Tervetuloa mukaan Tyär ja iso voimahali täältä keskieuroopasta sinne merten taakse :hug: !!
Niiiin tutunkuuloinen tilanne sulla siellä, että ihan pahamieli tulee itsellekin kun tuota aikaa muistelee. Epätoivoinen tilanne, jossa ei tiedä mitä tekis ja ketä uskois ja lapsi raukka kärsii ja siinä samalla koko perhe... mutta minä joka en missään vaiheessa edes jaksanut uskoa niihin juttuihin, että lapsi pitää ensin saada oireettomaksi ennen kuin mitään voi alkaa kokeilla, koska se alkuun tuntui samalta kuin lehmien lento, niin voin valaa uskoa, että varmasti teilläkin helpottaa, jos meilläkin niin kävi!!
Eli jos olet lukenut tarinaamme alusta tiedätkin missä suossa täällä on rämmitty niin kuin moni muukin täällä kirjoitteleva. Eli kun täälläkään ei lääkärit uskoneet mihinkään muuhun kuin tähän atopiaan aloin sit itse lääkäreiden kauhuksi diettaamaan. Ja jätin pois
ensin maidon, munan ja soijan
sitten koska viikossa ei tulosta näkynyt (ehkä olin vähän hätäinenkin ja ainakin epätoivoinen)
jätin kaikki viljat pois,
samoin kalan ja perunan
ja sitrushedelmät, porkkanan, tomaatin ja kaiken mikä näytti epäilyttävältä
eli söin niukimmillaan vain
banaania, viinirypäleitä, rusinoita, jäävuorisalaattia, kurkkua ja paistoin sit lihaa salaatin seuraksi ja oli nälkä
MUTTA muutamassa päivässä tilanne lähti ratkaisevasti parempaan ja iho saatiin rauhoittumaan kortisonivoiteen kanssa - se armoton kutina, kitinä ja jatkuva raapiminen helpottui.
Meillähän on ihan lääkärinmääräyksestä neidillä koko ajan antihistamiinilääke jota annan aamuin illoin 10 tippaa. Sitä vois antaa myös kolme kertaa päivässä, mutta siihen ei ole ollut tarvetta.
Eli iho rauhoittui pikku hiljaa mutta mahavaivat kestivät pitempään. Eli vihreä ripuli, jota pahimmillaan tuli 6-8 krt päivässä väheni pikku hiljaa ja väri alkoi parantua. En muista tarkalleen kauan se kesti mutta viikkoa joka tapuksessa. Omaan ruokavalioon olen sit pikku hiljaa lisännyt riisin ja riisimaissi pastan. Peruna ei käy edelleenkään. Lihoista taas käy ihan normaalit kana, sika, nauta jne... se on ihmeellistä mutta hyvä niin.
Erittäin hankala on löytää juuri ne jotka aiheuttavat ongelmia ja mullakin voi olla vaikka mitä jota nyt suotta välttelen, mutta tämä on niin armottaman hidasta kokeilla vuorotellen itselle ja lapselle jotakin uutta, että joskus tuntuu helpommalta vain jatkaa samalla linjalla ja nauttia muutamasta oireettomasta päivästä.
Tällä hetkellä mulla on myös pari leipää käytössä, jotka ovat gluteenittomia ja maidottomia ja tuntuu että onhan tätä syömistä kuitenkin löytynyt joka päivälle, MUTTA kyllä jurppii niin kovasti katsella muiden herkuttelua ja välillä kyllä lipsuu ote ja suuhun menee vähän mitä sattuu: karkkia, jätskiä, piirakkaa jne.... ei tietenkään samana päivänä ja kohtu vähin oirein on selvitty kuitenkin. Pahimmillaan yö katkeaa kovaa kutinaa ja silloin ollaan sit yhdessä pystyssä ja koitetaan kestää ja mamma päättää että ei ikinä enää ja .... sit kuitenkin...
Nyt neiti sii 8 kk ja hyvin alkanut hirssi/banaani/kurkku saalis on taakse jäänyttä elämää. Maha meni sit kuitenkin sekaisin, jostakin noista tai kaikista, en tiedä, ja oltiin taas pelkällä tissillä jonkun aikaa. Nyt menee sit jauhoista tehty riisipuuro toista viikkoa ja näyttäis vielä ihan hyvälle. Mut tissiä syödään pääasiassa ja yritetään noita kiinteitä löytää. Nokkamukista opittiin juomaan vetta ja mun maitoa, mutta jos siihen laittaa parikin pisaraa apteekin maitoa niin johan lentää päristen suusta. Eli meillä ei aiota sitä korviketta syödä
edes sitä vertaa että sais selvää käykö se.
Jos jotakin tekisin toisin niin se olisi se, että pitäisin huolen, että pikkuinen syö tuttipulloa ihan sujuvasti. Meille kehkeytyi siitäkin iso ongelma kun mikään muu ku tissi ei käy ja hirveen kovat treenit sit tähän nokkamukin onnistumiseen. Eli pullon kanssa olisi kuitenkin kätevä sit kokeilla noita korvikkeita ja uskon että pienempänä nekin uppois helpommin. Eli jos vähänkin arvelee, että tämä imetysdiettihomma ottaa tosi koville niiiiin kannattaa kyllä yrittää myös noita erityiskorvikkeita, minun mielestäni. Minä antaisin vaikka mitä, jos saisin tuon neidin syömään jotakin muuta ku minun maitoa ja pääsisin tästä "laihdutusohjelmasta" eroon ja herkkujen pariin. Mutta tällä hetkellä ei ole muuta vaihtoehtoa ja tällä mennää enkä uskalla edes ajatella kuinka kauan vielä...
Onnittelut mamianalle ja pikkupojalle :flower: !! Niin tuli eka vuosi plakkariin, että pläjähti. Hieno homma!!