Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

jj-t pääsenkö mukaan listoille?

Täällä on tänään käyty lääkärissä..ei se vielä osannu sanoo mitää mistä nää kemialliset raskaudet johtuu ja välivuodot. Viikon päästä uudelleen jossa ultrataan munasarjat ja kohtu sekä otetaan papa. Sit ne kahen lekurin kaa yheltää päättää et mitä tehhää..toivon mukaa saan jonku selvyyden tähän..
 

Maanantai 1.7 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



Piglet...................19/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............10/30-39.......yk4.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............16/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget mm77................21/n.27..........yk20kk.....toinen...........terot
mama-84.............20/28............yk20........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................16/??............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................22/29-32......yk12........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................6/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
Rouva Pikkumyy...27/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
pilvilinna...............55/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................30/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................23/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............31/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............31/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................32/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............77/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................80/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
kaa.....................27/34-36........08/07......esikoinen...ei vielä mtn.
Hani-...................27/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........15/30..............yk8............kolmas............clomit+terot
Emili.....................8/33-42............yk9.............??
titonia................34/??...............09/07..........esikoinen.......clomit+terot
tyty86.................??/??.............
Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen



Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009................yk11...esikoinen
[/colour][/quote]

[/quote]

 
tyty hassua :D mietin tossa yks päivä, että mitäköhän sun tilanteelle kuuluu, kun ollaan kirjoteltu joskus näistä meidän ongelmista, sitten ilmestyitkin tänne meijän pinoon. just äskön kun avasin koneen niin ajattelin että päivitän sut mukaan ja sitten sitä jo kysyit :D annappa vielä tiedot niin saahaan nekin ylös!

jahas, joillakin kp:t hipoo pilviä!!! mitäs kuuluu: pilvilinna, Stella82 ja Nuusku!!??

mikäs tilanne on Solinalla, Milolla ja Tanjushalla?? joko on ovikset bongattu??

tietääkö kukaan mitä pigletille kuuluu, kun ei ole hänestä vähään aikaan kuulunut täällä..?!

tarkistakaahan tietonne, multa on saattanut mennä ohitte, jos jollain on hoidot muuttunut taikka yk:t vaihtunut!!

clomeja otettu eilen ja tänään, tuttua huimausta on jo tullut ja jo nyt munasarjat muistuttaa olemassa olostaan :D voi kun ne nyt toimisi ja limakalvokin olisi hyvä! voisin sitten vielä yhden kierron niitä syödä ennen radikaalimpia hoitoja!!

endosta on ollut puhetta, se on mulla ajankohtaista, sillä lähes 100-varma oon että mulla se on!! ihmetyttää kovasti se, miksei ne ota lapraskopiaan helposti :eek: sehän on ainut varmistus sille että endoa on!!
 
tyty No eiköhän ultralla sit nää vähän paremmin mitä "sun sisällä tapahtuu". Ainakin sieltä voi löytyä jotain syytä tohon sun ongelmaan, eli toivotaan et parempi lääkärireissu ens viikolla.
JJ-t Tsemppiä niitten clomien kanssa nyt!!!
 
JJ-t, sitä kans oon ihmetelly, miksei voida edes varmistaa, mutta kaipa se on niin että kun leikkaukset maksaa yhteiskunnalle kumminki niin paljo niin ei niihin helposti pääse :( Yleensä jos tähystetään niin samalla niitä pesäkkeitä myös leikataan/poltellaan. Jollei vauikuta pahaa endoo olevan niin varmaan ensin kokeillaan hoitoja, kyllähän pahakin endo voi jopa hävitä raskaudenaikana =) lievä saattaa parantua itsestään. Mulle vaan lääkäri totes (ennen endokystan näkymistä ) että ei oo raaskausyritysten/hoitojen kannalta merkitystä vaikka sieltä muutama pesäke polteltaiskin.. voi olla enempi haittaa jos sorkitaan ja aiheutuu arpeumia.

Jaa niin, mulle vois laittaa yrityskuukausia takana nyt (masentavat!) 22...enimmäkseen oon ollu nyt tuolla (lapsettomuus)puolella mihin nykysin kuuluu :'(
 
Rosetta Onkos teillä siis ensimmäinen lääkärikäynti tulossa? (olen vielä vähän pihalla, missä vaiheessa kukakin menee näissä asioissa... :ashamed: )

titonia Kyllä minäkin rauhoittavaksi koen tuon lääkäriin menon, mutta jotenkin ahdistaa joka paikassa riepotella omaa seksielämäänsä. Ja varsinkin miehen puolesta surettaa; naisena kun on tottunut lääkärissä käymään tällaisissa asioissa, mutta miesten ei normaalisti tarvitse sukupuolielämästään kenellekään puhua...No, tilanteellepa ei voi mitään, ja mieskin sen lapsen haluaa...

mm77 :hug: Voi, kun teillekin se pieni nyytti pian tulisi!

Tanjusha Peukut pystyyn, että tärppi tulisi! :)

JJ-t Kaipa se on tuo raha, mikä näissäkin jutuissa ratkaisee, eli helpolla ei tutkita mitään. Vaikka laparoskopialla selviäisi paljon! Listaan voi muuten laittaa, että esikoista täällä yritetään. Mä täällä edelleen peukuttelen sulle, että tästä kierrosta tulisi hyvä! =)

Me aloitettiin jo kova yrittäminen tähän kiertoon, ajoissa liikkeellä. :D
 
Emili: Kävin jo toukokuussa eka kerran, mutta silloin ei vielä perustutukimuksia aloitettu, kun ei vuotta ollut täynnä. Papa ja klamydia testit otettiin ja katsoi ultralla. Ultran mukaan kaikki näytti siltä kuin pitääkin ja oviskin ilmeisesti oli tapahtunut. Lääkäri mukaan mulla vaan jostain syystä ovis tulee myöhään mutta raskautumis mahdollisuuksiin ei pitäs vaikuttaa. Itse olen kyllä epäilevällä kannalla, mutta eiköhän se tästä ajan kanssa selviä :).

 
jj-t joo siis nyt on kp5/30-35 yk5 ja esikko =)
muisku joo toivon tosiaa et ultrassa selviis et missä vika..pelottaa vaan et mitä ne löytää :eek: toivottavasti jotai "helppoa" joka ois lääkkeil korjattavissa..tuntuu nii turhauttavalta nyt ku ei voi tehä asian hyväksi mitään..
 
täällä taas :) olitte tosi paljon kirjotellu ja yritin selailla läpi kaikki, huh.. mä oli eilen shoppailee tuurissa keskisellä ja rahaa meni :D noh.. oli lääkärin soittoaika aamulla kun kävin verikokeis vähän aikaa sit.. meinas itku päästä kaupassa kaikkien ihmisten edessä mutta sain hammasta purren peruttua itkut.. mulla kilpirauhas arvot kohonnu, lokakuussa 1,24 ja nyt 2 :eek: ja raskautta kun yrittää niin pitäis olla 1 että sillei :'( nyt sit lääkkeit enemmän nassuun.. helvetti että ette usko miltä tuntuu.. edellinen lääkäri ei sanonu mitää vaikka kysyin ja tiesi että vauvaa yritetää.. jumalauta noita puoskareita :kieh: koko vuosi menny tavallaan ihan hukkaan kun noi arvot ollu kuitenki liian korkeel..
 
Kaa
Pitääkin kysyä töissä tuosta TSH- arvon vaikutuksesta raskautumiseen. Itselläni kun se on kolmen luokkaa... mutta taitaa se olla pienin murheista. Lämpötila ei ole muuttunut mihinkään mahdollisen ovulaatio ajankohdan jälkeen, eli ei kovia toiveita tämän kierron suhteen. Katsellaan vielä seuraava kierto tuota ovulaatioasiaa ja sitten lääkärille. Ehkä se tuleva raskaus vaatii sen ovulaation... ehkä. :D
 
suikku, ei kai 2 vielä oo merkittävän korkee, vaikka parashan tosiaan ois se lähemmäs 1.. mulla oli myös noussu vuodentakasesta 2,3sta jo 2,5!! :'( eikä vieläkään luvattu tehä mitään ja ihmettelen kuinka tätä asiaa vähätellään vaikka on tiedossa että se voi vaikuttaa raskaakstuloon! Selitti vaan että niillä on raja-arvona 3 ja että muuten pitäs joka toiselle antaa se lääkitys!! Ja mitä jos se on siitä(kin) kiinni ettei onnistu? Onko hoidot sillon ihan turhia.. ja monissa muissa maissa tosiaan rajana on 2,5. Sain uusintatestausajan syyskuulle, ainakin jos siinäkin on noussu niin todellakin vaadin uudestaan sitä lääkettä!
 
Ja vielä.. pitäs varmaan vaatia sitten jo jotain tutkimuksiakin minkä takia se on vaan kokoajan nousussa! Tuntuu tosiaan että aina vaan kaikki menee vaikeemmaks, niinku endossa, kitukasvusessa limakalvossa ja hitaissa siittiöissä ei ois jo aivan tarpeeks vaikeuttajia.. joku tällänenki ärsyttävä hormoonivaje vielä!! :'( No, luulen että toi KIROTTU tauti on ollu tässä se kaikkein pahin este.. ja sitten tietysti jo toi hormoonivajekin jos tostakin vielä huononee...
 
mm http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=30770 tossa on esin se masunkantajan kirjoitus aika hyvä.. mulla on myös se endo, hormoonihäiriöt ja leikkauksia tehty mahan alueelle monia ja nekin vaikuttaa raskautumiseen :headwall: ja tosiaan tuol lapsettomuuspuolella on se ketju käsittämätöntä missä muutkin kirjoittaa tuosta kilpirauhas asiasta ja mulla gyne on koko ajan kyselly mun kilpirauhas arvoja ja oon luullu et ne on ok mut ei ne olekaan..
 
suikku ja mm77 :hug: Onhan se tosiaan kumma et jos tiedetään et on jokin syy mikä (ehkä jonkin muunkin vian ohella) vaikeuttaa raskautumista, niin miks sitä ei voida hoitaa????? Mä en tiä noista arvoista mitään kun multa ei niitä ikinä otettu. Joskus tutkimuksissa sitä lekurille ihmettelin et miks musta ei oo otettu verikokeita, mut hän sen jotenki sivuutti. Kai ne aatteli et kun kerran jo PCO löydetty ni mitä sitä tutkiin enempää. Jos ja kun nyt kakkosta yritettäessä sit joudun turvautuun taas väestöliittoon niin mä kyl halun verikokeisiin. En tiä voiko se johtuu vaan PCO:sta kun mun hormonaalinen toiminta on ihan mitä sattuu. Siis menkkoja ei juuri näy ja jos näkyy niin tosi niukkana (niin, nythän niitä eio synnytyksen jälkeen näkyny ollenkaan), ovuloi en ja muutenkin mulle on joku lekuri joskus arvuutellu et mul on varmaan miessukuhormonin määrä suurempi ku naisil yleensä ku on kauheesti karvotusta joka paikassa, akne ollu ja vartalolta hyvin miesmäinen. No noi kaikki liittyy kans PCO:hon mut voihan siinä olla muutakin. Äh, en tiä. Ehkä ois parempi olla viä murehtimatta taas tulevaa kun sitä varsinaista yritystäkään voitu viä alottaa, mut aina nää jutut vaan kummittelee tuol aivosopukoissa!
 
Hmm.. tuolla helistimen ketjussa oli sentään jollekin sanonu lapsettomuuslääkäri että ihannearvo olis noin 2.. Mulla muuten kans irtoo hiuksia nykyään enempi kun ennen :( kai sille näiden muidenki oireiden takia pitäs jotain tehä ennenku on ihan kalju! :p :ashamed: Ja hyvä tietää, että estrogeenilääkitys (Zumenon) vaikuttaa kans kohottavasti :eek: no, se on sitte mun kohdalla ainaki pois vaihtoehdoista. Ovulaatiossa ei onneks vielä ainkaan oo näkyny ongelmia..
 
Kävin hupina Lääkärien tietokannasta etsimässä tietoa aiheesta =)

TSH perustutkimuksena

Sekä hypo- että hypertyreoosin seulontatutkimus, jos taudin epäilys on vähäinen.
Voidaan todeta subkliininen primaari hypotyreoosi (TSH suurentunut, T4V vielä normaali).
Jos TSH on yli 10 mU/l, hoito on lähes aina aiheellinen, vaikka T4V olisi vielä viitealueella C.
Jos TSH on toistuvasti lievästi suurentunut (5-10 mU/l potilaalla, jolla on hypotyreoosin oireita), voidaan perustellusti harkita hoitokokeilua puolen vuoden ajan tyroksiiniannoksella 50-100 µg/vrk.

Eli ymmärtäisin tuon niin että jos TSH- arvot yli 10 niin sitten aina lääkitys ja jos toistuvasti 5-10 ja lisäksi vajaatoiminnan oireita niin sitten voidaan myös kokeilla lääkitystä. En sitten tiedä pitäiskö TSH-arvojen olla alemmat jos yrittää raskautua.Mulla ei mittä vajaatoiminnan oireita ole, joten kai se sitten on ok, pitää vielä varmistaa gyneltä kun saan joskus ajan sille.
 
Rosetta kyl se vaikuttaa raskautumiseen jos on korkeel noi arvot.. sen oon tienny aina mut luulin et mulla kohillaan lääkitys mut ei ollutkaan.. noh nyt on taas thyroxin varasto täynnä kun kävin apteekis..

mm mullakin lähtee aika paljon hiuksii.. ja mua väsyttää jatluvasti ja sehän on yks oireista.. vois n ukkuu vaik kuin paljon.. en kyl tajunnu et ois voinu ruveta nousee noi arvot kun ne oli monta vuotta pysyny hyvänä..
 
suikku, siis mitä, saitko sä siihen näin nopeesti lääkettä? Mä en saanu reseptiä millään vaikka heti soitin polille kohonneen arvon selvittyä ja yritin kinuta reseptiä :'( vai oliko sulla ennestään joku resepti? Mä kai en voi muuta ku oottaa sinne syksyyn.. :( vai saako jotain lääkettä ilman reeptiäkin?
 
mm mä oon syöny jo monta monta vuotta thyroxinia ja nyt sit kohotettiin sitä annosta.. kannattaa kinuta.. vaihtaa lääkäriä.. tohonhan liittyy niin paljon oireita et huh huh.. ei oo mitään lääkettä ilman reseptiä.. etsi joku lääkäri joka tajuaa tosta sairaudesta jotain.. huomasin muuten et Tyroksiinitarve kasvaa raskauden ja estrogeenikorvaushoidon aikana. on voinu varmaan mulla nousta noi arvot hormoonien takia mitä oon syöny.. kamalaa ku on vaikeeta vauvan saanti.. täytyy mun kysellä gyneltä viel ens kuus jos se tietää jotain.. nyt loppuu tiedon etsiminen.. ruokaa pitäis mennä tekee..
 
Heippa kaikille! tääl onkii paljo tuttujakin :) Tulisin mieluusti tänne sen verran ainakin et kyselisin noista teroista? Mul on ny taas tuhruttelu alkanu ja kp 26/27 menossa, eilen tuli tuhrua siis (ku kävin isommal hädäl), tänään myös. Eli aina ko joutuu "ponnistaa" ni sillo sitä tulee, en oo testannu mut olettasin et menkat sieltä tekee tuloaan, niinko on jo useamman kerran tuhruttelulla alkanu. Miten tulis toimia et sais terot ja paljo ne maksaa?
 

Yhteistyössä