Alkuperäinen kirjoittaja Läski pallo;29200800:
Oon ite 163 pitkä ja painan 68 kiloo!! Auttakaaaaa mitä oikeen voin tehä tälle painolle :/ miten saisin n.10-20kg lähtee äkkii pois??
Tässä vastauksia myös muille asiaa miettiville. Mäkään en osaa tietää kaikkiin vastauksia, mutta jotain voin auttaa pohtimaan.
Vain sinä itse voit vaikuttaa painoosi. Jos oikeasti haluat keveämmäksi, sun pitää liikkua. Liiku kevyesti päivittäin (esim. kävele koulumatkat ,ellei ne ole bussimatkoja, yms.) Vaikka kerran tai kaksi viikossa sillain, että tulee hiki kunnolla (n. 30min- tunnin pituisia "hikitreenejä", esim juokseminen tai juoksu-kävely yhdistäminen tai joku palloilulaji).
Toinen asia mikö liikunnan lisäksi vaikuttaa, on tuo ruokavalio. yritä vain yksi herkkupäivä viikossa ja nauti silloinkin herkuista kohtuudella. Yritä palkita itsesi muulla tavalla kuin karkeilla tms.
Muista, että tuloksia tai painon kevenemisiä ei tapahtu yhdessä yössä, ei edes välttämättä viikoissa. Ja muista, että rajansa kaikella; pidä myös välipäiviä urheilemisesta. Tee urheilustakin kivempaa niin, että pyydät ystäväsi mukaan urheilemaan. Älä laita urheilua kaiken muun kivan edelle, mutta muista että liikkuminen on hyväksi.
Huomio pohtiville! 163 cm pitkän tytön, joka on syntynyt 2001, ihannepaino on 40.2kg-60.6kg. Monen huoli ylipainosta on turha.
Voit katsoa oman ikäisesi ihannepainon täältä:
Lasten ja nuorten painoindeksi
Jos teille tulee vielä jotain asiaa, joihin haluatte multa vastauksen ni kysykää vaan, ehkä mä tännekki vielä joskus eksyn
Liikunnan iloa ja hyviä päiviä kaikille teille!
<3:llä 15v tyttönen jonka haaveammatti olis joku liikuntaan liittyvä.