisi sulle, että hän lähtee toiselle paikkakunnalla, tule perässä säästöinesi tai lopetetaan suhde.

Olen ihmeissäni :( Mies sanoo, että olen velkaa hänelle 15 tuhatta. Minun pitäisi maksaa tonni kuussa hänelle takaisin, oma palkkani on 1400 euron luokkaa, se vähän riippuu. Eli saisin pitää tuon 300-400euroa itselläni. Tässä kuussa kun palkka tuli, hän meinasi, että laitan kaikki rahat hänen tililleen?
Todella mukava käydä töissä, kun itselleni ei jäisi yhtään rahaa. :( KYSYMYS Paljonko sinä maksaisit kuussa velkojasi, minusta ihan kohtuullista tuo TONNI maksaa, mutta mitä siitä jää yli, pitäisi TODELLAKIN jäädä minulle.

Ja joku ihmettelee mistä moiset velat. Kerron lyhyesti. No, aikaa sitten erosimme. Otin asunnon toiselta paikkakunnalta. (Ennenkuin olin muuttanutkaan yksin)Palasimme kuitenkin yhteen, tai sanoin miehelle että haluan miettiä suhdettamme, joudut muuttamaan kanssani muualle tai voit jäädä. Mies päätti muuttaa kanssani toiselle paikkakunnalle, otti loparit töistään. No elimme hänen omilla säästöillään. Rahaa meni kuulemma 4kk 40 tuhatta. Sitäkin kovasti ihmettelen, mutta olihn siinä kaikenlaista. Sitten jonkun ajan päästä mies alkoi kinuamaan rahojaan takaisin mitä oli kanssani menettänyt. No, minä että no tottakai maksan takaisin! Ja tässä sitä nyt maksellaan pikkuhiljaa...

40 tonnia muutamassa kuukaudessa kuulostaa kyllä aika rajulta yliarvioinnilta jos kerta ette muka muuta tehneet kuin kävitte lapissa pari kertaa lomailemassa.

Tää juttu haisee kyl nyt kilometrien päähän, eäilenpä että AP kuin hänen miehensä ei ole ihan kauhean puhtaat jauhot pussissa tässä sopassa.

"Vieras"
Hahaha.

En todellakaan maksaisi velkoja tonnia/kk takaisin, ehkä pari sataa/kk, tuossa tapauksessa tuskin maksaisin lainkaan takaisin. Meillä on yhteinen talous ja rahat ovat yhteisiä, ei se niin mene, että eron jälkeen alettaisiinkin yhtäkkiä laskemaan, mitä kumpainenkin on maksanut ja makselemaan enemmän maksaneelle takaisin. Meillä mies tienaa enemmän ja näin ollen maksaa laskuja yms. enemmän. Enkä taatusti ole hänelle mitään sen perusteella velkaa, YHTEINEN talous.

En nyt ihan loppuun jaksanut ketjua kaahlata, joten saatan jo hölistä asian vierestä. Mutta sinuna vaatisin kuitit näistä väitetyistä menoista, joista "velka" tullut. Ilman niitä ja osoitusta, että juuri sinun käyttöösi tuo raha mennyt, en maksaisi sentin jeniä. Ja jos oikeasti sitten jotain velkaa olisi, niin pankin kautta. Pitäähän sulle itellesikin jäädä rahaa käyttöön, ihan liikaa noista tuloista tonnia maksaa. Nyt kasvatat munat ja pidät puolesi!

"vieras"
en kyllä voi hetkeäkään uskoa tätä juttua, koska eihän kukaan nyt oikeasti voi olla noin idiootti kuin ap?

ja jos nyt sattuisi olemaan totta, niin ota nyt hyvä ihminen ne aivot sieltä narikasta, käytä järkeäsi, RYHDISTÄYDY ja jätä se miehesi äläkä maksa hänelle yhtään mitään. halojaa hei!

"isipappa"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28473622:
Pyydät äijältä tarkan erittelyn päivämäärineen kaikkineen kaikista tapahtumista joista tämä lasku koostuu.
Sitten voit haistattaa sille pitkät ja nauraa sen pihalle.
Velka syntyy jos siitä sovitaan. Suullinen sopimuskin on pätevä, mutta ilman velkakirjaa velkoja on hyvin heikoilla.

Parisuhteen sisäisiä velkoja voi olla olemassa, mutta perheen elämiseen kuluneet rahat eivät koskaan ole velkaa.

Kahdenkymmenenviiden vuoden ajan isipappa kantoi tilipussinsa lyhentämättömänä kotiin. Onko siis ex- rouvakultani minulle miljoonan velkaa? Ei ole.

Tuossa tilanteessa nainen sanoo miehelle heihei, kääntää kantapäänsä ympäri ja lähtee kävelemään. Jos mies asiaa ihmettelee, niin hänelle voi sanoa, että isipapan saunan takana on tuommoisille miehille tilaa.

Yhteistyössä