Atooppisen ihon "vaihtoehtohoitoja"...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimpukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pimpukka

Uusi jäsen
22.05.2010
6
0
1
Meillä tyttö pian 12kk ja hänellä siis atooppinen iho välillä tosi huonossa kunnossa. Isoja ihottuma alueita jaloissa, käsissä, päänahassa ja poskissa. Välillä kutisee niin pahasti, että tyttö raapii itsensä ihan verille. Atarax ollut käytössä aina pahimpaan kutinaan ja on auttanut melko hyvin.

Tilanne alkanut kuitenkin hieman helpottua, koska ruoka-aine allergioita allergiatestien mukaan on löytynyt. Niiden perusteella olemme voineet alkaa tarkkailla ruokavalion vaikutusta ihoon.

Olen kuullut jostain suolakylpyhoidosta tms... Onko kellään tarkempaa tietoa tai kokemusta? Olisin myös kiinnostunut muista ns. "vaihtoehtohoidoista" ihottuman hoidossa.

Varmaan pahin ihottuma alkaa helpottaa, kun saatte tosiaan ruokavalion kuntoon ja kaikki pahikset pois ruokavaliosta. Lisäksi ihoa täytyy rasvata kortisoneilla tai vastaavilla, jotta sen saa kuntoon, koska ei välttämättä itsekseen ihottuma poistu heti, vaikka ruokalista olisi kunnossa. Myöhemmin on sitten helpompi kokeilla ruokia, jos iho on paremmassa kunnossa niin näkee, mikä on vaikututus. Ihottumainen lapsi kannattaa suihkuttaa joka ilta ja rasvata aina puhtaalle iholle sekä käyttää hajusteettomia pyykin pesuaineita. Noita "vaihtoehto" hoitoja voi toki kokeilla apua tuomaan, mutta kaikea alku on se sopiva ruokavalio ja ihon pesu ja rasvaus. Itse olen kokeillut just maitohappobakteereja ja noita helokkiöljykapseleita sekä joitain muita lisäravinteitä/hivenaineita aikoinani, ei niistä varmaan mitään haittaa ollut mutta ainakaan mulla ei niin hyötyäkään. Omalle lapselle syötän maitohappobakteereja sekä käytössä on myös Eye-Q. Allergiselle nuokin täytyy testata erikseen, sillä ainakin meillä sopivaa maitohappobakteeria oli alkuun vaikea löytää.

Meillä on ollut kortisoni käytössä kuuriluontoisesti jo heti ihottuman alettua. Sekä kaikkia mahdollisia perusvoiteita kokeiltu. Locobase tähän mennessä ollut paras.
Ruokavaliosta on nyt poistettu toistaiseksi kaikki kotimaiset viljat, allergiatesteissä ilmeni allergiaa vehnälle. Saa nähdä onko tällä kokeilulla vaikutusta. Pikku hiljaa sitten kokeilemme viljat yksitellen uudelleen.

Hajusteettomat pesuaineet ollut syntymästä asti käytössä. Neuvolassa sanottiin että kerran viikossa saisi kylpeä, mutta ihotautilääkärin ohjetta olemme noudattaneet ja pesseet ihoa joka päivä suihkussa tai kylvyssä.

Maitohappobakteerien vaikutuksesta en ole kuullut aiemmin. Miten ne vaikuttavat ihoon?
Minulle on myös suositeltu aloe veraa, mutta sitä ei ole vielä kokeiltu. Enkä tiedä kannaatakokaan...?

Alkuperäinen kirjoittaja pimpukka:
Meillä on ollut kortisoni käytössä kuuriluontoisesti jo heti ihottuman alettua. Sekä kaikkia mahdollisia perusvoiteita kokeiltu. Locobase tähän mennessä ollut paras.
Ruokavaliosta on nyt poistettu toistaiseksi kaikki kotimaiset viljat, allergiatesteissä ilmeni allergiaa vehnälle. Saa nähdä onko tällä kokeilulla vaikutusta. Pikku hiljaa sitten kokeilemme viljat yksitellen uudelleen.

Hajusteettomat pesuaineet ollut syntymästä asti käytössä. Neuvolassa sanottiin että kerran viikossa saisi kylpeä, mutta ihotautilääkärin ohjetta olemme noudattaneet ja pesseet ihoa joka päivä suihkussa tai kylvyssä.

Maitohappobakteerien vaikutuksesta en ole kuullut aiemmin. Miten ne vaikuttavat ihoon?
Minulle on myös suositeltu aloe veraa, mutta sitä ei ole vielä kokeiltu. Enkä tiedä kannaatakokaan...?
Tosiaan, tuon Aloe Vera gel juoman unohdin. Minun tyttäreni ihoon auttoi. 1v tosin pienellä annoksella aloitettuna, 1ml/ikävuosi. Saa FLP jälleenmyyjiltä. MHB parantaa suoliston kuntoa siksi sitä kannattaa antaa allergiselle. Myös Aloe Vera Propoilis voidetta kannattaa kokeilla, on hintansa väärtti. Täysin vedetön!

Meidän tytöllä ei ole muita allergia oireita kuin ihottuma. Suoliston toiminnassa ei ole ollut ongelmia. Niin että onko maitohappobakteereilla tässä sen kummempaa merkitystä...?

Kiitos paljon neuvoista taidankin kokeilla tuota aloe veraa ensimmäiseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja pimpukka:
Meidän tytöllä ei ole muita allergia oireita kuin ihottuma. Suoliston toiminnassa ei ole ollut ongelmia. Niin että onko maitohappobakteereilla tässä sen kummempaa merkitystä...?

Kiitos paljon neuvoista taidankin kokeilla tuota aloe veraa ensimmäiseksi!

Suoliston kunnolla on suurtikin merkitys: Jos suolisto on huonossa kunnossa, koko ihminen voi huonosti, vastustuskyky, iho jne. Että kyllä MHB:t ovat erittäin tärkeitä. Iho tarttee oikeita rasvoja, SISÄLTÄPÄIN! Sinnki myös iholle tärkeää. Auringonkukansiemenissä on sitä. Jauha vaikka soseen joukkoon!

Allergisen lapsen kanssa kannattaa vaan olla aika varovainen noiden siemenien yms. kanssa, sillä niille on aika moni allerginen. Minä ainakin saan siemenistä, pähkinöistä yms. kamalan ihottuman...

meillä poika syöny ihan lekurin "määräyksestä" jo 7 v helokkiöljyä ja sinkkiä.Käytössä ella hellgren (tai sinne päi.. :whistle: ) mineraali?suola,purkin etiketti liuennut,en muista tarkkaa nimeä.Välillä poika laitetaan ammeeseen suolakylpyyn tai sit suola liuotetaan veteen ja käytetään pesuaineen sijaan.Tuota suolaa voi kyllä käyttää moneen .Purkki oli suolasen :laugh: hintanen,mutta on tuo kestänyt jo toista vuotta.(ellen väärin muista makso bout 40 ?).
Sain alkuun pienen näytteen kosmetologilta,kannattaa kysästä.Kuitenki melko kallis,jos ei tykkää tuotteesta.
Ite käytän naamapesuun,sarvikuonossa ja on mulla auttanut talvisin kuivaan päänahkaan.

Niin tuo suola jättää iholle kosteuttavan pinnan ja silloin kun poika pesty tuolla,ei ole tarvinnut rasvata heikkopäisenä,muuta kuin oikeen kuivat spotit.

Yhteistyössä