Aurinkovauvat *40*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä muuten näin sen Annan mainoksen jostain muusta lehdestä ja kävinpä sit nettisivuilla lukemassa (kun en tännekään päässyt) ja mulla meinasi kyllä pikalukemalla käämit palaa… siellä alettiin puhua jo kuusikymppisten synnytyksistä ja oli oikein erilleen otettu lausahdus että onko oikein lasta kohtaan jos äidillä on vain 10-20 vuotta elinaikaa jäljellä. Eli minun mielestä täysin överiksi vedetty koko topikki, tuolla sitä saa sitten lietsottua negatiivista palautetta jo tämänkin ikäisiä synnyttäjiä kohtaan. Saatoin tietysti lukea kuin piru raamattua, mutta tuommoset fiilikset siitä jutusta minulle jäi.

Oikein ihanaa juhannusta kaikille!
[/quote]

Joo, katsoin kans Annan juttua netistä. Mun mielestä, että kuusikymppisenä ruvettaisiin tekee vauvoja, on kyllä mennyt överiksi ja luonnotonta ja taas samaan hengenvetoon sanotaan, että 40-45 vuotiaat ovat liian vanhoja synnyttämään ja mun mielestäni 40-45 vuotiaat voivat vielä synnyttää, jos ovat muuten terveitä ja loistokunnossa, niin mikä ettei! Mutta, että kuusikymppisenä!, on jo liika vanha ja eikä ole luonnon tarkoitusta enää sellainen.

Hyvää Jussia kaikille!:o)

Tulin vasta töistä!!! Tarkotus oli aamulla kakkua tarjota virtuaalisesti mutta en saanu sivuja auki! Aattelin että kyllä mun pitäs oppiin lähteä mutta muillaki ollu samoja ongelmia....??? Lämpimät kiitokset onnitteluista!!!!
Kyllä on yhtä h...a mennä kauppaan ostoksille tämmösenä päivänä!!! Inhoan sitä jo muutenki niin sitte ne miljoonat kiireiset, kiukkuset ihmiset.... ei tuu mittään!!!

Huomenna tulee sisko juhannuksen viettoon Hkista. Meillä juhannus on semmonen rauhallinen, lasten kans pelataan jne. Juhannuspäivänä ehkä lavatanssit.
Toivotaan että meillä kaikilla on ihana, lämmin ja aurinkonen juhannus!!!! Ja vaikka satas niin ei anneta sen haitata!!! Lämmin juhannuahalaus teille kaikille!!! Rakkautta ja lämpöä jokaiselle!!!!

Oho ,jopas on sivut muuttuneet...tässähän on ihan pihalla!
Nyt ei jouda syventymään...täytyy ihan ajan kanssa katella miten tää homma pelittää...näin äkkiseltään uusi ja outo juttu ,vanha oli parempi ,vaan katotaan kun pääsee sisälle tähän, että vaihtuuko mielipide.

Hyvät juhannukset kaikille ,palataan arkena opettelee uudet kuviot:)

Vielä täältä kaikille ihanat juhannukset!!!! Täällä sataa mutta ei haittaa!!!! Nyt sitte vaan hommiin ja puolilta päivin siskoa vastaan! Ihana levätä pari päivää!!! En murehdi mitään vaan nautin perheestä ja kesästä!!!
Nyt pitäis kuulla se Janin kappale " suomen neito"!!! Ihana kappale!

Juhannushali kaikille viellä kerran!!!!

Juhannuspäivän tervehdys kaikille Aurinkovauvalaisille! Loma alkoi (4 vk) ja nelikymppisiä juhlitaan tänään! No, kakku on kohta syöty ja uimarannalla käytiin, ei sen kummempaa. Jään osittaiseen nettipimentoon kun lähdetään huomenna mökille eli minusta ei vähään aikaan taida kuulua pihaustakaan.

Joudun tuottamaan AV-tapaamisen suhteen pettymyksen, sillä en pääse mukaan kun sisko ja sen mies oli järkänneet mulle synttärilahjaks risteilymatkan just 21.-22.7. ja kaikki on jo varattu enkä voi perua! Oon tosi pahoillani tästä, mutta yllärinä tuli enkä kehdannut kieltäytyä. Ymmärrätte varmaan. Mukavia kesäpäiviä kaikille! Tulen langoille aina kun kynnelle kykenen.

t.Manna 40 v.!!!

Onnea Mannalle!!!! Täällä vietetään rauhaisaa juhannusta. Ihana ilma mutta paarmoja aika pirun paljon.... Ei sillä vaikka pari palaa popsisivakki tämmösestä tonnikeijusta mutta ko niitä pörrää ihan parvena niin meinaa vähän lapset hermostua.
Ei jakseta lähtee lavalle vaikka sitä eka suunniteltiin, on niin mukava vaan köhnätä kotona ja nautiskella elämästä!!!!
Tein varmuuen vuoksi raskaustestin nyt juhannuksen alla ko aattelin että kivempi ottaa olutta ko on varma että ei oo raskaana ja nekaahan se näytti. Toivottavasti täti tulee pian kylään ko meinaa vähän alkaa pitkästyttään tämä oottelu!
Toivon että teillä kaikilla on ihana juhannus!!!!!
Hetkeksi taas vaikenee etelä- savo : )))

No niin vielä on vähän halusessa tämä ,mutta kokeillaampa ,jätetään nyt murre taka-alalle kun on tässä tätä opeteltavaa ja kierokshan se menee jos savoksi alkaa:)

Jussit juhlittu...joopa joo ,aattona päivystyksessä hermo kireellä ja koipi kipeenä. Juu ,näin kävi mulle...viime maanataina mattopyykillä paarma tökkäsi nilkkaan ja tästäkös souvi nousi. Ensin en edes sitä huomannut ,mutta seuraavana päivänä alkoi koipi turvota ja pakotti niin pirusti...päivien kuluessa kipu ja turvotus vaan yltyi ja perjantaina oli pakko mennä lääkäriin ,kun ei enää meinannut kärsiä kävellä. Nilkassa oli ärhäkkä tulehdus ,antibioottikuurille mars ja kipulääkettä naamaan tarvittaessa oli lääkärin tuomio. Kipulääkkeet eivät auttaneet koska lääkärin mukaan jalka oli vasta kunnolla tulehtumassa...nousipa hiki pintaan ,aiko kunnolla tulehtumassa...mietin jo vaikka mitä.
Eilen oli soitettava päivystykseen uudestaan kun kipu alkoi olla sietämätöntä...neuvoksi tuli ottaa tuplaten roppia ,eli 3millii päivässä kipulääkettä...2tabuu kerralla jotain panadolii tai buranaa jne. Anopin luona vierailtuani eilen ,hän antoi yhden 800mg buranan ja jo aikaisemmin päivällä syömäni napit pohjalla...olihan aika annos ,mut kyllä taintui pahin kipukin...nyt pystyy jo kävelee suht normaalisti kun ei paljoa kopipea kääntele...ja kait se kuurikin jo alkaa purra.
Ovisaikakin sattui tähän parille männäpäivälle ,mutta nyt on ollut sellasta troppia päällä ,että tuskin tuolla alakerrassa on selvinny hengissä mitään...ei munispallero, eikä ne vikkelämmät kaveritkaan:(

Jaahas kirjautunut en tänne ole vielä...taidan käydä kokeilemassa mitä tapahtuu...onko haidi kaapattu jo...piru vie sit nousee metakka jos joku on uskaltanut blakioida nimmarini:)

Palaamma asiaan kun arki koittaa kyllähän tää tästä taitaa alkaa luistamaan tämä uusi palstan hahmotus...

Olen surullinen, kun selvisi, että nykyiseni ei halua enempää lapsia, kun puhelin, että olisi kiva saada iltatähden. Hän sanoi vain, että tarttisko mennä laittamaan piuhat poikki, ettei tulisi enempää lapsia. Itselläni on ennestään kaksi iso ihanaa poikaa ja nykyisellä on ennestään kolme isoa tyttöä. Siksi kai ymmärrettävää hänen kantiltaan, ettei halua enempää. Mulle jäi kaihertamaan vielä yksi lapsi. Ikää on jo sen verran eli 40, ettei ole enää aikaa odottaa. Mitä mieltä olette siskot, jos menisin hankkimaan yksin lapsen eli vaikka keinohedelmöityksenä niin kuin sinkkuna, kun vauvakuume vaivaa kovasti, kun ei kerta kaikkiaan tähän hätään löydy enää lapsirakasta miestä ja kiirekin olisi sellaista löytää tässä iässä. Olen vain tavannut tuurillani eroni jälkeen joitakin miehiä, jotka eivät ole valmiita perustamaan perhettä enää, tämäkin viimeisin nykyiseni, jonka kanssa olen ollut nyt vuoden, joka on oikein mukava, mutta ei tämäkään halua enempää lapsia, joten ei voi mitään. Vai täytyykö vallan yrittää unohtaa tämä vauvakuumeilu, mutta kun se on niin hiton vaikeaa:(. On se niin helkkarin väärin, että miehillä ei ole mitään kiirettä hankkia lapsia tai ei halua, he saa olla miten lystää, mutta naisten täytyy odottaa, koska herrat haluaa lasta, mutta ei ne idiootit tajua, että naisten biologinen kello tikittää koko ajan. Pärjäisin periaatteessa yksinkin lapsen kanssa. Mulla on työ ja asuntona rivitalokolmio, ettei se olisi ongelma. Pojat ovat jo isoja ja heillä on omia menoja.

Pikaisesti jussin jälkeen terkkusia kaikille.. palaan huomenissa paremmalla ajalla. Kaikki meni hyvin ja kivaa oli :)
Mannalle hyvää syntymäpäivää ja ihanaa lomaa!
Hei mites se nyt kun Manna jää pois tapaamisesta, niin olikos vielä Inkulla se hääjuttu, Kiiruskalla on nyt rankkaa, jaksatko?... ehdottaisin melkein tapaamisen siirtämistä muutamalla viikolla vai mitä mieltä siskot olette???
Nimittäin mulle tulla pamahti kanssa este silloin 22.7. ulkomaan vierailun vuoksi ja se ei todellakaan ollut minusta kiinni, sori, sori, sori! Mut mun läsnäolo silloin toisaalla on must.

Palaamme juttuun! Mietitään! Eiköhän näin fiksut akat keksi jotain ;)

Heippa, juhannusreissusta justiinsa kotiuduttu, oltiin itäisessa suomessa ja käsivarret paloivat ja lämmintä ja mukavaa oli oman perheen kesken, niinkuin laajasti ajateltuna, melkein omat pahat olot unohtuivat tai kainuulaisittain unehtuivat, ainakin hetkeksi, kunnes taas palaavatmieleen ... Nyt ei vielä heti malta nukkumaan mennä, kun tuolla ruuhkassa tuli kuutisen tuntia kökittyä, onneksi ei itse tarvinnut ajaa, tulin veljeni kyydissä, kun tuo ukkokin kätevästi jäi työmatkalla, ja jatkaa matkaansa huomenna mökiltä käsin, mukava kun voi yhdistää huvin ja työn, saapunee hän kyllä huomenillalla kotio.. Meidän sunnitellusta tapaamisesta juttelin äidilleni juuri tänään, etten tiedä kykenenkö sinne tulemaan nyt omista henkilökohtaisista syistä, muuten olen elämääni yrittänyt siihen kohtaan aikaa järjestää, mutta siirtäminen kyllä minulle sopii, ehkä sitten olisi helpompi, jos aika auttaa, ja ikävät asiat haalenenvat mielessä ...tai sitten ei... Mariskalle pakko kommentoida, ettei niitä lapsia hankita (edes keinohedelmöityksellä tai muillakaan hoidoilla ei ole mitään takeita toivotuista tuloksista, vaikka yrittänyttä ei laiteta, mutta mihin ne ei yrittäneet sitten laitetaan ? ) vaan lapsia saadaan, jos saadaan, ja ketä saa, kuka sitten milläkin keinolla, jos luoja suo, anteeksi kun puutun ja kommentoin pikkuasioita, mutta särähti vaan korvaan, kun itsellä tunteet ko.asiasta vielä vereslihalla ja liiankin pinnalla... Mutta nyt pitää mennä suihkun kautta petiin, jotta aamulla jaksaa mennä taas sorvin ääreen tienaamaan, voimia ja enkeleleitä jokaisen matkalle keskikesään, mukavaa lomaa jo lomalaitumilla oleville ja myöhästyneet onnittelut Mannalle!

Maanantai aamua sitten vaan kaikille!
Kiiruska meillä on sitten herätyksiä neljä jäljellä kesälomaan :)
Sinulle sopisi siis siirtäminen. Kuulostellaanpa muita, kunhan heräilevät tänne ketjuun kirjoittelemaan. En tunne vielä sinua Kiiruska kovin hyvin, mutta omien kokemusteni perusteella (huom, puhun nyt erilaisista, mutta todella kipeistä kokemuksista) minä uskon, että kyllä asiat haalenevat mielessäsi, Aika parantaa pois surun ja pettymyksen, se on se Ajan tehtävä.

Mariska, ootko sinä Martta? Sori, mutta nyt olen vähän tämän uuden systeemin myötä "pihalla". Siinäpä sinulla on pohtiminen, mitä teet. En voi, enkä halua sanoa, että teeppä noin tai näin. Mutta omasta kokemuksestani sanoisin, että sinkkuäitiys ei ole minusta se paras lähtökohta. Itse olen sen kokenut ja kyllä se raskasta on ollut. Pärjännyt olen, mielestäni todella hyvin, ilman lapsen isän apua tai rahallista/henkistä tukea. Läpi on menty sen harmaan kiven, monta kertaa. Mutta kyllä monet kerrat toivoin, että vierelläni olisi toinen jakamassa ilot ja surut ja vastuun lapsesta. Vaan näinhän se on, että:

Ei ole vain yhtä oikeaa tapaa solmia
kukkakimppua,
ei vain yhtä oikeaa tapaa elää elämää.

Nautitaan tytöt kesästä ja valosta!

Aamupäivää täätäkin, ollaanko me äitykän kanssa ainoat vielä töissä ja hereillä, ja kaikki muut kesälaitumilla, no joo eipähän töissä aina ja kaikkialla tosiaankaan pääse koneiden ääreen, ymmärrän, kunhan taas heitin jutun tynkää, ja kiitos äitykkä taas lohdun sanoista, uskon ja tiedän, että aika auttaa, olen minäkin jo niin monissa liemissä keitetty, että ei tämä ole ollenkaan pahimmasta päästä, ja tiedän itsekin ihan varmasti täältä maan mudista vielä nousevani, syksyn tullen olen varmasti taas oma itseni, ja eiköhän me tästä vielä paremmin tutustuta jonain päivänä ;)

Huomenta!
Siirretään vaan sitä tapaamista! Este se tupsahti meidänkin elämään... pitkästä aikaa ehdittiin ukko-kullan kanssa vertailemaan niitä kalentereita ja kas siellä onkin isännällä kalenterissa meno jota ei voi siirtää ja mama on oltava mukana!
Juhannus meni mukavasti ja liian nopeasti. Olisin niin halunnut viettää vielä aikaa rakkaimpien kanssa mut, ei auta, tänne töihin oli tultava. Ja niinhän ne lapsetkin maailmalle katosivat.
nyt on vaan omat ajatukset seurana ja ne ei nyt ole kovin mukavat seuralaiset. Välillä olen ihan haudan pohjalla välillä taas näyttää jo hyvinkin valoisalta ja kirkkaalta. Kun ei vaan tarvitsisi olla yksin......
Omat ajatukset on nyt niin pinnassa etten juurikaan jaksa kommentoida mihinkään.
Hiukan olen saanut tulevaisuuta suunniteltua: tänään otan yhteyttä autokouluun ja aioin hankkia vähän lisää kirjaimia ajokorttiin. Multa puuttuu vielä täysperävaunurekan- ja linja-autonajokortit. ne on nyt hankittava kyllä tässä tämän vuoden puolella. sitten alkas olla tuolla työmarkkinoilla tällekkin vanhalle rouvalle kysyntää. eihän nykyisessäkään työssä mitään vikaa ole mut kun tämä on henkisesti niin pirun sitovaa ja raskasta niin.... voisin sitten heittäytyä freelanseriksi kun nuo lisäkirjaimet olis siellä ajokortissa. Ja voisin olla enemmän kotona kuopuksen kanssa.....Kun vauvahaaveet on haudattu niin tuntuu aina vaan ahdistavammalta viedä pikkuinen hoitoon ja itse tulla tänne töihin. Rahatilanne ei vaan salli minun heittäytyä ihan vapaalle.......
tämmöisiä mietin tässä.....johtuukohan maanantaista vai mistä.
työkaveritkin on niin äreitä, luulis että niillä on menkat kun kiukkuaavat, mut ne on miehiä........jaa jos niiden emännillä on täti kylässä....hih.
no johan pomppas..... mut tämä mama pomppii nyt sateeseen ja siirtää yhen härvelin korjaamon puolelle....hame vaan rullalle vyötäisille ettei helemat öljyynny. seonmoro!

Hei Äitykkä! Kiitos vastauksestasi. Niin, kyllä olen sama Martta, kun piti rekisteröityä tänne uuden systeemin myötä, niin muutinkin nimeni Mariskaksi, joka on lähempänä toista nimeäni:). Anteeksi Kiiruskalle, että sanoin niin kipeän asian, että aion hankkia, koska eihän niin helposti hankita lasta vaan saadaan tosiaan, itsekin tulin raskaaksi viiveellä eli en tullut helposti raskaaksi. Olin niin vaan hermostunut, että purin tuntojani tänne, kun nykyiseni niin kieltäytyi hankkimasta enempää lapsia, hän kun on saanut helposti siis exänsä kanssa, että viimeinen lapsi tuli vahingossa vaikka ehkäisynä ollut hormonikierukka:/. Sanoi, jos laittaisi nyt piuhat poikki vaikka sanoin monta kertaa, että en varmasti helposti tuu raskaaksi. Nyt olen vaan miettinyt vaihtoehtona kokeilla sinkkuna keinohedelmöitys, jos se vaan onnistuu:/. Kun näköjään ei ole isäehdokasta mailla halmeilla vaan tuurillani kaikki olleet idiootteja. Jopa exän kanssa vastahakoisesti hankin lapsia, siis sain lapsia, hän kun ei ensin olisi halunnut lainkaan, joka loppujen lopuksi, vasta kun pojat ovat nyt isoja, ovat hänelle tärkeitä, että pojat jäivät nyt isälle, kun erottiin, onneksi asutaan niin lähekkäin, että näen pojat usein ja toinen on asunutkin vuoden luonani välillä. Exä on sanonutkin, jos lapset olisivat olleet tosi pieniä, esim. 2-5 vuotiaita, olisivat jääneet minulle erossa, hän kun ei olisi niitten kanssa pärjännyt. Nyt vanhempi on lähes aikuinen ja toinen kohta murrosiässä, niin he ovat aika "helppoja lapsia":). Joka tapauksessa ovat rakkaita minulle, mutta olisi vaan haaveena vielä pikkuinen iltatähti, joko tyttö, poikakin käy tottakai, kunhan olisi terve:). Vauvakuume vain vaivaa. Muuten meni Juhannus mukavasti. Nykyiseni on kyllä muuten ihana ja kiltti mies. Vaikuttaa vain, että hän on vähän katkera exälleen, koska jätti hänet.

Heippa!
Ossaakohan tätä uutta systeemiä käyttääkään, kun nyt vihdoin ja viimein tänne asti piäsin ;-) Pienen pieniä teknisiä ongelmia vaan, ei sen kummempaa... :)
Tsemppihalit kaikille sitä tarvitseville, erityisesti Kiiruskalle, vaikka jo pirteämmältä kuulostitkin näin maanantain kunniaksi(ko?) :) Ja Mannalle myöhästyneet onnitteluhalit! Ja muille haleja tarpeen mukaan

Juhannuskin meni, ihanaa oli. Mökkeilyä perinteisesti eli saunomista, uintia, hyvää ruokaa ja minulle maailman paras seuralainen :)
Clomien suhteen päädyin sitten siihen, että aloitin ja napsin ensimmäiset 5 pilleriä ja hmmm... toivottavasti niistä on apua! Mahdollisten sivuvaikutusten lista oli aika mittava... pikkasen mietitytti sekin, mutta kun tekin kannustitte ja luotan lääkäriini, niin päätin ottaa ja aloittaa.
En tiedä, johtuiko clomeista vai mistä, mutta unen saanti oli hiukan hankalaa, ja rinnat olivat (ja ovat vieläkin!) kipeät :( Vaikka nytkin on tukevaakin tukevammat liivit päällä, niin jotenkin rintojen olemassaolon tiedostaa... kuulostaa ehkä hassulle, mutta niin se vaan on ;-) eikä tässä kaikki, pientä välivuotelu-tiputtelua myös. Mutta eiköhän tästä(kin) selvitä :)

Aurinkoista alkanutta viikkoa itse kullekin - lomalla tai töissä

Mariska! oletpa kovia kokenut sinäkin. Minäkin olin etä-äitinä jonkin aikaa.... ja syli tuntui äärettömän tyhjälle vaikka lapset olivatkin jo murrosiän kynnykselle. Nyt osa lapsista jo maailmalla vain kuopus siinä kotona vakituiseen.... elämä on julmaaa aina välillä....... Olet kovien päätösten edessä...
Lapset ovat suuri lahja.

Kiitos mamalle! Totta, aluksi oli kovaa jättää lapset isälle, kun isä kysyi kumman luona haluavat asua, niin he valitsivat isän luona, mutta helpottuihan oloani loppujen lopuksi, kun pääsin muuttaa lähemmäs heitä eli kiven heiton päähän. Syynä on varmaan ja onkin niin, että poikien ympäristö ei muuttunut paljonkaan, joten heillä on turvallista olla vanhassa tutussa ympäristössä. He sitten ovat olleetkin usein luonani ja välillä asuivatkin isän vuorotyön takia ja muutenkin, kun välillä ikävöivät äitiään ja minä heitä. Käynkin välillä niinkin päin katsomassa heitä, jos ovat isällään ja isä on silloin työssä. Että puolin toisin ravataan toistemme luona:). Ei ole enää niin vaikeaa, on nyt helpottunut. Vauvakuume vain vaivaa, on vaihtoehtona joko unohtaa koko vauvakuume, kun isäehdokasta ei ole tai tulee niin hulluksi, että hankkii tai saa keinohedelmöityksen, kun ei uskalla kylmiltään ihan vieraan kanssa ruveta tekemään, koska ei tunne tämän taustaa vain sen takia, että nykyiseni ei suostu eikä häntä voi pakottaakaan:/. Meillä on ilmeisesti erilaiset tavoitteet. Voi, voi kun tämä asia on erittäin vaikeaa:/.

Kliivia, kävitkö seuranta ultrassa siis että ultralla ois katottu kasvaako munasolut vinhaa vauhtii ;) ja jos vähän voit kertoo niistä clomien aiheuttamista sivuvaikutuksista vähäsen, kyselee täällä tää taas uteliaana?

Siis Mariska on Martta, selvä juttu :) Vaikean asian kanssa painit, mutta näinhän ne viisaat sanovat, että jos jokin asia tökkii/takkuaa pahasti, kannattaa ottaa aikalisä ja olla todella tekemättä mitään isoja liikkeitä elämässä. Jos sitten "harkinta-ajankin" jälkeen tuntuu siltä, että näin teen, niin siitä vaan sitten tekemään. Ja totta sanoit: ketään ei voi pakottaa, ajatuksen pitää lähteä ihmisestä itsestään!

Tylsää täällä töissä, onkohan kaikki asiakkaatkin jääneet lomille, kun on niin hiljaista? Mihis me sitten sitä tapaamista siirretään, kun tuntuu niin monilla olevan esteitä tuossa Leenan päivässä? Ja Äitykkä sitten vaan ilmoittaa milloin on tavattavissa jostain suomen osoitteesta, niin voin suunnitella matkailua ympäri-ämäri suomenmaan, siis sitten kun tuo loma iskee päälle, alkulomasta mennään kyllä tuonne saksan maalle, mutta jo keskiviikkona 5.7 voisin mamalle kurvata päiväkahveelle, jos sopii, tai jos oot töissä tuolloin niin päiväkahveepaikka ja aika pitää vaan sopia, niin eiköhän se järjesty, vai mitä? eikä se Haidikaan taida ihan mahottomassa paikassa majailla, tuosta suunnasta en ole vielä ihan varma, noihin meitiin reitteihin nähden, että pitänee alkaa suunnitella ajankuluksi suomen matkailua ;) kun ei ole mitään muutakaan järkevää tekemistä täällä...

Juuu, jipii, Kiiruska! Tavataan vaan....katsotaan sitten lähempänä että kurvaatteko meille kotiin vai tavataanko cityssä.....
Minä tuossa äsken mietin että, onkohan kaikki asiakkaat kuolleet kun ei mitään ole tapahtunut koko päivänä. Ihan hiljaista.... Ukko-kulta pyörähti ja käytti maman kahvilla ja sain kyllä muutaman pusun ja kunnon halit. Varasin äsken matkailuauton heinäkuun viimeiselle viikolle...saattaapi olla että pyörähdetään tuolla pohjoisessa päin, näyttää pahasti siltä että ne valitsee ukko-kullan sinne ammunnan sm-kisoihin......varo vaan äitykkä, et tiedäkkään minkälainen sortin sakki löytyy yksi kaunis päivä oves takaa.... ja Haidille sama varotus mut päivämäärä on 8.tai 9.7. 2006. niin tietty jos muuten soppii ja satutte olemaan paikalla. Mitenköhän se haidin jalka muuten sillein suuttu, pienestä viattomasta paarmasta...... täällä on selviä tylsistymisen oireita ilmassa. Kohta kun tässä oikein tylsistyn niin teen tai sanon jotain harkitsematonta...huh. mää meen taas......

Juu mielellään tapaan Kiiruska sinut, soitat vaan kun olette näissä maisemissa, nythän tiedät lomasuunnitelmistanikin kun tuossa puhelimessa tuumailtiin. Kiva, kun kuulostit pirtsakalta itseltäsi! Kyllä se siitä, noustaan me ylös aina, vaikka kuinka monta kertaa elämä kamppais jalat alta!

Ja mama-kulta, heti kun oot vähhäkään hollilla, nii ilimota ihimeessä jotta ehin ajjaa parran ja säärikarvat ja silitettyy kukkamekon päälle (hih, hih), juu, ja haettuu sen ruutulipun varastosta;)

No niin pessimistit sitten tuumaavat, että ny se on kesä menny, kun tuosta Jussista selvittiin, ja eikö mitä, paras kesä on vielä edessä.
Jaa että tapaamista syytä siirtää...hm, no sitten sitä siirretään.

Menipä sitä aikaa tuossa ketjun juttuja lukiessa, kommentteja en osaa mihinkään antaa. On elämä sen verran kiirusta, jotta tuntuu että ihan kuin lähimuisti olisi vähän hukassa, kauheeeeeta, puhekyky niinikään teillä tietymättömillä, oikeesti ihan ihme tankkausta.

Mannalle multakin onnittelut tosin aika myöhässä ei varmaan haittaa, hetkinen olikos Iltaruskokin täyttänyt vuosia??? Onnea!!

No juu. Hyvin meni meillä eka päivä kahteelleen Onnelin kanssa. Myönnettäköön että vähän jännitti, kun sitä kerkesi tottua "passinkiin", eli mies palasi töihin ja isot likat kohti Pohjanmaata. Mies onkin tämän viikon töissä ja sitten alkaa hällä kuukauden kesäloma. VOi pojat, taas on sitten passaajia...iik.

Hei mutta iloja iltoihin, taas kutsutaan...

No johan sitä viimesellä...hitto oon kironnu tätä palstaa tämän päivän ,ei onnistu sisään pääsy eis iiten millään ,välillä jumittaa jo kun napsautat ellit sivun ,välillä päästään keskusteluihin ja kun otan AV:t niin siihen se sit katkee...mikä näitä sivuja riivaa? Sanon suoraan, että paremmat olivat entiset viritykset!

Mama ,tännepäin olet tulossa...hieno homma laitoin kalenteriini jo merkin ,että niinä päivänä ei mulla ole mitään kiirusta ,vaan ootan munkkipussin kanssa tuolla shellin penkassa:)
Laitahan etukäteen viestiä tulemaan ,ettei tarvitse jokaista autoa läpi käydä kun ohi ajavat.

Äippäkin on ehtinyt onnelin hoidolta tänne kurkkaamaan...moro vaan äippä:)

Mariska ,painii vaikeiden asioiden kanssa...joskus mies vaatii kypsyttelyä ,vaikka onkin ensin ehdoton ,että ei lapsia enää. Toisaalta niin kuin sanoit et voi häntä pakottaa. Se alkaakko tuohon projektiin yksin ,en voi neuvoa antaa...harkitsemaan kyllä neuvoisin moneen kertaan ,eikä se niin yksinkertaista olekkaan kun yksin tuohon hommaan alkaa...vaikka lääketiede voi auttaa...pitkälti riippuu lääkäreistäkin kuka pääsee hoitoon kuka ei. Niin ja mitä se laki nyt tänäpäivänä on kun siitä kiistelevät ,saako yksinäiset naiset nyt hoitoa vai ei? Aikani seurasin tuota asian käsittelyä ,mutta en enää aikoihin.

Ai niin mama kyseli ,että miten se niin tuo koipi ärtyi...kun vaan tietäis ,mikä lie kuppapaarma se oli ,mutta kipeetä teki. Voiton puolella ollaan ,kävelemään pystyy jo normaalisti.

Äitykän kanssa tuossa tuumailtii ,että kun hän lomallaan tännepäin suunnistaa ,vietetään yötöntä yötä tuolla harjun kupeessa ja kun kumpikaan ei juo tuota alkomahoolia ,varataan riittävästi piimää mukaan ,sehän on vatsa ystävällistäkin:)
Jos siis uutisissa sanotaan ,että paikassa PIIP on tavattu joku uusi lintulajike raakumassa..niin älkää säikähtäkö ei oo influenssatiput taas suomeen hyökkäämässä...me siellä äitykän kanssa ollaan ja haastellaan mukavia:)

Nyt on alettava lattian pesuun ,kun matot on pesty ,että saisi ne takaisin lattialle omille paikoilleen. Koitan huomenna taas tänne päästä ,se on sit eriasia pääseekö läpi?

Ai niin nyt kun tässä vielä on tää sivu auki ,pitää kysyä...
Kertokaapa viisaammat ,mitä se tuo tarkottaa kun tuossa on tuo saksien kuva ja lukee että lainaa? Olette varmaan kokeilleet ,että siitä saa jutun näkyviin ja sitä voi käpälöidä. On jos jonniin näköstä laatikkoa ,mutta mistään ei tapahdu mitään??? Mikä tämä toiminto on? Kysytään nyt sit samalla nuo muutkin ,kuten iso vastausikkuna? Onks se vaan niin ku makuasia haluaako kirjottaa isoon vai pieneen ikkunaan? Pikavastauskin tuossa lukee ,mutta siitä ei erikseen voi painaa ainakaan meidän koneella ,että jutut olis pelkästä ajatuksesta teidän luettavissa:) hih sehän oliskin hupaa kun ei tarvii enää kirjottaa ,ajattelis vaan:)

Rekosteröityä yritin eilen ja kone hyväksyi rekisteröitymisen ,mutta sähköpostiin ei ole vahvistusta tullut ,en siis pääse kirjautumaan omilla tunnuksillani...?