aatoopikkojen vanhemmat!

Hei!
TOIVOISIN teiltä kokemuksia/kertomuksia lapsenne atooppisen ihon hoidosta.

Mulle atooppinen ihottuma on "uusi" juttu.
Meillä perheessä on 3 lasta, meillä kenelläkää ei oo ollu mitään allergioita tai ihottumia tähän mennessä :)

Nyt juuri 3v lapsellani on alannut tulla iho-oireita käsien taipeisiin, kyynerpäihin lähinnä atooppista ihottumaa.
Löytyy myös niskasta takaraivoon.

Käytiin lääkärissä, saatiin kortisonivoide, viikko kuurilla.
Iho kyllä paranee mutta pahentuu oikeastaan heti kun kuuri loppuu.
Iho kutisee lujaa ja tyttö raapii kädet välillä ihan verille.
Talvella alkoi siis neiti oireilee ja nyt vaan pahentuu, kaikki pesuaineet on vaihdettu hajusteettoomaksi yms...

Varasin ajan mehiläiseen mutta peruin, koska KÄVIMME 3v tarkastuksessa ja neukkari täti sanoi, että voithan sä mennä mutta siitä "apua" tavallaan ole kun ruoka-allergioita ei pitäisi välttää vaan siedättää.

Olen kuitenkin lukenut vähän netistä näitä kirjoituksia, että pahin ihottuma on saatu kuriin "oikealla" ruokavaliolla ja rasvaamalla, sekä itse mietin siedättämällä sit, että kun tietäis ne "mahdolliset allergiat" (jos siitä johtuu) sais ihon hyvään kuntoon ja siedättää silloin tällöin, eikä päivittäi suuria määriä.

Tässä nyt vaan mietin, millanen prosessi mehiläisessä se on, kellää kokemusta??
Otetaanko hyvin näin pienellä heti allergiatestit tai yleensäkkään lähdetäänkö tätä ihottuman syytä selvittämään??
 
Hei!
TOIVOISIN teiltä kokemuksia/kertomuksia lapsenne atooppisen ihon hoidosta.

Mulle atooppinen ihottuma on "uusi" juttu.
Meillä perheessä on 3 lasta, meillä kenelläkää ei oo ollu mitään allergioita tai ihottumia tähän mennessä :)

Nyt juuri 3v lapsellani on alannut tulla iho-oireita käsien taipeisiin, kyynerpäihin lähinnä atooppista ihottumaa.
Löytyy myös niskasta takaraivoon.

Käytiin lääkärissä, saatiin kortisonivoide, viikko kuurilla.
Iho kyllä paranee mutta pahentuu oikeastaan heti kun kuuri loppuu.
Iho kutisee lujaa ja tyttö raapii kädet välillä ihan verille.
Talvella alkoi siis neiti oireilee ja nyt vaan pahentuu, kaikki pesuaineet on vaihdettu hajusteettoomaksi yms...

Varasin ajan mehiläiseen mutta peruin, koska KÄVIMME 3v tarkastuksessa ja neukkari täti sanoi, että voithan sä mennä mutta siitä "apua" tavallaan ole kun ruoka-allergioita ei pitäisi välttää vaan siedättää.

Olen kuitenkin lukenut vähän netistä näitä kirjoituksia, että pahin ihottuma on saatu kuriin "oikealla" ruokavaliolla ja rasvaamalla, sekä itse mietin siedättämällä sit, että kun tietäis ne "mahdolliset allergiat" (jos siitä johtuu) sais ihon hyvään kuntoon ja siedättää silloin tällöin, eikä päivittäi suuria määriä.

Tässä nyt vaan mietin, millanen prosessi mehiläisessä se on, kellää kokemusta??
Otetaanko hyvin näin pienellä heti allergiatestit tai yleensäkkään lähdetäänkö tätä ihottuman syytä selvittämään??

Odotan vasta ensimmäistä, mutta minulla itselläni on atopia. Olen saanut elinikäisen kortisonivoidekuurin sekä perusvoiteitakin löytyy kolmea erilaista vahvuutta. Ensimmäisestä omasta neuvolakäynnistä minulle on merkattu olevan kuivahko iho, teini-iässä syy vasta selvisi kuivaan ihooni. Olen erittäin pahasti allerginen eri heinien siitepölyille, keskivaikean atopia diagnoosin sain tammikuussa 2013 kun päädyin ihon repeilyn takia menemään ihotautilääkärille. Nyt käyn joka vuotisessa seurannassa, että lääkevoiteet toimivat.

Suosittelen että käytät pikkuistasi erikoislääkärillä ja vaadit mahdollisimman pian kaikki testit. Omalla kohdalla elämäni on helpottunut täysin, kun lopulta lähdin hakemaan apua. Nyt kuitenkin raskausaikana vältän kortisonia kokonaan, ja pärjäilen perusvoiteiden varassa. Halusin jakaa tämän vain siksi, ettei atopia aina välttämättä johdu aina ruoka-aineista. Kaverillani taas koirasta jotuva allergia on sellainen, että hänen ihonsa oireelle samalla tavalla kuin atopikolla.
 
Suomalaiset viljat ja maito pois ruokavaliosta (sitten kun on raavittu ja siedätetty tarpeeksi)..o_O

Toinen mitä kannattaa kokeilla on "Regulat" entsyymivalmiste, aivan loistava (mutta pahanmakuinen) litku! Luepa lisää, kandee oikeasti testata! Itellä auttanut tosi paljon..
 
Käytiin lääkärissä, saatiin kortisonivoide, viikko kuurilla.
Iho kyllä paranee mutta pahentuu oikeastaan heti kun kuuri loppuu.

Iho kutisee lujaa ja tyttö raapii kädet välillä ihan verille.
Talvella alkoi siis neiti oireilee ja nyt vaan pahentuu, kaikki pesuaineet on vaihdettu hajusteettoomaksi yms...

... pahin ihottuma on saatu kuriin "oikealla" ruokavaliolla ja rasvaamalla, sekä itse mietin siedättämällä sit, että kun tietäis ne "mahdolliset allergiat"

Otetaanko hyvin näin pienellä heti allergiatestit tai yleensäkkään lähdetäänkö tätä ihottuman syytä selvittämään??
Meillä raapiminen alkoi vuoden paikkeilla, kun alettiin syödä muuta kuin vauvaruokaa. Helpoimmin huomattavat oireet tuli sitrushedelmistä, herukoista, suklaasta ja ketsupista. Varmaan nämä huomasi helpoten, koska ne ei kuuluneet päivittäiseen ruokavalioon. Sitrushedelmien johdannaisena myös E330 ei käynyt, lisäaineista toinen peikko oli natriumglutamaatti.

Jälkeenpäin kokeillessa tietyn merkkiset mandariinit, raaka-kaakao, valkoinen suklaa ja Heinzin ketsuppi ei aiheuttaneetkaan kutinaa...

Eli ainoastaan kokeilemalla löytyy ruoka-aineet mitkä aiheuttaa oireet. Jokaisella lapsella varmaan erilaiset. Meillä syötiin mahdollisimman käsittelemätöntä ruokaa - ei pussikeittoja, marinoituja lihoja, siivumakkaroita, valmiita herkkuja eikä karamelleja/limsoja.

Myös mustat/tummat vaatteet pahensivat kutinaa. Pesuaine kannattaa ehkä kokeilla vaihtaa ja jättää huuhteluaine pois.

Onhan teillä riittävän vahvaa kortisonia kutinaan? Kortisonia karsastetaan aivan turhaan voiteena. Ihon läpi imeytyy vain pieniä määriä, ei ole pelkoa haittavaikutuksista joita tulee kortisonipistoksista. Kortisonia käytätään 2 viikkoa kuurina, vaikka ihottuma olisi jo silmin katsoen parantunut. Samaan aikaan käytetään perusvoidetta. Sitten tauko.

Meillä tehtiin perus-allergiatestit jotka näytti kaikki negaa. Lisää ei tehty, en enää muista miksi.
 
Minä olin epätoivoinen atoopikon äiti 15 vuotta! Kyllä! Poika oli 3 kk:tta kun atopia puhkesi. Välillä oltiin sidoksissa sairaalassa. Sitten kyllästyin ja kysyin farmaseutilta, että eikö maailmassa ole mitään hoitoa tähän atopiaan. Pojan atopia oli pahana myös kasvoissa ja sai kasvoihin 5 kertaa herpesinfektion... Noh, volaa, tässä ratkaisu: 3 litraa lämmintä vettä johon sulatat ruokalusikallisen merisuolaa. Revit lakanoista suikaleita ja uitat suikaleet tässä vedessä ja käärit märät suikaleet ihottuma-alueen ympärille. TOIMII! Tätä tehtiin ehkä kolmena iltana peräkkäin, ja viimeksi pojalla oli atopiaa helmikuussa! Tämä todella toimii! Maailmassa ei ole rasvaa joka siihen norsunnahka-atopiaihoon olisi toiminut! Suosittele ja jaa tätä vinkkiä kaikille!!
 

Yhteistyössä