Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Rosetta Melko samanlainen tilanne siis täälläkin. Kierrot tosin olleet alkuun pillerien lopetuksen jälkeen 33 pitkiä, ja nyt vasta koko ajan pitenevät (36-42). Ovista olen kolmessa kierrossa etsinyt, ja vain yhdessä löytänyt (kahdessa muussa tikut loppui kesken). Joten luultavasti ovuloin, mutta meilläkin kohta se vuosi tulee täyteen. Eipä sitä ikinä tiedä, jos vika on oikeasti tuurissa ja huonossa ajoituksessa, mutta tutkimuksiin nyt mennään, koska en jaksa enää tätä odotuksen odotusta...

Solina Peukkuja, että ovis olisi nyt tullut hyödynnettyä! =)
 
rosetta ja emili mullakin on kierto tosi pitkä, jotain 40 luokkaa. ovista en ole bongannut kertaakaan, mut oon tikuttanu vaan jonnekkin 25 asti. voisko se ovis olla myöhemmin? koska teillä pitkillä kiertolaisilla on ovisbongattu??
 
Tähtisäde
Moro,

Mulle voi laittaa kp2/?. Ei tullut täti kylään enkä enää jaksanut odotella (laskelmoin seuraavaa ultran ajankohtaa hyvälle kp:lle) ja aloitin uuden Femoston- kuurin. Tein aamulla sen lääkärin määräämään r-testin hätävarjelun liioitteluksi ja negahan se. En edes odottanut mitään muuta, mutta eihän sitä kiva ollut kuitenkaan tehdä. No elämä jatkuu. Tervetuloa "ihanat" sivuoireet, kuten kuumat aallot ja sekopäisyys! :kieh: Tuleekohan tästä koskaan mitään...?
 
Hani: voi olla myöhemminkin =). ovishan tulee yleensä 14vrk ennen menkkoja eli jos pitkä kierto ei ovis voi olla silloin tyyliin kp14 tietysti aika yleistä on myös se ettei ovuloi ollenkaan jos kierrot reilusti yli 40. Mie bongasin oviksen viime kierrossa kp26, myös ultran mukaan ovis tapahtui täti saapui kp44. 38-39 kierroissa ovis on ollut kp22-23 kuten nytkin.
 
huh.. nyt on siivottu.. eilen illalla siis aloitin olkkarin järjestyksen vaihdolla ja tänään sit siistin, imuroin, tiskasin, pesin lattiat, vaihdoin olkkariin verhot, värkkäsin kukkapöydän mitäs muuta.. nyt on sit syönnin aika..

täällä siis kp1
 
Heissan!

Pinon perustaja täältä palstatauolta (niin, miltä palstatauolta??) kuikuilee! :wave: Kiva nähdä, että juttua riittää. :)

Tosiaan, mulla on kierto lähtenyt luomusti käyntiin, tosin melko pitkänä, 41 päivää. En tiedä onko metformiinin ansiota, vai oisko mulla muutenkin näin pitkä kierto. Gyne on kuitenkin jo varattu elokuun puoliväliin ja miehellekin haettu välineet simppatestin tekoon.

suikulle piti kommentoida, että mulla oli kanssa heti clomeista seuraava luomukierto tosi lyhyt, vain 21 päivää! Ilmeisesti ne hormonit vaikutti vielä kehossa niin, että kierto jäi hirmu lyhyeksi. Mulla oli selvät ovisoireet joskus kp 9 tienoilla, mutta enhän mä niitä miksikään ovisoireiksi uskonut! Tää seuraava kierto olikin, kuten sanoin, "normaalin" pituinen.

Hauskaa ja helteistä kesänjatkoa kaikille piinailijoille! :flower:
 
oi Pantalaimon ihana kuulla susta :wave: mäkin oon menos elokuun alus opettelee pistää itteeni.. hui :/ mut pakkohan se on uskaltaa.. kohta se sitten alkaa.. aika menee kuitenkin niin älyn nopeest et kohta saan oikeesti alkaa jännittää.. mä mietin et pitäiskö syödä teroja ens kierron loppuun ettei mee sit hoitojen alotus taas kk:lla eteenpäin.. sitä en haluu..

nyt lähden ottaa päärynäjätskiä ja mansikoita :p
 

Perjantai 4.7 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



Piglet...................22/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............13/30-39.......yk4.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............19/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget mm77................24/n.27..........yk20kk.....toinen...........terot
mama-84.............23/28............yk20........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................19/??............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................2/29-32......yk13........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................9/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
Rouva Pikkumyy...30/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
pilvilinna...............58/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................33/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................26/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............3/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............34/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................35/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............80/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................83/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
kaa.....................30/34-36........08/07......esikoinen...ei vielä mtn.
Hani-...................30/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........18/30..............yk8............kolmas............clomit+terot
Emili.....................11/33-42............yk9.............??
titonia................37/??...............09/07..........esikoinen.......clomit+terot
tyty86.................7/30-35.............yk5.......esikoinen.......terot
Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen



Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009................yk11...esikoinen
[/colour][/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
huomenta :wave: töissä pitää kiirettä, neljä 10 tuntista työpäivää takana ja yksi edessä |O ja tänään minigolffaan ja saunomaan :D mä bongasin kunnon limat tossa kp7, mutta kaippa ne oli vaan menkkojen jäämiä..eihän se ovis voinu sillon vielä olla!! sitten lämmöt on oudosti koholla, verrattuna muihin kiertoihin..toisaalta sitä tuttua nännikipua ei ole ollut :/

palailen linjoille, kunhan kerkeen taas :wave:
 
JJ-t Kivaa iltaa!! :wave:
suikku kan ahkeroinu siivouspuuhissa! Meil ois juhlanpoikaset tossa 3 viikon päästä ja mietin jo et pitäs alkaa siivoon et sais siihen mennessä talon kuntoon. Toi siivous kun tapahtuu n. 5min pätkissä johtuen tästä pikku apinasta joka riekkuu lahkeessa koko ajan =)
Ihana ilma ulkona. Tänää en kyl viä siivoile, pitää nauttii arskasta kun sitä kerranki on!!
 
Ensi viikko vielä pitäisi jaksaa niin pääsisi 4 viikoksi lomalle B). Loman ajan pidän varmasti palstataukoa, mutta tulen toki kertomaan jos ihmeitä tapahtuu :). Tänään mennään mökille yöksi, ihanaa päästä saunomaan ja uimaan =).
 
hani- Yleensähän kuukautiset alkaa ovulaatiosta 12-16 päivän kuluttua, mutta ihmiset on erilaisia, joten vaihtelua löytyy. Itse olen saanut ovisplussan kp 22, tuolloin kierto oli 38 pitkä. Eli nykyisin pitää peittoja heilutella vielä pitkään... =)

Rosettalle ja JJ-t:lle hauskaa iltaa, ja nauttikaa muutkin auringosta! =)
 
Tervehdys tänne!

Minä anon mukaan tähän ketjuun ihan pian, on menossa kp 9 ja kp 15 aloitan ensimmäiset Terolutini.
Esikoista siis tjottailtu vajaa 3 vuotta ja yrittämällä yritetty noin neljä kiertoa. Taustalla PCO, ohut limis, kysta vas. puolella ja pitkät kierrot (viimeinen oli 41, mikä ihan keskivertoa mulle..).

Ois kysymys Teroluteista. Tietääkö/osaako arvailla joku: Eli kierto on nyt 41 päivää, ja kun alotan terolutit, kierto lyhenee (toivottavasti) huomattavasti. Eli miun ovis ois normaalisti vasta sillon, kun Tero-kierto on jo loppunut.
Eli kuinka nuo terot toimii? Aikaistaako ne ovista?
Tuolla nuo lääkkeet polttelevat laukussa. Vielä 9 päivää ekaan teroon. :whistle:

-Bee
 
Rouva B mun käsittääkseni niillä ei ois mitään vaikutusta ovulaatioon. Oliko puhetta myös clomeista? Kun jos alottaa keltarauhaskuurin ennen ovista niin sitähän ei sillon tuu ollenkaan? Kuinkahan sulle pelkästään niitä on määrätty :eek: en tiedä sitten aikastaako ovista seuraavassa kierrossa? Joku muu osais sanoo varmaan paremmin.. :ashamed:
Muuten meillä onkin melko samantyyppinen tausta, mulla vaan pcon sijaan endo. Ja täällä on yrittämällä yritetty jo pari vuotta :(
 
tyty86 kannattaa kysyä, ei siitä haittaakaan ole.

Huh, rupee olemaan vihdoinkin siivottu. Onhan tässä hommaa mutta pakko sitä on välillä tehdä oikein perusteellinen siivous.
Ja onpahan sitten poitsun juhlia varten koti tiptop.

Rouva B tervetuloa mukaan. Minä olen ymmärtänyt että terolutit saattavat jopa estää oviksen jos niiden syönti aloitetaan ennen sitä. Mutta, jos ja kun terot tasaavat kierron ja lyhentävät sitä. Niin oma kroppakin alkaa olettaa niin. Ja näin oviskin aikaistuu. Ja sitten kierrotkin lyhenevät automaattisesti. Ja ajankanssa saatetaan päästä ihan luomukiertoihinkin.

Ihannetapauksessa siis näin. Ainahan sitä ei voi tietää miten todellisuudessa käy.

Ärsyttävää, mulla on samoja oireita kuin viimekierrossa ( suonenvetoa ja alaselkäsärkyä ) ja se viimekiertohan johti raskauteen... Joten, alitajunta kuvittelee raskausoireiksi. Mutta todellisuushan on se että nuo voivat johtua ihan vain lääkkeistäkin. Mistä sen tietää. Ärsyttävää jokatapauksessa.

Että mä inhoan tätä loppukiertoa. yhtä odottelua ja arvailuja vain.

Muillakin muuten syksyllä pistoshoidot alkamassa. Miekin soittelen klinikalle tuossa elokuunalussa jos ei sitä ennen ole raskautta kuulunut ja alan sitten pistelee itseäni.

Huoh, tää kolmas lapsi odotuttaa kyllä itseään kaikista pisimpään. Noitten kahden alulle saamiseen ei mennyt kuin vuosi, tyttö sai alkunsa niinkin helpolla kuin teroilla ja poika ekasta clomikierrosta.
 
Kiitos mm ja Solina!

Niin ajattelinkin, että estää jos ottaa ennen ovista.

Mutta miun on ihan pakko alottaa ne ennen, koska jos alottasin ne vasta oviksen jälkeen näin pitkillä kierroilla, ei kierrot yhtään lyhenis. :'(

Mullakin elokuussa lisää tutkimuksia, ja uskon, että sit saan nuo clomitkin mukaan. Näillä sit mennään kevääseen, ja sit alka mulla vasta pistelyt. Tsemppiä niihin Solina!
Itse oon käyny pistoshoidot kerran läpi ja ainakin ne toimii. =)

-B
 
Rouva B Tervetuloo vaan! :wave:
Mäkin vähän mietin et jos sulla PCO todettu niin miks ilman clomeja...tai siis pelkillä teroilla yritystä?? Vai ovuloitko PCO:sta huolimatta?? Mulle määrättiin aikoinaan terot (enneku lekuri löys sen PCOn) tasaan kiertoo, mut ei ne mitään auttanu. Alko vaan tuleen enemmän tiputteluvuotoja kesken kierron eikä menkkoja kuulunu sillon ku ois pitäny. En sitten teroja viittiny ees enää syödä. Pelkillä clomeilla kierto oli ok sillon ku ovuloin, mut eipä sitä ovista saatu clomeillakaan usein aikaseks. Piikeillä sit saatiinki:
Minkä pistoshoidon sä oot käyny?
 
suikku tai joku joka tietäs, mietin että onkohan niillä pistoslääkkeillä (menopur/puregon) sitten samanlailla vaikutusta kilpirauhasarvoon, että aiheuttaako lisätyroksiinitarvetta niinkun jokkut estrogeeninapit? Joo, vois löytyä googlestakin mutta laiskottaa näin helteellä.. |O B) jos joku osais sanoo het suoralta kädeltä... =) :flower:
 
Kiitos Muisku... täällä oli mulla tosi laiska gyne, ei meinannu antaa ees noita teroja, vaan ois odottelemaan laittanu vielä. :eek: Ja ultran mukaan olin sillon ovuloinu, mut en ovuloi läheskään joka kuu, toisella puolella kun on tukkeena semmonen kystakin vielä... :whistle:
Mut noi Clomit vaikuttaa hyviltä, pitääkin sit vaatia ne mukaan seuraavalla käynnillä. :heart:

Mie en tarkkaan muista mitä se oli mitä pisti, kuulostaa tutulta toi puregon. Violetissa laukussa ainakin oli, sen muistan. Ja luovutin munasoluja joskus vuosituhannen alussa, niin siks sillon pistelin. Ja oli aikasta mojova saalis! :D

Aattelin laittaa teille galluppia, kun ootte kirjottanu niin hirmusesti etten jaksa kaikkea selata:
1) Vaikuttivatko hormonit luonteeseenne (olitteko ihan hirveitä, meillä mies jänskäilee tätä..)
2) Entä kuinkas kroppaan?
3) Kauan aiotte näitä syödä (jos ei tehoa) ja mitäs sitten?

Ne saa vastata ketkä jaksaa toistaa itseään tän noviisin (ja ehkä muitenkin uusien?) iloksi. :flower: Kiitos!

-B
 
G: 1) Ite en huomannu oikeen mitään vaikutusta mielialaan. Kai mä muutenkin oon vähän koko ajan sellanen herkkä ja tulistun ihan sekunnissa et eipä siinä mitään muutosta ollu.
2) Kropassakaan ei mitään!!! Tai se tietty et piikeillä sain munikset hyvin kasvaan, mut mitään muita oireita en huomannu.
3) Tähän en oikeen osaa sanoo mitään...kyl mä varmaan aika pitkään oisin valmis yrittään enkä haluis luovuttaa, mut mitä se sit ois jos niikseen asia menis...??

Rouva B Oi, sä oot luovuttanu muniksia!! Olipas ihana teko :flower: Nostan hattua kaikille luovuttajille!
 
1. En oo vielä ainakaan huomannu, oikeestaan vaikutusta mihinkään. Mutta hermo on kyllä nykysin muutenkin tiukalla, ja varsinki kun tuntee että taas ne p**keleen veret on tulossa :x
2. Tissit kipeytyy ennen menkkoja mutta niinhän ne tekee usein muutenkin.. joten ei huomioita.
3. Näitä nyt varmaan sen reseptillisen eli 6 kiertoa, jos siinä ajassa ei tehoo niin tuskin sitten hyötyä jatkaa.

Joo, ite oon kans miettiny tota solujen luovutusta, mutta taitasin olla siihen liian utelias.. :ashamed: mun ois pakko tietää onko niillä tullu tulosta, tyttöjä vai poikia ja missä päin Suomee(?) elelee...mut hienoo tosiaan että luovuittajia on! :flower:
 

Yhteistyössä