Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

miracle mulla tulee myös usein edeltävänä päivänä-parina niukkaa tiputtelua.. syön nyt toista kiertoo terolutia, mutta ei se oo tohon edeltävään vaikuttanu. Sitähän syödään kp15-24, niin senhän jälkeen se ei enää vaikuta tiputteluun.. eiks se oo melkein normaalia että menkat voi alkaa semmosella niukemmalla vuodolla..?
3n liuskan paketti on noin 15e (jos saa sairauskorvausta?) ja mulla se riittää 3 kiertoo, annoksella 2/pvä. Mä sain ne kaupungin gyneltä endometrioosin oireisiin.

suikku , joo, tarviipa valitella oikein urakalla näitä muitakin oireita seuraavan kerran siellä kun naamatusten lääkärin kans pääsee! On se nyt kumma jollei tee sittenkään mitään, mitä ihmeen haittaa niille siitä voi olla vaikka sitä koittaski parantaa!! Tai no, kai sitä toivoo vielä että se menis ittekseen parempaan päin ennen syksyä.. (joo, niin varmaan) :ashamed:
 

Keskiviikko 2.7 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



Piglet...................20/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............11/30-39.......yk4.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............17/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget mm77................22/n.27..........yk20kk.....toinen...........terot
mama-84.............21/28............yk20........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................17/??............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................23/29-32......yk12........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................7/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
Rouva Pikkumyy...28/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
pilvilinna...............56/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................31/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................24/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............32/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............32/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................33/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............78/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................81/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
kaa.....................28/34-36........08/07......esikoinen...ei vielä mtn.
Hani-...................28/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........16/30..............yk8............kolmas............clomit+terot
Emili.....................9/33-42............yk9.............??
titonia................35/??...............09/07..........esikoinen.......clomit+terot
tyty86.................5/30-35.............yk5.......esikoinen.......terot
Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen



Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009................yk11...esikoinen
[/colour][/quote]

[/quote]

[/quote]

 
:eek: mun kilpirauhasarvo oli 1.5 ja luulin että se on oikein hyvä!! missä vaiheessa kiertoa se pitää ottaa ja millon prolaktiini??? se mulla oli 142 ja molemmat otettiin kp 16, tässä kierrossa en ovuloinut..
 
JJ-t, mut sullahan on ihan loistava arvo! senhän pitäs olla mieluiten 1-2. Vasta yli 2n arvolla saattaa olla vaikutusta.. Mullakin on prolaktiini paljo enempi kun sulla (454!) mutta jos on ovulaatioita niin sillä ei oo merkitystä.
Joo, ei kierronpäivällä oo väliä millon otetaan, mutta pitäs ottaa aamusta, 8-10 aikoihin.
 
pitäsköhän miun pyytää ensviikon lekuri ultraus käynnil lähete myös verikokeisii..koskaa ei oo otettu mitää kilpirauhas yms muita arvoja verestä.. :eek: ellei ne sit löydä jotai selvää vaivaa tähä tuhrutteluu ja kemiallisii..
Monellahan tääl on kilpirauhases jottai häikkää..ootte varmaa jo jutellu siit mut mitkä ne oireet siin on?ja ovuloiko olleskaa jos toi kilpirauhanen kenkkuilee? Ku itelläni ovis tulee kyl iha normisti ku oon tikuttanu sitä jo monta kiertoo..ja kierrot suht tasassa pysyny n.30-35pv

Täällä on duunissa käyty ilta ja huomen taas..v.loppuna parturii =) jee..
 
Ei ne niitä verikokeita varmaan helposti (ainakaan julkisella) ota jollei oo yrittäny sitä vuotta.. mä menin puolen vuoden jälkeen (sis. 1 "kemiallinen" +) eikä mitään auttanu, jouduin tuleen uudelleen ku vuos tuli täyteen. Välivuotojakin oli mutta totes vaan että ei oo mitään vaikutusta raskaakstuloon.. En tiedä sitten jos käy yksityisellä kuinka ne menettelee.
Ovulaatioon voi enempi vaikuttaa prolaktiini jos se on liikaa. Mullakaan ei oo ovulaatioissa ollu ongelmia vaikka kilpirauhasarvo on lievästi kohollaan.
Muuta oiretta mulla on ollu jatkuva väsymys, hajamielisyys, masennus.. (johtuu tosin enempi varmaan tästä ku mitään ei oo tapahtunu), palelu, hiustenlähtöö.. joillain on ummetusta ja painonnousua. Niitä ei mulla oo onneks vielä ilmenny.
 
Ovisplussa bongattu eilen ja siittiöt laitettu sotapolulle :D
Harvinaisen selkeä testiviiva tuli oli reilusti kirkkaampi kuin kontrolli ja melkein puolet paksumpikin =). Kiertokin lyhenee vähän parista edellisestä eli tädin pitäis saapua kp38-39 nyt on muuten kp23 eikä 24 niin kuin listassa.

Saatetaan lähteä lomalla käymään Lontoossa ja jos huono tuuri käy niin matka menee lääkäriajan kanssa päällekkäin eli saatan joutua siirtämään sitä :| eli seuraava aika menis silloin jonnekin elo-syyskuulle todennäköisesti.
 
rosetta hienoo homma..nyt vaa toivotaa et simpat löytää perille =)
mm7 joo ihan kaupungin omassa tk:ssa oon..en yksityisellä..eli en sit tiiä et laittaako ne ees verikokeisii.. :/

On se jännä tuo kemiallinen raskaus,kun tänä aamuna tein piruuttani viel yhen erittäin herkän r-testin ja selvä haamuviiva tuli testiajan sisäs näyttöön..liekkö jääny jotai viel sissää vai hitaastikko hormoni lähtee kehosta..noh ens ke näkee ultral onko jottai jääny vile tulematta.. :/
En usko et itelläni ois kilpirauhases ongelmii..ku ei noit oireit kuitekaa..masentunu nyt oon aika ajoin mut johtuu tästä vauva jutusta..meillä kyllä suvussa on tota kilpirauhasen vajaatoimintaa..eikös siihe kuulu just laihtuminen yms.
 
tyty86 kyl mäkin ovuloin mut se saattaa olla huonolaatuinen ja sen takia oon syöny hormoneit.. oireet riippuu siitä et onko kilpirauhasen vajaa vai liikatoiminta.. kuten mulla on vajaatoiminta ni siinä lihoo ja liikatoiminnas laihtuu.. niissä on niin paljon oireit et netist löytyy helpoimmin lista.. mäkin valittelin lääkärille hengen ahdistusta ym tollast outoo ni ne johtu tosta.. mulla on ummetusta, ärtynyt suoli (syndrooma) ja paino tosiaan nousi varmaan 30kg ennen ku se todettii..

mä sit eilen vaihdoin illal olkkari järjestykse.. viel pitäs siivota koko kämppä ja vaihtaa olkkarii verhot (taas :D ) ja värkätä kukkapöytä mihin tulee sellane ieno suihkulähde.. mulla sit on kierto ihan sekasi.. mulla alko vissii menkat.. kierto 24päivää :eek: ennen 30-32.. ei taida tulla mitää ilman lääkkeit.. tuskin tää mitään kiinnittymistäkään on, vaik oviksest on n.viikko.. ei jaksa uskoo.. joten JJ-t ilmotan vaihtuuko tää päivä 1 ja huominen 2..
 
suikku kiitti infosta..eli siis meillä on suvussa kilpirauhasen liikatoimintaa =) ei vajaa..mut itelläni ei tosiaa oo mittää oireita ja paino on pysyny samana jo pitkää..veikkaan et keltarauhashormonissa on miulla vikaa..kun tota tuhrutteluukii on nii paljo loppukierrosta..
 
Kiitos peukutuksista =)

Mien sain ainakin ihan helposti lähetteen Kilpirauhasen arvojen mittaukseen. Kävin vaan terkkarille sanomassa että haluaisin arvot tarkistaa, kun äidillä on vajaatoiminta ja heti sain labraan lähetteen. Muita verikokeita ei ole multakaan vielä otettu.
 
oon nyt lueskellu juttuja endosta ja oon aika varma et miulla on se. Monet oireet viittais siihen.. :| ja meillä on sitä suvussakin..se voisi olla syypää näihin kemiallisiin ja vuotohäiriöihin..miulla on monta oiretta:kovat menkka kivut jo pari pv ennen vuotoo..vuotohäiriöt,iskias ja selkäkivut..kysta oli vuos sitte..eli veikkaampa et ku ultraa ensviikol lekurii meen ni ne vois sanoo et endo on kysees..vaikka se ei välttämättä näkyskää ultralla..
 
Rosetta Tääläkin nousee peukut! =)
Onhan se kiva kun joutuu ite arpoon että mikähän sitä kroppaa oikeen vaivaa! :kieh: Ite pitää lekuriin mennessä suurinpiirtein tietää kertoo mikä on ongelmana ja sen syykin ja silti ne sielä hannaavat tutkimuksia. Tsempit teille kaikille vaan jotka haluavat kunnon tutkimuksiin. Nyt vaan VAADITTE saada selvyyttä!! ( No joo, helppo sanoo...)
Miuta niin taas rassaa!! :( Missä ne hemmetin menkat on???!!
 
Kilpirauhasarvosta; itselläni on elokuussa julkisella se lääkäriaika, ja sanoivat jo, että silloin otetaan myös tuo tsh-arvo verestä. Eli meilläpäin se kuuluu rutiinisti ottaa, ennen kuin pääsee lähetteellä lisätutkimuksiin.

Rosetta Oi, onnea ovisplussasta! Nyt toivotaan, että simpat löytää perille! =)

Mä juuri netistä etsin ovistikkuja, pakkohan ne on sittenkin tilata.. :whistle:
 
suikku Mä oon kanssa käyttänyt babyplussan ja hyvin ovat toimineet, eivätkä ole niin kalliita....Täytyypä katsoa, mitä tarjouksia siellä nyt on.. :)

Rosetta Niin, välillä niitä ovistestejä tosiaan menee vaikka kuinka paljon..Nyt ajattelin, että aloitan tikutuksen vasta myöhään, etten turhaan käytä niitä alussa, kun ei se ovis kumminkaan tule ennen kp20...
 
tyty86 niin, ei varmaan vielä tässä vaiheessa kannata niistä hormoniarvoista ressata :) jos sulla on lähiaikoina se gyne, niin voithan pyytää terolutia tai lugesteronia noihin tiputteluihin? Tai varmaan se sulle niitä kirjottaakin kun kerrot! Mä sain niitä vaikka keltarauhashormonissa ei vajetta näkynykään (niin, johtuuko välivuodot sitte endosta.. :( en tiä ).

Joo, mä en oikein sellasiin haamuplussiin jaksa sen yhen väärän jälkeen uskoo..päätin sillon että seuraavan teen vasta kun menkat on kunnolla myöhässä,.. joten empä oo niitä sen koomin "joutunukaan" tekeen.. :'(
 
Sateista päivää kaikille. Ovis oli luultavasti viikonloppuna ja tuli hyödynnettyäkin ;) Nyt sitten vain toivotaan parasta ja odotellaan.

Nyt on onneksi sen verran kiireistä tämä elämä että ei kerkiä asiaa liikoja miettimään.Meijän pojan 2v synttärit lähestyvät. Synttäripäivä on viikonpäästä ja juhlat sitten 2 viikonpäästä. Eli puuhaa riittää.....

Suursiivous on edistynyt hyvin. Enää on oikeastaan eteisen seinät pesemättä. Sitten sitä perussiivousta nyt riittää aina lapsiperheessä, eikä siltikkään ole ikinä siistiä.....

Olkkarissakin jouduttiin järjestystä vaihtamaan kun ostettiin uusi sohva. Ja keittiössä riittää puuhaa kun teen osan tarjottavista jo etukäteen pakkaseen. Nytkin kokoaamun pitsoja paistanut.....

Noista tiputteluvuodoista ollut jotain puhetta. Minulle on aina sanottu että n. viikko ennen menkkoja alkava tiputteluvuoto on aivan normaalia eikä se estä raskautta jos se on alkaakseen.
Eikä estäkkään. Mullahan kävi niin kun poika sai alkunsa että tiputteluvuoto alkoi n. viikko ennen menkkojen alkua ja olin täysin varma että toivo on menetetty. Mutta sitten se loppuikin paripäivää ennen oletettua menkkojen alkua ja olinkin onnellisesti raskaana.

Mutta yleensähän nuo tiputteluvuodot johtuvat keltarauhasen vajaatoiminnasta. ( mikä myös voi olla syynä kemiallisiin raskauksiin)

Minullahan taas alkaa tiputteluvuoto jo kp 13 tienoilla. Ja se estää jo raskauden. Nyt vihdoinkin löytyi oikea lääkitys, eli clomeja 100mg vrk ja sitten kp 14 alkaen lugeja 300mg vrk ja näillä on tuhru pysynyt poissa, ainakin toistaiseksi.

Tämä kierto on muuten mennyt ihan samallalailla kuin viimekierto. Eli menkat loppuu kp 5 sitten kp 8 tuli vähän vuotoa. Samoin kp 11 ja ovis oli sitten kp 13-14 ja viimekierrossahan se sentään yritti sitä raskautta. Eli pitää toivoa parasta.


Tyty86 tuo lugesteronhan on keltarauhasvalmista jota käytetään just tiputteluvuotoihin. Lisäksi sitä käytetään ehkäisemään alkuraskauden keskenmenoja. Googletappa sitä ja kysy asiasta lääkäriltä, ties vaikka se olisi sinulle se oikea lääke....
Sitä siis käytettäisiin muutama viikko vielä raskaana ollessakin....
 
Rosetta Mullakin näyttää nyt tuo ovis (jos se edes läheskään joka kierrossa tulee) ajoittuvan tuonne loppukiertoon. Rasittavaa, koska pitkät kierrot on sitten pitkiä... |O Mitään oiretta mä en itsestäni tuon oviksen aikaan havaitse, limoja ei näy, mutta joskus nipistelee...Huoh. Eli teillä ei siis vielä mitään hoitoja tms. ole, mutta olette jo kumminkin lähteneet tutkimuksiin?
 
Juuri näitten pitkien ja epäsäännölisten kiertojen takia kävin lääkärissä, mutta tarkemmat tutkimukset alkaa vasta muutaman viikon päästä, jos en joudu siirtämään aikaa loma suunnitelmien takia. Teroja en saanut kiertoja tasaamaan, koska ovis kuitenkin tapahtuu vaikkakin aika myöhäisessä vaiheessa. Kierrot on vaihdellut viime aikona kp38-45 välillä, ovista olen bongaillut tokakierrosta lähtien ja melkein joka kierrossa saanut tikutettuakin, tulosta vaan ei tule nyt yk10 menossa.
 

Yhteistyössä