Auttakaa! 12-vuotiaan painosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon 12-vuotias tyttö. Painan n. 36.2 ja pituutta on n. 153-154. Viimeks, kun kävin terkkarilla, niin painoin n. 30-32kg ja pituutta oli 149,5. Oonko alipainoinen, kun terkkari sano, et oon vähän... !?

[QUOTE="nipsutin";24135559]pidän itteeni lihavana oon jotaa 156cm ja painan 45kg tuntuu kuin olisin lehmä (valtava sellanen)[/QUOTE]
siis Sä oot IHAN normaalipainone ETKÄ mikää lehmä -.- eikä lasta laihiksellekkaakuulu laittaa! Sun pitää tykätä ittestäs semmosena ku oot:) mä Oon pikkusen pienempi ku ois normaalisti. Oon nimittäin 146 cm ja jtn35 kg. Ellen vähemmän. Mut tykkään silti ittestäni sellasena ku oon ! Alko ärsyttää yks viesti et "laihduta ennen kuin on myöhäistä. Tosirakkaus tulee todennäköisimmim hoikille" et ei lapsen pidä laihduttaa! Se on tosi vaarallista laihduttaa murrosikäsenä! Ja muutenki, kyllä pulleampaankin voi rakastua! Et heiMIETTIKÄÄ MITÄ LAITATTE NETTIIN! Ps: tää ei sit oo vihaviesti :D

Hellou ihmiset! Oon 12wee urheilullinen ihminen oon 162 cm pitkä ja painan 40 kg sixpack ja lihasta löytyy kans. Harrastan taitoluistelua, balettia,tennistä ja kuvaamataitoo että oonko anoreksian vai ylipainon partaalla jos kaikki kaverit sanoo et oon täydellisessä kunnossa ja itsestä tuntuu samalta mutta etten vaa olis anoreksian partaalla huolestuttaa

oon 12 vuotias tyttö, 157/158 cm pitkä, ja painan noin 39kg. olenko normaalipainoinen ? itsestäni tuntuu, että olen ylipainoinen .. kattelen muita luokkalaisiani, ja ne on minua paljon laihempia .. D:

Öhöm. Mä oon 12 ja painan 42 kg 158 pitkä ja mä harrastan futista ja en todellakaan ole isokokoinen, päinvastoin olen laiha. Vatsalihaksiakin löytyy.. Sinuna olisin huolissani alipainosta...

oon 13 w oon 164 cm ja painan 54 kg. Voimistelen 5 kertaa viikossa= 15 h viikossa. Eli koen että mulla on aika paljon myös lihasta. Syön toisinaan aika epäterveellisesti. Must tuntuu et kaikki mun joukkueest on tosi pienii ja hoikkii ja mä oon se isoin. Pitäiskö täs iha kunnol alkaa kattoo et mitä mä laitan suuhuni vai olla huolehtimatta liikaa mun painosta?

Että lihakset painaa, läski ei niinkään paina. Läski vaan löllyy ja tytisee. Älkää nyt painoa niin paljon miettikö vaa sitä kehon koostumusta! Liikkukaa nuoret ja syökää huoletta kunnon ruokaa, näin olette kauniita ja terveitä vielä aikuisenakin!

Moi oon 12w tyttö oon 163 pitkä ja painan 64kg ! Kouluss aina mulle joku sanoo et hei läski väistä tai jotain muut sellast. Mä tiiän et oon ylipainone. Mikä ois se paino joka ois mulle sopiva. En kestä sitä ja pelkään joskus mennä kouluun jos joku taas huomauttaa painosta. Auttakaa miten voisin laihtua nopeasti!

[QUOTE="Lihapulla";29303675]Moi oon 12w tyttö oon 163 pitkä ja painan 64kg ! Kouluss aina mulle joku sanoo et hei läski väistä tai jotain muut sellast. Mä tiiän et oon ylipainone. Mikä ois se paino joka ois mulle sopiva. En kestä sitä ja pelkään joskus mennä kouluun jos joku taas huomauttaa painosta. Auttakaa miten voisin laihtua nopeasti![/QUOTE]

Heippa!

Yritä olla välittämättä koulukavereittes asiattomista kommenteista, tuskin sä läski olet ton painoisena:)
Jos et itse ole tyytyväinen painoosi, tarvitset paaaljon tahtoa saada kilo(ja) pois :) Se ei ole nopeaa eikä välttämättä helppoa, ainakaan jos tahtoa ja aikaa ole. Voisit vaikkapa aloittaa jonkun liikuntaharrastuksen, tai vaikka käydä kävelyllä / juoksulenkillä. :) Kokeile eri lajeja, niin löydät varmasti jonkun mieleisen! Kunto kohoaa helposti, ja ainakin itseni mielestä on mukavaa huomata tekemänsä työn jäljet (eli esim. jaksaa juosta pidemmän matkan yms). Ja muistahan, että painoon vaikuttaa myös ruokavalio (jätä "roskaruoka" vähemmälle:) )

Et ole kuitenkaan välttämättä ylipainoinen (vaikka niin sanoitkin), en usko että olet. Pieni pyöreys ei heti ole ylipainoa. Katso esim. Kalorikulutus - Kalorilaskuri.fi :) Sieltä kun katsoo niin painosi on normaali ja BMI(painoindeksi) noin 24.

Hyvää talvea sulle! :-) Oot hyvä tollasena!

t. 15v tyttö jonka haaveena olis liikunnanopen tai personal trainerin ammatti :)

Alkuperäinen kirjoittaja Läski pallo;29200800:
Oon ite 163 pitkä ja painan 68 kiloo!! Auttakaaaaa mitä oikeen voin tehä tälle painolle :/ miten saisin n.10-20kg lähtee äkkii pois??

Tässä vastauksia myös muille asiaa miettiville. Mäkään en osaa tietää kaikkiin vastauksia, mutta jotain voin auttaa pohtimaan.

Vain sinä itse voit vaikuttaa painoosi. Jos oikeasti haluat keveämmäksi, sun pitää liikkua. Liiku kevyesti päivittäin (esim. kävele koulumatkat ,ellei ne ole bussimatkoja, yms.) Vaikka kerran tai kaksi viikossa sillain, että tulee hiki kunnolla (n. 30min- tunnin pituisia "hikitreenejä", esim juokseminen tai juoksu-kävely yhdistäminen tai joku palloilulaji).

Toinen asia mikö liikunnan lisäksi vaikuttaa, on tuo ruokavalio. yritä vain yksi herkkupäivä viikossa ja nauti silloinkin herkuista kohtuudella. Yritä palkita itsesi muulla tavalla kuin karkeilla tms.

Muista, että tuloksia tai painon kevenemisiä ei tapahtu yhdessä yössä, ei edes välttämättä viikoissa. Ja muista, että rajansa kaikella; pidä myös välipäiviä urheilemisesta. Tee urheilustakin kivempaa niin, että pyydät ystäväsi mukaan urheilemaan. Älä laita urheilua kaiken muun kivan edelle, mutta muista että liikkuminen on hyväksi.

Huomio pohtiville! 163 cm pitkän tytön, joka on syntynyt 2001, ihannepaino on 40.2kg-60.6kg. Monen huoli ylipainosta on turha.
Voit katsoa oman ikäisesi ihannepainon täältä:
Lasten ja nuorten painoindeksi

Jos teille tulee vielä jotain asiaa, joihin haluatte multa vastauksen ni kysykää vaan, ehkä mä tännekki vielä joskus eksyn:D

Liikunnan iloa ja hyviä päiviä kaikille teille! :-)

<3:llä 15v tyttönen jonka haaveammatti olis joku liikuntaan liittyvä.

Meillä 11,5v, pituutta 140cm, paino 35,5-36 kg.
Ei mitenkään pullea, vaan lihaksikas ja siro.
Nämä lapset voivat kirjoitella täällä ihan mitä vaan! Pankaa Mammat asialle.

Ite oon 151cm/42kg. Kaverit on mua pidempii mut painaa vähemmän kun mä. Ajattelin ensin alkaa laihduttaa, mut sit luin et jotkut tääl on yli 50 kilosii ja mua vaa pari senttii pidempii ni tajusin et kyl mä oon ihan normaali :)

Olen pituudeltani noin 163 cm ja painan 48.3 kg.lähi aikoina kun kävin terveystarkastuksessa hoitaja sanoi että olen liian laiha ja nyt vanhempani ovat huolissaan minusta.Minun mielestä minä painan sopivasti.onko se sopiva paino 12-vuotiaalle

Kertokaa nyt pliiiiis joku miten saisin painoo pudotettuu, oon 157-159cm pitkä ja napostelen aika useasti päivässä. Mua harmittaa kun koulussa muut on niin laihoja ja kauniita ja sit ne haukkuu tälläsii pyöreämpiä ihmsiä.... auttakaa:(