Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

julietta peukut on pystyssä!! :D

en tiä..aapteekin oma oli selvä nega..ja noi herkät näyttää haamua. pitää päästä verikokeeseen kattoon, mutta fiilis ei ole mikään maailman paras. :'( menkat on kolmatta päivää myöhässä, mikä tässä mättää???
 
Julietta toivotaan parasta. Jospa se tosiaan olis sitä.

JJ-t :hug: no voi kurja. Mikähän siinä mättää. Jo on kumma kun ei asia selviä. Soittelet viimeistään maanantaina gynelle ja vaadit että selvittävät asian. Eihän tosta tule mitään. Tai eikös jotkut yksityiset ole lauantaisinkin auki. Kyllähän sitä ultrallakin näkyisi tossa vaiheessa että onko siellä yhtikäs mitään.
Varmasti kauheaa tuollainen epätietoisuus.
 


1.)PYSYT VIREÄNÄ.
Aivosi saavat kaivattuja virikkeitä, koska tavarat
eivät milloinkaan ole
siellä, minne ne laitoit, vaan
haastavasti hyvinkin
luovissa piilopaikoissa.

2.)TAJUNTASI LAAJENEE.
Koskaan aiemmin ei mieleesi
olisi tullut katsoa tai
puolella korvalla kuunnella
1457 kertaa samaa
ohjelmaa, mutta Teletappien
kohdalla se ei tuota
ongelmia.

3.)OPIT ERIKOISTAITOJA.
Esimerkiksi pizzan tekeminen
yhdellä kädellä ei ole
pikkuvauvan vanhemmalle
temppu eikä mikään. Erityisen
hienoa on oppia
bravuuri, eli kuinka juusto
raastetaan lapsi sylissä.

4.)OPIT SOSIAALISEKSI.
Sinun ei tarvitse käydä
yksin edes vessassa.

5.)SAAT UUDEN SISUSTUKSEN.
Kun ennen keittiösi pöydän
alla ei ollut mitään, nykyään
siellä on kolmesta viiteen
kiloa erilaisia
ruuantähteitä, eikä
auta, vaikka imuroisit kaksi
kertaa tunnissa.Pöytä
erittää murusia.

6.) OLET AINA SEN NÄKÖINEN
KUIN OLISIT LÄHDÖSSÄ
LOMALLE.
Vauvan kanssa tarvitset
tunnin kyläreissulle
kutakuinkin yhtä paljon
tavaroita kuin normaalille
kahden viikon etelänlomalle.

7.)ELÄMÄSI MUUTTUU SEIKKAILUKSI

On jännää huomata,
kuinka tyysesti pystyt suhtautumaan
siihen, että heräät keskellä yötä
jalkpäähän piilotetun leikkipaloauton
sireenin ääneen.



8.)OPIT KOMMANDOKSI.
Pystyt toimimaan niin hiljaa
ja taitavasti, että onnistut
riisumaan nukkuvan
ihmisen & vaihtamaan hänelle
vaipat, pukemaan
hanskat, haalarit, sukat & kengät
sekä siirtämään hänet
paikasta A paikkaan
B - ilman että hän herää.

9.)SAAT EXTREME-ELÄMYKSIÄ
HALVALLA.
Base-hyppy ei ole mitään
verrattuna siihen, että saat
juoda kokonaisen
kahvikupillisen rauhassa. Et
kylläkään saa.

10.)ELÄMÄ TUNTUU PITKÄLTÄ.
Yksinkertaisinkiin
asioihin, kuten lähtemiseen,
saat helposti menemään hyvin
piiitkän tunnin.

11.)MAAILMA MUUTTUU
JÄNNITTÄVÄKSI.
Samastut James Bondiin, sillä
sinunkin elinympäristösi on
täynnä
kuolemanvaaroja: tuoleja, joil
le voi kiivetä, legoja ja
peukalonpään kokoisia
ruoka-aineita, joihin voi
tukehtua.

12.)KOET ENEMMÄN IHMEITÄ
KUIN OPETUSLAPSET.
Kuten että on täysin
mahdollista tunkea molemmat
jalat tuolin
selkänojapinnojen välistä,
vaikka jalka on puolet
paksumpi kuin pinnojen väli;
tai ettei ole temppu eikä
mikään tunkea nenään herne,
vaikka sierain on niin
pieni, ettei sieltä pääse
edes räkä valumaan esteettä,
mikä estää nukkumisen. Siis
vanhempien nukkumisen. :D




:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
voi JJ-t :hug: mikä ihme voi olla ettei se vahvene ollenkaan.. kummallista.. peukut ylhäällä olen että se siitä vahvenee.. mulla varmaan huomenna nega.. ellei menkat ehdi paikalle..

mulla rinnat ei ole enää niin kamalan kipeet koko ajan mutta välillä tulee tosi ilkeitä kipukohtauksia, silloin sattuu tosi kipeesti ja pitkään.. töissä käytiin lasten kanssa kävelyretkellä niin nipisti tosi ilkeesti takaisin menomatkalla alavatsaan..
terojen syöjät kuinka nopeasti menkat vikan napin jälkeen?

meille ostettiin eilen wii.. aivan älyn hauska laite.. pelasin niin monta tuntia etten kehtaa edes sanoa :LOL: :ashamed:
 
No, kylläpä kesti. Siis minulla tänne kirjoittaminen uudestaan. En voi oikein kirtopäiviä antaa, kun noita menkkoja ei ole sitten helmikuun ollut :LOL: (itseironisesti). Maanataina varran kyllä ajan gynelle, jotta saa asiaan jotain tolkkua. Sitten tänne uudestaan kirjoittelemaan. Äitienpäiviä äideille, ja niiksi toivoville!
 
Suikku, millos ajattelit testata? Mie kun söin teroja niin vikan otin kp 24 ja menkat alkoivat kp 28 ihan niinkuin normikierrossakin, mut mulle noi terot olivatkin yhtä tyhjän kanssa.
Lääkäri muuten määräsi mulle terot aloitettavaksi enskierrossa jo kp 14. Kun yleensä se on ollut kp 15....

En tiedä johtuuko noista clomeista vai mistä, mutta en siedä kuumuutta nyt yhtään. Meidän takapihalle paistaa suoraan aurinko ja siellä on tosi lämmin. Muutaman minuutin kun siellä on niin tulee älyttömän kurja olo. Heikottaa ja pyöryttää.
Ei mulla ole yleensä tälläistä ollut.

Tulee kiva kesä kun joutuu noita hormooneja napsimaan lämpimällä. Mulle ainakin clomeista tulee niin hirveet kuumat aallot että huh huh. Talvella sentään pysty menee ulos jäähyttelee.
Pitänee virittää tuulettimet valmiiksi ja pitää jääpaloja pakkasessa :LOL:
 
Solina huomen aamuna aattelin testata mut pahoin pelkään et nega tulee.. rinnat ei niin kipeet enää.. ja miks se nyt ois kun ei ennenkään.. aika oudosti sun gyne määränny noi lääkkeet aloitettavaksi kun mä aloitan kolmantena päivänä ovis+ syömään, eli testaan millon ovis on.. kun terot tekee "sisukset" sellaisiksi ettei simpat pääse siellä perille asti et jos sulla sattuu tulee myöhemmin ovis :| vai tiedätkö tarkkaan millon tulee? tsemppiä lopettamiseen, kyllä se siitä..
 
Kiitos. Mulla on yleensä ovis kp 11, tai ovistesti näyttää plussaa kp 10 että eiks se sit seuraavana päivänä ole.


Peukutuksia sulle huomiseen. Tulehan sitten kertomaan miten kävi. Ite vaan odottelen menkkojen alkua et pääsis seuraavaan kiertoon niin kiva päästä edes muiden puolesta jännäilee kun itsellä ei ole toiveita tästä kierrosta.
 
suikku: Mulla on mennyt 2-5 päivää, että menkat ovat alkaneet.

Solina83: Minäkin siedän huonommin kuumuutta. Tämä saattaa kuulostaa oudolta, mutta yleensä mulla on kylmä, kun lämpö laskee alle kolmeenkymmeneen. Nyt on tosin ollut koko ajan yli kolmekymmentä ja kuuma aika, mutta kestän sitä selvästi huonommin..

JJ-t: Onpa outoa.. Mee ihmeessä terveyskeskukseen! Eiks sulla se ovis kuitenkin ollut? Oishan niiden menkkojen pitänyt alkaa, jos ei ole raskaana.. Toivottavasti selviää nopeasti!
 
herätty kipuihin ja nyt tulee vaaleaa verta :eek: kesken tämä on menossa :'( taikka sitten se kemiallinen, mutta oireita kyllä on. eilen illalla oikeesti kamala oksetus ja lämmöt edelleen koholla..MIKSI!!?? ei tää voi käydä mulle TAAS!!! :'( aion kyllä alottaa taas samantein clomit ja saa gyne pistää mulle siihen rinnalle luget tms. mähän en luovuta!!!
 
Voi ei JJ-t :hug: olipas sulla kurja herätys. Mie olen tosi pahoillani. Jaksamista sinulle. Tosi kurjaa


Hyvä ettet aio luovuttaa. Olikos sulla nyt pelkästään clomit käytössä? Vaadi ehdottomasti ne luget ( niin minäkin aion tehdä)

Vetää aina tälläiset sanattomaksi :hug: Olisi niin toivonut sinulle onnistunutta raskautta nyt. Voimia :/
 
Linna, "kiva" että sulla samanlaisia oireita. Mulla samajuttu että yleensä on ennemmin kylmä kuin kuuma. Meil muut vähentää vaatetusta ja mie menen peiton alle piiloon kun paleltaa. Nyt on toisaalta tosi kuuma, ja ulkona just jos on auringossa niin alkaa heti heikottaa. Mut toisaalta saattaa rueta ihan yht äkkiä paleltamaan hirveesti. On nää hormoonilääkkeet ihania.... Kauhulla odotellaan enskiertoon kun lääkkeet tuplataan niin jos oireetkin tuplantuu.
Plääh, kuluispa viikko nopsaa että pääsis enskiertoon ja sinne lääkärille. Tylsää tää odottelu.

Mitenköhän Suikulle on käynyt?

Meidän kissalla on jo joku patti mahassa :( Netistä lukemani perusteella arvelisin rasvapatiksi tms. Mutta eihän sitä ikinä tiedä ja pelottaa syövän mahdollisuus.


Enää yksi tupakka askissa. Sitten se loppuu. :p
 
Kaikki taitaa olla äitienpäivän vietossa ja mie kirjoittelen itsekseni täällä. Meillä mummolat asuuu niin kaukana ettei käydä vierailulla tänään. Ihan kotona ollaan, mies ja lapset lahjoivat ja kukittivat mut jo. Myöhemmin syödään sitten kakkua ja grillataan jos sää sallii.
Mie saan viettää tänään sellaisen lepopäivän. Nukkuapäiväunia ja ottaa rennosti =)


Kauheeta kun aloin miettimään sitä, että kun mun menkat kestää yleensä 7-10 päivää ja nyt 2 kierrossa olen tikuttanut oviksen kp 10 niin mehän ollaan varmaan missattu ovis, aiemmin siis. Kun eipä paljoa ole tullut puuhailtua menkkojen aikana. Onneksi nuo clomit lyhentää menkkoja nyt niin pääsee ajoissa puuhiin :LOL: :LOL: Nojoo....


Mukavaa äitienpäivää kaikille.
 
täällä testattu nega.. mut laskin tossa et ois dpo10 et aika aikasi liikkeel :ashamed: mut jospa se silti nega on.. mistä tuota tietää.. ootellaan..

voi JJ-t mikä tilanne? :hug:

niin joo.. rupesin kyynelehtimään kun laitoin äidilleni äitienpäivä onnittelutekstarin (asuu kaukana) :ashamed: oudon herkällä päällä..

lämmöt nousussa 37.2.. vrmaan flunssasta johtuvaa.. kurkkukin kipee ja tosi sitkee nuha.. vooih.. kuitenkin niin toivoo että olisikin raskaana vaikka tod.näk. en oo..
 
no höh, harmi suikku että tuli nega :hug: Mikä kp sulla on nyt? Eihän sitä ikinä tiedä, toivoa on niin pitkään kuin ei vuotoa näyt :D

tota, miten toi dbo lasketaan? Siis eikös se kerro monta päivää oviksesta on. Jos kp 12 tulee ovistestiin plussa ja ovis on sitten kp 13 niin onko kp 14 dpo 1 ?
 
Solina83: Onko sulla clomit lähentänyt menkkoja? Enpä ole kuullut aikaisemmin sellaisesta. Kätevää :) Mulla on menossa nyt tupla-annos. Vielä ei ainkaan oireet ole sen pahemmat kuin viimeksi. Toisaalta loppukierrostahan ne oireet yleensä vasta tulee.

suikku
: Mulla gyne sanoi, että testaa vasta, kun on viikon myöhässä menkat. En tietenkään totellut :), mutta päättelin siitä, että monella näkyy teteissä vasta, kun menkat on kunnolla myöhässä. Eli toivoa on! Lämpöjenhän pitäis nousta aina oviksen jälkeen. Eli siis hyvinkin saattaa lämmöt olla merkki siitä, että ovis on tapahtunut!

JJ-t: Mitäköhän sulla oikein on? Outoa. Luulisi, että testit ei näyttäisi hirveesti vääriäkään plussia, vaikka herkkyys olisikin 10. Toivotaan parasta ensi kiertoon!
 
solina joo sillain se menee, mulla oviskipu torstai-iltana todella pahaa vihlomista ja jatkui lievempänä perjantaihin asti, laskin silti perjantain dpo 1 koska ovisplussa tuli jo keskiviikkona.

suikku toivottavasti sieltä plussa tulis!! kannattaa testata sitten kun on oikeesti myöhässä, vaikka tekee mieli ajoissa. mä sain kuiteski jo dpo 10 haamun ja tässä sitä on koko päivä itketty :'( opin kyllä tästä että en enää aio niillä herkillä testata liian aikasin :headwall:

kivut oli ihan kamalat ja pisti suolentoiminankin vikkeläks ja piti pöntöllä istua kauan :ashamed: kaks panadolia ja kipu on helpottanut. vuota tuli siteellisen verran aamu kaheksata ja nyt ei oo enää tullu. toivottavasti se vuoto nyt jatkuis jos on jatkuakseen..vielä elättelen pieniä toivon rippeitä :ashamed: kipu kyllä aivan samanlaista kun viime keskenmenossa, tosin sillon viikkoja 10+5 :/

tissit ei oo enää kipeet, mutta tuntuu edelleen tosi täysiltä. pahoinvointi ei ole lakannut eikä lämmöt laskeneet. testaan aamulla vielä apteekin omalla ja soitan gynelle. jos viiva tulee niin kai sitä on mentävä näytille ja maksettava taas sata euroo, jos ei tule niin aion mennä veritestiin. toivon että voin alottaa clomit niin että olis kp 1 tänään ja todella toivon että luget sais mukaan :saint:

onko tietoa saago lugeja vaan emättimeen laitettuna vai voiko ne ottaa tablettina?? ei oikeen innostais niitä alapäähän tunkea :ashamed:
 
Solina mulla on nyt kp29/32 ja tosiaan oviksest on jotai 10-11pvää.. joo mun mielest oviksesta seuraava pvä on dpo1, en ihan varma ole..

Linna niinhän sitä pitäisi odottaa että on pidemmällä päivät mut mikä siinä on et aina pitää ihan liian ajoissa testata.. mulla lämmöt nousee yleensä oviksen jälkeen n.36.8 ja silloin kun sain tosi varhaisen km:n niin lämmöt oli 37.4 mitä ne äskenkin oli.. kuitenki flunssa ja tääl jo miettii et jos kuitenki :ashamed: ihmeellinen elohiiri alapäässä vähän väliä (kaikki kiinnostaa :ashamed: ) mut tuntuu kuitenki et menkat alkaa joten..
 
Elikkäs..en oo aiemmin kirjotellukaan tänne. Teiän palsta on JUST ku mulle tehty! Oon sivusta seurannu teitä.
Kysysin suoraan yhtä asiaa..
Mulle määrättiin yksityiseltä gyneltä lääkkeeks epäsäännölliseen kiertoon (tiputtelua kestää kuussa n.2-3 vkoa, jonka aikana ehken yhtenä pvänä kuukautisiks mainittava vuoto). Suunnitteilla alottaa Clomit, ku onnistusin saamaan kierron norm., eli vkossa savotta ohi, norm.menkat, eikä tiputtelua. Lääkkeeks määrättiin Provera. Onko tuttu muille? En nimittäin oo tohon tärmänny täällä!? Keltarauhashormonia se on, mut pitäs olla puolet Teroa vahvempaa. Nyt eka kierto sillä ja samati on tiputtanu. PASKAT MULLA MIKÄÄN TOIMI/AUTA! OON EPÄTOIVONEN!! Tätä pitäs lääkärin mukaan syyä siis niin kauan, et kierto norm., mut mulla tulee tosta lähes sietämätön pääkipu! En tiiä, toivottomalta tuntuu koko vauvaprojekti. Onko muilla tämmöstä "kiertoa"?!?! :headwall:

Vähä jännityksellä kirjottelin..toivottavasti sovin joukkoon..
 

Sunnuntai 11 .5 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



suikku..............29/29-32....yk10........esikoinen.........clomit+terot
Sirpula............30/34-71....yk10........esikoinen.........clomit
JJ-t...................1/n.32.........yk07/07....esikoinen........clomit
pilvilinna..........4/28-?........yk10..........esikoinen........clomit+luget
Dreamer-88....39/?............ yk16kk...esikoinen........primolut
Piglet..............45/27..........yk6.........esikoinen........ter.+clomit+met.
Arcatha...........49/27-37.....yk 6........esikoinen.......terolut
Solina83.........22/28..........yk12........kolmas...........clomit
mama-84........25/28..........yk18........toinen............ei vielä mtn
myymä............55/28(-39)..yk1..........toinen............terot
Linna...............14/28-78............yk4.........esikoinen.......clomit
Julietta............24/37............yk 1...........esikoinen.......ei vielä mtn
Myrica..............65/31-35....yk16.......esikoinen.......ei vielä mtn
kuku..................??/?...........yk14kk...kolmas...........terot
haidi84..............??/??.........yk??..........
Rouva Pikkumyy..32/30......yk 2.........1. yhteinen....luget
Pilviini.................??/??........yk??..........toinen.......ei vielä mtn
maaruska........17/28...........yk 7..........kolmas.......ei vielä mitään
Nuusku..............29/26.......yk.............neljäs..........clomit+terot
Sydänö.............24/n.27.....yk20kk......toinen..........ei vielä mtn.
Tähtisäde........18/26..........11/07........esikoinen.....clomit+terot+femostanit
Rosetta.............12/38-48......yk 9...........esikoinen....ei vielä mtn.
Milliäinen..............19/35........yk??........esikoinen.....clomit
Velvet Kiss............20/30........11/07.....esikoinen......clomit
ertsi


Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä

Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........6.12.2008...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............



[/quote]

 
Kiitos Linna ja suikku. Sen verran voin ittestäni vielä kertoa, et oon 26-vuotta ja mies vierellä saman ikänen, kihloissa ollaan. Mulla todettiin tammikuussa laparoskopiassa lievä, mutta selvä endometrioosi. Kivut on edelleen aika-ajoin hirveitä. Ton diagnoosin jälkeen saatiin varmuus ja kova tahto vauvasta. Ennen skopiaa oltiin tjottailtu jo joku kuukausi. Nyt sit täysillä eletään vauvatoiveessa, joka ei sit ollukaan niin yksinkertasta, ku mitä sitä tyhmänä aluks ajatteli. Niin varmaan on lähes meiän jokaisen kohalla käyny. :(

Oon syöny Teroja kiertoon tuloksetta, tulin vaan hulluks niitten käytön aikana. Nyt sit uusimpana alotettu tuo mysteerilääke Provera.

Onko olemassa jotain muita keinoja kierron tasaamiseksi? Lääkkeitä siis? Auttaako Clomit siihen yhtään?
 

Yhteistyössä