Wau, sehän oli nopeaa toimintaa! Torstai on jo tosi lähellä
Toivottavasti saatte prickeistä jotakin irti. Todennäköisesti siellä tehdään joku kohtuu standardi setti jossa taitaa usein olla juuri muna ja maito, ehkä joku pähkinä, vehnä, pölypunkki ja jotain muita, mutta itse pyysin lisäksi testaamaan perunan ja maissin joita epäilin. Mulla oli sitä varten omat samppelitkin mukana. Ihmettelivät varmaan kun niitä roudasin ja ovat vielä aika harvoin allergisoivia, mutta niinpä vaan nousi paukamat molemmista. Jos siis sullakin tuon dietin myötä on noussut mieleen joku epäilyttävä ruoka-aine, niin voisit varmaan kysyä voisiko sen testata.
Iho kannattaa tosiaankin nyt yrittää pitää hyvässä kunnossa. Meillä poitsun käsivarret oli silloin aika huonona, joten prickit tehtiin selkään, mutta mieluummin kai yleensä otetaan juuri käsivarteen. Teillä ei taida antihistamiinit vielä olla käytössä, mutta niiden kanssa pitäisi pitää muutama päivä taukoa ja jostakin luin, että myös kortisoonit pitäisi olla hyllyllä pari päivää. Minä olin ollut maidottomalla ja munattomalla dietillä (ja vähän vaikka millä muullakin) yli kuukauden ennen noita prick-testejä ja kyllä meillä ainakin nousi molemmista (sekä munasta, että maidosta) ihan kunnon paukamat dieteistä huolimatta joten kun nyt kerran ihon olette kuntoon saaneet niin ei kannata mitään maitoja sun muita mukaan sotkea.
Harmi, että sen pullon kanssa on sotatila edelleen pystyssä. Sitkeitä sissejä nämä kyllä taitavat olla jos sitä mieltä ovat, ettei pulloilu kiinnosta. Meilläkin yritettiin sitä Neocatea pullosta ja mukista, mutta se taisi haista jo nenäänkin niin pahalle, että heppu vaan yski kun toin kuppia lähellekään. Lopulta annoimme parina iltana sitä lääkeruiskulla suoraan suuhun, ja sillä tavalla saatiin muutama kymmenen milliä menemään, mutta aika toivotonta hommaa olisi ollut yrittää päästä jonnekin litran tuntumaan per vuorokausi...
Minä juttelin perjantaina meidän allergologin kanssa ja päädyin sitten siihen, että meillä ei nyt sotketa tähän soppaan enää uusia ihmisiä. Peruin siis julkisen puolen ajan. Lääkäri sanoi, että kun vasta-ainetesteissä on niin paljon positiivisia (vaikkakin aika matalia arvoja) on kyseessä sen verran monimutkainen tapaus, että tuskin tuo lastenlääkäri, jolle se aika nyt oli, olisi meitä juuri voinut tässä kohtaa auttaa. Tämä meidän allergialääkäri onkin kyllä jo sen verran kovaa kaliberia, että luotan häneen tällä hetkellä aivan täysin. Hintakin on kyllä ihan juhlava, mutta kaikkien näiden pompottelujen ja viivytysten jälkeen maksan sen enemmän kuin mielelläni. Ärsyttää oikein ajatellakin, että kuinka paljon meilläkin aikaa meni hukkaan niistä ensimmäisistä lääkärikäynneistä ennen kun lopulta kyllästyttiin ja etsittiin yksityinen jonka avulla homma meni eteenpäin oikein harppauksen ihan muutamassa päivässä. No, onneksi nuo ajat on jo takanapäin ja poika on aivan kuin toinen lapsi, nukkuu ja on tyytyväinen.
Tulehan sitten taas raportoimaan kuinka teidän testien kanssa kävi.
Peukkuja pystyssä pitää Mamiana ja poitsu