Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Niin, mulle voi laittaa siis kp4/~27.. Ei tulis kyllä mieleenkään kattoo tota leffaa, sehän ois jo suorastaan jonkin sortin masokismia :ashamed: mitäs sitä itteensä enempää kiusaamaan..täytys varmaan yrittää jättää koko hommaa vähemmälle. On vaan jotenki lamaantunu ja tuntuu että ei jaksa enää yrittääkään kun mitään ei tuu kuitenkaan vaikka mitä tekis :( Jotain kevätmasennusta varmaan.
 
Kaa
Tulen taas kysymään teiltä viisailta:

Olen ajatellut mennä lääkärille puhumaan tästä kiinnittymisongelmasta. Eli hedelmöitys meillä näyttää onnistuvan (ovulaatio tapahtuu), kierrot ovat tasaiset (ei ongelmia sen suhteen), mutta pikkuinen ei kiinnity tarpeeksi napakasti kohtuun, jotta raskaus jatkuisi täysiaikaiseksi (silloinhan on ongelmia keltarauhasen kanssa, muistelisin). Eli kysymykseni kuuluu:

millaista lääkitystä olette saaneet samanlaiseen ongelmaan? Kohdun limakalvoa pitäisi vahvistaa siis jollain tapaa. Ajattelin hieman ottaa asioista selvää ennen kuin menen lääkärille.

Kiitos.
 
Voi Sydänyö :hug: koeta jaksaa.


Kaa. noita lugeja minäkin varmaan uskaltaisin ehdottaa vaikkei itselläni niistä olekkaan vielä kokemusta. Vaan vasta tässä kierrossa alan niitä ottamaan sitten oviksen jälkeen.
Mutta niitähän käytetään myös auttamaan alkion kiinnittymisessä ja pysymisessä. Vahvistavat sitä limakalvoa..
 
Siirryn toistaiseksi seurastanne apuja tarvitsevat vauvakuumeiset, ja toivon kaikille vauvaonnea.

Minulla on tosiaan ollut edellset kuukautiset joskus tammi-helmikuussa. Kävin huhtikuun puolessa välissä kaksi kertaa vyöhyketerapiassa, ja tänä aamuna testasin yllätysplussan. Kierto oli siis startannut. En tiedä oliko pelkästään vyöhyketerapian ansiota, mutta suosittelen muillekin epäsäännöllisestä kierrosta tms. kärsiville.

Ihanaa kevättä kaikille, ja niinkuin sanoin mukana eläen :hug:
 

Sunnuntai 18 .5 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



suikku..............7/29-32....yk11........esikoinen.........clomit+terot
JJ-t...................8/n.32.........yk07/07....esikoinen........clomit
pilvilinna..........11/28-?........yk10..........esikoinen........clomit+luget
Piglet..............52/27..........yk6.........esikoinen........ter.+clomit+met.
Solina83.........3/28..........yk13........kolmas...........clomit+luget
mama-84........5/28..........yk19........toinen............ei vielä mtn
Linna...............21/28-78............yk4.........esikoinen.......clomit
Julietta............31/37............yk 1...........esikoinen.......ei vielä mtn
Rouva Pikkumyy..11/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
maaruska........24/28...........yk 7..........kolmas.......ei vielä mitään
Nuusku..............36/26.......yk.............neljäs..........clomit+terot
Sydänö.............4/n.27.....yk20kk......toinen..........ei vielä mtn.
Tähtisäde........25/26..........11/07........esikoinen.....clomit+terot+femostanit
Rosetta.............19/38-48......yk 9...........esikoinen....ei vielä mtn.
Milliäinen..............25/35........yk??........esikoinen.....clomit
Velvet Kiss............27/30........11/07.....esikoinen......clomit
Milo......................6/??..........yk 5........esikoinen....clomit
Aurora72............28/??...........yk2.........eka yhteinen...primilut+clomit
Stella82.............33/30-32.......yk 9........esikoinen.....terot
ertsi


Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä

Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........6.12.2008...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............17.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen








 
Solina83: En tikutellut ovista.. Yhden kierron tikuttelin ja sain viivoja joka päivä. Ei ne kyllä olleet ihan tarpeeksi vahvoja. Kokeilen tikutusta sitten taas syksyllä..

Kaa: Terolut on myös keltarauhashormooni.

Ajattelin kierron alussa, että ei se mitään, jos ei plussa, kunhan tulis se ovis. Nyt alkaa taas mieli kääntymään siihen suntaan, että haluaisin todella jo nyt plussata. Toisaalta myös kuukautiset olisivat tervetulleet. Jos ei tuu menkkoja eikä plussaa, niin kyllä masentaa. En edes tiedä, mikä on seuraava askel, jos edes tupla-clomeilla ei saa sitä ovista aikaan.. :/
 
Sunnuntai iltaa kaikille :wave:

Minulle voi laittaa kp1. Tuhru alko tänään, mutta ei se mitään. Ensi kierrossa clomit eka kertaa käyttöön ja katotaan auttaako :p Vähä niinkuin jännittää... :D
Mulla vaan on aina ollut paha raskauspahoinvointi ja toivottavasti ei osu juuri lomakuukaudelle joka on heinäkuussa. :kieh:
Käytiin miehen kanssa pyöräilemässä ja poikettiin kirpparille. Oli pakko taas ostaa muutama vauvan vaate kun niin halvalla melkein uusia sai. :D Miehen kanssa sitten niitä hypisteltiin.. :LOL:

Paljon Onnea plussaneille :flower: ja plussatuulia puhaltelen++++++ :whistle:
 
Hei kaikille !

En ole käynyt täällä piiitkään aikaan, koska keskenhän se sitten minulla meni. Olen vältellyt viimeisen kuukauden kaikkea missä edes mainitaan sana vauva tai raskaus...paitsi töitä tietenkin :| Paha on olla edelleen vaikka kuukausi siitä on jo kulunut. Ajattelin kuitenkin tulla taas lueskelemaan teidän kuulumisianne taasen ja juttelemaan :) Onnea muuten muille plussanneille !! Yritys jatkuu edelleen täälläkin :)
 
Nooraska: Voi ei, iso :hug: sinulle!! Saako kysyä, että millä viikoilla sinulla meni kesken? Kovasti voimia sinne, toivottavasti kohta tärppäisi uudestaan ja lujemmin! :saint:

Tädin yllättämille myös isot :hug: !!


JJ:t: Kiitos kysymästä, ihan kivasti täällä jaksellaan...nyt viikonlopun aikana vain olen ollut ihmeen itkuherkkä, varmaan viisi kertaa purskahtanut itkuun ihan syyttä, suotta - tosi pikkujutuista, joista normaalisti en ole moksiskaan. Tänään oli lisäksi vähän pääkipuilua havaittavissa, mutta kävin vähän aikaa pitkäkseni niin sillä meni kuitenkin pääkivut ohitse.
Kyllä tämä päivä päivältä todellisemmalta tuntuu, varsinkin eilen siinä vaiheessa kun yhtiä lempihousujani aloin vetämään jalkaani (kaupunkiin lähtiessäni), niin ne puristivatkin niin paljon etten yksinkertaisesti voinut laittaa niitä, aivan oli paha olla ne päällä! Voikohan maha aivan oikeasti olla turvoksissa/kasvanut jo näillä viikoilla? :eek: :attn:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 5+2 :heart: -
 
Sirpula: Viikkoja oli reilut 7 :| Ei paljon mutta minulle kuitenkin tarpeeksi. Toivottelen kyllä paljon liimaa ja halauksia ja onnea sinulle, että kaikki menee hyvin !!<3 Menkkoja ei ole km:n jälkeen tullut, mutta huomenna olisi tarkoitus testailla sitten uudelleen, että joskos olisi tärpännyt. Testaan, jotta tiedän soittelenko lääkärille, koska menkkoja ei ole. Vaiko toisaalta koska hieman on samanlaisia oieita kuin viimeksikkin kun plussasin. Katsotaan nyt miten käy :) Nyt siis km päivästä laskettuna kp 34/31-35.
 
Nooraska: Minulle myös nuo viikot olisi jo paljon km:lle, siihen viikkomäärään mennessä on varmasti kerennyt jo suunnitella jos minkämoista...minä kun olen nyt jo niin valtavan täpinöissäni! :heart: Voimia vielä sinne, toivottavasti plussa tulisi nytkin.

On se jännä, miten itselläkin on koko ajan tietyllä tavalla takaraivoon iskostettuna se, että täytyy yrittää kuitenkin olla sillä lailla liikenteessä, sellaisin ajatuksin, että voi myös tulla vielä takapakkeja vastaan. Jotenkin sitä vain odotetaan positiivista raskaustestiä kuin kuuta nousevaa, mutta lukemani ja kuulemani perusteella; ei senkään jälkeen todellakaan huoletonta aikaa ole!! Sitähän tässä nyt itse koen ja todistan...

Itse yritän nyt vain olla mahdollisimman vähällä stressaamisella ja joka ilta ennen nukkumaanmenoa käsi menee massulle ja meinaa kyyneleet tulla väkisinkin silmiin, kun mun massussa kasvavaa pukkuista ajattelen! :heart: Monesti iltaisin olen jo kädet ristiin pistänyt, ja toivonut että vauvalla olisi kaikki hyvin. :heart:

Toiveikkain ajatuksin;
Sirpula ja Pikkuinen
 
no häh, kirjoitin äsken pitkän pätkän mutta tää vehje sekoili jotain ja hukkasi kaiken. Mutta kokeillaas uudestaan.

Eilen aloitin clomit annostuksella 2 tabua päiväss. Aamusta otin ja illalla tulikin jo oikein kivoja kuumia aaltoja.
Mie olen varmaan masokisti mutta nautin niistä vaikka ne kamalia ovatkin. Tuntuu siltä että edes jotain tapahtuu.

Linna, mie olen tykännyt tikuttaa ovista, kun näkee sen selvän ovisplussan niin tietääpähän
ainakin eikä tarvitse arvailla. Minulla oli ihan samoja fiiliksiä, ajattelin että ei se haittaa vaikka raskaaksitulo kestää, kunhan olisi edes mahdollista. Mutta nyt, nyt sitä vain tahtoo tulla raskaaksi ja saada pikkuisen.

Aurora :hug: ja onnea uuteen kiertoon clomien kanssa.


Nooraskalle iso :hug: ja osaanottoni. Tuo on tosi kurjaa. Kovasti jaksamista ja voimia sinulle.

Sirpulalle vielä onnittelut ja kovasti tarrasukkia matkaan... Ja kyllä sitä turvotusta voi olla, ja onkin jo ihan alussa.
Tyttöä kun aloin odottamaan olin todella hoikassa kunnossa, 46kg olin edellisenä päivänä plussannut ja oltiin kaverin kanssa saunassa joka tiesi että yritetään vauvaa. Ja hän katsoi että mun maha on kasvanut....
Poikaa odottaessa piti alkaa käyttää odotusvaatteita jo rv 12 tienoilla ja maha olikin lopussa aivan valtava.


|O olisi kyllä voinut nukkua aamulla pisempäänkin muttakun toi poika on sellainen aamuvirkku.


Huomenna on sitten se lääkärikäynti. Mies onneksi pitää vapaata töistä niin saan lähteä rauhassa yksin sinne.

Mukavaa viikkoa kaikille.
 
Hei,


Onko teillä ollut joitain sivuoireita noista clomeista ja pitääkö ne ottaa aamulla vai illalla?
Mulle määrätty kierron 3-7 päivä clomeja..koska sitä ovista vois sitten odottaa saapuvaksi?
Voisin kyllä hekea ovistikkuja.

Täytyy jatkaa töitä :wave:
 
Tulin pitkästä aikaa ilmoittelemaan itsestäni. Tämä on ollut kyllä elämäni raskain kevät. Nämä hedelmällisyysongelmat, ikävät tapahtumat lähipiirissä sekä erään hyvin läheisin ihmisen kuolema vain muutama viikko sitten ovat kyllä vaatineet veronsa. Mutta onneksi kesä on aivan nurkan takana ja tulevaisuus näyttää hieman valoisammalta jo. :)

Minulla on metformiini-kuuri jatkunut jo kuukauden ja yllätys yllätys: se on tehonnut! Ensimmäiset, aivan spontaanit menkat tulivat viime viikolla. Tosin kierto oli lyhyt, vain 21 päivää. Nyt on jälleen ovulaatiotuntemuksia mukana, joten olo on varsin toiveikas. :) Emme kuitenkaan laske päiviä tai muutakaan, fiilispohjalta mennään miehen kanssa. Tulee jos on tullakseen.

Paljon onnea kaikille plussanneille, sekä tsemppiä teille muille! :hug: :heart:
 
Sirpula, oli kyllä, ja ihan huomaamatta se turvotus muuttuikin sitten ihka oikeaksi vauvamahaksi. Kauheeta kun tulee haikee mieli kun muistelee edellisiä raskauksia ja tahtoisi niin kovasti saada kokea sen taan. Vaikeemmaksi käy joka kerta ja nyt kun tietää mistä jää paitsi.

Aurora, minä otan myös clomit kp 3-7 ja ovistesti on nyt näyttänyt plussaa kp 10 eli eiköhän ovis ole sitten kp 11. Voin kyllä suositella ovistestien tekemistä. Kannattaa aloittaa testaus ajoissa ja tikkuja säästelemättä ekassa kierrossa niin ei ainakana mene ohitse. Netistä kun tilaa testit niin eivät ole kalliita.
Minulle on kyllä tullut vaikka mitä oireita. Alkukierrosta kuumia aaltoja, tuskan hiki nousee, ja vastapainoksi hillitöntä paleltamista. Loppukierrosta sitten pahoinvointia ja pissatusta. Joita sitten valitettavasti erehtyy helposti haikelemaan raskausoireikis. Mutta ei.
Sillä ei taida olla väliä ottaako sen aamulla vai illalla. Monet ottaa illalla jotta oireet olisi sitten yöllä ja helpompia nukkuessa. Mutta minä tykkään ottaa aamulla... masokisti... ;)


Pantalaimon Pitkäst aikaa =) :hug: varmasti ollut rankkaa. Toivottavasti alkaa helpottamaan ja kesä näyttäisi valoisammalta.
Onnittelut menkoista. Toivottavasti se siitä nyt sitten tasoittuisi. Onnea teillekkin kovasti.




Voi elämä kun väsyttää, tultiin lasten kanssa kaupalta niin hyvä etten nukahtanut rattiin. Ja huomenna pitäisi lähteä yksin ajamaan sinne lääkärille 60km päähän, ja vielä ajaa kaupungissa kun tottunut ajelee täällä maalla..... Onneksi ukko on kotona niin jospa mä saisin nukkua aamulla pikkaisen pisempään ennenkuin lähden.
 
Hepparallaa kaikille, vihdoin löytyi viriili keskustelupalsta, joten liittyisin mieluusti mukaan?

haavemamma73............19/ 26-32............yk 11.......esikoinen

Olen 34v, mies vuoden vanhempi. Alkuun tehty sperma-analyysi, kilpirauhasen ja aivolisäkkeen testit yksityisellä, jonka jälkeen pääsin kunnalliseen L-polille. Todettu pco tyyppiset munasarjat joten viime kesällä terot avuksi. Nyt 3. kierto menossa clomeja, ensin 2/pvä, viimeisin 3/pvä. Öisin..ja joskus päivisinkin hikoiluttaa, muita oireita en ole havainnut.
Olen tikutellut ovista nyt 5 pvä tuloksella la,su ja ma positiivinen??? Onko vastaavaa kokemusta? Ollaan varuiksi pupuiltu ( oliko tuo SE sana??) jo viikko joten alkaa jo käymään työstä :) Milloin se ovulaatio oikein tapahtuu, pitääkö vielä mennä ostamaan lisää tikkuja.
Torstaina eli kierron 22. pvä menen verikokeeseen jossa varmistetaan ovis.

Näin meillä =)
 
Liittyisin tänne mukaan, jos sopii. :) Olen aloittanut terot tässä kuussa epäsäännöllisiin kuukautisiin. Yritystä ei ole vielä kovin kauan. Tämä on ensimmäinen kuukausi, kun on varsinaisesti yritetty. Olen tosin jättänyt ehkäisyn pois jo helmikuussa, mutta kierto on ollut niin epäsäännöllinen, ettei oikein varsinaisesti ole kannattanut yrittää.

Eli siis tässä tietoja:

juttis kp 18/? .... yk1..... haaveissa ensimmäinen :)
 

Maanantai 19 .5 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



suikku..............8/29-32....yk11........esikoinen.........clomit+terot
JJ-t...................9/n.32.........yk07/07....esikoinen........clomit
pilvilinna..........12/28-?........yk10..........esikoinen........clomit+luget
Piglet..............53/27..........yk6.........esikoinen........ter.+clomit+met.
Solina83.........4/28..........yk13........kolmas...........clomit+luget
mama-84........6/28..........yk19........toinen............ei vielä mtn
Linna...............22/28-78............yk4.........esikoinen.......clomit
Julietta............32/37............yk 1...........esikoinen.......ei vielä mtn
Rouva Pikkumyy..12/28-29......yk 2.........1. yhteinen....luget
maaruska........25/28...........yk 7..........kolmas.......ei vielä mitään
Nuusku..............37/26.......yk.............neljäs..........clomit+terot
Sydänö.............5/n.27.....yk20kk......toinen..........ei vielä mtn.
Tähtisäde........26/26..........11/07........esikoinen.....clomit+terot+femostanit
Rosetta.............20/38-48......yk 9...........esikoinen....ei vielä mtn.
Milliäinen..............26/35........yk??........esikoinen.....clomit
Velvet Kiss............28/30........11/07.....esikoinen......clomit
Milo......................7/??..........yk 5........esikoinen....clomit
Aurora72............29/??...........yk2.........eka yhteinen...primilut+clomit
Stella82.............34/30-32.......yk 9........esikoinen.....terot
haavemamma73...19/26-32....yk11....esikoinen....clomit
ertsi


Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä

Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........6.12.2008...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............17.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen








[/quote]

 
heippa :wave:

tervetuloa mukaan haavemamma :D ja juttis olitkin juuri kirjoittanut kun päivitin, joten lisään sut huomisen listaan :D

pantaloimon kiva kun käyt kertomassa kuulumisia!! :saint: voimia vaikeeseen aikaan, toivottavasti olisi myös jotain hyvää tulossa ja vaikka luomuna :)

solina onko sulla tosiaan ovis jo kp 11?? :eek: kun mulle lääkäri sano että tulee 5-10 päivää vikasta clomista ja netissä lukee että noin viikko vikasta. viimeks tikutin oviksen kp 18 eli oli varmaan kp 19, siis sen 10 päivää vikasta clomista :/ toisaalta on tääkin yksilöllistä ja eri kierroissa voi olla monenkin päivän heittoja..

nooraska olen todella pahoillani :'( itse keskenmenon kokeneena voin sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu :hug: sitä alkaa heti plussan nähtyään suunnittelemaan tulevaa ja rakastamaan sitä pientä. sitten kun se otetaan pois niin kaikki romahtaa :'( uusi rakaus olisi ainakin minulle parasta lääkettä! toivotaan että teillä tärppää pian!! :saint:

sirpula kuulostaa niin ihanalta sun oireilus :hug: kateellisena odotan omia, voi kun saiain voida pahoin :LOL: kaikki raskauspahoinvoinnit tulen kyllä kestämään jos se palkinto siitä meille suodaan!! niin ja turvotusta tulee kyllä heti alussa,mulla oli turvotusta siitä kemiallisestakin :eek: huomas kun sormukset ei lähteny irti..

jahas..vika clomi tänä iltana ja siitä sitten lähdetään!! oon ottanu tosi rauhallisesti tän alkukierron, en oo hirveesti ressannut, mutta katotaan taas loppukierrosta :headwall:

onkos clomien popsijoilla aina vuorotellen irronnut folli ekaks oikeelta ja sitten vasemmalta??? mulla on samanlaisia jomotuksia taas oikeella puolella, kun viimeks se irtos oikeelta niin mietin voiko nytkin irrota vai mitä tää on??
 
Tervetuloa kaikille uusille, meitähän on jo iso liuta =) Itse aika huonosti olen kirjoitellut, yrittännyt pysyä hieman taka-alalla, joskos auttaisi tähän kuumeeseen, mutta päässä pyrii vaan vauva vauva ja vauva :LOL: Hullua sanon minä :LOL:

Viimeiset luget otettu eilen ja nyt siis kp 26 ja tuhrua ei ole ilmaantunut,joka yleensä saapunut kaverikseni kp21. Olen niin onnellinen tästä olo tilasta ettei ole tuhrutellut. Mutta toivo nostaa päätään että joskos nyt, mutta sitten realisti koputtaa olkapäälle, ettei sittenkään. No muutaman päivän sisällä sen sitten näkee.


Tsemppiä kaikille missä vaiheessa ikuna olettekin, ovista tai raskaus plussaa metsästämässä :heart: :wave:
 

Yhteistyössä