[QUOTE="vierailija";23209686]No noiden kohdalla varmaan on kyse nimenomaan siitä, että yleensä se, ettei pidä, tarkoittaa vain sitä ettei ole altistanut itseään tarpeeksi. Eikä kyse ole vain siitä, että oppisi sietämään kyseistä ruokaa - esimerkiksi minä nautin jo hyvästä kahvista tai oluesta ihan suunnattomasti, vaikka totutteluun menikin vähän aikaa.[/QUOTE]
En tiedä miten tähän pitäisi suhtautua... laitan meillä kaikkea ruokaa, myös niitä joita en itse edes syö, koska mies ja poika syö. Maistan mielelläni uutta, ja voin myös maistaa jotain jossa on sitä, mistä en pidä. Mutta mutta. Alkoholi on sellainen, josta olen sitä mieltä että sitä ei kenenkään tarvitse totutella juomaan, tai siitä nauttimaan jos ei halua. Minä en halua juoda olutta, ja sen ei pitäisi olla nirsoamista.
Olen tottunut syömään ja maistamaan, kiitos isäni, mutta en pidä läheskään kaikesta yleisesti hyväksytystä. Ja epäterveellistä, esimerkiksi Hesen hampurilaisia en syö. (Tosin en tiedä missä kyläpaikassa niitä tarjottaisiin

) Mutta kiinalaisessa ravintolassa maistan lähes aina jotain uutta, enkä pelkää uuden ravintolan uutta ruokalistaa. Mutta jos kyläpaikassa on tarjolla jotain sitkeästä marinoidusta lihasta tehtyä natriumglutamaatin makuista kastiketta, en sitä ota. Minulle kelpaa silloin vallan hyvin pelkät lisukkeetkin