Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Heipsis, Pitkästä aikaa. Tänään vietiin siemennestenäyte ja tätikin koputtelee oven takana. :)
Pääsee aloittelemaan uutta ja mahdollisesti viimeistä (taas tiedän) Clomikiertoa. Tällä kertaa siis 150mg annoksella. Saas nähdä vaikuttaako se jo vihdoin.
Mites muille?
 
HEIPÄ hei taas PITKÄSTÄ aikaa!!

Haleja kaikille kp 1:stä!! :hug: :'(

Mulla alkaa huomenna kp 32, eikä mekoista tietoakaan!! Lääkäri käski kp32 testata, jos ei vuotoa. Oon täpinässä!! En kyllä mitenkään jaksa uskoa, et raskaana muka olisin ekasta Clomikierrosta..eihän se nyt mitenkään voi olla mahollista!!!! Ei mua oo siunattu niin hyvällä tuurilla.
Oon tietosesti tässä kuussa vähentäny täällä käyntiä, ku oon yrittäny olla ajattelematta näitä asioita (TOSI hyvin oon onnistunu..just joo!). Mutta huomenna sit lopulta totuus selviää. Vahvimpana merkkinä siitä, etten oo raskaana, piän sitä, ku tissit ei oo kipeät. Outoa taas on, ettei vieläkään minkäänlaisia endokipuja!?! :eek: Niitä yleensä tässä vaiheessa kiertoa jo hirveesti. Mielenkiintosta..
Muttamutta, tuun huom ilmotteleen tänne teillekki tuloksen..voivoi, pettyähän sitä saa..miks pitääki ihmisen elätellä mahollisuutta raskaudesta!? Ku pystys vaan olla, syyä napit ja unohtaa koko asian..sit vaan joku päivä olis raskaana!
Öitä kaikille ja parempaa huomista päivää! :wave:
 
Kaa
Ja sitten omia ajatuksia...

Miten suuri kynnys teillä on ollut aloittaa avut (lääkkeet tai hoidot) tähän "vauvattomuuteen"?

Itse lykkään lääkkeiden aloittamista koko ajan eteenpäin. Ajatukset ovat jatkuvasti malliin "vielä yksi kierto ja sitten". Jotenkin en vaan uskalla aloittaa lääkkeitä. Muutenkin käytän särkylääkkeitä sun muita aivan viimeisessä hengenhädässä. Olen sellainen perusjärrikkä suomalainen, joka ei tunnusta tarvitsevansa särkylääkettä ennen kuin pää on kainalossa... :D Pitääpähän kipukynnyksen korkeana. Sama pätee tähän raskauden yritykseenkin. Yritän luomuna niin kauan kuin vaan jaksan. Mutta viimeistään syksyllä pitää sitten hakea apuja, jos ei ole tärpännyt, tai mikä tärkeintä, pieni pysynyt mukana. Minulla kun se tärppääminen ei näytä olevan isoin ongelma, vaan kiinnittyminen. :/ Mun kroppa aivan selvästi hylkii uutta elämää... :|

Mutta siis, positiivisin mielin mennään eteenpäin. Vaikkakin on perjantai 13. pvä. =)
 
kaa kyllähän se vetää mielen vähän matalaksi kun aloittaa lääkkeet.. miksi en saa vauvaa ilman niitä? olenko niin paha ihminen? ym ym ym.. mulla ainakin kävi kaikenlaiset itsesyytökset mielessä sillon.. mutta ei niistä lääkkeistä meille mitään apua ole edes ollut.. mutta jos miettii että teille niistä hyvinkin voi olla apua, kannattaa niitä kokeilla.. ennenkuin on kuluttanut itsensä puhki luomuna yrittämisestä.. toivottavastoi jotain tajusit mitä meinaan.. tosiaan 13. perjantai, huh :$
 
Minäkin oottelen milon kuulmisia!!?? :eek:
Kaa Mul oli taas vähän silleen et odotin kärsimättömästi koska aikaa ois kulunu sen verran et kehtaisin mennä lekurille jotain troppia hakeen. Mä en tiä mistä se juontaa juurensa, mut oon koko pienen ikäni jotenki alitajuisesti tienny et lapsen saaminen ei tulis oleen helppoo. Sit kun sen ajankohta tuli niin odotetusti menkat sekoili mitä sattu. Oikeestaan heti aloin epäileen sitä PCOta ja meninki sit aika nopsaan lekurille sitä tutkituttaan. Ja löysihän toinen lääkäri sen sitten miulta...eli oikeessa mun tunnot oli. Sit kokeilinkin clomeja sun muuta ja puolitoista vuotta meni ekaan plussaan jonka seurauksena syntyi ihana pikku piiperö, nyt 8kk :heart:
Ai nii, milolle viä piti sanoo et kyllä ekasta clomikierrosta hyvinki voi tärpätä. Kyllä sillon kun ite ekaa kuumeilin jossain palstalla kans pyörien niin monet plussas heti ekasta. Eli pidetään peukkuja!
 
Te olette kaikki niin ihania täällä, kiitos.Toivottavasti joskus hamassa tulevaisuudessa pidetään yhteyksiä jossain "uupuneet äidit"-osiossa :) On niin kiva, kun täällä kaikki ymmärtää, miltä tuntuu.
Mä oon kyllä kertonut meidän tilanteesta kaikille mun puolen läheisille ihmisille, mutta ei kukaan, joka itse ei ole tätä kokenut voi kai täysin käsittää näitä asioita. Miehen sukulaisia ja sellaisia tuttuja, kenellä on pieniä lapsia huomaan kyllä vältteleväni koska en halua kuulla keneltäkään mitään hyvää tarkoittavia tiedusteluja tai niinkuin yksi työkaveri keväällä ilmoitti, että kyllä sunkin olis aika jo alkaa lapsia tekeen jos meinaat tehdä!!
Meillä on miehen kanssa seksielämä kärsinyt tästä aika lailla, mutta muuten ollaan hitsauduttu yhteen entistä tiiviimmin.
Kaa, riipuu iästä kannattaako sinne hoitoihin hakeutua heti vai ei. Kaksikymppisenä on vielä aikaa odotella vaikka kuinka, lähellä kolmeakymppiä ei. Me odoteltiin vuosi, vaikka mulla on aina ollut häikkää k-kierrossa ja nyt jälkeenpäin harmittaa, miksi ei menty jo aiemmin, mutta toisaalta ollaan seurusteltu vasta vähän vajaa pari vuotta ja jos olisin tullut raskaaksi heti kun haluttiin, olisin jo nyt varmaan yh :LOL:
 
Moikka kaikille! :wave:
Ihana, ku täällä jännäätte..nyt vasta pääsin koneelle.
Mitenhän alottasin..mullon kumminki täl hetkel käytössä hiivalääke Gyno-Trosyd (isosisko suositteli sitä, ku mä yleensä uusitutan reseptilääkkeen tohon vaivaan ja sitä ei saa raskaana käyttää ja tahoin ottaa varman päälle..enkä halunnu alkuvkosta vielä testata). Nyt sit viime yönä oon valunu lääkkeen mukana punertavaa vuotoa!? Päätin heti, et en testaa turhaan..enkä nyt tiiä sit teenkö oikein!? :|

Mut musta on vaan NIIN HIRVEÄ tehä negatestejä..yritän välttää niitä viimeseen asti!! ku JOKA KERTA oottaessa sitä 15:sta minuuttia herää usko ja toivo, et plussa se on..vaan EI!
Et näin täällä..ja eipä ihme, ku on se pirun perjantai 13.!! :kieh:
 
Muisku 78 Mullon ihan sama tilanne; oon jotenki osannu aavistella teinistä asti, et mulla tulee oleen vaikeuksia kiertojen ja yleensä muutenki kuukautisten kans. No sillon ku menkat alko, olin joka kerta tuskasen kipeä ja koulussa makasin lepotilassa ämpäri lattialla, vitivalakosena!! (En oksentanu, mut huono olo ja JÄRKKY kipu)Tämä jatkunu aikuisiälle ja lopulta, ku lopetin kokonaan e-pillerit, sain endo-diagnoosin. Koko ajan nyt pelko persuuksissa, et se tulee vaikeuttaan raskautumista muitten kierto-ongelmien lisäksi. Yritä tässä sit rentoutua ja positiivisin mielin puuhata vauvaa..olla innostunu sen tekemisestä, yms.! Eikä ihme, et mulla vaikeeta..isosisko samassa tilanteessa. Onneks ollaan toisten tukena ja voin sille soittaa ja kysyä neuvoja.

VOI MEITÄ, YRITETÄÄN VAAN VÄKISIN JAKSAA! Tietsikan välityksellä jokaiselle kunnon rutistus! :heart: :hug:
 
milo Joo, tätähän tää on!! Tuntu välillä et lekuritkaan ei ota tosissaan ja joka kerta saat rautalangasta vääntää et hei mulla oikeesti on se PCO et koittakaa ny tajuta. Kaikki vaan sanoo et kyllä se siitä ajan myötä...joo joo. No, meillä siis yks vauva jo on, et siitä muistan olla joka päivä kiitollinen, mut kauhulla kyllä ootan et mitä tää seuraavan yritys tulee olemaan, toivottavasti ei sitä samaa ku ekan...jos ikinä toista saadaan. Mut yritetään kaikki jaksaa joo!!
Niin ja ehkä sun milo sit kannattais viä ootella päivä pari ja kattoo alkaako runsaampi vuoto, mut jos ei ala niin sit kyllä jo testaisin. Tai no, mä oisin sinuna kyllä jo testannu, vaik se negan saaminen onkin ihan hirveetä. Mut toivotaan että se tällä kertaa olisi plussa sitten kun testaat!!
 
Ai niin ku tossa pähkäilin asioita ja Solinalta piti kysymäni...tai olikos täälä muita joilla jo kaks lasta.. et oliko susta toisen lapsen saaminen (en siis tarkota synnytystä =) ) vaikeempaa ku se että oli vaan yksi lapsi?? Siis tietty tuplamäärä hommaa, mut muuten? Kun mulla pukkas synnytyksen jälkeen jotain masennusta. Olin ihan rikki henkisesti vaikka itsessään lapsessa niin kauheasti työtä ollut. Olin yksinäinen ja epävarma kaikesta ja lisäks tuntu et oon jotenkin niinku lapseni armoilla. Pahimpina aikoina pelkäsin jopa et koska hän taas herää päikkäreiltä jne. Huusholli oli ihan mullin mallin kun en jaksanu mitään tehä ja sit päivät pitkät vaan kannoin lasta ympäriinsä, tuntu et elämässä ei oo mitään. No, toi kaikki on menny ohi ja jälkikäteen tajusin et aika yleistä toi masennus on. Mut nyt olen aatellu et jos ois ollu jo yks lapsi niin ois ollu paljon varmempi itestä ja se isompi ois ollu niinku seurana siinä koko ajan sekä mulle että vauvalle ja sit päivissä ois ollu niinku enempi sisältöökin kun ois ollu enemmän tekemistä ja yleensäkin ELÄMÄÄ ympärillä. Eli siis että koitko että kahden kanssa ois ollu raskaampaa vai onnistuko asiat helpommin...tajusitkohan mitä ajan takaa??!
Sori nyt muut, tää on vähän huono paikka kysellä tällasta, tiedän. Ja oisin voinu laittaa yv:näkin, mut en ny jaksanu. Ja toisaalta, kaikillahan tää on edessä tääläkin, ei masennus vaan vauva-arki, niin ainakin toivon. Et ehkäpä sallitte et kyselen tällasta...
 
milo jaksu :hug: .. mulla myös endo (lievä) ja gyne sano et se varmaan vaikuttaa kuitenkin siellä sen verran ettei onnistu.. mä en tajua ku mulla on ollu vaikeeta elämäs muutenkin niin ei edes tämä lapsen saaminen voi helpolla onnistua.. kaiken maailman kusipää ukkoja ollu ja sit kun löytää sen ihan ja oikean niin ei voi onnistu ei.. mut eipä sille oikein itse mitään voi.. jospa se onni meille joskus löytää.. haikara on eksynyt :|
 
Mä oon aivan samoja asioita miettiny! Oon kärsiny issiaskivuista yms., joitten seurauksena masennus ja kaikki siihen liittyvät paniikkikohtaukset sun muut. Lopulta, ku alkaa valoa nähä tunnelin päässä, tulee eteen uus ongelma; ei tärppää ja siihenki hommaan hankittava pilleripurkki jos toinenki, eikä selviä ilman lääkäriä mistään!
Saa nähä mitä tän jälkeen..pelottaa aivan jo ajatella! :|
 
Nega tuli testattua..että semmosta. Ja vuodon PITI alkaa eilen, oli se progesteroniarvo niin hyvä, ni lääkäri sano, et vuoto alkaa satavarmasti ajallaan.

On kyllä semmonen olo, et ei tästä ikään mittään tuu! Niin on jo puoli vuotta takana. Toinen mokoma ni löyän itteni siipan kans lapsettomuustutkimuksista ja koko rumba alkaa ihanasti alusta. VOI TÄTÄ IHMISEN ELÄMÄÄ, että voiki olla paskaa! :'(
 

Lauantai 14 .6 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



maaruska............26/28............yk 8..........kolmas.........ei vielä mtn
Piglet...................2/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............28/30-39.......yk3.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............30/28.............yk13........kolmas..........clomit+luget mm77................4/n.27..........yk20kk.....toinen...........terot
mama-84.............32/28............yk19........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................33/??............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................5/29-32......yk12........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................35/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
Rouva Pikkumyy...10/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
pilvilinna...............38/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................13/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................12/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............14/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............14/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................15/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............60/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................63/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
kaa.....................10/34-36........08/07......esikoinen...ei vielä mtn.
Hani-...................10/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
ertsi

Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen



Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009................yk11...esikoinen
[/colour]


[/quote]

[/quote]

 
heippa!! päivitin taas listan, oli vähän jäänyt ja viimeksi 8 päivää sitten oli päivitetty, joten korjailkaa jos on väärin!! :attn:

täälä on kirjoiteltu siitä kuinka vaikeeta tää on ja oon kanssanne samaa mieltä! mies lähti kummipoikansa synttäreille, en vaan kestänyt mennä sinne. mies ei oikeen ymmärrä ja lähti vihasena :ashamed:

oltiin mökillä ja huomasinkin sitten jotain todella outoa torstai-iltana. oksetusta! tissit kipeytyi oikeen kunnolla. yöllä tunsin repimiskipua kolmeen otteeseen ja aamulla aivastaessa joka kerta repi :eek: tissit oli yön aikana kasvanut eli ne on nyt siis ihan täynnä ja kipeet joka paikasta. kahvi ei ole maistunut normaalisti ja edelleen välillä repii. testasin sitten äskön negan :/ mitäköhän helvettiä tää on??? ihan selkeitä raskausoireita, kp:t jo 35!! onko ovis sitten ollut myöhemmin kun luulin, vai oliko se tosiaan vasta keskiviikkona ja raskausoireet tulee heti??!! tuskin!!!

mä olin mökillä täysin varma että tulee plussa testiin, mutta sain tippua ja korkeelta :ashamed: pissa oli kyllä rakossa vaan reilu tunnin, testaan aamulla uudestaan ja jos nega niin en tiä mitä tässä ajatella!! odotan kyllä tätiä, mutta vaikee olla ajattelematta asiaa, kun kohdussa repii ja tissit kipuilee jatkuvasti, ei niihin voi edes hipasta :kieh:

..että tällästä täälä :headwall:
 
JJ-t, pakko kirjotella vaikka koitan pysytellä kesän taustalla.. mulla enskuussa vähän sama tilanne, miehen serkun lapsen 3v. synttäri eikä kyllä mitään innostusta lähtee mukaan :ashamed: etenkään kun tiedän että sinne tulee todennäkösesti yks toinen serkku jonka muija on paksuna. :'( ei todellakaan kiinnosta lähtee katteleen jotain onnesta hehkuvaa pallomahaa :ashamed:
Tänään vielä laskeskelin että tiukoille menee tässä uudessa kämpässä ainakin jonkin aikaa, että periaatteessa ihan säästöjen varassa elelen, eikä todellakaan periaatteessa ois rahaa mihinkään hoitoihin kalliilla piikeillä, mutta kun ei niitä nyt oikein ois järkevää pahemmin lykätäkään enää.. eli ei kauheesti vaihtoehtoja :( kyllä masentaa.. että tästäkin voi tulla niin pirunmoiset lisämenot mikä yleensä tulee ihan ilmaseks! :headwall:
 
mm77 kirjotan kommenttia tännekkin, kirjotin jo kesä-kuu-meilijoihin :D mulla on aika paska fiilis juuri nyt. laskettuaika olisi ollut 26.6 ja kolmella mun kaverilla samoihin aikoihin. yksi synnytti viikko takaperin pienen tytön rv 38. kaksi on vielä raskaana, molemman viikolla 39. :ashamed: kaikkien raskaudesta kuulin, kun itse vielä olin ja suunniteltiin yhdessä tulevaa odotus/vauva aikaa. :'( tämän jälkeen en ole heitä nähnyt. välttelen aina tilaisuuksia, joissa voisin törmätä heidän isoihin masuihin. en osaa edes ajatella onnellisesti heidän puolestaan, ajattelen vain että mulla olis ollut toi sama tilanne. jos, jos, jos... :headwall: tää pistää mun pään ihan sekasin, kun vaan ajattelee, että jos ei olis käynyt niin :'( mulla vois olla tällä hetkellä sylissä oma pieni :ashamed:

lapsien seurassa mun ei ole niin vaikee olla kun raskaana olevien. tää miehen kummipojan äiti on raskaana niin siksi en pystynyt sinne meneen. lasten kanssa haluan olla koska joka kerta tulee niin ihana fiilis, että mä osaan tän ja ne tykkää musta ja että musta tulee hyvä äiti :D tottakai se masentaa ettei ole omaa, mutta se antaa myös voimaa ja tarmoa tähän taisteluun :saint:

ja taas telkkarissa vauva :headwall: töissä vähintään kaksi raskaana olevaa asiakasta päivittäin ja pieniä lapsia. kaupungilla naisia kävelee vastaan maha pystyssä tai vaunua työntäen. joka kerta mun posket allkaa kuumottaan ja tuntuu että musta huomais kilometrien päähän, että kaikki ei ole hyvin :ashamed: en olis ikinä uskonut tän olevan näin rankkaa, ollaan kuitenkin vasta 22- vuotiaita...eikä syytä lapsettomuuteen ole.

no toivotaan, josko mun tän hetkiset oireet oliskin jotain hyvää :saint: jos ei niin uusin voimin eteenpäin!! eihän tästä mitään tule jos aikoo luovuttaa, vaikka välillä se on niin lähellä :ashamed:


...oho, tulipas romaani :headwall:
 

Yhteistyössä