Velkaa miehelle 15 tonnia?! :(

• Viestiketjun aloittaja voi prkl
  • Ensimmäinen viesti
voi prkl
Olen ihmeissäni :( Mies sanoo, että olen velkaa hänelle 15 tuhatta. Minun pitäisi maksaa tonni kuussa hänelle takaisin, oma palkkani on 1400 euron luokkaa, se vähän riippuu. Eli saisin pitää tuon 300-400euroa itselläni. Tässä kuussa kun palkka tuli, hän meinasi, että laitan kaikki rahat hänen tililleen?
Todella mukava käydä töissä, kun itselleni ei jäisi yhtään rahaa. :( KYSYMYS Paljonko sinä maksaisit kuussa velkojasi, minusta ihan kohtuullista tuo TONNI maksaa, mutta mitä siitä jää yli, pitäisi TODELLAKIN jäädä minulle.

Ja joku ihmettelee mistä moiset velat. Kerron lyhyesti. No, aikaa sitten erosimme. Otin asunnon toiselta paikkakunnalta. (Ennenkuin olin muuttanutkaan yksin)Palasimme kuitenkin yhteen, tai sanoin miehelle että haluan miettiä suhdettamme, joudut muuttamaan kanssani muualle tai voit jäädä. Mies päätti muuttaa kanssani toiselle paikkakunnalle, otti loparit töistään. No elimme hänen omilla säästöillään. Rahaa meni kuulemma 4kk 40 tuhatta. Sitäkin kovasti ihmettelen, mutta olihn siinä kaikenlaista. Sitten jonkun ajan päästä mies alkoi kinuamaan rahojaan takaisin mitä oli kanssani menettänyt. No, minä että no tottakai maksan takaisin! Ja tässä sitä nyt maksellaan pikkuhiljaa...

"kaikkea kanssa"
Kaikkea sitä kuulee, huhhuh.

Eikö se olisi reiluinta, että sinä maksat nyt vuorostasi suurimman osan yhteisistä menoista, jos kerran olette miehen säästöillä elelleet aikanne.

En mä tuollaiseen suoraan rahansiirtoon kyllä suostuis, outo ajatus..

"sipsi"
Siis teillä meni 10 000€ kuukaudessa rahaa?! Miten mä en oikein jaksa uskoa... ja miten sä pystyt 1000€ laittamaan yhteen lainaan kuussa noilla tuloilla? Eikö sulla mitään muita menoja ole? Etkö sä maksanu mitään sen 4kuukauden aikana? Ootteko vielä yhdessä? Minusta tuntuu että mies vie sua kuin pässiä narussa... tai sä keksit hienoa tarinaa...

voi prkl
Vielä nyt reilun puolen vuoden jälkeenkin, mies "itkee" rahojensa perään, ja minä joudun hyssytellä, että kyllä kaikki järjestyy ja maksan joka pennin. Rahasta ei meillä pulaa, mies ansaitsee kuussa 10 tuhatta, siitä pois verot. Ja säästöjä on miehellä vielä kyllä jäljellä hyvin. Sanon miehelle, että en vienyt rahojasi, en pakottanut sinua lähtemään, hän itse päätti lähteä. Siitkäkin syyllistystä, että jos hän ei olisi lähtenyt, emme olisi enää yhdessä, hän sanoo. Sinä pakotit minut mukaasi jne. Ehkä olisi parempi ollutkin, ettei mies olisi tukkeutunut mukaan, minä todella halusin silloin erota, mutta mies ei antanut periksi. Ja tässä sitä ollaan...

MUTTA en nyt valita muusta kuin siitä, että enhän minä ole niin tyhmä että maksan koko hiton pienen palkkani miehelle? Minulla on tosi huono palkka, joskus se on vain 1200, hyvällä tuurilla 1400. Kyselen teiltä mielipiteitä, miten itse tekisitte...
Se nyt on varmaa että tonni pitää miehen saada tai tulee hirveä kohtaus, mutta enköhän minäkin saa jotain vaivanpalkaksi...

meillä
Paljonkohan mä olisin velkaa miehelle kun on oltu yhdessä 15 vuotta ja sen vuositulot on 3kertaa sen mita mun. Kaikki molempien rahat menee talouden hoitoon. Kaikki omaisuus yhteistä. Ja voisinko vähentää omaksi edukseni lastenhoitopalkan kun ei ole lapset olleet hoidossa vaikka miehellä vuorotyö.

voi prkl
Tuota noin. Ensinnäkin on kyseenalaista, voiko toinen suhteen jälkeen vaan ilmoittaa, paljonko suhde maksoi. Mutta, jos tuo "kaikenlaista" tarkoittaa, että olet selkeästi tuhlannut hänen rahojaan omiin asioihisi, voi tietyn suuruinen velka olla perusteltu. Silloin sovitte asian paperilla, paljonko olet hänelle velkaa ja mistä (jos olet siis vaikkapa ostanut itsellesi auton miehen rahoilla tms.) Sitten yrität ottaa pankista lainan ja maksat miehelle saman tien, ja makselet sitten pankille pikkuhiljaa.
SIIS EN OLE TUHLAILLUT HÄNEN RAHOJAAN, EN SITTEN YHTÄÄN. Sehän tässä on, molemmat oli ilman töitä ja yritin miettiä tarkkaan mitä ostetaan ja koska. Mies vei minut pari kertaa lappiin, että saadaan olla yhdessä ja "parantaa" suhdettamme. Minä monta kertaa sanoin että hei, ei ole varaa. Mutta eipä kiinnostanut silloin miehellä raha.
Hän muutebn ehdotti, että otan pankista lainan, että saan heti maksettua miehelle velan, no en TOD ota. Pelottava ajatus...

voi prkl
[QUOTE="sipsi";28473553]Siis teillä meni 10 000€ kuukaudessa rahaa?! Miten mä en oikein jaksa uskoa... ja miten sä pystyt 1000€ laittamaan yhteen lainaan kuussa noilla tuloilla? Eikö sulla mitään muita menoja ole? Etkö sä maksanu mitään sen 4kuukauden aikana? Ootteko vielä yhdessä? Minusta tuntuu että mies vie sua kuin pässiä narussa... tai sä keksit hienoa tarinaa...[/QUOTE]

Siis niinpä, ei helvetti en voi tajuta!!! Siis no, muutot maksoi, uudet renkaat autoon, autokin meni slloin rikki, sitä tarkoitin että olihansiinä kaikenlaista, mutta SILTI, en voi käsittää tuota rahaa, miten sitä muka niin meni. Ja siis saatan muistaa väärin, 5kk nyt ainakin oltiin miehen säästöillä.

voi prkl
Tottakai tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että mies elätti meitä minua ja lasta omilla säästöillä, mitä oli vuosikaudet kerännyt, yhtäkkiä ne on poissa :(
(siis eivät kaikki mutta iso osa) Tuntuu että minun pitääkin korvata tämä. Joskus epäilen kyllä onko mies aivopessyt minut, hän on "sellainen" ja "vaikea" ihminen. Mutta silti kuulostaa järkevältä, olla hänelle velkaa.

"sipsi"
Siis niinpä, ei helvetti en voi tajuta!!! Siis no, muutot maksoi, uudet renkaat autoon, autokin meni slloin rikki, sitä tarkoitin että olihansiinä kaikenlaista, mutta SILTI, en voi käsittää tuota rahaa, miten sitä muka niin meni. Ja siis saatan muistaa väärin, 5kk nyt ainakin oltiin miehen säästöillä.
Jos ihan tosissasi olet tästä asiassa niin pistä kartanolle tuollainen äijä etkä maksa mitään sille! Ootko jotain jo maksanu? Käske ukkos todistaa että olet tuhlannu sen rahoja noin paljon.. veikkaan että sillä ei ole minkäänlaista näyttöä.

Yhteistyössä