Mä en jaksa enää tätä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pätkätyöläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pätkätyöläinen

Vieras
Olen yh ja pätkätyöläinen, eli teen keikkaa ja sitten saan myös soviteltua päivärahaa. Tätä on nyt jatkunut vähän yli vuoden. Välillä keikkaa on hyvin (15 työpäivää kuussa), välillä heikommin (muutama päivä).

Mutta tämä systeemi tekee mut hulluksi... Nytkin odotan että saan yhden päivän palkan, että saisin lähettää sovitellun päivärahan. Kaikki on myöhässä (vuokra, laskut (oon kyllä soittanut noihin)).

Tämä työpäivä on ollut kuukausi sitten (lokakuun 6.) ja sen jälkeisiä päiviä on kyllä tullut. Tässä kuussa ei muutenkaan ollut paljon keikkaa (vain 4 päivää). Nuo päivien palkat on menneet ihan elämiseen. Ne tulee niin tipottain, niin just ja just saa puhelinlaskun maksettua ja loppu menee ruokaan ja pakko pitää vähän rahaa tililläkin, jos joku sairastuu tms.

Mä en jaksa enää... tulee mieleen että turhaan yritän nostaa meidän tuloja näin kun oon aina helisemässä. Aiemmin tänä vuonna odotin 2 kk yhden päivän palkkaa ja ketkuttelin miten sattuu eteenpäin. Melkein helpompaa olla sitten koko ajan työtön, niin tietää milloin rahaa tulee!

Kun tämä soviteltu päiväraha joskus tulee, niin siitä iso osa menee samantien noihin rästissä oleviin maksuihin, jää pari sataa elämiseen. Ja marraskuun saamisista on kiinni meidän joulu. En ole vielä tehnyt yhtään keikkaa tässä kuussa ja alkaa tuntumaan etten teekkään, että ihan varmasti saan maksettua joulukuun vuokran ja saan rahat jouluun.

Itkettää...

Mulla kans epäsäännöllisesti töitä, tosin joka viikko on jotain. Mutta tosi rasittavaa kun ei voi laskuja maksaa ajoissa, joutuu soittelemaan eräpäivistä...Kun jotain rahaa tulee, heti on monta kättä ojossa ottamassa osansa eikä tahdo jäädä ruokiinkaan. Välillä tuntuu että tästä jatkuvasta epävarmuudesta tulee burnout...Tsemppiä sulle!

Mulla kans epäsäännöllisesti töitä, tosin joka viikko on jotain. Mutta tosi rasittavaa kun ei voi laskuja maksaa ajoissa, joutuu soittelemaan eräpäivistä...Kun jotain rahaa tulee, heti on monta kättä ojossa ottamassa osansa eikä tahdo jäädä ruokiinkaan. Välillä tuntuu että tästä jatkuvasta epävarmuudesta tulee burnout...Tsemppiä sulle!

Joo... olen laskenut että yli 10 päivää töitä niin pärjään ok, pienellä ketkuttelulla, mutta alle niin vaikka pidemmän päälle saan enemmän rahaa kuin täysin työttömänä, niin se on niin rasittavaa kun saa odotella jopa kuukausia ja ketkuttaa ja pelätä että mitään ei satu (mikään tärkeä ei mene rikki, kumpikaan ei sairastu (mulla 1 lapsi) ja kaikki pysyy hanskassa.

Tsemppiä sullekin...

Yhteistyössä