Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

mm77 Mulle kanssa passais parin kolmen päivän välein. Jos simpat on huonompilaatuisia, niin suositellaan joka toinen päivä, jotta kerkeävät kasvaa, mutta jos laatu on hyvää, niin voi myös joka päivä touhuilla eikä sillä ole hedelmöittymisen kannalta väliä. Voi kun voisikin luottaa tuohon simppojen elinkykyyn munanjohtimissa, niin voisi rauhassa pitää aina taukoakin siinä vehtaamisessa... :| Saa vaan ahdistusta, kun pitää aina olla anteliaalla tuulella... :D

milo Aa, siellä siis innokas mies! :D Sehän on vaan hyvä, jos itsekin jaksaa useasti peuhata... =)

Mistäs sitä saisi itselleen aimon annoksen lisää innostusta peliin? Välineitä ja vempaimia...? :LOL: (näin yömyöhään tulee ne parhaimmat ideat...)
 
Meillä menee aika lailla kausittain nuo pupuilut, välillä himottaa enemmän ja välillä vähemmän =). Tässä kierrossa ollaan oltu himokkaita, vaikka ovista odottelen vasta joskus viikon päästä.
Miekään en ole miehelle oviksesta mitään maininnut, niin ei tule toiselle turhia paineita. Oon vaan vietellyt sen sitten otollisina päivinä pedin puolelle =) .
 
Kyllä sen huomaa että itselläkin enemmmän tekee mieli alkukierrossa kun oviksen jälkeen.. kaipa se on joku luonnollinen kiima sitten naisella :D
Emili, noista välineistä..(alkaa olla melko ohi aiheen jo :LOL: mut ei se mitään! ) meillä löytyy muutamia "tappeja" mutta jotenkin vaan melko turhia ostoksia lopulta, kun niitä pari kertaa on kokeiltu niin ne tuppaa unohtuun johonkin kaappiin pölyttyyn... on kuitenkin kaikkein helpointa ja nopeinta se ihan normaali seksi! =) Mutta onhan ne semmoset ihan jänniä kokeilla kuitenki..
 
Kaa
Emili; mielikuvitus ja tietynlainen rohkeus on paras apuväline! Onhan tässä kymmenen vuoden yhdesäolon aikana mietitty ( ja kokeiltu ) kaikenlaista, mutta oma pää on paras apu. :p

Nyt tulee gallupin tapaista: kun olette lähteneet hakemaan apua, miten olette lähteneet liikkeelle? Oletteko menneet heti yksityiselle vai päässeet kunnalliselle puolelle? Miten hoidot aloitetaan, lähinnä minkälaisilla tutukimuksilla? Onko kukkaro keventynyt miten hurjasti? Kelalta kun ei taida saada takaisin oikein mitään... Ja sitten Savolaisille; osaatteko suositella jotain tiettyä lääkäriasemaa tai lääkäriä Kuopiosta?

Yv:tä voi laittaa...

Thänks!

nimim. kyselyikäinen
 
suikku mulla takana vasta kaksi clomikiertoa ja tarkotus oli syödä 4 sitten kaksi kuukautta taukoa ja sitten kaksi. nyt se käski pitää tauot heti koska clomit ei viimeksi tehonnut :/

kaa mä menin yksityiselle suoraan, käynteihin menee eniten rahaa..mulla alettiin clomit niin kolme käyntiä tuli ja rahaa meni joka kerta 100-150 euroo. clomhexal maksaa 35 euroo 10 kpl, että siihenkin rahaa menee. kela maksaa vain normaaligynekäynnistä niinkun mistä tahansa läääkärikäynnistä. nyt pitänee mennä vahvempiin hoitoihin, niin sitten rahaa tulee meneen ja paljon :eek: julkisella olis tietty halvinta! lähetteen tarviit vaikka terveyskeskus lääkäriltä, mutten oo varma voiko ne sitä laittaa kun on keskenmeno ollut, itsellä sama tilanne vuosi yritystä 7kk keskenmenosta.

täällä kp 1 ja keskenmeneen la :'( töistä jouduin lähteen aikasemmin kun kivut oli niin järkyttävät :eek: aika vahva epäilys endosta :/ ei mikään paras päivä mulla :headwall:
 
Kaa me mentiin suoraan yksityiselle.. rahaa menee ihan hyvin mutta mitä ei tekisi.. meillä meni inssiin 250? ja takasi kelalta saatiin 80?.. kuviteltiin et saadaan vähemmän.. mekin joudutaan menee rankempiin hoitoihin joten rahjaa tulee menee ja paljon niinkun JJ-t mainitsi..

mä lähden kohta reissuun.. ensin siskon luo ja sit äidin luo.. ja siskontyttö tietenki lähtee mukaan :) se kauhee papupata ei oo hiljaa hetkeäkää.. mut tulee varmaan olee kivaa.. otan koneen mukaan ja siel pääsen hetkittäin netis käymään ni pääsee tein kuulumiset katsoon :D
 
suikku Kivaa reissua! :)
Kaa Mä soitin suorilta yksityiselle. En jaksanu lähtee odotteleen ja jonotteleen kunnalliselle. Kun mulla aina kaikki tarvii tapahtua heti ja sit kun yhtenä päivänä päätin et nyt haluun tutktuttaan itteni ni sit soitin saman tien väestöliittoon. Myöhemmin haettiin sit julkisellekin, mut sinne asti ei ikänä keretty. Ja meneehän siihen rahaa, mut mä yllätyin kyllä et se oli silti halvempaa ku olin kuvitellu... en tosin oo laskenu yhteen niitä rahasummia. Ja mä aina joka käynnin päätteeks painuin toimistoon maksaan käynnin ni ei kertyny laskua. Mä jo aiemmin puhuin et kun asiat unohtuu niin äkkiä enkä kuolemaksenikaan muista tarkkoja summia, mut mä muistelisin kyllä et ois ollu käynnit paljo "halvempia" ku JJ-t :llä. Siis se kerta makso aina jotain alle 100e ainakin, lähempänä 50e mun muistaakseni kelan osuuden jälkeen...tosin onhan siitä jo toista vuotta aikaakin.
Mites Tanjushan ultra?
 
Kaa: Minulla omalääkäri ei tehnyt mitään vaikka kierrot hipoivat tähtitaivasta.. Soitin 08/07 yksityiselle (Kuopiossa, klinikka In-Tiimi, mahtava paikka), hoidot alkoivat heti. Ensin miehen simppatesti, sitten minulle ovulaationinduktio+IUI ja sitten monta pelkkää ov.ind... Myös SSG kannattaa teettää.. :) Meillä mennyt 10kk aikana rahaa n.4000e sis. lääkkeet (niihin mennyt noin 1000e) Kelakorvaus on 40%, eli se on noista hinnoista pois :)
 
Kaa: mä menin ensin yksityiselle gynelle, missä tehtiin perustutkimus + ultra. Lisäksi määräsi parit verikokeet, mitkä sain tehtyä työterveyshuollossa. Näiden tuloksena tämä yksityinen gyne totesi, että Clomit on tarpeen ovuloinnin aikaansaamiseksi, ja ihan oma-aloitteisesti ohjasi jatkoon julkiselle puolelle. Yksityisellä käymisestä ei tullut kuin kertakäynnin maksu, 60e kelakorvauksen jälkeen, ja sai paljon asioita selvitettyä nopeasti. Että kyllä se mun mielestä kannatti =)

Julkisellekin päästiin sitten pikaisesti, vaan kuukausi meni lähetteen laittamisesta. Siellä kertakäynnit on pari kymppiä, eipä tee huimaa lovea kukkaroon... Me oltiin yritetty silloin joku 7kk, mutta kun kiertoa ei ollut ollenkaan, niin hoitoon pääsi kyllä. Nyt oon käynyt siellä kaks kertaa, eka kerralla oli tosi mukavat nuoret lääkäri+hoitajat, toka kerralla oli eri ihmiset, eikä ihan niin mukavia... sillon jäi jotain asioitakin vähän epäselväksi, vaikka yritti kysellä. Tai sitten ne vaan meni multa ohi siinä täpinöissä :/
 
mm77 ja kaa Ja paras väline taitaa olla se, että mies huomioi myös minun nautintoni. =) Ei niitä välineitä koskaan muista mistään kaivaa esiin...

G: Meillä vasta ensimmäinen lääkäri julkisella elokuussa, jossa tutkivat perusjuttuja (klam., papa, keliakia, TSH, ) ja siitä lähete lapsettomuuspolille sairaalaan. Ihan julkisen kautta mennään, koska takaraivossa joku pieni ääni uskoo vielä siihen luonnolliseen tärppiin.
 
Muisku78: Ultrassa kaikki ok! Ei ole pelkoa monisikiöisestä raskaudesta! Ja nyt tää viikon loppu olisi lääkärin mielestä sit just sitä otolisinta aikaa!! Sanoi että maanantaihin menessä ovis olis sit nii ku menny! Elikkäs täytyy varmaan kylvää siemenet... ;)
 
Tanjusha Eli clomit sit toiminu ! Hyvä!!! Sit eikun vällyjen väliin! :D
Tosta pupuilusta... Meil meni yrityksen myötä jo ihan maku koko touhuun, tai mulla lähinnä. Siitä tuli sitä paljon puhuttua pakkopullaa. Sit vauvan tulon jälkeen on muuten vaan ollut vähän hiljasta sillä saralla kun mun halut on tipotiessään. Toivottavasti se kipinä sit taas löytys ainakin kun ne menkat alkaa et pääsis tosiaan kunnolla kuumeileen ja yrittään sitä kakkosta.
 
Emili: juu Espoosta, kävin eka Mehiläisessä (niillä kun oli kivasti oikeen verkossa esitelty lääkärit, siitä valkkasin sopivan kuuloisen - lapsettomuuteen erikoistuneen). Jorvissa ollaan nyt, tosin siellä tällä hetkellä kesätauko.
 
Pitkästä aikaa. Mitäpäs tänne kuuluu? Pakko ollut pitää vähän palstailutaukoa oman mielenrauhan takia.

Huoh, oli tossa vähän aikaa sitten pahapaikka. Käytiin naistenturvakodissa tapaamassa ystäväämme. Juuri sen alkuraskauden keskenmenoni jälkeen... täynnä pieniä surusilmäisiä lapsia. Se teki jo pahaa, ja sitten vielä kuulin että ystäväni saa tammikuussa kolmannenlapsensa, alle vuosi tulee kahdelle pienimmäiselle ikäeroa. Sinänsä ihan iloinen uutinen. Mutta minulla siinä tilanteessa oli liikaa ( ja tämä **** vielä polttaa tupakkaa)
Siellä sain pidettyä itseni kasassa ja onniteltua. Mutta kotimatkalla romahdin.....

Hoitopaikoista ollut puhetta. Me mentiin suoraan yksityiselle. Kunnalliseltahan ei saatais edes apuja kun on jo kaksi lasta. Eikä kunnalliselta olla edes aiemmin saatukaan mitään ratkaisua. Yksityiseltä lähti heti asiat luistamaan. Klinikka in-tiimi Jyväskylässä

Vähän epäilyttää että tehosiko clomit tässä kierrossa. Ei ole mitään ovisoireita niinkuin viimekierrossa. Nyt se ovis periaatteessa on, jos on. Ovistestejä en ole nyt käyttänyt.Se kyllä puhuisi oviksen puolesta että mua himottaa tavallista enemmän, niinkuin aina oviksen aikaan.
Sunnuntaina aloitan sitten lugesteronin.


Siinämielessä ihan ok tilanne että nyt on aivan sama toimiiko clomit vai ei. Klinikka on jokatapauksessa kesätauolla joten hoitoja ei muutettaisi. Joten elokuulle on odoteltava. Ja jos ja kun en siihen mennessä ole raskaana niin sitten alkaa pistoshoidot. Joihin muuten olen nyt saanut vähän rahaakin jo säästettyä =)

Onneksi tässä nyt lähestyvät meidän poitsun 2v synttärit niin saa keskittää ajatuksensa niihin. Ei kerkiä ihan niin paljon miettimään tätä asiaa.


Mua on alkanut nyt tuon alkuraskauden keskenmenon jälkeen pelottamaan hirveästi kohdunulkoinen raskaus, tai sen mahdollisuus. Jos on pakko niin minä olen valmis kestämään keskenmenoja ja tuulimunia. Kunhan ei tule kohdunulkoista. Sillä kohdunulkoinen tarkoittaisi minun kohdallani pahimmassa tapauksessa sitä että meiltä kiellettäisiin lapsen teko kokonaan. Ja se olisi jo vähän liikaa.....
 

Lauantai 28 .6 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



Piglet...................16/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............42/30-39.......yk3.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............13/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget mm77................18/n.27..........yk20kk.....toinen...........terot
mama-84.............17/28............yk20........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................13/??............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................19/29-32......yk12........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................3/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
Rouva Pikkumyy...24/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
pilvilinna...............52/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................27/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................20/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............28/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............28/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................29/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............74/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................77/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
kaa.....................24/34-36........08/07......esikoinen...ei vielä mtn.
Hani-...................24/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........12/30..............yk8............kolmas............clomit+terot
Emili.....................5/33-42............yk9.............??

Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen



Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009................yk11...esikoinen
[/colour]
 
:headwall: taas oli päivitykset 5 päivää myöhässä!! saattaa olla virheita, tai etten oo huomannut muutoksista, ilmottakaa siis!!! :D ja titonia laitappa sun tiedot niin päivitän ne :D

ihanaa, mahakivut lähes loppu!! avasin punkkupullon ja aion juoda sen kokonaan yksin :kieh: sain lääkäriajan 10.7 ja sillon vaadin lähetteen julkiselle ja jos se humaa endo viitteitä niin lapraskopiaan taikka magneettikuvauksiin. mä haluun nyt nopeesti asioita rullaan, koska endoa mulla varmasti on niin raskaus auttaisi siihen ja odottelu vaan pahentaa ja vaikuttaa vaan negatiivisemmin raskautumiseen..
 
Solina :hug: Voin kuvitella että rankkaa oli nähdä ystäväsi sielä ja odottavan kolmattaan. Hienoa että pystyit kuitenkin onnittelemaan ystävääsi. Hänkin varmasti kaipaa tukea. Oliko ihan tarkoituksella raskaana näin pian taas ... jos saan udella (ei o pakko vastailla)
JJ-t Ei varmaan kukaan harmistu vaikka ei päivityksiä tuukaan just tiettynä päivänä. Kiva kun jaksat, onhan siinä hommaa kuitenkin :)
Nautiskelehan nyt vinkusta sielä ;)
 
jep, viinistä on nautittu :D oikeestaan koko pullo meni jo, hups :LOL: eipä tuo alkoholi meikäläiseen vaikuta ihan hirveesti, onko hyvä vai huono...en tiä??!!

noniin, nyt on sitten kahlattu se kuuluisa tissiketju läpi :headwall: miehen kanssa yhdessä katsottiin koko saakelin ketju :kieh: no, se halus, kun niillä oli töissä siitä niin paljon puhetta (lähes kaikki vaimot palstailee kuulemma kaksplussassa) olipahan miehellekkin iloa mun palstailuinnosta :D

huomenna jo kp 3 ja clomit pitäs alottaa kp 5....en tiä, lääkäri sanoi, että pitäis pitää taukoo, kun ei clomit toiminu, mutta toimi sittenkin :/ nyt pitää vaan päättää alanko ne vai en..?! seuraava aika kp 14 ja eri lääkärille, lähetteen aion saada!!!! voisin kuitenkin ottaa ne clomit, että voi sitten kattoo onko niistä vastetta ja onko limakalvo ok, kaksi kärpästä (tai enemmän)yhdellä iskulla!!!
 
Solina83, mulla tulee myös aina vaikee olo kenen tahansa pallomahan seurassa :ashamed:

JJ-t, ei kai niistä clomeista haittaakaan oo ellei oo ohentanu limakalvoo?
Laitoin muuten kesäkuumeilijoiden pinoon löytämäni linkin jossa on paljo tietoo endosta! ;)
Mun kokemus lääkäreistä on oikeestaan aika huono tän taudin kans, julkiselta puolen tuntuu ainakin olevan TODELLA vaikee päästä edes tähystykseen :( pitkän aikaa lääkärit vaan vähätteli ja hymisteli kun valittelin oireitani/kipujani ja vasta nyt kun se NÄKYI ultrassa niin ekan kerran joku mainitti leikkauksesta!! Kuulema pitäis olla aivan sietämättömät kivut (en oo tarvinnu lääkkeitä..) tai tosiaan näyttää pahalta että tehdään jotain.. ja että ihan pieniä pesäkkeitä ei kannata poltella kun sillä ei oo merkitystä raskausyrityksen kannalta (?), voi olla enemmän haittaa jos aletaan "ronkkia" ja tulee jotain arpeumia... eli miten tahansa tekeekin niin saattaa huonontaa mahdollisuuksia :eek: :'( Ei voi kun toivoo että joku hoito auttas eikä tarvis leikata, raskaushan ois kuitenki se paras ja luonnollisin hoito tähän.. ;)
 
mm77 kiitos linkistä :D luinkin sen jo eilen, aika karua tekstiä :ashamed: sitä mä tässä mietinkin että tehokkaampiin hoitoihin NOPEESTI tai sitten lapraskopiaan! ja siihen leikkaukseen ai varmaan helpolla laiteta..ootko muuten kuullu että clomit endopotilaalla ei olis hyväksi??

nyt tässä epäröin oyanko ne clomit, kp 3 ja menkat on olleet tosi niukat. trakottaako niukat menkat aina ohutta limakalvoa???
 

Yhteistyössä