Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

JJ-t, joo, sain syksyllä clomireseptin mutten uskaltanu koskaan hommata niitä.. sen verran monia kauhujuttuja oon lukenu kuinka on kasvattanu endometrioomia ja tauti on suorastaan "räjähtäny" niistä...no nykynen gyne ei suosita niitä sen ohuen limakalvonkaan takia, niin oon päätelly että saattasin vaan huonontaa tilannettani, kun ei kuitenkaan ovulaatiossa oo ongelmia näkyny.
Niukat menkat ei välttämättä tarkota että koko limakalvo (kokonaispaksuus oleellisempi ja vaan ulompi lk vuotaa pois menkoissa) ois ohut mutta kyllähän se viittaa melko todennäkösesti siihen, varsinki jos ennen on ollu runsaammat. Minkä paksunen sulla on ollu viimesimmissä ultrissa ja mikä kp?
Mulla on ollu esim. kp9 5mm ja kp24 9mm (minimi pitäs olla 1cm tossa vaiheessa). ei siis hirvittävän ohut mutta sen verran kuitenkin että ei ois hyvä enää ohentaa sitä yhtään.
 
Kiitos. Yleensä mulla ei ole muiden raskauden tehneet pahaa. Mutta nyt on kaksi läheistä ihmistä raskaana niin jotenkin heidän uutiset teki pahaa. Ja se alkuraskauden keskenmenokin varmasti vaikuttaa nyt näihin omiin tunteisiin.

En kysynyt että onko tarkoituksella vai ei......


Kyllähän se niukka kuukautisvuoto saattaa viitava ohueen limakalvoon. Minulla taas on aivan liian paksu, ja siitä hyvänä vihjeenä on hemmetin runsaat kuukautiset.

Nyt on alavatsassa jotain tuntojakin, jospa se ovis sittenkin olisi nyt. Haaveilla ainakin saa...

Että mua rassaa, mies on taas töissä. Ihan hyvä sinänsä sillä se ylimääräinen raha tulee todellakin tarpeeseen jos rankempiin hoitoihin joudutaan. Mutta mä olen itse niin väsynyt ja kaipaisi vapaata.... Ihan vaikka jos yhtenä aamuna saisi nukkua pitkään.

Onneksi nyt alkaa sitten loma ja ukkokulta on kokoensviikon kotona. Tarkotus on kyllä tehdä kunnon siivous. Pestä kaapit ja seinät yms.....
 
Kaa
Solina; täälläkin ollaan siivottu... tänään on mennyt liki viisi tuntia jatkuvaan siivoukseen. Ja tää on vasta "siistimistä" ennen kunnon siivousta. :LOL: Voi että mä mä karsastan tuota siivousta... voisin palkata jonkun tekemään sen jos olisi enemmän rahaa. :/
 
Jee, mä taidan sittenkin ovuloida tässä kierrossa. Tänään ollut noita alavatsan tuntemuksia. Siivotessa löysin kaapista vielä yhden ovistestin ja olihan se tehtävä vaikka olin päättänyt etten tässä kierrossa testaile. Ja plussaahan se näytti :D :D

Nyt sitten vain mietittyää että eikös se ovis ole sitten periaatteessa huomenna, tai maanantaina. Ja mun pitäisi huomissailtana aloittaa luget. Mutta nehän aloitetaan vasta oviksen jälkeen.
Eli siirtäisinkö lugejen aloituksen maanantai iltaan.... Mutta sitten taas, mulla on tänään kp 13 ja yleensä mulla alkaa tuhruttamaan viimeistään kp 13 eli uskallanko siirtää lugejen aloittamista yhtään ettei se turkasen tiputteluvuoto taas löydä mua ja pilaa kaikkea.


Jos olisin miljonääri niin ostaisin oman yksityisen lapsettomuuslääkärin ja ultrausvehkeen kotio ja se sais kertoa missä mennään. Mutta kerran en ole niin sitä on vain toivottava parasta.

Vitsi kun tuli hyvä olo tosta ovisplussasta. Mie olin jo luovuttanut kun ei ollut mitään oireita.
 
Kaa, minä myös, se olisi kanssa ostoslistalla jos olisin rikas. Oma siivooja.

Mie en ole tänään sitä vielä aloittanut. Mieskun on siellä töissä niin ollaan otettu rennosti lasten kanssa ja nautittu aurinkoisesta päivästä.

Mutta sähän olet ollut ahkera. Jaksaisipa itsekkin olla noin ahkera.

 
Moikka! Ja terkkuja Etelästä.. eipä tullut plussaa sieltä vaan kp1 tärähti tänään... Ihmettelen vaan että mitä täti seuraavaksi keksii... edellinen kierto oli clomeilla 48 päivää ja sitä edellinen 37 päivää ilman klomeja ja nyt oli vaan 29 päivää myöskin ilman klomeja... enkö mä sitte ovuloinut tuossa klomikierrossa ollenkaan vai miksi meni niin pitkäksi tuo`?

Mutta paremmalla ajalla tulen uudestaan.. pitää vissiin lähteä johonkin saamaan itteään vähän ilosemmalle tuulelle....

Aurinkoista päivää!!!
 
JJ-t Mäkin varmaan sun tilanteessa kuitenkin ottasin ne clomit tosiaan!
Solina Onnittelut oviksesta!! Se on jo vähän niinku puoli voittoo kun ovuloi! :) Ja toi on niiiiin ärsyttävää kun aina tulee sellasia odottamattomia tilanteita ja sit saa yksikseen pähkiä että mitähän sitä tekis (alottaako luget tms.) Oiskin se oma lääkäri joka olis koko ajan tilanteen tasalla ja vois kysyy neuvoo.
Julietta Voishan toi tosiaan tarkottaa sitä et clomi-kierrossa et olekaan ovuloinut. Kyllä mulla se viittas juurikin siihen.
 
Olisiko tilaa tämmöiselle väliin putoojalle?
Täällä on napsittu teroja välivuotoihin..4kemiallista raskautta putkeen takana ja jossain mättää kun ei kiinnity kunnolla.
Eli siis tiistaina olisi lekurille aika ja ehkä saan selvyyttä tähän omaan tilanteeseeni. Omin voimin vauvaa ei tule, eli jotain helppiä pitää saaha..kiusana on välivuodot jotka alkaa aina vikko oviksen jälkeen. Teroja oli jäljellä vielä parin vuoden takaisista väli vuodoista(silloin ei vauva haaveita ollut) joten päätin niitä syödä viime kierron. Tuhru vuotoo ei tullut,mut ei vauvaakaan.. :/ haamun sain sillo ku menkatkii alko..eli nyt on kp2/30-34 ja yk5 esikoinen toiveissa.
Toivon et lääkäri laittas lähetteen gynelle ja saisin jotai apuu tähä tuhrutteluu ja kiinnittymis ongelmiin..
 
tyty86 Aina löytyy tilaa uusille kanssasisarille! :)
Sinänsä hyvä tilanne sulla että ainakin raskaus on siis mahdollinen, mut eihän se paljoa lohduta kun on kemiallinen. Toivotaan että lekuri löytää ratkaisun tohon juttuu! Onnea vauvan metsästykseen! =)
 
muisku joo kiitos =) ..siis sikäli ok et se tärppi käy,mut samalla se on se heikko lenkki et ei se kiinnittyminen onnistu :( eli turhauttavaa aina vaan kun menee samantin kesken..eli lähtöpisteessä ollaan kuitenkii..
 
milo, joo sori, tais olla aika epätarkka ohje edellisellä sivulla,.. Kesäkuumeilijat-pino löytyy tuolta lapsettomuuspuolelta, mutta tässä kopioo viestistä sis. linkin sieltä!


http://finohta.stakes.fi/FI/julkaisut/raportit/raportti19.htm

"Jeps, melko masentavakin sivu ja jotenkin tuntuu että ei siihen auttas oikein muu ku koittaa päästä leikkaukseen :( Koitin ettiä tietoo voiko endometriooma hävitä ittekseen tavallisten kystien tapaan, mut en löytäny.. Sensijaan jossain kohtaa sanottiin jotenkin niin että >endometriooma on lähes aina merkki laajalle pikkulantion ja suoliston alueelle levinneestä taudista..> :eek: :'( No niimpä tietysti.. pahenee vaan! Ja jossain oli puhuttu että yli 3cm endometriooma olis hyvä poistaa kirurgisesti.. :$ Pitäsköhän sittenki varata se kontrolliaika jo ennen syyskuuta...äh :ashamed: ei ois varmaan pitäny lukee koko #¤%*n sivua!! Tieto lisää todellaki tuskaa.... "
 
mm77 ja muut endottaret :hug: En kyl lukenu tota linkkiä kun ei varsinaisesti kosketa mua, mut aiemmin oon lukenu paljonki endosta. Jos yhtään lohduttaa niin mun kaveri plussas keväällä ihan luomusti ja ilman mitään toimenpiteitä enne sitä ja hänellä tosi paha endometrioosi. Mun muistaakseni hänellä oli endometriooma hävinnyt itekseen kun sitä sillon joskus tutkittiin enemmänkin. En nyt ihan satavarma asiasta oo, mutnäin muistelen.
Ihanan näköinen päivä sielä! Jospa keskittyis nauttimaan siitä ja unohtas tän menkkojen odotuksen edes päiväksi. Tällä hetkellä ei taas mitään tunnetta ole et kropassa tapahtus ylipäätään mitään :kieh:
 
Mie aloitan tänään oviksen tikuttelun, pikkuisen limaa jo tiputellut. Toiveissa olis että ovis suvaitsisi saapua aikaisemmin kuin viime kierrossa =)

Viikonloppuna rentouduttiin mökillä ja talviturkinkin sain viimein heitettyä =)
 
Kaa
Kyselyikäinen täällä taas :D ;

mietiskelin tässä vähän jo sellaista etukäteen valmistautumista sinne lääkäriin. Kannattaako omaa kiertoaan laittaa paperille ennen ekaa lääkärissä käyntiä? Nopeuttaako se asiaa yhtään? Eli ajattelin, josko laittaisi ylös aamulämmön ja ovulaatiotikuttelun tulokset (en ole sitä oikeastaan aimmin kunnolla tehnytkään, joten sekin on ihan uutta mulle). Teenkö aivan turhaa työtä jos tuollaisen taulukon lääkärille vien? Ajattelin asiaa senkin takia, että ehtisin tässä kaksi kiertoa hieman laittaa asioita paperille, jos elokuussa lääkärille menen.

Ja sitten hmm.... valitusta; se ovulaatio taisi taas jäädä haaveilun asteelle. Sen piti olla viime keskiviikkona, lämmön tipahduksen mukaan. Mutta mutta; lämpö ei sitten noussutkaan yhtään enää sen jälkeen. Eli ennen oletettua ovulaatiota lämpö oli 36.3, yhtenä aamuna sitten 35.8 ja seuraavana 36.0. Sen jälkeen lämpö on ollut tuon 36.2 tai 36.3. Eli ei nousua. Mutta eipäs tuo mitään, ei sille mitään voi joka tapauksessa. Katsotaan mitä kierto tuo tullessaan parin viikon päästä.

Kaikenlaista sitä pähkäilee kun lääkäriin menoa miettii... =)

Iso kiitos taas vastanneille!
 
Joo, mä muistaakseni vein mukana ekalle käynnille semmosen paperin johon olin tarkkaan laittanu kiertojen pituudet, lämpöjen mittausta, kuukautisten keston, määrän, välivuotoja jne. oikein pylväs+viivadiagrammina, mutta eipä se oikein tarkemmin kerenny siihen perehtyyn, vilkas vaan.. :( taitaa olla melko kiireisiä.. mutta onhan se ittee varten ihan hyvä tehdä että näkee kokonaistilanteen, ja voihan se olla ihan lääkäristäkin kii. Mutta käynnillä on kai pääasia että muistaa viimesimpien kiertojen pituudet, edellisten alkamispäivän ja tietysti mainittee jos jotain muuta erikoisempaa oiretta on. Lämpöihin ei kannata niin paljoa luottaa, näkeehän sen siellä sitten varmemmin onko tulossa/ollu ovulaatio.
 
Kaa No ei siitä "taulukoinnista" ainakaan haittaa ole. Riippuu tietty lekurista, joku saattaa oikeinkin mielenkiinnolla kattoo sitä. Tosin kaks kiertoo ei viä kerro koko totuutta. Mut mulla siis ainakin kyseltiin sillon aluks kaikki kierron kestot ja et oonko tikutellu ja onko ovista ollu jne. et ainakin hyvä et ite tietää sit osata kertoo kaikki.
Mä en muuten ikinä oo oikeen pitäny noita lämpöjuttuja oviksen metsästyksessä kovin tarkkoina. En mä kyllä oo kauheesti sitä harrastanukaan kun oli jotenki niin hankalaa ja sit kun tekee viä vuorotöitä niin ei oikein pystyny aina samaan aikaan mittaan sitä lämpöö ja sit tuli aina ihan mitä sattu lämmöks ja äh...ehkä se voi ihan hyväkin menetelmä olla, mut mä pidän tikkuja ainakin helpompina =)
 

Sunnuntai 30 .6 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



Piglet...................18/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............44/30-39.......yk3.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............15/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget mm77................20/n.27..........yk20kk.....toinen...........terot
mama-84.............19/28............yk20........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................15/??............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................21/29-32......yk12........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................5/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
Rouva Pikkumyy...26/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
pilvilinna...............54/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................29/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................22/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............30/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............30/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................31/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............76/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................79/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
kaa.....................26/34-36........08/07......esikoinen...ei vielä mtn.
Hani-...................26/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........14/30..............yk8............kolmas............clomit+terot
Emili.....................7/33-42............yk9.............??

Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen



Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009................yk11...esikoinen
[/colour][/quote]

 
no niin kp 5 ja aamulla otin clomin :D voi kun ne nyt auttaisi :saint: olin sitten lauantaina vähän rilluttelemassa ja teki kyllä hyvää :D ei kylläkään seuraavana päivänä, mutta sainpahan ajatukset muualle ja vietin hauskan illan vanhojen kavereittenkanssa =)

hirveesti taas tullut juttua, muttei oikeen ehdi enempää palstailleen :/ mukavaa viikkoa kaikille!!!
 
JJ-t Mäkin olisin varmaan nuo clomit aloittanut, nyt toivotaan tästä kierrosta sinne plussaa! :whistle:

Kaa Mä olen viisi kuukautta kerännyt sellaiseen taulukkoon kierron pituuden, vuotopäivät, tuntemukset ja seksin harrastamisen...Ihan mielenkiintoista niitä on ainakin itse katsella, jos ei lääkäri kerkeä. Tosin niitä taulukoita katselemalla ihmettelee vaan, että miksi se tärppi ei ole käynyt... :/

tyty86 Tervetuloa, toivottavasti jää visiitti lyhyeksi!

titonia Me porskutellaan ensin tuon julkisen kautta, mutta luultavasti sitten samaan sairaalaan jatkoihin. Kiva kuitenkin kuulla, että ainakin te pääsitte sinne nopeasti. :)

Täällä alkukiertoa mennään, ja tjot-linjalla tämä kierto. Sitten onkin jo se lääkäri, paniikki alkaa jo nyt kolkutella takaraivossa..Hohhoijaa...
 
JJ-t tässä ois mun tiedot sitten kun seuraavan kerran päivittelet (ei mitään kiirettä!)
titonia............34/??.......09/07....esikoinen.......clomit + terot

Emili ei sitä lääkäriin menoa kannata pelätä, mun mielestä se oli oikeastaan rauhoittavaa että tiesi että asiat etenee, saa selvyyttä kysymyksiin eikä kaikki ole pelkästään omilla harteilla. Kyllä se siitä!

Kävin eilen parin vanhan kaverin kanssa iltaa istumassa ja kerroin ekan kerran tästä omasta tilanteesta. Oli kyllä huojentavaa ja kaverit oli ihanan kannustavia, vaikkei heillä vielä vauvasuunnitelmia olekaan. Tulipa samalla varoteltua mitä pillereiden syönti voi aiheuttaa, että kannattaisi lopettaa ajoissa... ite en kyllä aio ihan hevillä alkaa niitä uudestaan popsia, kun on nähnyt miten sekaisin kroppa menee.
 
^juu mä kans päätin et mitään pillereitä en enää syö enneku lapsiluku on täynnä...eli ehkä en koskaan =) Nytkin ihan ilman ehkäsyä ollaan, mut taitaa olla toiveajattelua että se tärppi joskus ihan luomusti tulisi.
Mä oon nyt vähentänyt imetyskerrat kokonaan neljään kertaan päivässä ja yöllä en imetä ollenkaan. Tästä nyt sit heinä-elokuun aikana aattelin hissukseen lopetella kokonaan ennen töihin menoo. Mutta ne menkat ne menkat...
 
Hei,

Minulle voi päivittää Kp 10. Toinen clomikierto menossa. Tänään alavatsa kipuja..ja turvonnut olo. :eek: Jotain sillä alakerrassa tapahtuu :D

Katsotaan saadaanko ovis hyödynnettyä kun mies välillä matkoilla.

Hyvää kesää kaikille! Ens viikosta alkaa 4 viikon loma B)
 

Yhteistyössä