Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

tervetuloa mukaan milo halutko listallekkin?? voisit laittaa tietoja jos pystyy sun kierrosta jotain laittaan ja monetta haaveilette sekä yrityksen kesto.

mulla kierto oli ihan mitä sattuu keskenmenon jälkeen. oikeestaan kahdet "menkat" puolessa vuodessa. toiset teroilla. clomit sain siksi että oma ovulaatio kyllä tapahtui, mutta vain joskus harvoin ja liian myöhään. sehän tasaa kierron jos luteaalivaiheen aikana ei ole ongelmia.
 
Linna, joo on. Mutta mullahan luomumenkat kestävät 7-10päivää ja ovat aivan sika runsaat. Kuukuppia yritin käyttää mutta senkin joutu tyhjää tunnin, parin välein kun oli täysi. Yösiteen joudun vaihtaa pari, kolme kertaa yössä ja siltikkin saattaa tulla läpi. Mutta minähän kärsinkin liian paksusta limakalvosta kohdussa. Ja noitten clomien pitäisi oviksen aikaasaamisen lisäksi ohentaa sitä mulla. Ja ilmeisesti toimiikin koska clomeja kun otan niin menkat kestää vain 5 päivää ja vuotokin on inhimillistä. Yhtä juhlaa siis.

Ja tosta liianpaksusta limakalvosta johtuu osittain nuo mun tuhrutkin. Kaikki ei vaan kerkee tulla menkkojen aikana pois.

JJ-t ja suikku, kiitos selvennyksestä. :flower:

JJ-t Entä jos soittaisit päivystykseen ja sanoisit että koskee kovasti. Eikös niiden silloin ole pakko tarkastaa tilanne. Voimia sinulle. Tosi kurja homma. Toivotaan että se olisi ollut väärähälytys, tai sitten jos ei ole niin menisi helposti ohitse ja pääsisit uudestaan yrittämään.
Toivottavasit voit jo paremmin.

Lugeja voi tosiaan käyttää molemmin kautta. Alakautta taitaa kyllä olla yleisemmin.

Suikku, se odottaminenhan siinä on monesti pahinta. Koeta kestää. Eiköhän asia ratkea pian.

Milo, tervetuloa joukkoon. Mulla vähän samankaltainen tilanne, Koetan lyhyesti kertoa, olen 24v, tyttö 3.5v sai alkunsa vuoden yrittämisen jälkeen ekasta terolut kierrosta, poika, nyt 1v10kk sai alkunsa vuoden yrittämisen jälkeen ekasta clomikierrosta.

Ja nyt kuumeillaan siis kolmatta. Minun ongelmiani ovat ovuloimattomuus, lievästi sydämenmallinen kohtu ja aivan liian paksu limakalvo kohdussa. Tämä oireilee niin että menkat kestävät 7-10 päivää runsaina. Kp 13 alkaa tiputteluvuoto jota kestää menkkojen alkuun saakka. Vuodan siis käytännössä kokoajan. Ja tälläistä se on ollut aina....

Tyttö sai tosiaan alkunsa terojen avulla ja silloin ne auttoivat tiputteluun. Poikaa yrittäessä niistä ei ollut yhtikäs mitään hyötyä. Clomeilla sai silloin poika alkunsa.
Nyt tilanne on se että teroluteista ei ole edelleenkään mitään hyötyä minulle. Alkuvuodesta söin 2kiertoa clomeja ja silloin menkat kestivät vain 5 päivää ja tiputteluvuoto alkoi vasta kp 20 ei kuitenkaan tärpännyt. Sitten luomuiltiin 2kk. Nyt on 1kierto clomeja taas takana. Menkat olivat vähän lyhyemmän mutta tuhru alkoi tuttuun tapaan kp 13. tossa alussa kerroinkin siitä

Nyt odottelen seuraavaan kiertoa. Pääsis pillereitä napsimaan. :D clomeja otan sit kp 3-7 2 tabl päivässä ja sitten kp 14 aloitan terot niitä myös 2 tbl 10päivää. Ja sitä vain toivotaan parasta taas kerran. Tai menen reilunviikon päästä vielä lääkärille ja koetan saada vaihdetuksi nuo terot lugeihin kun lugeja kovasti kehutaan ja teroista ei mulle ole hyötyä.

Näin siis minulle. Tervetuloa joukkoon ja toivottavasti sinun asioihisi löytyy pian selvyys.

Provera kuulostaa tutulta, nimen olen kuullut jostain. Mutta enkyllä osaa sanoa lääkkeestä yhtään mitään.
 
Saa mut lisätä listalle. Esikoista tosiaan "puuhataan" ja kierron päivistä..no, mitähän tohon nyt sit sanos..EN MINÄ TIIÄ! To 8.pv otin viimesen Proven kymmenestä ja tiputellu on vkon, menkkoja ootan. Hankalapa tuota on sanoa kiertopäiviä. Laita siihen kohtaan mitä vaan keksit. OIKEA yrityksen YRITYS alotettu siis tän vuoden tammikuussa. Ja apuina Provera ja jonku kuukauden päästä Clomit, kai!? Olikohan siinä kaikki mitä tarttee tietää?

En tiiä sitte, pitäskö puhua lääkärille noista Clomeista vielä. Jos ne kerran on teillä auttanu kiertoon. Se meinas viime käynnillä, et ennen ku kierto on säännöllinen, ei kannata sekottaa pakkaa Clomeilla. Jaa'a en tiiä.. :/
 
Täällä ollaan, pitkästä aikaa! :wave: Täällä ollut oikeasti koko viime viikko semmoista härdelliä, että oksat pois! :eek: Tein viikon aikana yhteensä 30h YLITÖITÄ ja lisäksi oli kevään viimeiset opiskeluihin liittyvät tehtävät työn alla, joten vannotin itseni etten tänne tule (vaikka kuinka teki välistä mieli), ennenkuin kaikki rästit on tehty pois alta. Nyt siis täällä taas, tehtävät tehty ja 3 pvn vapaa tiedossa! ;)

Noista meitin kp:stä...oon täällä tosi hämilläni että milloinkahan uskallan testata - menkat on nimittäin myöhässä. Viime su otin viimeisen terolutin, eli järjen mukaan niiden olis pitänyt alkaa toissayönä/eilen aamusta (aiempiin kiertoihin verrattuna).

Oon ollut (tai ainakin yrittänyt :attn: ) olla nyt loppukierron tutkailematta mahdollisia oireita, mutta nyt oon antanut itelleni luvan tarkastella itteäni avoimin silmin ja mietiskellä myös viikon, kaksi taaksepäin. Tässäpä nyt oireita: nivuset ollut yli viikon kipeät (enkä ole tehnyt mitään fyysisesti niitä rasittavaa, ratsastanut tms.), alamahaa nippaillut välillä ikäänkuin menkkamaisesti, tissit on lähes jatkuvalla syötöllä arat ja nännit on "pystyssä" (mies tykänny! :D ), iltaisin viluttaa kovasti ja lisäksi oon ollu tosi väsyny. Jännittää ihan hirmusti, toivon niin älyttömästi että nyt olisi meille onni potkaissut! :heart:

Kaapissa olisi raskaustesti odottamassa, milloin testaisin... ? :attn:

Täällä on tosi monelle tullut ikäviä uutisia, kenelle täti, kenelle nega; tässä kaikille :hug: , poimikaa omanne!

Ja uusille tervetuloa!
=)
 
Sirpula: Sullahan on jännät paikat =), Nyt äkkiä testailemaan ;)

Mulla ois huomenna papa ja ilmeisesti saan verikokeeseen lähetteen. Melkein toivon että löytyisi joku hormonihäiriö ja syy näille epäsäännöllisille kierroille :).
 
Voimia kaikille meille!

OJPJ (oma juttu paras juttu) asiaa sen verran, että viime kierrossa mulla oli mielestäni kaikki raskausoireet mitä vaan keksin ja tässä kierrossa (vaikka ajoitukset olivat 1000 x paremmat kuin viime kierrossa) ei sitten tunnu miltään eikä missään! :eek: No tätiä odottelen (tai siis en todellakaan odota) kylään viikolla 21, joten testailen sitten vasta viikon 21 lopulla tai viikon 22 alussa...Viime kierrossa jo testailin kärsimättömänä ja nyt päätin etten osta "turhaan" edes rauskaustestejä varastoon, muuta sitten kun vasta teen testin!
 
Mites Suikulla menee? Rva pikkumyy. laitoin kyssärin tuonne lugesteronin käyttäjien pinoon. En jaksa (laiskuus vaivaa) sepustaa sitä samaa nyt tähän mut jos viitsit / ehdit niin kävisitkö lukemassa ja vastailemassa.

Sirpula, =) Sit ei muutakuin testailemaan. Me muut täällä jännäillään sun kanssa ja toivotaan parasta.

Linna, niinpä, käytännössä vuodan kokoajan. Minkä takia hb kin tuppaa herkästi lakemaan liian alas. Ja en sitten tiedä. Sain juuri uuden vaa'an joka painon lisäksi näyttää rasvaprosentin ja kehon nestemäärän. Ja mun kropasta on vain n. 45% vettä. Kun sen ilmeisesti pitäisi olla vähintään 50% mielellään ylikin. Ja vaikka nyt olen koettanut juoda reilummin niin en silti saa sitä nousemaan. Että ilmeisti mä juon liian vähän, ja en tiedä, johtuisko tosta jatkuvasta vuotamisestakin.....

Rosetta, toivottavasti saat asioihin selvyyttä.

Vielä viikko seuraavaan kiertoon ja siihen lääkärikäyntiin. Mä inhoon tätä odottelua, tahtois vaan nyt päästä testaa onko isommasta annostuksesta mulle apua, päästä sinne lääkärille ja saada tietää saanko ne luget. Ja ennenkaikkea päästä taas tositoimiin ja jännäilee asiaa.

Oi kun tulee hyvä tuoksu, laiton omenapiirakan uuniin ja sämpylät on kohoamassa. Mulla on nuukailuviikko menossa. Koetan välttää kaupassakäyntiä ja teen mahdollisimman paljon itse ja saa samalla tyhjättyä kaappeja ja pakastinta.
 
Sirpula kannattaahan sitä testaamista odottaa jos vaan pystyy mut testaa heti kun haluat :)

täällä on taas niin mieli maassa.. nukkunut huonosti ja herätessä jo 37.5 kuumetta ja on tosi poikki olo.. saikkua 3päivää.. soitin gynellekin kun menkat alko.. tai parasta aikaa alkamassa kun vielä tiputtelua.. joten kp1 tänään.. me sitten kokeillaan inseminaatioo tässä kierrossa kun ei mitään tapahdu.. vituttaa niin sunnattomasti kun mussa on kaikki vika ettei meillä onnista, vielä kun gyne kyseli taas mun painoa ja onhan mulla ylipainoa (vähän) mikä tullut kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja siitä olen jo yli 20kg saanut pois mutta loput ei vaan tipu :headwall: tuntuu että en ees oo oikea nainen kun oon näin vammanen ettei edes raskaaks voi tulla.. ei sitten millään.. tuntuu niin turhauttavalle edes ajatella inssiin menoa kun on tunne jo etukäteen että mitä sekään auttaa, rahaa vaan uppoaa lääkäreille niin maan pirusti :kieh: masentaa, vituttaa ja itkettää :kieh: :'(
 
suikku: Voi ei!! :hug: Tiedän kyllä, että tässä ei paljon halailut tai muut auta.. On se vaan niin hirveetä tää raskautumisen yrittäminen joskus. Ärsyttää kyllä suunnattomasti, kun oma kroppa ei voi sen vertaa toimia! :(
 
Linna, Rosetta, Solina83 ja suikku: Kiitos, jos mä huomenaamulla testin tekisin.. :heart: Tänä aamunakin poltteli testi jo hyppysissä, teenkö vai en. Päätin kuitenkin odotella vielä tämän päivän, josko se täti onkin tulollaan; on niin painuneet takaraivoon testatut negat... Mutta tätiäpäs ei ole kuulunut, ei näkynyt! :attn:

Tämän päivän oireita ollut: Tissit arat, muutaman kerran tuntunut painon tunnetta alamahalla oikealla puolella, väsyttänyt hurjan paljon (nukuin tänään melkein 3h päivätirsat! :D ) ja iltaa kohden alkoi taas palella.

Rosetta: Se kyllä helpottaa kummasti kun saa selvyyttä asioihin, nimim. kokemusta on! Viime syksynä kun itse menin ensimmäistä kertaa gynelle epäsäännöllisten kiertojen vuoksi, niin olipahan vain suuri helpotus kun syyksi paljastui pco ja sain siihen terolutit. Nyttemmin käytössä clomit+terolutit. Mahdollista plussaa odotellessa... :heart: Hurjasti tsemppiä sinne, toivottavasti saat gyneltä vastauksia ja lääkkeitä mikäli niihin tarvetta!

Solina: Tulisitkos leipomaan meillekin? :whistle:

Suikulle iiiiiso :hug: , yritä jaksella silti!

Nyt miehen kainaloon jännittämään miten Suomelle käy jääkiekkopelissä... :wave:
 
Ootteko kuulleet, että 40%-60% raskauksista päätyy keskenmenoon? Useimmiten keskeytyy niin aikaisin, että raskautta ei ehdi huomata, luulee vaan tavallisiksi menkoiksi. Aika surullista.. :| Toisaalta ei houkuttele testaamaan aikaisin, mutta toisaalta taas ainakin saisi tietää, että edes pystyy tulemaan raskaaksi.. Höh!

Tuleppas Sirpula kertomaan meille hyviä uutisia, jookos.. :D
 
Nyt on papassa käyty :). Se aika olikin ihan terveydenhoitajalle, joka siis otti papan ja kysyi lyhimmän ja pisimmän kierron pituudet eli mulla kp33-48. Kovasti rauhoitteli ja sanoi että kierto on helppo saada lääkkeillä kuntoon ja sitten varmasti alkaa tärppiäkin tulla. Pissinäyte pitää viedä ensi viikolla, josta katsotaan Klamydia. Mieskin voi joutua jossain vaiheessa viemään, mutta ei vielä tarvitse kun todennäköisesti meillä vika on noissa kierroissa. Ja ajan lääkärille sain parin viikon päähän, jolloin on sitten valmiina tulokset papasta ja tuosta klamydiatestistä. Klamydiaa tuskin on koska se on testattu ennen pillerien alotusta ja sen jälkeen en ole ollut kuin oman miehen kanssa :) .

Kaiken kaikkiaan jäi positiivinen fiilis, eiköhän mekin vielä vauva saada =)
 
Linna: Juu, nyt vasta koneelle ennätin! :D

).:) Tänään aamulla tein testin ja kaksi viivaa siihen tuli. Itku pääsi heti, kun testi alkoi pissaa tulkitsemaan kun heti alkoi piirtymään viiva myös testiviivan kohdalle. Odotin minuutin-kaksi ja kädet ristissä itkin onnesta, sitten kävelin testi kädessä miehen luokse keittiöön hälle näyttämään. Mies ensin säikähti että pettymys tuli kun itkin, mutta huomasti sitten että olin "sekaisin" ja päätteli itse toisen vastauksen. Kysyi vähän hölmistyneenä, että miksi sä kulta itket, eikä tämä ole aivan mahtava juttu. Minä itkin kahta kauheammin, että on on, meidän toiveisiin on vastattu ja olen niin hurjan onnellinen.

Testin tehtyäni ja miehen lähtiessä töihin lähdin pitkälle kävelylenkille ja äsken tulin vasta kotiin. Lenkin aikana piti monta kertaa masua silitellä, että muista nyt Pikkuinen pysyä matkassa! :heart:

Testi, jonka tein, oli apteekista ostettu Aconin Early Detection, 10mIU/ml.

Aivan sekaisin onnesta olen, onneksi on vapaata että saan rauhassa kotona tätä muutaman päivän sulatella...ihanaa!!! :saint:

Rosetta: Hyvä että sait selvyyttä asioihin ja asiat lähtenyt rullaamaan eteenpäin.
 
suikku haleja sulle :hug: tiedän ton tunteen kun on vaipumassa epätoivoon, haluaisi vaan käpertyä peiton alle itkemään ja jäädä sinne, unohtaa koko maailma :'( tässä olen itsekkin pyöritellyt asiota päässäni ja jos ei clomeja saa alottaa vielä, niin luultavasti tulee tauko :ashamed:

linna joo oon lukenut noista ja juuri siksi tässä manasin kun piti mennä testaamaan ajoissa :headwall: mulla oli kyseessä juuri tuo kemiallinen, jota en olis huomannu ellen olis ollut niin malttamaton..no oireetkin kyllä oli aikamoiset, mutt kuiteski :kieh:

rosetta hieno juttu että asiat lähtee rullaamaan!! mulla myös noi pillerit pisti kierron sekaisn, mutta siitä huolimatta raskauduin ja plussain kp 54 että ei se mahdotonta ole!! tämä oli tuulimuna,ja edennyt viikolle 10+5 asti :ashamed:

sirpula sait mut itkemään :'( ihanasti kirjotettu!! olen todella onnelinen teidän puolesta ja tietty pini kauteuden häivähdys on mukana, mutta sehän on luonnollista :saint: teille on nyt tulossa se kauan odotettu pieni, olkaa onnellisia ja iloisia! kyllä se matkassa pysyy, usko pois :saint:
 
JJ:t: Kiitos. Me ollaan niin äärettömän onnellisia ettei mitään rajaa! :heart: Juuri aamulla miehen kanssa puhuttiin, että nyt kyllä lopetetaan OIKEASTI kaikenmaailman turhanpäiväinen riitely ja ollaan onnellisia miten hyvin meilläkin on asiat - ja nyt vielä Pikkuinen kruunaa onnen! =)

Toivon todella, että sinä JJ:t ja kaikki te muut tulette pikapikaa perässä odottavien puolelle! :heart:
 

Tiistai 13 .5 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



suikku..............31/29-32....yk10........esikoinen.........clomit+terot
JJ-t...................3/n.32.........yk07/07....esikoinen........clomit
pilvilinna..........6/28-?........yk10..........esikoinen........clomit+luget
Piglet..............47/27..........yk6.........esikoinen........ter.+clomit+met.
Solina83.........24/28..........yk12........kolmas...........clomit
mama-84........27/28..........yk18........toinen............ei vielä mtn
Linna...............16/28-78............yk4.........esikoinen.......clomit
Julietta............26/37............yk 1...........esikoinen.......ei vielä mtn
Rouva Pikkumyy..6/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
Pilviini.................??/??........yk??..........toinen.......ei vielä mtn
maaruska........19/28...........yk 7..........kolmas.......ei vielä mitään
Nuusku..............31/26.......yk.............neljäs..........clomit+terot
Sydänö.............26/n.27.....yk20kk......toinen..........ei vielä mtn.
Tähtisäde........20/26..........11/07........esikoinen.....clomit+terot+femostanit
Rosetta.............14/38-48......yk 9...........esikoinen....ei vielä mtn.
Milliäinen..............21/35........yk??........esikoinen.....clomit
Velvet Kiss............22/30........11/07.....esikoinen......clomit
Milo......................??/??..........yk 5........esikoinen....Provera
ertsi


Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä

Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........6.12.2008...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............17.1......................yk10........esikoinen




POISTIN LISTALTA SELLASIA, JOTKA EI OO KIRJOTELLUT KUN SUUNNILLEEN SEN KERRAN!!! mukaan tietty pääsee jos haluaa, ihan kuka vaan :D

 
Kaa
Taustalta kipaisen moikkaamaan teitä. Kierron vaihetta en edes ajattele, yrityskin on "puolitauolla" tämän kierron ajan. Eli ei katsella päiviä ja puuhastellaan jos siltä tuntuu. Onnea Sirpulalle ja muillekkin onnistujille, oviksen ja vauva-asian suhteen!

p.s. listalla en ole, enkä siihen aio vielä tullakkaan. Apuja kun vasta mietitään, sitten parin kierron päästä.
 

Yhteistyössä